Ήρθε, μάζεψε σκαλπ και… επανέρχεται. Ο βασιλιάς των προσθιοκίνητων (συγνώμη, Megane), το Honda Civic Type R, αποκτά δύο νέες εκδόσεις. Πιο ισχυρές, πιο ελαφρές, πιο ικανές, πιο εξοπλισμένες. Ο λόγος για τις εκδόσεις Limited Edition και Sport Line, οι οποίες έχουν ως βάση εκκίνησης τις δυναμικές επιδόσεις του στάνταρ Type R GT.
Με το Civic Type R Limited Edition, το οποίο θα παραχθεί σε μόλις 100 μονάδες και θα είναι διαθέσιμο το καλοκαίρι, η Honda παρουσιάζει την πιο ισχυρή έκδοση του διάσημου μοντέλου υψηλών επιδόσεων. Φιλοδοξώντας να είναι η πιο καθαρόαιμη έκδοση στην ιστορία του Type R, το Civic Type R Limited Edition έρχεται με νέα ελαφρά εξαρτήματα, “σπαρτιάτικο” εσωτερικό, αναβαθμισμένη οδική συμπεριφορά και πιο “πολεμικό” στυλ. Σε αισθητικό επίπεδο, και μόνο οι 20άρες BBS, τα κόκκινα μπάκετ και το μάυρο-κόκκινο τιμόνι από Alcantara, είναι ικανά να περιγράψουν περί τίνος πρόκειται.
Το ανανεωμένο Type R είναι βελτιωμένο στα σημεία
Η δεύτερη έκδοση που πλαισιώνει την οικογένεια Type R είναι η Sport Line. Απευθυνόμενη στους πελάτες που αναζητούν μία πιο απέριττη εμφάνιση από το υψηλών επιδόσεων hatchback, η έκδοση Sport Line έρχεται με χαμηλή πίσω αεροτομή, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών και μαύρο σαλόνι, ενώ διατηρεί τις επιδόσεις που αποτελούν σήμα κατατεθέν των μοντέλων Type R.
Στις νέες εκδόσεις, το Civic Type R θα διατίθεται με την ψηλή, εντυπωσιακή, ή τη χαμηλή, διακριτική (αν προτιμάς τα sleepers) αεροτομή
Όλα τα μοντέλα της σειράς 2020 Honda Civic Type R, το οποίο θα είναι διαθέσιμο από τον ερχόμενο Μάιο, συμπεριλαμβανομένου του υπάρχοντος Type R GT, έχουν ανανεωθεί στιλιστικά σε αρκετά σημεία. Η σχεδίαση του εμπρός προφυλακτήρα έχει γίνει πιο αεροδυναμική, ενώ τα πλαίσια των προβολέων ομίχλης υιοθετούν νέα, συμμετρική σχεδίαση με λείες επιφάνειες και κομψές ακμές. Ανασχεδιασμένοι προβολείς full LED και φώτα ημέρας ολοκληρώνουν τις σχεδιαστικές αλλαγές.
Το επανασχεδιασμένο εμπρός μέρος ευνοεί την αυξημένη ροή αέρα
Η μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα και η λεπτότερη μάσκα προσφέρουν αυξημένη ροή αέρα κατά 13%. Μαζί με ένα αναβαθμισμένο ψυγείο, οι βελτιώσεις αυτές πετυχαίνουν μείωση στη θερμοκρασία του ψυκτικού μέχρι κατά 10 βαθμούς (εσωτερικές δοκιμές της Honda) σε συνθήκες υψηλών απαιτήσεων, όπως στην πίστα. Οι μηχανικοί του Type R επέμειναν και στην παραμικρή λεπτομέρεια. Παράδειγμα, η ελαφρά μείωση στην εμπρός αεροδυναμική πίεση λόγω μεγαλύτερης εισαγωγής αέρα αντισταθμίστηκε από το ανασχεδιασμένο σπόιλερ, που έγινε ελαφρώς πιο βαθύ και με νέα νεύρα στα άκρα του που οδηγούν τον αέρα προς το εσωτερικό του.
Η ανάρτηση του 2020 Civic Type R έχει επίσης αναβαθμιστεί με στόχο την ταχύτερη απόκριση και ακρίβεια συμπεριφοράς. Το λογισμικό ελέγχου του Adaptive Damper System αξιολογεί τώρα τις οδικές συνθήκες ταχύτερα, με αποτέλεσμα βελτιωμένες αλλαγές απόσβεσης για καλύτερη απόκριση και ποιότητα κύλισης. Τα πίσω σάιλεντμπλοκ στους κάτω βραχίονες Β έχουν σκληρύνει, αυξάνοντας την αντιστάθμιση πλευρικών φορτίων κατά 8%, ώστε να επιτυγχάνονται καλύτερα χαρακτηριστικά γεωμετρίας στις στροφές. Μπροστά, τα σκληρότερα σάιλεντμπλοκ και οι νέοι κάτω σφαιρικοί σύνδεσμοι υποστηρίζουν την ακριβή κατευθυντικότητα για καλύτερο έλεγχο.
Πού χρησιμεύουν οι τρεις εξατμίσεις του Type R; Διάβασε εδώ για να μάθεις!
Για μεγαλύτερη απόδοση των φρένων, το ανανεωμένο Civic Type R διαθέτει αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης, με πλευστούς διαιρούμενους εμπρός δίσκους και νέα τακάκια. Τα μέτρα αυτά βελτιώνουν τη θερμική απόδοση περιορίζοντας τη φθορά των φρένων και αυξάνοντας τις σπορ επιδόσεις του αυτοκινήτου, ιδιαίτερα στην αγωνιστική πίστα. Το πεντάλ φρένου επίσης έχει πιο άμεση αίσθηση χάρη στην μειωμένη κίνηση κατά 15mm πριν την ανάπτυξη της πέδησης. Επιπλέον, το νέο εμπρός σύστημα πέδησης μειώνει το μη αναρτώμενο βάρος κατά περίπου 2.5kg, για καλύτερη συμπεριφορά.
Ό,τι ονειρεύεται ο κάθε… Χοντάκιας: Κόκκινα καθίσματα και τιμόνι με κόκκινη λεπτομέρεια Alcantara στο Type R
Στην καμπίνα, τώρα, η Honda έχει βελτιώσει τη χρηστικότητα των χειριστηρίων του συστήματος infotainment και κλιματισμού για όλα τα μοντέλα Civic προσθέτοντας φυσικούς διακόπτες και μπουτόν. Η προσθήκη ενός νέου τιμονιού με επένδυση από Alcantara βελτιώνει τη λαβή, ενώ ένας επιλογέας σχέσεων σε σχήμα σταγόνας, παρόμοιος με προηγούμενων μοντέλων Type R, περιλαμβάνει ένα εσωτερικό αντίβαρο 90g για βελτιωμένη αίσθηση και ακρίβεια αλλαγής. Νέο και για το 2020 model year είναι η προσθήκη του Active Sound Control (ASC) που περιλαμβάνει ανεξάρτητες ρυθμίσεις για τα προγράμματα οδήγησης Sport, +R και Comfort του Type R. Αυτό λειτουργεί μέσω των ηχείων του ηχοσυστήματος και ενισχύει τον ήχο του κινητήρα κατά τη διάρκεια σπορ οδήγησης στα Sport και +R modes, ή τον καθιστά πιο πολιτισμένο στο Comfort mode κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης.
Τι είναι το Honda LogR που κάνει ντεμπούτο
Ντεμπούτο για πρώτη φορά σε όχημα Honda κάνει ένα νέο σύστημα καταγραφής δεδομένων επιδόσεων, αποκλειστικό για το Type R. Γνωστό ως Honda LogR, το νέο σύστημα συνδυάζει τον υπολογιστή ταξιδιού και αισθητήρες του Type R με μία εφαρμογή smartphone για να βοηθά τους οδηγούς να παρακολουθούν και να καταγράφουν μία ποικιλία παραμέτρων. Επίσης, συμβάλλει στη βελτίωση των οδηγικών ικανοτήτων, στο δρόμο και στην πίστα μέσω της χρήσης ενός αλγορίθμου οδηγικής ομαλότητας. Με πρόσβαση στον υπολογιστή ταξιδιού του Type R, η Honda περηφανεύεται πως το Honda LogR προσφέρει πολύ περισσότερες λεπτομέρειες από παρόμοιες εφαρμογές καταγραφής επιδόσεων του ανταγωνισμού.
