Έφτασε στην Ελλάδα το νέο Audi Q4 e-tron. Το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της γερμανικής μάρκας είναι είναι άμεσα διαθέσιμο, με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής για τα Q4 e-tron 35 (170 PS) και Q4 e-tron 40 (204 PS) να είναι 44.900 € και 52.100 € αντίστοιχα, στην έκδοση Basic. Οι τιμές των δύο προαναφερθέντων μοντέλων, με την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», διαμορφώνονται στα 39.469 € και 46.100 €, αντίστοιχα. Το τετρακίνητο Q4 e-tron 50 quattro (299 PS), διατίθεται από την έκδοση Advanced, με προτεινόμενη τιμή λιανικής 58.450 € (τιμή με επιδότηση 52.450 €). Όλα τα μοντέλα είναι διαθέσιμα και στην πιο σπορ έκδοση S line.
Το μοντέλο, το οποίο κατασκευάζεται με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα στο εργοστάσιο του Zwickau που χρησιμοποιεί οικολογική ηλεκτρική ενέργεια, διατίθεται με τρεις εκδόσεις κινητήριων συστημάτων για διαφορετικά… γούστα: Ισχύς 170 PS (125 kW) και 204 PS (150 kW) με κινητήρα μόνιμου μαγνήτη (PSM) και κίνηση στους πίσω τροχούς, κορυφαία με ισχύ 299 PS (220 kW) και ηλεκτρική τετρακίνηση.
Η αυτονομία του φτάνει έως τα 520 χιλιόμετρα (WLTP) ανάλογα με την έκδοση του κινητήριου συστήματος και το μέγεθος της μπαταρίας. Σε φόρτιση συνεχούς ρεύματος υψηλής ισχύος (HPC) με ισχύ 125 kW σε ιδανικές συνθήκες, απαιτούνται μόλις δέκα λεπτά φόρτισης για αυτονομία περίπου 130 χιλιομέτρων (WLTP).
Κινητήρες και επιδόσεις
To Q4 e-tron διατίθεται με ηλεκτρική τετρακίνηση με επιπλέον ασύγχρονο κινητήρα στον μπροστινό άξονα (ASM) που ενεργοποιείται ανάλογα με τις ανάγκες. Το Q4 50 e-tron quattro κάνει το σπριντ από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα, ενώ έχει τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα,
Διαθέτει επίσης concept ανάκτησης ενέργειας με λειτουργία ελεύθερου τροχασμού (coasting) για μέγιστη ενεργειακή απόδοση, αλλά και πέδηση με ανάκτηση ενέργειας σε τρία στάδια χρησιμοποιώντας προαιρετικά τα paddles στο τιμόνι. Ανάκτηση ενέργειας γίνεται επίσης επιβραδύνοντας είτε με το φρένο ή με τον επιλογέα στη θέση Β.
Το γερμανικό μοντέλο διατίθεται με δύο μεγέθη μπαταρίας: Καθαρό 52 kWh (μεικτό 55 kWh) και καθαρό 77 kWh (μεικτό 82 kWh), μπαταρία με 9 ή 12 modules (μονάδες). Υπάρχει ενεργή θερμική διαχείριση της μπαταρίας με εξωτερική ψύξη, ψυκτικά κυκλώματα που μπορούν να συνδυάζονται με ευελιξία μεταξύ τους. Προαιρετικά, είναι διαθέσιμη αντλία θερμότητας με τεχνολογία CO2 για αποτελεσματικό έλεγχο του κλίματος στο εσωτερικό, ειδικά σε μεγαλύτερες διαδρομές.
Η ανάρτηση
Σε ό,τι αφορά την ανάρτηση, το βάρος έχει πέσει στο να είναι ισορροπημένος ο χαρακτήρας του. Έχει χαμηλό κέντρο βάρους και ομοιόμορφη κατανομή φορτίων στους άξονες λόγω της εγκατάστασης των στοιχείων του κινητήριου συστήματος σε χαμηλή και κεντρική θέση.
Στον μπροστινό άξονα έχουμε γόνατα McPherson, ενώ η πίσω ανάρτηση έχει προηγμένη σχεδίαση πέντε συνδέσμων.
Το Q4 e-tron διατίθεται με θηριώδεις ζάντες από 19 έως 21 ίντσες, με αεροδυναμικό σχεδιασμό. Επίσης, με ανισομεγέθη ελαστικά με ελαφρώς φαρδύτερα τα πίσω για υψηλή σταθερότητα οδήγησης και σπορ αίσθηση. Προαιρετική είναι η σπορ ανάρτηση (στάνταρ στην S line), προοδευτικό τιμόνι (στάνταρ σε μοντέλα quattro), Audi drive select (στάνταρ στο Sportback) και ανάρτηση με έλεγχο απόσβεσης (επιλογή διαθέσιμη για όλα τα μοντέλα).
Και HUD με Augmented Reality
Το ηλεκτρικό SUV διαθέτει μεγάλη γκάμα στάνταρ συστημάτων υποβοήθησης, μεταξύ των οποίων τα Audi pre sense, σύστημα προειδοποίησης αναχώρησης λωρίδας lane departure warning, σύστημα υποβοήθησης στροφής turn assist system, σύστημα αποφυγής σύγκρουσης collision avoidance assist, ακουστικό και οπτικό σύστημα στάθμευσης, προγνωστική υποβοήθηση ενεργειακής απόδοσης predictive efficiency assist.
Επιπλέον διαθέσιμα είναι συστήματα όπως adaptive cruise assist και surround view cameras είναι διαθέσιμα σε διάφορα πακέτα.
Ξεχωρίζει η Head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας ως πρωτοποριακή καινοτομία. Τα σύμβολα πλοήγησης που «αιωρούνται» στον δρόμο διευκολύνουν την καθοδήγηση διαδρομής, οι δυναμικές επικαλύψεις των συστημάτων υποβοήθησης υπερτίθενται στον πραγματικό εξωτερικό κόσμο και διευκολύνουν την προβολή ακόμα και σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας.