Vivere il Movimento nelle strade
Mercedes e220d

Guida della Mercedes-Benz E220d 9 G-Tronic MHEV 197 PS: una continuazione della tradizione

Με την βαριά παρακαταθήκη της Mercedes Benz στο E Segment

Che voto gli dai?2 Voti
9.1
8.7

Mercedes e220d

Η E Class της Mercedes-Benz αποτελεί το μοντέλο ορόσημο της γερμανικής εταιρείας, που αποτυπώνει την βαριά παρακαταθήκη του «τριάκτινου αστεριού» στην πολυτελή μεγάλη κατηγορία E Segment. Στο Topspeed.gr είχαμε την ευκαιρία να οδηγούμε την πετρελαιοκίνητη έκδοση E220d, που προβάλει ως «συνεχιστής της παράδοσης».

Ανεξίτηλη στον χρόνο

Η σύγχρονη Mercedes – Benz E Class είναι ο φυσικος διάδοχος της Type 170V του 1946. Από τότε το τριάκτινο αστέρι έβαλε την σφραγίδα στην κατηγορία ως η «κυρία της ασφάλτου», καινοτομώντας και πρωταγωνιστώντας την μεγαλομεσαια πολυτελή κατηγορία, αφήνοντας ανεξίτηλη την αξία της στον χρόνο.

Δείτε αναλυτικά εδώ την ιστορία των μεγαλομεσαίων πολυτελών Mercedes στην μεταπολεμική αυτοκινητιστική ιστορία.

Classe E Tribute: la berlina premium media Mercedes nel tempo

Εξελίσσοντας το «κλασικό»

Οι σχεδιαστές μένουν πιστοί στην παραδοσιακή γραμμή των μαγαλομεσαίων Mercedes και εξελίσσοντας το γνώριμο σχήμα με στοχευμένη ρετρό αισθητική, χωρίς να παρεκκλίνει από την κλασική εικόνα της εταιρείας που αγαπάμε, αναδεικνύοντας το στυλ και την κομψότητα της πολυτελείας.

Ειδικότερα, το μπροστινό μέρος εμπνέει σοβαρότητα και στιβαρότητα. Κύριο χαρακτηριστικό η διαχρονική μεγάλη χαρακτηριστική μάσκα, σήμα κατατεθέν των Mercedes, με μοτίβο το τριάκτινο αστέρι, η οποία βρίσκεται εντός μαύρου γυαλιστερού πλαισίου, που ενσωματώνει τους «σοβαρούς» Matrix Led προβολείς. Το μακρύ καπό και ο κοντός πρόβολος, ολοκληρώνουν το «άγριο» και δυναμικό πρόσωπο της νέας E Class.

Το προφίλ διατηρεί στο ακέραιο την κλασική γραμμή, εστιάζοντας στην κομψότητα και αναδεικνύοντας την πολυτέλεια. Χωρίς ακρότητες, υιοθετεί μια δυναμική σιλουέτα που δεν κρύβει τον όγκο της, με μυώδεις επιφάνειες και έντονα νεύρα, δίνοντας ζωντάνια στο αμάξωμα. Το μακρύ μεταξόνιο, που τοποθετεί τους τροχούς στις άκρες του αμαξώματος, ελευθερώνει χώρο στην καμπίνα. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε τις αναδυόμενες χειρολαβές στις θύρες, που τονίζουν ακόμα περισσότερο τη στυλιστική γραμμή.

Το πίσω μέρος δείχνει επιβλητικό και σοβαρό, υιοθετώντας τα χαρακτηριστικά της νέας σχεδιαστικής ταυτότητας. Ο sport προφυλακτήρας και η δύο επινικελωμένες τραπεζοειδείς απολήξεις της εξάτμισης στις άκρες του αμαξώματος, τονίζουν τον δυναμισμό.

Συναρπαστική εμπειρία

Η είσοδος στην καμπίνα συνεπάγεται με την αίσθηση της «συναρπαστικής εμπειρίας», με στοιχεία που την διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό, δίνοντας της συγκριτικό πλεονέκτημα.

Η πολυτέλεια και η συναρμογή είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του εσωτερικού, με κορυφαίας ποιότητα υλικά με αίσθηση αφής και τους σχεδιαστές να έχουν επιμεληθεί με ιδιαίτερη φροντίδα το φινίρισμα.

Σχεδιαστικά εστιάζει στην High Tech απλότητα με τις μπροστινές θέσεις να διαχωρίζονται με μια μεγάλη κονσόλα με δύο ευρύχωρες θήκες και με αισθητική ξύλου. Στο σύνολο οι φυσικοί διακόπτες έχουν αντικατασταθεί με κουμπιά διεπαφής.

Το κυριότερο χαρακτηριστικό που πραγματικά εντυπωσιάζει είναι το ταμπλό MBUX Superscreen, στο οποίο μία τεράστια γυάλινη οθόνη εκτείνεται σε όλο το πλάτος της κονσόλας, με τρεις επιμέρους οθόνες και διαθέτει το λογισμικό MBUX, τον οποίο έχει αναπτυχθεί από την ίδια την Mercedes.

