Η E Class της Mercedes-Benz αποτελεί το μοντέλο ορόσημο της γερμανικής εταιρείας, που αποτυπώνει την βαριά παρακαταθήκη του «τριάκτινου αστεριού» στην πολυτελή μεγάλη κατηγορία E Segment. Στο Topspeed.gr είχαμε την ευκαιρία να οδηγούμε την πετρελαιοκίνητη έκδοση E220d, που προβάλει ως «συνεχιστής της παράδοσης».
Ανεξίτηλη στον χρόνο
Η σύγχρονη Mercedes – Benz E Class είναι ο φυσικος διάδοχος της Type 170V του 1946. Από τότε το τριάκτινο αστέρι έβαλε την σφραγίδα στην κατηγορία ως η «κυρία της ασφάλτου», καινοτομώντας και πρωταγωνιστώντας την μεγαλομεσαια πολυτελή κατηγορία, αφήνοντας ανεξίτηλη την αξία της στον χρόνο.
Δείτε αναλυτικά εδώ την ιστορία των μεγαλομεσαίων πολυτελών Mercedes στην μεταπολεμική αυτοκινητιστική ιστορία.
Αφιέρωμα E Class: Τα μεσαία Premium Sedan της Mercedes μέσα από τον χρόνο
Εξελίσσοντας το «κλασικό»
Οι σχεδιαστές μένουν πιστοί στην παραδοσιακή γραμμή των μαγαλομεσαίων Mercedes και εξελίσσοντας το γνώριμο σχήμα με στοχευμένη ρετρό αισθητική, χωρίς να παρεκκλίνει από την κλασική εικόνα της εταιρείας που αγαπάμε, αναδεικνύοντας το στυλ και την κομψότητα της πολυτελείας.
Ειδικότερα, το μπροστινό μέρος εμπνέει σοβαρότητα και στιβαρότητα. Κύριο χαρακτηριστικό η διαχρονική μεγάλη χαρακτηριστική μάσκα, σήμα κατατεθέν των Mercedes, με μοτίβο το τριάκτινο αστέρι, η οποία βρίσκεται εντός μαύρου γυαλιστερού πλαισίου, που ενσωματώνει τους «σοβαρούς» Matrix Led προβολείς. Το μακρύ καπό και ο κοντός πρόβολος, ολοκληρώνουν το «άγριο» και δυναμικό πρόσωπο της νέας E Class.
Το προφίλ διατηρεί στο ακέραιο την κλασική γραμμή, εστιάζοντας στην κομψότητα και αναδεικνύοντας την πολυτέλεια. Χωρίς ακρότητες, υιοθετεί μια δυναμική σιλουέτα που δεν κρύβει τον όγκο της, με μυώδεις επιφάνειες και έντονα νεύρα, δίνοντας ζωντάνια στο αμάξωμα. Το μακρύ μεταξόνιο, που τοποθετεί τους τροχούς στις άκρες του αμαξώματος, ελευθερώνει χώρο στην καμπίνα. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε τις αναδυόμενες χειρολαβές στις θύρες, που τονίζουν ακόμα περισσότερο τη στυλιστική γραμμή.
Το πίσω μέρος δείχνει επιβλητικό και σοβαρό, υιοθετώντας τα χαρακτηριστικά της νέας σχεδιαστικής ταυτότητας. Ο sport προφυλακτήρας και η δύο επινικελωμένες τραπεζοειδείς απολήξεις της εξάτμισης στις άκρες του αμαξώματος, τονίζουν τον δυναμισμό.
Συναρπαστική εμπειρία
Η είσοδος στην καμπίνα συνεπάγεται με την αίσθηση της «συναρπαστικής εμπειρίας», με στοιχεία που την διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό, δίνοντας της συγκριτικό πλεονέκτημα.
Η πολυτέλεια και η συναρμογή είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του εσωτερικού, με κορυφαίας ποιότητα υλικά με αίσθηση αφής και τους σχεδιαστές να έχουν επιμεληθεί με ιδιαίτερη φροντίδα το φινίρισμα.
Σχεδιαστικά εστιάζει στην High Tech απλότητα με τις μπροστινές θέσεις να διαχωρίζονται με μια μεγάλη κονσόλα με δύο ευρύχωρες θήκες και με αισθητική ξύλου. Στο σύνολο οι φυσικοί διακόπτες έχουν αντικατασταθεί με κουμπιά διεπαφής.
Το κυριότερο χαρακτηριστικό που πραγματικά εντυπωσιάζει είναι το ταμπλό MBUX Superscreen, στο οποίο μία τεράστια γυάλινη οθόνη εκτείνεται σε όλο το πλάτος της κονσόλας, με τρεις επιμέρους οθόνες και διαθέτει το λογισμικό MBUX, τον οποίο έχει αναπτυχθεί από την ίδια την Mercedes.
Η πρώτη, πίσω από τιμόνι 12,3 ιντσών έχει τη θέση του ψηφιακού πίνακα οργάνων, η κεντρική αφορά το σύστημα πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay και η τρίτη μπροστά από τον συνοδηγό, ως επέκταση της κεντρικής, ώστε ο συνεπιβάτης να χειρίζεται το Multimedia System.
Υψηλή καινοτομία συναντάμε και στον τομέα της άνεσης με αιχμή του δόρατος τα προηγμένα και αναπαυτικά καθίσματα, τα οποία εκτός από την υποδειγματική οσφυϊκή και πλευρική στήριξη, ανεβάζουν τα επίπεδα άνεσης σε άλλο επίπεδο, χάρη στην λειτουργία κίνησης της θέσης και της πλάτης των μπροστινών καθισμάτων, ώστε να μην «πιάνονται» οι επιβάτες.
Εργονομικά βρίσκεται στο ανώτερο επίπεδο, και όλα στην υπηρεσία του οδηγού κάνοντας την οδήγηση παιχνίδι, με τους διακόπτες αφής σε σημεία, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή κατά την οδήγηση.
Ο όγκος του χώρου αποσκευών βρίσκεται στα ιδανικά σημεία για την κατηγορία, αγγίζοντας τα 540 λίτρα, ενώ οι πλάτες των πίσω καθισμάτων πέφτουν, παρά τον τρίτο όγκο, αυξάνοντας την χρηστικότητα και την πρακτικότητα.
Η «Ιδανική καρδιά»
Κάτω από το καπό βρίσκεται η «ιδανική καρδιά», ο υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας των 1.993 κ.εκ. με συνδυαστική απόδοση 197 ίππων και 440 Nm ροπής, το συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, παρέχοντας επιπλέον 23 ίππους στο σύνολο και συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη 9 G – Tronic.
Αρχοντικές μετακινήσεις
Αναμφίβολα η επιβλητική εμφάνιση, το εντυπωσιακό εσωτερικό και η τεχνολογία αιχμής, σε συνδυασμό με το προηγμένο ήπια υβριδικό πετρελαιοκίνητο σύνολο, προϊδεάζουν για μία ιδιαίτερη οδηγική εμπειρία. Ας το γνωρίσουμε σε κάθε δυνατή συνθήκη και δίκτυο.
Στην πόλη οι πληθωρικές διαστάσεις, λειτουργούν αρνητικά στον αστικό ιστό. Άλλωστε πρόκειται για μια ευρύχωρη μεγαλομεσαια λιμουζίνα. Παρόλα αυτά, λόγω των κοντών πρόβολων και της τετραδιεύθνσης, στρίβει εύκολα και ιδιαίτερα ευέλικτα για το μέγεθος του.
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο αποκαλύπτει όλες τις δεξιότητες του. Στον δρόμο διαθέτει κορυφαίο κράτημα, χάρη στην τετραδιεύθυνση και το σαφέστατο τιμόνι, στρίβει υποδειγματικά παρά το μέγεθος της. Οι μηχανικοί έχουν επιμεληθεί ιδιαίτερα την λειτουργία της ανάρτησης, η οποία διατηρεί μια ουδέτερη αίσθηση εξισσοροπώντας την άνεση και το πάτημα, πετυχαίνοντας υψηλά επίπεδα ενεργητικής ασφαλείας. Ωστόσο, η αιχμή του δόρατος είναι η ελαστικότητα και η αποδοτικότητα του πετρελαιοκινητήρα σε συνδυασμό με την υψηλή ροπή, που δίνει το αυτοκίνητο το προνόμιο να «καταπίνει χιλιόμετρα» πετυχαίνοντας αρχοντικές μετακινήσεις παρά το βάρος των σχεδόν δύο τόνων του αμαξώματος.
