Live η Κίνηση στους δρόμους

Τι σημαίνει η πώληση της Opel στο PSA Group

Μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις, το deal έκλεισε και πλέον,έναντι ποσού που θα αγγίξει τα 2,2 δισεκατομμύρια ευρώ, η Opel φεύγει από τα χέρια της General Motors (την κατείχε από το 1929) και περνά σε αυτά της PSA (Peugeot- Citroen- DS). Με αυτό το deal, η PSA γίνεται η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, ενώ η GM αποχωρεί από τη Γηραιά Ήπειρο, με τους αναλυτές να στοιχηματίζουν εάν αυτό σηματοδοτεί έναν κύκλο συρρίκνωσης και εσωστρέφειας για τον αμερικανικό κολοσσό.

Εκεί που στρέφονται όλα τα βλέμματα τώρα, είναι στην αναδιάρθρωση που θα επιχειρήσει η PSA -το 14% της ανήκει στο γαλλικό Δημόσιο– στην Opel. Για το εάν δηλαδή ο γαλλικός όμιλος, ο οποίος έχει σχεδόν το σύνολο των εγκαταστάσεών του στη Γαλλία, θα μεταφέρει, όχι την έδρα της Opel από το Rüsselsheim, κοντά στη Φρανκφούρτη, αλλά τα εργοστάσιά της από τη Γερμανία.

Σε πρώτη φάση, η PSA θέλει να ενισχύσει τη γερμανική ταυτότητα της Opel και να ενδυναμώσει την παρουσία της σε μακρινές αγορές, όπως αυτή τη Ασίας και της Ν. Αμερικής, στις οποίες δεν έχει τη διείσδυση που θα επιθυμούσε. “Είμαστε περήφανοι που ενώνουμε τις δυνάμεις μας με την Opel/Vauxhall και δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να εξελίσσουμε αυτή τη μεγάλη εταιρεία και να επιταχύνουμε τη μεταστροφή της”, είπε ο πρόεδρος του ΔΣ της PSA, Carlos Tavares.

 
Ο Tavares είπε εμμέσως ότι αληθεύουν όσα ακούγονται περί διατήρησης της ταυτότητας, όμως θα φανεί εάν θα εφαρμοστεί αυτό στην πράξη, μετά από τις εκλογές που θα γίνουν σε Γαλλία και Γερμανία από τον Απρίλιο ως τον Σεπτέμβριο. Γιατί, σε περίπτωση επικράτησης της Λεπέν, το “η Γαλλία πρώτα”, ενδεχομένως να αλλάξει τα σχέδια -τα οποία πώς θα προχωρήσουν χωρίς την έγκριση του μετόχου, δηλαδή της γαλλικής κυβέρνησης;

Τα κεντρικά της Opel στο Rüsselsheim

Και τώρα, τι; Ο γαλλικός κολοσσός, μετά από την απόκτηση της Opel, θα αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, με ένα μερίδιο 16,3% της ευρωπαϊκής αγοράς, μετά από το VAG αφήνοντας πίσω του τη Renault SA.

ΕΚτός αυτού, το PSA Group θα αποκτήσει πρόσβαση στον μηχανολογικό τομέα της Opel και ιδιαίτερα την τεχνολογία ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ θα της γίνει ευκολότερο να εξοικονομήσει κόστος με κοινές πλατφόρμες κ.α.

Από την άλλη, ο Αμερικανός κατασκευαστής επιχειρεί μια… ηρωική έξοδο από την ευρωπαϊκή αγορά, καθώς από το 1999 ως σήμερα έχει χάσει περίπου 20 δισεκατομμύρια δολάρια και αναγκάστηκε να κλείσει ένα εργοστάσιο στο Bochum της Γερμανίας, το πρώτο εργοστάσιο αυτοκινήτων που έκλεισε στη χώρα, μετά από το ΄Β Παγκόσμιο Πόλεμο. Κατά τους αναλυτές του Bloomberg, η απόφαση της GM να αποχωρήσει από την Ευρώπη έχει ληφθεί μετά από την απόφαση για το Brexit. 

Στην ευρωπαϊκή αγορά, με την ΕΕ να μην είναι στο καλύτερό της σημείο, Γαλλία, Γερμανία και Αγγλία έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου για την επικράτησή τους στην αυτοκινητοβιομηχανία και τη βιομηχανία μετάλλου. Η εξαγορά της Opel/Vauxhall από τους Γάλλους “ανακατεύει την τράπουλα” και δεν είναι τυχαίο ότι η πρωθυπουργός της Μ. Βρετανίας, Τερέζα Μέι, έχει επιστρατεύσει όλη της την διπλωματία για να πείσει τη Nissan να ανοίξει νέες γραμμές παραγωγής για δύο ακόμα μοντέλα της στο εργοστάσιο παραγωγής στη χώρα της, στο Sunderland. Αυτό, μετά από τη φυγή της GM και την απόφαση της Tata Steel να κλείσει τις εγκαταστάσεις της στο Port Talbot. 

Από την άλλη, η γερμανική πλευρά εξέφραζε τη δυσθυμία της για το deal, μέχρι να λάβει τη διαβεβαίωση ότι δεν μεταφερθεί καμία γραμμή παραγωγής από τη Γερμανία.

Η Γαλλία θέλει τώρα γρήγορα κέρδη και “εισβολή” στις αγορές της Ασίας και της Νότιας Αμερικής με την Opel, στον αγώνα απέναντι στη VW, ελπίζοντας ότι η εποχές που έκλεινε το εργοστάσιο της Peugeot- Citroen στο Aulnay-sous-Bois, λίγο έξω από το Παρίσι (το 2013) έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Σε κάθε περίπτωση, η PSA βρίσκεται μπροστά σε ένα βήμα γιγάντωσης και η GM σε ένα βήμα συρρίκνωσης…