Η πρώτη, πίσω από τιμόνι 12,3 ιντσών έχει τη θέση του ψηφιακού πίνακα οργάνων, η κεντρική αφορά το σύστημα πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay και η τρίτη μπροστά από τον συνοδηγό, ως επέκταση της κεντρικής, ώστε ο συνεπιβάτης να χειρίζεται το Multimedia System.

Υψηλή καινοτομία συναντάμε και στον τομέα της άνεσης με αιχμή του δόρατος τα προηγμένα και αναπαυτικά καθίσματα, τα οποία εκτός από την υποδειγματική οσφυϊκή και πλευρική στήριξη, ανεβάζουν τα επίπεδα άνεσης σε άλλο επίπεδο, χάρη στην λειτουργία κίνησης της θέσης και της πλάτης των μπροστινών καθισμάτων, ώστε να μην «πιάνονται» οι επιβάτες.

Εργονομικά βρίσκεται στο ανώτερο επίπεδο, και όλα στην υπηρεσία του οδηγού κάνοντας την οδήγηση παιχνίδι, με τους διακόπτες αφής σε σημεία, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή κατά την οδήγηση.

Ο όγκος του χώρου αποσκευών βρίσκεται στα ιδανικά σημεία για την κατηγορία, αγγίζοντας τα 540 λίτρα, ενώ οι πλάτες των πίσω καθισμάτων πέφτουν, παρά τον τρίτο όγκο, αυξάνοντας την χρηστικότητα και την πρακτικότητα.

Η «Ιδανική καρδιά»

Κάτω από το καπό βρίσκεται η «ιδανική καρδιά», ο υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας των 1.993 κ.εκ. με συνδυαστική απόδοση 197 ίππων και 440 Nm ροπής, το συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, παρέχοντας επιπλέον 23 ίππους στο σύνολο και συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη 9 G – Tronic.

Αρχοντικές μετακινήσεις

Αναμφίβολα η επιβλητική εμφάνιση, το εντυπωσιακό εσωτερικό και η τεχνολογία αιχμής, σε συνδυασμό με το προηγμένο ήπια υβριδικό πετρελαιοκίνητο σύνολο, προϊδεάζουν για μία ιδιαίτερη οδηγική εμπειρία. Ας το γνωρίσουμε σε κάθε δυνατή συνθήκη και δίκτυο.

In città  οι πληθωρικές διαστάσεις, λειτουργούν αρνητικά στον αστικό ιστό. Άλλωστε πρόκειται για μια ευρύχωρη μεγαλομεσαια λιμουζίνα. Παρόλα αυτά, λόγω των κοντών πρόβολων και της τετραδιεύθνσης, στρίβει εύκολα και ιδιαίτερα ευέλικτα για το μέγεθος του.

Nella rete montana e rurale αποκαλύπτει όλες τις δεξιότητες του. Στον δρόμο διαθέτει κορυφαίο κράτημα, χάρη στην τετραδιεύθυνση και το σαφέστατο τιμόνι, στρίβει υποδειγματικά παρά το μέγεθος της. Οι μηχανικοί έχουν επιμεληθεί ιδιαίτερα την λειτουργία της ανάρτησης, η οποία διατηρεί μια ουδέτερη αίσθηση εξισσοροπώντας την άνεση και το πάτημα, πετυχαίνοντας υψηλά επίπεδα ενεργητικής ασφαλείας. Ωστόσο, η αιχμή του δόρατος είναι η ελαστικότητα και η αποδοτικότητα του πετρελαιοκινητήρα σε συνδυασμό με την υψηλή ροπή, που δίνει το αυτοκίνητο το προνόμιο να «καταπίνει χιλιόμετρα» πετυχαίνοντας αρχοντικές μετακινήσεις παρά το βάρος των σχεδόν δύο τόνων του αμαξώματος.

In autostrada αναδεικνύονται η κορυφαία ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση, προσφέροντας ένα αναπαυτικό ταξίδι ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, σε σημείο να θυμίζει πολυτελή θέση αεροσκάφους.

Generale η Mercedes δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης στον ανταγωνισμό, προσφέροντας το πληρέστερο οδηγικά αυτοκίνητο. Όποια από τα προφίλ ECO, Standard και Sport, επιλέξει ο οδηγός είναι εξίσου απολαυστική και ποιοτική, ανεβάζοντας τον πήχη κατακόρυφα. Η κατανάλωση εξαιρετικά χαμηλή, αφού κυμάνθηκε μεταξύ 6,8 και 7,1 λίτρων.

Για τους λάτρεις της παράδοσης

Η Mercedes- Benz E 220d είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για όσους επιθυμούν την απόλυτη πολυτέλεια και την καινοτομία και δεν συμβιβάζονται με τις μέσες λύσεις. Για οικογενειάρχες, επιχειρηματίες και όσους ταξιδεύουν πολύ. Αλλά και για τους λάτρεις της παράδοσης, για όσους το πρεστίζ του τριάκτινου αστεριού είναι αξία αδιαπραγμάτευτη.

