Η Volvo πάει σε έκθεση με το Volvo του ιδρυτή της!

Η Volvo επιστρέφει ξανά στην εποχή της Αρ Ντεκό, στη φετινή έκθεση Techno Classica που γίνεται στο Έσσεν της Γερμανίας. Πρόκειται για το μεγαλύτερο σαλόνι ιστορικών αυτοκινήτων στον κόσμο, στο οποίο η Volvo παρουσιάζει το PV36 του 1935 που ανήκε κάποτε στον έναν από τους δύο ιδρυτές της εταιρείας, τον Gustaf Larson.

To PV36 αντιπροσωπεύει ένα συναρπαστικό κεφάλαιο στην ιστορία της Volvo. Αποτελεί δείγμα του Streamline Moderne, μιας από τις πιο διακεκριμένες σχεδιαστικές τάσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες στις αρχές των 30’s. Κτίρια, τρένα, πλοία, ακόμη και οικιακές συσκευές, όπως οι τοστιέρες και τα σίδερα ατμού, σχεδιάζονταν σε αυτό στυλ, μία από τις τελευταίες τάσεις της Αρ Ντεκό που περιγράφεται ως “Αρ Ντεκό σε κίνηση”, λόγω των αεροδυναμικών στοιχείων που τη χαρακτήριζαν.

Ο μηχανικός και σχεδιαστής Ivar Örnberg ήταν αυτός που έφερε το Streamline Moderne στη Volvo το 1933, όταν επέστρεψε στη Σουηδία έχοντας δουλέψει για κάποια χρόνια στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία. Στη Volvo, ανέλαβε το καθήκον να σχεδιάσει το PV36 και το ολοκλήρωσε μόνος του από την αρχή μέχρι το τέλος, χωρίς καμία παρέμβαση από τους ιδρυτές της εταιρείας. 

Με το νέο μοντέλο της Volvo, ο Örnberg “σύστησε” το Streamline Moderne στη Σουηδία. Το εξωτικής εμφάνισης αυτοκίνητο σύντομα πήρε το προσωνύμιο “Carioca” που πιθανότατα παρέπεμπε στο δημοφιλή λατινοαμερικανικό χορό εκείνης της εποχής και στο “φλερτ” της Volvo με τη βραζιλιάνικη αγορά: οι πρώτες εξαγωγές είχαν αρχίσει ήδη από το 1933, ενώ ορισμένα από τα λίγα “Carioca” που κατασκευάστηκαν πωλήθηκαν στη Βραζιλία. Η Volvo κατασκεύασε μόλις 500 μονάδες του PV36 ανάμεσα στο 1935 και το 1938.

Το PV36 που εκτίθεται στο Έσσεν έχει λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ του, αλλά πλούσια ιστορία. Το μοντέλο ήταν ένα από τα πρώτα Volvo που μπήκαν σε παραγωγή, λίγα χρόνια αφότου ο μηχανικός Gustaf Larson και ο οικονομολόγος και πωλητής Assar Gabrielsson αποφάσισαν σε ένα δείπνο, το 1924, να δημιουργήσουν μια σουηδική εταιρεία αυτοκινήτου. Έντεκα χρόνια αργότερα, ο Larson έλαβε τα κλειδιά από αυτό το Volvo PV36 με αριθμό πλαισίου 85. Το αυτοκίνητο έμεινε στην κατοχή του για τρία χρόνια και, αν εξαιρεθεί ο μεταχρωματισμός του τον πρώτο καιρό της ζωής του, έχει πρακτικά παραμείνει ανέπαφο από τότε.

Το PV36 είναι μια απευθείας παραπομπή στον έναν από τους ιδρυτές της Volvo κι ένα θαυμάσιο παράδειγμα αμερικανικής σχεδιαστικής επιρροής στη Volvo στη διάρκεια των 30’s. Το PV36 ήταν προηγμένο και από τεχνολογική άποψη, καθώς διέθετε ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός, αντί για το συνηθισμένο τότε άκαμπτο άξονα, προσφέροντας αναβαθμισμένο κράτημα και άνεση.  

Η έκθεση Techno Classica προσελκύει κάθε χρόνο περίπου 200 χιλιάδες επισκέπτες. Ανάμεσα σε άλλα ιστορικά μοντέλα της Volvo που επίσης εκτίθενται στο περίπτερο της εταιρείας συμπεριλαμβάνονται τα:

1929 PV4: το πρώτο σεντάν της Volvo 

1966 Amazon: ένα εμβληματικό σχέδιο της Volvo

1969 164: ένα 6-κύλινδρο μοντέλο κύρους των 60’s

1981 240 Turbo: το πρώτο επιβατικό μοντέλο της Volvo με turbo

1995 850 T-5R: ένα σεντάν υψηλών επιδόσεων των 90’s

Γιώργος Καραγιάννης

Recent Posts

Olivier Francois: Τέσσερα νέα Fiat στα σκαριά

Σε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη στο Automotive News Europe, ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat Olivier Francois…

13 ώρες ago

TSF1 Podcast – WEC | 6 Hours of Imola

Γεια σας αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο δεύτερο TSF1 Podcast για τη σεζόν 2024…

16 ώρες ago

Ferrari 12Cilindri : Μια σύγχρονη Daytona

Από την ίδρυση της, το 1947, ένα στοιχείο γοήτευε σταθερά τους λάτρεις του Prancing Horse:…

5 ημέρες ago

Οδηγούμε Peugeot 2008 facelift 1.2 100HP Allure: Back to Basics (Βίντεο)

Η Peugeot ανανεώνει αισθητικά το Best Seller της, το 2008 προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικό σε…

6 ημέρες ago

Ιδού, το νέο Hyundai Bayon

Η Hyundai Motor αποκάλυψε το Νέο Hyundai BΑΥΟΝ με τολμηρή και στιβαρή σχεδίαση. Ο μεγάλος…

7 ημέρες ago

Alfa Romeo: Ένα νέο μοντέλο κάθε χρόνο μέχρι το 2030

Η Alfa Romeo παρουσίασε το νέο της συμπαγές SUV Junior παγκοσμίως στις 10 Απριλίου, το…

1 εβδομάδα ago