Κυνηγώντας το μαγικό 500άρι

Τα τελευταία χρόνια, πέραν της Bugatti, δυναμικά στο παιχνίδι της κορυφής της αυτοκίνησης έχουμε δει να έχουν μπει η Koenigsegg και πιο πρόσφατα, η Hennessey Performance. Και οι 3 κατασκευαστές κυνηγούν το ίδιο ακριβώς πράγμα. Το μαγικό 5άρι. Ένα ρεκόρ ταχύτητας, στο οποίο το πρώτο ψηφίο θα είναι το 5.

Στις 2 Αυγούστου, ο Andy Wallace, οδηγός αγώνων στο LeMans και βασικός οδηγός δοκιμών και εξέλιξης της Bugatti, πετυχαίνει το εξωπραγματικό 490,4 χλμ/ώρα στην πίστα δοκιμών Ehra-Lessien της Volkswagen, με την νέα Chiron SuperSport.

Αυτή τη στιγμή, είναι επισήμως ο ταχύτερος οδηγός και αυτοκίνητο στο πλανήτη. Η Chiron SuperSport, έχει πέρα απο 87 ίππους (1.587) παραπάνω απο τη “συμβατική” Chiron, ανασχεδιασμένο και μακρύτερο αμάξωμα, και τίποτε άλλο.

Η Bugatti αναφέρει σε σχετικό δελτίο Τύπου, πως η ανασχεδιασμένη αεροδυναμική της Chiron SuperSport της επιτρέπει να έχει μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση, γεγονός που της δίνει τη δυνατότητα να πιάσει ακόμη μεγαλύτερες ταχύτητες. Το πλαϊνό της προφίλ, παραπέμπει σε αγωνιστικά τύπου “Longtail”, όπως η θρυλική McLaren F1 Longtail, ωστόσο επικρίθηκε αρκετά απο το κοινό στο διαδίκτυο.

Και κάπου εκεί αρχίζουν τα παρατράγουδα και τα “διπλωματικά επεισόδια” μεταξύ των τιτάνων του χώρου των hypercars.

Πρώτη, βγαίνει η Koenigsegg και παρόλο που συγχαίρει τη Bugatti για το κατόρθωμα της, αναφέρει πως έγινε σε μία κατεύθυνση κίνησης, γεγονός που δε περιλαμβάνει τον παράγοντα του ανέμου, άρα δεν είναι “σωστό” να λέει πως είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο στο κόσμο.

Προς υπεράσπιση της, η Bugatti ανακοινώνει πως έλαβε αυτό το παράγοντα υπόψη της, αλλά με κύριο μέλημα της την ασφάλεια, επέλεξε να το κάνει σε μία κλειστή πίστα δοκιμών και όχι στη “Record Highway” στην έρημο της Nevada.

Ακολουθεί η Hennessey, η οποία και αυτή συγχαίρει τη Bugatti με τη σειρά της, αλλά θεώρησε πως η συγκεκριμένη Chiron είχε κοντά στα 2000 άλογα (να σημειώσουμε πως μέχρι εκείνη τη στιγμή η Bugatti δεν είχε κάνει καμία δήλωση σχετικά με το συγκεκριμένο πρωτότυπο) και πως δεν ήταν αυτοκίνητο παραγωγής, άρα το ρεκόρ είναι “μεμονομένο συμβάν”.

Η Bugatti με σχετική ανακοίνωση, ανακοινώνει τα τεχνικά χαρακτηριστικά της πλέον γνωστής ως Chiron SuperSport, με την ιπποδύναμη της να ανέρχεται στους 1.587 ίππους και τη παραγωγή να αποτελείται απο 30 αντίτυπα, με τιμή αγοράς τα 3,5 εκατομμύρια ευρώ προ φόρων. Σύμφωνα με την ιστοσελιδα motor1.com , η πρώτη Chiron SuperSport αγοράστηκε αμέσως μετά τη παρουσίαση της, η οποία έγινε σε πολύ στενό κύκλο εκλεκτών πελατών και ελάχιστων δημοσιογράφων.

Μετά απο μερικές μέρες, η Koenigsegg ξαναχτυπά με νέα ανακοίνωση, πως στο άμεσο μέλλον, το Jesko θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο που θα σπάσει το φράγμα των 500 χλμ/ώρα, ξεπερνώντας το υπάρχον ρεκόρ του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής, Agera RS στα 447 χλμ/ώρα. Shots fired, once again.

Η Bugatti, ξανά προς υπεράσπιση της, λέει πως λόγω της μεγάλης υψομετρικής διαφοράς απο το επίπεδο της θάλασσας, η Chiron θα μπορούσε σίγουρα να πιάσει 520 χλμ/ώρα στον αυτοκινητόδρομο της Nevada. Ωστόσο, αναφέρει πως αποσύρεται απο τα ρεκόρ τελικής ταχύτητας και πως σκοπεύει να εστιάσει σε άλλα project.

Και το συμπέρασμα, είναι ;

Για να είμαστε ειλικρινείς, όλο αυτό το παιχνίδι ανακοινώσεων στα social media, με ανακοινώσεις και απαντήσεις, δεν είναι κάτι άλλο παρά ένα ωραίο παιχνίδι δημοσίων σχέσεων, μίας και όλες οι εταιρείας έχουν το όφελος ότι το όνομα τους και του προϊόντος τους αναφέρεται σε όλο το διαδίκτυο. Δείτε, ακόμα και εγώ έκατσα και έγγραψα για αυτό και εσείς το διαβάζεται. Άρα πέτυχαν αυτό που ήθελαν, έτσι δεν είναι ;

Σίγουρα, το ρεκόρ σίγουρα μετράει και πως δεν θα μπορούσε να πιάσει το 5ρι στη Nevada. Για να μη πήγε, και μίας και αποκλείεται να μην είχαν εξετάσει ενδελεχώς όλα τα ενδεχόμενα, κάποιος λόγος θα υπάρχει. Και δεν είναι η καραμέλα της ασφάλειας, που ναι μεν είναι πρωταρχικός παράγοντας, αλλά αυτό δεν αποτρέπει κάποιους αρκετά θαραλέους να κάτσουν στο bucket και να κρατήσουν το γκάζι κολλημένο στο πάτωμα, μέχρι να “τελειώσει” αυτό που έχει να δώσει το αυτοκίνητο. Άρα, κάτι δεν πάει 100% καλά.

Όπως και να έχει, το ρεκόρ σε μία κατεύθυνση είναι 490 και σε δύο είναι 447, με τις Bugatti και Koenigsegg να το κατέχουν αντιστοίχως. Όσο για το ποιος θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο που βάζουμε στοίχημα ότι θα πιάσει τα 500 χ.α.ω., είναι αυτό : 

Όχι στην Track Edition με τη θεόρατη αεροτομή, προφανώς

Εσείς, τι λέτε ;