Την εφαρμογή της έκθεσης του Μάριο Ντράγκι για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, ζήτησε ο νέος πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes – Benz, Ola Källenius στέλνοντας ισχυρό μήνυμα στην Κομισιόν για την πολιτική που ακολουθούν για την πράσινη συμφωνία και την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Ειδικότερα, η Πράσινη Συμφωνία θα πρέπει να καθοδηγείται «από την αγορά και όχι από τα πρόστιμα». Αυτό σημειώνει σε επιστολή του προς τους ευρωπαίους ηγέτες ο νέος πρόεδρος της Acea, Ola Källenius (διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Mercedes-Benz), ο οποίος διαδέχθηκε τον Luca de Meo την 1η Ιανουαρίου. Σύμφωνα με το κορυφαίο στέλεχος, οι προτεραιότητες του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι τρεις: να ακολουθηθεί μια ρεαλιστική πορεία για την απαλλαγή της βιομηχανίας από τον άνθρακα, βρίσκοντας λύση στο δυσανάλογο κόστος συμμόρφωσης με τον στόχο του 2025 για το CO2- να εφαρμοστούν οι συστάσεις της έκθεσης Draghi, δημιουργώντας ένα ρυθμιστικό πλαίσιο που θα ενισχύει την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων- και να αναπτυχθούν επωφελείς παγκόσμιες εμπορικές σχέσεις, ώστε η Ένωση να επωφεληθεί από το ελεύθερο και δίκαιο εμπόριο.
Σε επιστολή του προς τους ηγέτες της ΕΕ, ο νεοδιορισθείς πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), Ola Källenius, παραθέτει τις προτεραιότητες του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας για τη διασφάλιση της μελλοντικής ανταγωνιστικότητας και την προώθηση της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Μια ακμάζουσα ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία είναι απαραίτητη για την προώθηση της οικονομικής ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας. Ο κλάδος αντιμετωπίζει πρωτοφανείς προκλήσεις από τον παγκόσμιο ανταγωνισμό, τις γεωπολιτικές εντάσεις και έναν πιο περίπλοκο από τον αναμενόμενο μετασχηματισμό προς την ηλεκτρική και υδρογονοκίνητη κινητικότητα μηδενικών εκπομπών.
Οι προτεραιότητες
Σε επιστολή που δημοσιεύθηκε σήμερα και απευθύνεται στους ηγέτες της ΕΕ, ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), Ola Källenius, περιγράφει τρεις κρίσιμες προτεραιότητες:
- μια ρεαλιστική πορεία για την απαλλαγή της αυτοκινητοβιομηχανίας από τις ανθρακούχες εκπομπές, η οποία θα καθοδηγείται από την αγορά και όχι από κυρώσεις- εξεύρεση λύσης για το δυσανάλογο κόστος της συμμόρφωσης με τον στόχο CO2 για το 2025 για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά,
- εφαρμογή των συστάσεων της έκθεσης Ντράγκι: δημιουργία ενός ρυθμιστικού πλαισίου που θα ενισχύει την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών βιομηχανιών,
- προώθηση νέων προσεγγίσεων για τη δημιουργία παγκόσμιων, αμοιβαία επωφελών εμπορικών σχέσεων, ώστε η ΕΕ να συνεχίσει να επωφελείται από το ελεύθερο και δίκαιο εμπόριο.
«Η ευρωπαϊκή πράσινη συμφωνία πρέπει να υποβληθεί σε έλεγχο της πραγματικότητας και σε επαναπροσδιορισμό – για να γίνει λιγότερο σκληρή, πιο ευέλικτη και να μετατρέψει την απαλλαγή της αυτοκινητοβιομηχανίας από τις ανθρακούχες εκπομπές σε ένα πράσινο και κερδοφόρο επιχειρηματικό μοντέλο. Επιτρέψτε μου να είμαι σαφής: η αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ παραμένει προσηλωμένη στον στόχο της ΕΕ για κλιματική ουδετερότητα το 2050, καθώς και στη μετάβαση σε μεταφορές και κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές», δήλωσε ο Ola Källenius, πρόεδρος του ACEA και διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz.
Η πιο επείγουσα δράση που χρειάζεται τώρα η βιομηχανία είναι να βρει η ΕΕ μια λύση για την ελάφρυνση του βάρους συμμόρφωσης των αυτοκινήτων και των φορτηγών για τον στόχο του 2025 για το CO2.
Η πολιτική δράση σήμερα δεν θα μπορούσε να είναι πιο κρίσιμη, καθώς τα τελευταία προσωρινά στοιχεία δείχνουν μείωση σχεδόν 6% στις ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2024. Το μερίδιο αγοράς βρίσκεται επίσης σε καθοδική πορεία, μειωμένο κατά 1% στο 13,6% – μακριά από την απότομη αύξηση που απαιτείται για την επίτευξη των αυστηρών στόχων CO2 τα επόμενα χρόνια.
Η Πράσινη Συμφωνία θα πρέπει να καθοδηγείται «από την αγορά και όχι από τα πρόστιμα». Αυτό σημειώνει σε επιστολή του προς τους ευρωπαίους ηγέτες ο νέος πρόεδρος της Acea, Ola Källenius (διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Mercedes-Benz), ο οποίος διαδέχθηκε τον Luca de Meo την 1η Ιανουαρίου. Σύμφωνα με το κορυφαίο στέλεχος, οι προτεραιότητες του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι τρεις: να ακολουθηθεί μια ρεαλιστική πορεία για την απαλλαγή της βιομηχανίας από τον άνθρακα, βρίσκοντας λύση στο δυσανάλογο κόστος συμμόρφωσης με τον στόχο του 2025 για το CO2- να εφαρμοστούν οι συστάσεις της έκθεσης Draghi, δημιουργώντας ένα ρυθμιστικό πλαίσιο που θα ενισχύει την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων- και να αναπτυχθούν επωφελείς παγκόσμιες εμπορικές σχέσεις, ώστε η Ένωση να επωφεληθεί από το ελεύθερο και δίκαιο εμπόριο.
Αρνητικοί αριθμοί
Εν τω μεταξύ, η Acea διαμορφώνει μια προκαταρκτική εικόνα των αριθμών για το 2024. Πέρυσι, πωλήθηκαν 10,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα στην Ευρώπη, αυξημένα κατά 0,8% σε σχέση με το 2023, αλλά μειωμένα κατά 18,4% σε σχέση με το προ-Covid 2019. Όσον αφορά τα ηλεκτρικά, οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 5,9% πέρυσι, με το μερίδιο να μειώνεται κατά μία ποσοστιαία μονάδα στο 13,6%. Η τελική έκθεση θα δημοσιευθεί στις 21 Ιανουαρίου, αλλά στο μεταξύ η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της Acea, κάνει λόγο για «ανησυχητικούς αριθμούς», πολύ περισσότερο υπό το πρίσμα της «μέτριας ανάπτυξης» που αναμένεται το 2025.