Στο Limited Edition Type R, θα υπάρχει ταμπελάκι με το serial number του μοντέλου
Το Honda LogR περιλαμβάνει τρεις κύριες λειτουργίες: Performance Monitor, Log Mode, και Auto Score Mode. Το Performance Monitor προβάλλει πληροφορίες του οχήματος στην οθόνη Display Audio ενώ λειτουργεί η εφαρμογή. Το Log Mode καταγράφει χρόνους γύρου στην πίστα, επιτρέποντας στους οδηγούς να βελτιώσουν τις σπορ οδηγικές τους ικανότητες. Η λειτουργία Auto Score ενθαρρύνει την ομαλή καθημερινή οδήγηση, παρακολουθώντας το φρενάρισμα, την επιτάχυνση, τους ελιγμούς διεύθυνσης και την ευθεία πορεία, και παράγει ένα σκορ βασισμένο στον αλγόριθμο οδηγικής ομαλότητας.
Κατά τη διάρκεια της οδήγησης, όλη η επικοινωνία με το Honda LogR γίνεται μέσω της οθόνης Display Audio. Τα Log Mode και Auto Score προσφέρουν μεγαλύτερη σε βάθος ανάλυση μέσω του smartphone συμπεριλαμβανομένων προηγούμενων διαδρομών, δεδομένων επιδόσεων και επαναλήψεων, χρησιμοποιώντας Google maps, και λεπτομερείς πληροφορίες οχήματος.
Performance Monitor
Όταν είναι συνδεδεμένη με smartphone, η κεντρική οθόνη του Type R προβάλλει ένα Performance Monitor, που επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει τις λειτουργίες του οχήματος σε πραγματικό χρόνο, μεταξύ των οποίων η θέση του επιλογέα σχέσεων, οι θερμοκρασίες ψυκτικού υγρού και λαδιού, οι πιέσεις λαδιού και οι ατμοσφαιρικές πιέσεις και οι θερμοκρασίες αέρα εισαγωγής του κινητήρα.
Το εσωτερικό του Type R δεν θα μπορούσε παρά να παραμείνει οδηγοκεντρικό
Οι οδηγοί μπορούν επίσης να επιλέξουν μεταξύ της απεικόνισης ενός “G-Meter” που δηλώνει την επιτάχυνση, το φρενάρισμα και το στρίψιμο σε ένα στρογγυλό διάγραμμα, ή μιας “3D” απεικόνισης που προσφέρει μια πανοραμική κάτοψη. Επιπλέον, η οθόνη του Display Audio δείχνει το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Comfort, Sport ή +R).
Log Mode
Το Log Mode είναι σχεδιασμένο για να βοηθά τους οδηγούς να πετυχαίνουν τους καλύτερους δυνατούς χρόνους στην πίστα. Το πρόγραμμα χρησιμοποιεί GPS για να παρακολουθεί και να χαρτογραφεί τη θέση του οχήματος και τους εσωτερικούς αισθητήρες του αυτοκινήτου για τη συλλογή δεδομένων σχετικών με την επιτάχυνση, το φρενάρισμα, τα πλευρικά φορτία και λοιπές παραμέτρους.
Τα (καταπληκτικά) καθίσματα του Type R
Η εφαρμογή, ενθαρρύνει την ομαλή, ελεγχόμενη οδήγηση μέσω της χρήσης ενός έγχρωμης καταγραφής των αγωνιστικών γραμμών σε κάθε γύρο. Σκοπός είναι η ενθάρρυνση ομαλού ελέγχου συμπλέκτη, επιλογέα, τιμονιού, φρένων και γκαζιού, ώστε να διατηρείται η ισορροπία του αυτοκινήτου και να βελτιώνονται οι οδηγικές ικανότητες, και όχι μόνο τα προσόντα που απαιτούνται για μία συγκεκριμένη πίστα. Οι χρήστες μπορούν να αποθηκεύουν τους χρόνους τους για να συγκρίνουν τη βελτίωσή τους με την πάροδο του χρόνου.
