Η Honda Motor Co. και η Nissan Motor Co. ετοιμάζονται να ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις για μια πιθανή συγχώνευση, η οποία θα μπορούσε τελικά να επεκταθεί και στη Mitsubishi Motors Co., ανέφερε η ιαπωνική Nikkei στις 17 Δεκεμβρίου.
Μια τέτοια συμφωνία θα δημιουργούσε έναν αυτοκινητικό αντίπαλο της Toyota Motor Corp. που θα ενοποιούσε ουσιαστικά την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία σε δύο στρατόπεδα, και θα παρείχε επίσης στη Honda και τη Nissan περισσότερους πόρους για να ανταγωνιστούν παγκοσμίως με μεγαλύτερους ομολόγους τους. Η κίνηση αυτή θα ακολουθούσε την απόφαση των δύο εταιρειών νωρίτερα φέτος να συνεργαστούν σε μπαταρίες και λογισμικό για ηλεκτρικά οχήματα.
Εκείνη την εποχή, ο διευθύνων σύμβουλος της Honda Τοσιχίρο Μίμπε έθεσε επί τάπητος το ενδεχόμενο κεφαλαιακής σύνδεσης με τη Nissan.
Ενώ η Honda και η Nissan απέφυγαν να επιβεβαιώσουν το δημοσίευμα της Τρίτης, και οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες εξέδωσαν δηλώσεις που επανέλαβαν τις προηγούμενες δεσμεύσεις τους για περαιτέρω μελλοντική συνεργασία.
«Θα ενημερώσουμε τους ενδιαφερόμενους φορείς μας για τυχόν ενημερώσεις την κατάλληλη στιγμή», ανέφερε η Honda στην ανακοίνωσή της.
Μνημόνιο συνεργασίας
Οι δύο μεγάλες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν να υπογράψουν μνημόνιο κατανόησης για να συζητήσουν κοινές συμμετοχές σε μια νέα εταιρεία συμμετοχών υπό την οποία θα λειτουργεί η συνδυασμένη εταιρεία, ανέφερε η Nikkei, χωρίς να επικαλείται πηγές. Η συγχώνευση θα βοηθήσει τους κατασκευαστές να ανταγωνιστούν τους αντιπάλους τους στα ηλεκτρικά οχήματα, όπως η Tesla Inc. και οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ανέφερε.
Η Nissan έχει εντείνει τις προσπάθειες αναδιάρθρωσης για να αντιμετωπίσει την καθυστέρηση στην αύξηση των εσόδων και τα χαμηλότερα κέρδη. Αντιμετωπίζει πιέσεις από έναν ακτιβιστή μέτοχο και ένα τρομακτικό φορτίο χρέους που έχει οδηγήσει σε εικασίες στις πιστωτικές αγορές σχετικά με την αξιολόγηση της επενδυτικής της βαθμίδας. Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει εν μέρει λύσει μια πολύπλοκη στρατηγική συνεργασία 25 ετών με τη γαλλική Renault SA.
Οι αναφερόμενες συνομιλίες συγχώνευσης έρχονται μετά την αναφορά των Financial Times τον περασμένο μήνα ότι η Nissan αναζητούσε έναν επενδυτή-άγκυρα για να αντικαταστήσει μέρος της συμμετοχής της Renault στο μετοχικό κεφάλαιο και ότι δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να αγοράσει η Honda ορισμένες από τις μετοχές της.
Η Honda έχει αλλάξει ταχύτητες για την ενίσχυση των υβριδικών βενζινοηλεκτρικών οχημάτων, ακόμη και όταν ξοδεύει περισσότερα για να ενισχύσει την αμιγώς ηλεκτρική παραγωγική ικανότητα.
Η Honda, η Nissan και η Mitsubishi μαζί πούλησαν περίπου 4 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως τους πρώτους έξι μήνες του έτους, πολύ λιγότερο από τα 5,2 εκατομμύρια που πούλησε η Toyota μόνη της.