Live η Κίνηση στους δρόμους
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

ACEA στο Συμβούλιο Περιβάλλοντος της ΕΕ: Αποφασιστική δράση για τον κανονισμό για τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους

Για να είναι αποτελεσματικός, ο προς ψήφιση κανονισμός

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Αποφασιστική δράση για τον κανονισμό για τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους, ζητάει η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), από το Συμβούλιο Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκειμένου να είναι αποτελεσματικός ο προς ψήφιση κανονισμός.

Ειδικότερα, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) αναγνωρίζει τη φιλόδοξη πρόταση κανονισμού για τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Καλούμε το Συμβούλιο να αναπτύξει μια σταδιακή προσέγγιση για τους στόχους ανακυκλωμένου περιεχομένου πλαστικού, να εξετάσει τις προκλήσεις της περιορισμένης διαθεσιμότητας δευτερογενών πρώτων υλών κλειστού κυκλώματος, την ανάγκη για υποχρεωτικά μέτρα αποσυναρμολόγησης και να εξετάσει τις ιδιαιτερότητες των βαρέων οχημάτων.

Ενόψει των συζητήσεων του Συμβουλίου Περιβάλλοντος της ΕΕ που θα διεξαχθούν την Τρίτη 17 Δεκεμβρίου, η γενική διευθύντρια της ACEA Sigrid de Vries πιστεύει ότι «για να είναι αποτελεσματικός ο κανονισμός πρέπει να θέτει σαφείς, εφικτούς στόχους που να προωθούν την καινοτομία και την ανταγωνιστικότητα, αποφεύγοντας άκαμπτα πλαίσια που προκαλούν αναποτελεσματικότητα ή υψηλό κόστος συμμόρφωσης».

Οι προτάσεις

Η ACEA επιθυμεί να επισημάνει διάφορες βασικές εκτιμήσεις του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας για το Συμβούλιο Περιβάλλοντος της ΕΕ:

  • Συνιστάται μια σταδιακή προσέγγιση για την εφαρμογή εφικτών και φιλόδοξων στόχων ανακυκλωμένου περιεχομένου πλαστικού, με αρχικό στόχο 15% ανακυκλωμένο περιεχόμενο εντός 72 μηνών και δεύτερο στόχο 20% πέντε χρόνια αργότερα.
  • Επιπλέον, η ACEA ζητά την επείγουσα δημοσίευση μιας σαφούς μεθοδολογίας υπολογισμού και την εξέταση όλων των βιώσιμων υλικών για την επίτευξη των στόχων, συμπεριλαμβανομένων των ανακυκλωμένων υλικών πριν από τον καταναλωτή, των χημικά ανακυκλωμένων υλικών και των επιλογών βιολογικής προέλευσης.
  • Η διαθεσιμότητα ασφαλών, υψηλής ποιότητας δευτερογενών πρώτων υλών κλειστού κύκλου για οχήματα είναι περιορισμένη λόγω των σημερινών τεχνολογιών ανακύκλωσης, της μεγάλης διάρκειας ζωής των οχημάτων και των παλαιών ουσιών που δεν επιτρέπονται πλέον στα νεότερα μοντέλα. Συνεπώς, οι ξεχωριστοί στόχοι κλειστού κυκλώματος είναι περιττοί.
  • Όσον αφορά τα προτεινόμενα μέτρα υποχρεωτικής αποσυναρμολόγησης, η ACEA, μαζί με άλλους φορείς του οικοσυστήματος της αυτοκινητοβιομηχανίας, υποστηρίζει μια πρακτική προσέγγιση για τη διασφάλιση της ευθυγράμμισης με τη ζήτηση της αγοράς και τα περιβαλλοντικά οφέλη.
  • Είναι επίσης κρίσιμο να αναγνωριστεί η ξεχωριστή φύση των βαρέων οχημάτων (HDV), όπως τα φορτηγά και τα λεωφορεία, σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα. Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να αξιολογήσουν προσεκτικά αυτές τις διαφορές και να αναπτύξουν προσαρμοσμένες απαιτήσεις που να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαιτερότητες κάθε κατηγορίας οχημάτων.