Auto Score
Ο επιλογέας ταχυτήτων έχει το σχήμα σταγόνας
Η λειτουργία Auto Score ενεργοποιείται όποτε χρησιμοποιείται η εφαρμογή Honda LogR, όπου παρακολουθεί τη συμπεριφορά του οδηγού σε βάθος χρόνου και τις εντολές του για επιτάχυνση, επιβράδυνση, στρίψιμο και οδήγηση στην ευθεία και παράγει ένα σκορ για το καθένα ξεχωριστά. Επίσης παράγει ένα συνδυασμένο σκορ των τεσσάρων παραμέτρων ως μέτρο σύγκρισης με τον ‘ιδανικό οδηγό’ που έχει ενσωματωθεί στην εφαρμογή και χρησιμοποιείται στη λειτουργία Log Mode. Ωστόσο, το Auto Score ενθαρρύνει κυρίως τη βελτίωση της καθημερινής οδήγησης, παρά την επίτευξη ταχύτερων χρόνων γύρων. Όπως το Log Mode, έτσι και το Auto Score τηρεί αρχείο που σε συνδυασμό με τα δεδομένα του GPS αναδεικνύει την οδηγική βελτίωση με την πάροδο του χρόνου.
Honda Civic Type R Limited Edition
Το νέο Civic Type R Limited Edition είναι ένα αυτοκίνητο με αγωνιστικό DNA που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε ως το πιο δυναμικό προσθιοκίνητο hatchback της αγοράς. Με νέα εξαρτήματα ελαφρού βάρους και μινιμαλιστικό, οδηγοκεντρικό εσωτερικό, είναι η πιο extreme εκδοχή στην ιστορία του θρυλικού Civic Type R.
Κοιτώντας την καρδιά του κτήνους
Από το μοντέλο αυτό θα κατασκευαστούν μόνο 100 αντίτυπα για την Ευρώπη, το καθένα από τα οποία θα βασίζεται στην έξοχη οδική συμπεριφορά και τις επιδόσεις του Civic Type R. Το νέο Limited Edition φέρει σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος αλουμινίου BBS 20“ σε συνδυασμό με ελαστικά Michelin Cup 2, που έχουν σχεδιαστεί για οδήγηση υψηλών ταχυτήτων στην πίστα, ενώ εντυπωσιάζουν και με τις επιδόσεις τους στο δρόμο. Τροποποιημένοι αποσβεστήρες βελτιστοποιούν αυτό το νέο συνδυασμό ζάντες και ελαστικού, ενώ η νέα χαρτογράφηση του συστήματος διεύθυνσης προσφέρει μέγιστο έλεγχο και πληροφόρηση (feedback).
Το αποκλειστικό, νέο χρώμα ‘Sunlight Yellow’ λανσάρεται για το Civic Type R Limited Edition, μαζί με ένα έμβλημα Civic σε σκούρο χρώμιο για το πίσω τμήμα, υπογραμμίζοντας τον εξωστρεφή χαρακτήρα του. Με την προσθήκη της εντυπωσιακής, λαμπερής μαύρης βαφής στην οροφή, στους εξωτερικούς καθρέπτες και στην εισαγωγή αέρα στο καπό, ο τολμηρός χρωματικός συνδυασμός αντανακλά τη σπορ κληρονομιά της Honda και αναδεικνύει το Limited Edition ως μία μοναδική πρόταση στην κατηγορία σπορ hatchback υψηλών επιδόσεων.
Το εσωτερικό του Civic Type R Limited Edition απηχεί τη σπορ κληρονομιά της Honda: Με κόκκινα μπάκετ καθίσματα και τιμόνι με κόκκινη επένδυση Alcantara και λαβή επιλογέα σε σχήμα σταγόνας. Κάθε μοντέλο φέρει μία πλακέτα με το σειριακό αριθμό παραγωγής του.
Ακολουθώντας το ίδιο αγωνιστικό πνεύμα, τα συστήματα infotainment και κλιματισμού (A/C) παραλείπονται για εξοικονόμηση βάρους. Πρόσθετο βάρος εξοικονομείται από τη μείωση ηχοαπορροφητικών υλικών στην οροφή, την πίσω πόρτα, τον εμπρός προφυλακτήρα και το ταμπλό. Το Limited Edition είναι 47kg ελαφρύτερη συγκρινόμενη με ένα Type R GT. Αντίθετα με άλλα αγωνιστικά hatchback της μάρκας, το Limited Edition διατηρεί τα πίσω καθίσματα και την καθημερινή χρηστικότητα για την οποία φημίζεται το Civic.
