Με 297 ψήφους υπέρ, 190 κατά και 37 αποχές, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επικύρωσε τη συμφωνία που επιτεύχθηκε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Συμβούλιο της ΕΕ κατά τη διάρκεια του τριμερούς διαλόγου τον περασμένο Δεκέμβριο, αναφορικά με τα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 7. Πριν τεθεί σε ισχύ, η νέα νομοθεσία θα πρέπει να επικυρωθεί από το ίδιο το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.
Τα κυριότερα πρόσθετα χαρακτηριστικά
Το Euro 7 θέτει νέα πρότυπα εκπομπών για τα αυτοκίνητα, τα φορτηγά και – για πρώτη φορά – για τα λεωφορεία και τα ρυμουλκούμενα. Όσον αφορά τα όρια καυσαερίων για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, οι απαιτήσεις παραμένουν αμετάβλητες από το Euro 6, ενώ τα σωματίδια καυσαερίων από τα φρένα και τα ελαστικά θα μετρώνται ως PM10 αντί για PM23, προκειμένου να λαμβάνονται υπόψη τα μικρότερα σωματίδια. Εισάγονται επίσης απαιτήσεις ελάχιστης διάρκειας ζωής της μπαταρίας, καθώς και ένα περιβαλλοντικό πιστοποιητικό οχήματος, το οποίο περιέχει όλες τις πληροφορίες σχετικά με τα όρια, την κατανάλωση, τις εκπομπές, την εμβέλεια και τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Τα φορτηγά και τα λεωφορεία θα διατηρήσουν τις ίδιες συνθήκες δοκιμής με το πρότυπο Euro 6, αλλά τα όρια θα είναι αυστηρότερα.
Το σχόλιο από το Στρασβούργο
«Βρήκαμε τη σωστή ισορροπία μεταξύ των περιβαλλοντικών στόχων και των ζωτικών συμφερόντων των κατασκευαστών», σχολίασε ο εισηγητής Alexandr Vondra. «Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι τα μικρότερα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα παραμείνουν προσιτά για τους ιδιώτες πελάτες και ταυτόχρονα να βοηθήσουμε την αυτοκινητοβιομηχανία να προετοιμαστεί για τον μελλοντικό μετασχηματισμό».
Η απάντηση της Acea
Η ευρωπαϊκή ένωση κατασκευαστών επιβεβαιώνει την εκτίμησή της για το αποτέλεσμα που πέτυχε η Ευρωπαϊκή Ένωση, ιδίως όσον αφορά τα αυτοκίνητα: “Η σημερινή ψηφοφορία θέτει το επίκεντρο εκεί που έχει μεγαλύτερη σημασία, δηλαδή στις μελλοντικές προκλήσεις που σχετίζονται με τις εκπομπές ρύπων από τα φρένα και τις απαιτήσεις για τις μπαταρίες”, σχολίασε σε δελτίο Τύπου η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της Acea. “Οι νομοθέτες πρέπει να κάνουν περισσότερα για να αντικαταστήσουν τους παλαιότερους στόλους αυτοκινήτων με ασφαλέστερα και πιο ενεργειακά αποδοτικά μοντέλα, και δεν μιλάμε μόνο για κίνητρα, αλλά για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου ρυθμιστικού πλαισίου που θα εγγυάται στους Ευρωπαίους πολίτες την πρόσβαση στην κινητικότητα”.