Χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία της στην εξέλιξη των αναρτήσεων και εστιάζοντας στην άνεση και την πρακτικότητα, η Citroën επιχειρεί να διαφοροποιηθεί αισθητικά και ουσιαστικά στην κατηγορία των μεσαίων SUV με το C5 Aircross! Το ποσό διαφορετικό θα το διαπιστώσουμε μέσα από την καθιερωμένη μας εβδομαδιαία συμβίωση, καθώς στα χέρια μας είχαμε την βασική έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα PureTech των 1.2 λίτρων, απόδοσης 130 ίππων.
Καθυστερημένη απόφαση
Το όνομα C5 Aircross ήρθε στο προσκήνιο το 2017, όταν η Citroën παρουσίασε το μοντέλο αρχικά για την αγορά της Κίνας. Το 2019 η γαλλική εταιρεία έλαβε την απόφαση να το διαθέσει με όλες τις απαραίτητες αλλαγές και στην Ευρώπη. Το αποτέλεσμα την δικαίωσε, δεδομένου το μεσαίο SUV βασισμένο στην πλατφόρμα ΕΜΡ2 της Stellantis άγγιξε τις 260.000 πωλήσεις σε μόλις τρία χρόνια, χρίζοντας το best seller, αποδεικνύοντας πως ήταν λάθος η καθυστερημένη απόφαση για διάθεση του στην Ευρώπη! Το αυτοκίνητο ανανεώθηκε αισθητικά και τεχνολογικά το 2022, εναρμονισμένο πλήρως με τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Citroën, ατενίζει τα υπόλοιπα χρόνια του κύκλου ζωής του με την πεποίθηση πως θα συνεχίσει να διεκδικεί σημαντικό μέρος από τις πωλήσεις, χάρη στην προσιτή τιμή και τον πολυπρόσωπο χαρακτήρα του!
Κυβιστική αισθητική
Στιλιστικά το αυτοκίνητο διαθέτει τον δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα, που του χαρίζει μια εύκολα αναγνωρίσιμη σιλουέτα, σφραγίζοντας τη δίκη του σχεδιαστική ταυτότητα!
Αρχίζοντας από το μπροστινό μέρος εντοπίζουμε τις περισσότερες και πιο ευκρινείς αλλαγές. Διαθέτει νέα μεγαλύτερη και κάθετη μάσκα, που φιλοξενεί μια πιο λιτή άποψη των «γραναζιών» της Citroën. Νέα φωτιστικά με γραφικά Led που νοητά ενώνονται μεταξύ τους, σχηματίζοντας το V. Το καπό ξεχωρίζει από τα χαρακτηριστικά βυθίσματα κατά μήκος του, στο ύψος των προβολέων!
Το προφίλ αποτυπώνει την κυβιστική σιλουέτα, ενσωματώνοντας τα περισσότερα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, όπως τα μεγάλα προστατευτικά στο κάτω μέρος, που αναδεικνύουν περιπετειώδη προσανατολισμο και την ανεξάρτητη οροφή που μοιάζει να έχει τοποθετηθεί στο υπόλοιπο αμάξωμα, τονίζοντας έτσι τις όμορφες καμπύλες και τις μυώδεις επιφάνειες!
Το κάθετο πίσω μέρος, διαθέτει νέα 3D φωτιστικά σώματα με γραφικά Led, χαμηλό κατώφλι φόρτωσης που αποκαλύπτει τον πρακτικό προσανατολισμό του μοντέλου. Παράλληλα η διπλή απόληξη της εξάτμισης στα άκρα του προφυλακτήρα, επιχειρεί να προσδώσει μια σπορ νότα!
Συνολικά το αυτοκίνητο αφήνει την κυβιστική αισθητική του εικαστικού ρεύματος, προεξέχοντος του Picasso!
Άπλετοι χώροι
Η εικόνα του εσωτερικού είναι αναβαθμισμένη σε όλα τα επίπεδα, ιδιαίτερα όσο αφορά την ποιότητα υλικών και την συναρμογή. Παράλληλα το φινίρισμα αφήνει καλή αίσθηση αφής!
Αισθητικά έχουν επιλέγει απλές και λιτές γραμμές, όπως άλλωστε μας συνηθίζει η Citroën για την καμπίνα. Κεντρικά στο ταμπλό δεσπόζει η τραπεζοειδής οθόνη αφής 10 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay. Ενώ πίσω από το σοβαρό στην όψη τιμόνι, βρίσκεται ο ευδιάκριτος ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,5 ιντσών, ο οποίος παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό!