Όπως το στάνταρ Type R, έτσι και η έκδοση Limited Edition περιλαμβάνει στον στάνταρ εξοπλισμό της τις τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας Honda SENSING, όπως Collision Mitigation Braking System με Forward Collision Warning, Road Depature Mitigation με Lane Departure Warning, Lane Keeping Assist, και Adaptive Cruise Control.
Το νέο μοντέλο Limited Edition διατηρεί τον ισχυρό κινητήρα 2.0-litre VTEC Turbo του Type R. Η μέγιστη ισχύς είναι 320PS και αποδίδεται στις 6.500 σαλ. ενώ η μέγιστη ροπή είναι 400Nm, διαθέσιμη από τις 2.500 σαλ. μέχρι τις 4.500 σαλ. Η επιτάχυνση 0-100km/h επιτυγχάνεται σε 5,7 δεύτερα.
Οι πωλήσεις του 100 Type R Limited Edition για την Ευρώπη ξεκινούν το καλοκαίρι και οι τιμές θα ανακοινωθούν όταν πλησιάζει το λανσάρισμα.
Honda Civic Type R Sport Line
Ένα ακόμα νέο μέλος στην οικογένεια Civic Type R για το 2020 είναι το Type R Sport Line. Πρόκειται για ένα μοντέλο που διατηρεί τη σπορ καταγωγή και την εξαιρετική δυναμική συμπεριφορά του Civic Type R, αλλά με πιο διακριτικό αεροδυναμικό στυλ και πιο πολιτισμένη λειτουργία.
Η πιο αξιοσημείωτη στιλιστική διαφορά του Type R Sport Line συγκριτικά με το απλό Civic Type R είναι μία αεροτομή που τοποθετείται χαμηλά και όχι στην οροφή. Το στοιχείο αυτό χαρίζει στο αυτοκίνητο πιο κομψή σιλουέτα χωρίς να υστερεί σε σπορτίφ στυλ. Το Civic Type R Sport Line ξεχωρίζει με μία γκρι χαρακτηριστική γραμμή που διατρέχει όλο το κάτω άκρο του οχήματος.
Στη γκάμα αποχρώσεων που διατίθενται για το 2020 Civic Type R GT και Type R Sport Line προστίθεται και η νέα, τολμηρή Racing Blue.
Πιο αθόρυβο;
Το Civic Type R Sport Line προσφέρει μία πιο αθόρυβη οδηγική εμπειρία συγκριτικά με τα πιο εξτρίμ μοντέλα της οικογένειας. Νέες αποκλειστικές ζάντες αλουμινίου 19” σε γκρι σκούρο συνδυάζονται με ελαστικά Michelin Pilot Sports 4S με πιο μαλακό πλευρικό τοίχωμα που αυξάνουν την άνεση στο δρόμο, με βελτιωμένα χαρακτηριστικά θορύβων, κραδασμών και τριγμών (NVH) χάρη στην προσθήκη ηχοαπορροφητικών υλικών στο χώρο αποσκευών και την πίσω πόρτα.
Το εσωτερικό του νέου Civic Type R Sport Line συνδυάζει τη σπορ γοητεία του με ένα πιο διακριτικό περιβάλλον. Μαύρα καθίσματα τύπου μπάκετ με κόκκινη ραφή συμπληρώνονται από το νέο επιλογέα με λαβή σχήματος σταγόνας και ένα τιμόνι με επένδυση από Alcantara. Η κόκκινη ραφή δίνει το παρών σε όλο το εσωτερικό, όπως και στα πάνελ των θυρών, αφήνοντας αιχμές για τη σπορ κληρονομιά της Honda.
Όπως το στάνταρ Civic Type R, το νέο Type R Sport Line εφοδιάζεται με μία σειρά χαρακτηριστικών άνεσης και ασφάλειας. Η νέα έκδοση διατηρεί το σύστημα infotainment με οθόνη επτά ιντσών που περιλαμβάνει ραδιόφωνο DAB radio, Apple CarPlay και Android Auto.