Αντίστοιχη του ονόματος

Στον τιμοκατάλογο της Mercedes Benz, η πισωκίνητη E220d της δοκιμής μας, ξεκινάει από τα 68.900€. Αξία αναμενόμενη, αντίστοιχη του ονόματος και σύμφωνη με την αίσθηση ποιότητας και της πολυτελείας, αλλά και της συναρπαστικής εμπειρίας του εσωτερικού. Η βασική βενζινοκίνητη έκδοση E200 για τους ενδιαφερόμενους ξεκινάει από τα 66.900€.

Caratteristiche tecniche

AMAXOMA

Stampa

Berlina

Posti a sedere

5

Porte

4

CONSUMI - EMISSIONI - SUSSIDI

Consumo medio combinato di carburante (WLTP)

4.8-5.5 l/100 km

Emissioni di CO2 (WLTP)

125-143 g/km

Tipo di carburante

Olio

Accelerazione 0 - 100 km/h

7.6 δευτ

Velocità massima

238 km/h

Specifiche dei gas di scarico

Euro 6

Rapporto peso/potenza

9.7 κιλά/Hp, 102.9 Hp/τόνος

Rapporto peso/coppia

4.4 κιλά/Nm, 229.8 Nm/τόνος

MOTORE

Potenza

197 Hp @ 3600 σ.α.λ.

Potenza per litro di cilindrata

98.8 Hp/l

Coppia

440 Nm @ 1800-2800 S.A.L.

Layout del motore

In avanti, lungo

Modello/codice motore

OM 654 M

Carter del motore

1993 cm3

Numero di cilindri

4

Configurazione del motore

in fila

Grado di compressione

15.5:1

Numero di valvole per cilindro

4

Sistema di iniezione del carburante

Sistema diesel common-rail (common-rail)

Aspirazione del motore

Turbocompressore, Intercooler

Capacità dell'olio motore

6 l

Συστήματα κινητήρα

Start & Stop Σύστημα

Φίλτρο σωματιδίων

SISTEMA IBRIDO

Tensione della batteria

48 V

Tecnologia delle batterie

Ioni di litio (Li-Ion)

Ηλεκτρικός κινητήρας

Ισχύς του ηλεκτροκινητήρα

23 Hp

Coppia

205 Nm

Posizione del motore elettrico

Tra il motore a combustione interna e il cambio

ALTEZZA E PESO

Peso

1915 κιλά

Carico utile massimo

615 κιλά

Volume minimo di spazio per i bagagli

540 l

Capacità del serbatoio del carburante

66 l

DIMENSIONI

Lunghezza

4949 mm

Larghezza

1880 mm

Altezza

1468 mm

Passo

2961 mm

Pista anteriore

1634 mm

Traccia posteriore

1648 mm

Diametro minimo di rotazione (diametro di rotazione)

11.6 m

ARCHITETTURA

Movimento

Πίσω άξονας

Numero di marce e tipo di cambio

9 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων G-TRONIC

Sospensione anteriore

Σπειροειδές ελατήριο, Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, Εγκάρσιος σταθεροποιητής

Sospensione posteriore

Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, Εγκάρσιος σταθεροποιητής , Σπειροειδές ελατήριο

Freni anteriori

Vassoi ventilati

Freni posteriori

Vassoi ventilati

Sistemi ausiliari

ABS (Sistema frenante antibloccaggio)

Tipo di indirizzo

Gestione chukrania (con denti)

Sistema di sterzo

Volante elettrico

Ruote

225/60 R17

galleria fotografica

Mercedes e220d
Conclusione
Η Mercedes μένει πίστη και συνεχίζει την παράδοση που της προσέδωσε τον τίτλο της «κυρίας της ασφάλτου». Εστιάζοντας στην απόλυτη πολυτέλεια, το στυλ και την άνεση. Επιλέγοντας τις καινοτομίες, στοχεύοντας στην συναρπαστική εμπειρία για τους καταναλωτές, η E220d δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης και συνεχίζει με την οδική συμπεριφορά και την υποδειγματική ποιότητα κύλισης, την αίσθηση της ανάρτησης και κλείνει με την απόδοση του ντίζελ κινητήρα και την απίστευτα χαμηλή κατανάλωση.
Interni e praticità
9.1
Spese correnti
8.8
Comportamento stradale
9.4
Prestazioni
8.1
Fattore di divertimento
9
rapporto qualità/prezzo
7.1
Comfort
9.7
Che voto gli dai?2 Voti
9.1
SYN
Comfort
Ποιότητα Κύλισης
Λειτουργία ανάρτησης
Πολυτέλεια
Εξωτερική εμφάνιση
Consumo
PLEEN
Όγκος αμαξώματος
Χρήση στην καθημερινότητα
8.7