Στο υποβραχιόνιο στην κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει το τεράστιο ψυχόμενο, ντουλαπάκι, ενώ οι σχεδιαστές έχουν εκμεταλλευτεί στο έπακρο τους διαθέσιμους χώρους, με πολλές θήκες για μικροαντικείμενα. Εργονομικά, οι διακόπτες βρίσκονται στα σωστά σημεία, χωρίς να δυσκολεύουν τον οδηγό.
Ωστόσο, ο στόχος της Citroën ήταν να δημιουργήσει μια εξαιρετικά φιλόξενη καμπίνα για τους επιβάτες. Προκειμένου να το πετύχει εκτός από την διαχείριση του διαθέσιμου χώρου, εστίασαν στα καθίσματα.
Αρχίζοντας από πίσω, διαθέτει τρία ανεξάρτητα, ανακλινόμενα και συρόμενα κατά 15 εκατοστά καθίσματα. Τα μπροστινά παρέχουν εξαιρετική οσφυϊκή στήριξη, ενώ η θέση του οδηγού, βρίσκεται αρκετά ψηλά, παρέχοντας πολύ καλή περιμετρική ορατότητα! Τόσο οι εμπρός όσο και οι πίσω επιβάτες έχουν άπλετο χώρο στη διάθεση τους.
Και τα πέντε καθίσματα διαθέτουν τεχνολογία «Advanced Comfort Control» τα οποία παρέχουν πρόσθετο αφρώδες υλικό πάχους 15 mm, δίνοντας την αίσθηση άνετης ακριβής πολυθρόνας, ανεβάζοντας κατακόρυφα τον πήχη σε αυτό το πεδίο σύγκρισης!
Ο τεράστιος όγκος των αποσκευών κυμαίνεται από 580 έως 780 λίτρα ανάλογα τη θέση των πίσω καθισμάτων, τα οποία όταν αναδιπλωθούν αγγίζουν τα 1.630 λίτρα!
Οριακό Downsizing
Οι μηχανικοί της Citroën έχουν τοποθετήσει στη βάση της γκάμας του C5 Aircross που είχαμε στην διάθεση μας τον γνωστό τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων της οικογένειας PureTech, απόδοσης 131 ίππων 5500 σ.α.λ και 230 Nm στις 1750 σ.α.λ, ο οποίος συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων EAT8 και κινεί τον μπροστινό άξονα. Λόγω του βάρους του αμαξώματος πρόκειται για ένα παράτολμο και οριακό Downsizing!
Ιδιαίτερο
Ένα μεσαίο SUV με το σήμα και τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά της Citroën, έχει πάντα ιδιαίτερο οδηγικό ενδιαφέρον! Επιτακτική ανάγκη λοιπόν να το γνωρίσουμε σε κάθε δυνατή συνθήκη και δίκτυο!
Στην πόλη το μήκους 4,5 μέτρων μεσαίο SUV, θα δυσκολευτεί στις μετακινήσεις. Ωστόσο, η υψηλή θέση οδήγησης, με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες πετυχαίνουν εξαιρετική περιμετρική ορατότητα.
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο το αυτοκίνητο αποκαλύπτει όλες τις πτυχές του! Η αίσθηση είναι πολύ ιδιαίτερη, καθώς το αυτοκίνητο είτε θα το λατρέψεις, είτε θα σε αφήσει αδιάφορο. Ο λόγος αφορά την πολύ μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία παρέχει την απόλυτη άνεση, χωρίς να αφήνει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος να εισέρχονται στην καμπίνα. Η Citroën χρησιμοποεί την τεχνολογία αμορτισέρ με υδραυλικά στοπ, στην βέλτιστη έκδοση τους, προκειμένου να πετύχει το ιδιαίτερο αυτό αποτέλεσμα! Όπως επιδιώκει η γαλλική εταιρεία, η αίσθηση είναι σα να πετάς! Στρίβει με ασφάλεια, παρά τις κλίσεις του αμαξώματος λόγω της μαλακής ρύθμισης και του ύψους. Ο κινητήρας δυσκολεύεται να κινήσει το βαρύ αμαξωμα, ωστόσο το άριστο κιβώτιο ταχυτήτων, εξομαλύνει την κατάσταση, παρέχοντας την ανάλογη ροπή, λειτουργώντας στον σωστό χρόνο.