Στον αυτοκινητόδρομο αναδεικνύονται η κορυφαία ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση, προσφέροντας ένα αναπαυτικό ταξίδι ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, σε σημείο να θυμίζει πολυτελή θέση αεροσκάφους.
Γενικά η Mercedes δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης στον ανταγωνισμό, προσφέροντας το πληρέστερο οδηγικά αυτοκίνητο. Όποια από τα προφίλ ECO, Standard και Sport, επιλέξει ο οδηγός είναι εξίσου απολαυστική και ποιοτική, ανεβάζοντας τον πήχη κατακόρυφα. Η κατανάλωση εξαιρετικά χαμηλή, αφού κυμάνθηκε μεταξύ 6,8 και 7,1 λίτρων.
Για τους λάτρεις της παράδοσης
Η Mercedes- Benz E 220d είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για όσους επιθυμούν την απόλυτη πολυτέλεια και την καινοτομία και δεν συμβιβάζονται με τις μέσες λύσεις. Για οικογενειάρχες, επιχειρηματίες και όσους ταξιδεύουν πολύ. Αλλά και για τους λάτρεις της παράδοσης, για όσους το πρεστίζ του τριάκτινου αστεριού είναι αξία αδιαπραγμάτευτη.
Αντίστοιχη του ονόματος
Στον τιμοκατάλογο της Mercedes Benz, η πισωκίνητη E220d της δοκιμής μας, ξεκινάει από τα 68.900€. Αξία αναμενόμενη, αντίστοιχη του ονόματος και σύμφωνη με την αίσθηση ποιότητας και της πολυτελείας, αλλά και της συναρπαστικής εμπειρίας του εσωτερικού. Η βασική βενζινοκίνητη έκδοση E200 για τους ενδιαφερόμενους ξεκινάει από τα 66.900€.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
Sedan |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
4 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) |
4.8-5.5 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
125-143 g/km |
Τύπος καυσίμου |
Πετρέλαιο |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
7.6 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
238 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
Euro 6 |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
9.7 κιλά/Hp, 102.9 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
4.4 κιλά/Nm, 229.8 Nm/τόνος |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ισχύς |
197 Hp @ 3600 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
98.8 Hp/l |
Ροπή |
440 Nm @ 1800-2800 σ.α.λ. |
Διάταξη κινητήρα |
Εμπρός, κατά μήκος |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
OM 654 M |
Κυβισμός κινητήρα |
1993 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
4 |
Διαμόρφωση κινητήρα |
σε σειρά |
Βαθμός συμπίεσης |
15.5:1 |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου |
Σύστημα Ντίζελ κοινής γραμμής (common-rail) |
Αναρρόφηση κινητήρα |
Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ |
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα |
6 l |
Συστήματα κινητήρα |
Start & Stop Σύστημα |
Φίλτρο σωματιδίων |
ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ |
|
Τάση μπαταρίας |
48 V |
Τεχνολογία μπαταρίας |
Ιόντων λιθίου (Li-Ion) |
Ηλεκτρικός κινητήρας |
|
Ισχύς του ηλεκτροκινητήρα |
23 Hp |
Ροπή |
205 Nm |
Θέση ηλεκτρικού κινητήρα |
Ανάμεσα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και στο κιβώτιο ταχυτήτων |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1915 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
615 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
540 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
66 l |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4949 mm |
Πλάτος |
1880 mm |
Ύψος |
1468 mm |
Μεταξόνιο |
2961 mm |
Εμπρός ίχνος |
1634 mm |
Πίσω ίχνος |
1648 mm |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
11.6 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Πίσω άξονας |
Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
9 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων G-TRONIC |
Εμπρός ανάρτηση |
Σπειροειδές ελατήριο, Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, Εγκάρσιος σταθεροποιητής |
Πίσω ανάρτηση |
Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, Εγκάρσιος σταθεροποιητής , Σπειροειδές ελατήριο |
Εμπρός φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί |
225/60 R17 |