Στον αυτοκινητόδρομο χαρακτηρίζεται από εξαιρετική ποιότητα κύλισης και υψηλά επίπεδα ηχομόνωσης. Εστιάζει επίσης στην άνεση, προσφέροντας μια ενδιαφέρουσα εμπειρία μετακίνησης, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες!
Γενικά το αυτοκίνητο διαθέτει 6 προγράμματα οδήγησης Eco, Normal και Sport για οδήγηση εντός δρόμου, αλλάζοντας την χαρτογράφηση του κινητήρα ανάλογα με την επιλογή! Τα αλλά τρία προγράμματα αφορούν την κίνηση εκτός δρόμου και περιλαμβάνουν κίνηση σε άμμο, λάσπη και χιόνι, βελτιώνοντας την πρόσφυση των μπροστινών τροχών ανάλογα με τις συνθήκες! Το αυτοκίνητο παραμένει εντυπωσιακά άνετο ακόμα και σε απαιτητικούς δύσβατους χωματόδρομους, αφήνοντας ευχάριστες εντυπώσεις. Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας δεν ταιριάζει στο βάρους 1.420 κιλών αμάξωμα με αποτέλεσμα την αυξημένη κατανάλωση του κινητήρα, τον οποίο σε αλλά αυτοκίνητα του ομίλου έχουμε διαπιστώσει πως είναι άκρως οικονομικός. Όσον αφορά το C5 Aircross η μέση συνδυασμένη κατανάλωση άγγιξε τα 9.0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα! Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως φορτωμένο και με άτομα, έχει καλύτερη οδηγική αίσθηση και γίνεται πιο ευχάριστο και αισθητά πιο σταθερό!
Για τα βάρη της οικογένειας
Το Citroën C5 Aircross είναι ιδανικό για τους οικογενειάρχες και τους τρίτεκνους, που χρειάζονται ένα αυτοκίνητο να χωράει τα βάρη της οικογένειας. Αλλά και για όσους χρειάζονται άπλετους χώρους, χωρίς να κάνουν υποχωρήσεις στην άνεση και την ασφάλεια!
Άκρως δελεαστικό
Η Citroën προσφέρει το C5 Aircross με τον κινητήρα των 1.2 λίτρων στην άκρως δελεαστική τιμή που ξεκινάει από τα 27.000€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ στην εισαγωγική εξοπλιστική έκδοση «YOU». Η εξοπλιστική έκδοση της δοκιμής μας «ΜΑΧ» ξεκινάει από 35.800€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
SUV |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) |
6.5-6.7 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
147-151 g/km |
Τύπος καυσίμου |
Βενζίνη |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
10.3 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
188 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
Euro 6d |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
10.8 κιλά/Hp, 92.3 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
6.2 κιλά/Nm, 162 Nm/τόνος |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ισχύς |
131 Hp @ 5500 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
109.3 Hp/l |
Ονομαστική ροπή του κινητήρα |
230 Nm @ 1750 σ.α.λ. |
Διάταξη κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
HN05 |
Κυβισμός κινητήρα |
1199 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
3 |
Διαμόρφωση κινητήρα |
Σε σειρά |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου |
Άμεσος ψεκασμός |
Αναρρόφηση κινητήρα |
Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ |
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα |
3.5 l |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1420 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
540 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
580 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
1630 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
53 l |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) |
1300 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4500 mm |
Πλάτος |
1969 mm |
Ύψος |
1689 mm |
Μεταξόνιο |
2730 mm |
Εμπρός ίχνος |
1579-1601 mm |
Πίσω ίχνος |
1608-1630 mm |
Εμπρός πρόβολος |
917 mm |
Πίσω πρόβολος |
853 mm |
Απόσταση από το έδαφος |
230 mm |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
10.7 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Στους μπροστινούς τροχούς |
Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
8 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο |
Εμπρός ανάρτηση |
Ανεξάρτητη τύπου McPherson |
Πίσω ανάρτηση |
Ημι-ανεξάρτητη ανάρτηση με ελατήρια |
Εμπρός φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα |
Δίσκοι |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Τροχοί |
225/55 R18 ή 205/55 R19 |