Ο ισχυρός άνδρας της Gazoo Racing, Tetsuya Tada, το είχε πει, στη διάρκεια της έκθεσης αυτοκινήτου της Γενεύης, ότι ελπίζει “τα τρία αδέλφια” να επιστρέψουν “το συντομότερο δυνατό” στη γκάμα των μοντέλων της Toyota. Για όσους αναρωτήθηκαν, αυτή η “αγία τριάδα“, περιλαμβάνει τη Supra, τη Celica και το MR2, το θρυλικό τρίο με το οποίο η ιαπωνική φίρμα μονοπώλησε τα 90s. Με τη Supra να βρίσκεται προ των πυλών και το GT86 να αποτελεί τον κοντινότερο -και ίσως καλύτερο- αντικαταστάτη της Celica, δεν μπορεί παρά να αναρωτιέσαι: Τι θα γίνει με το MR2;
Η δεύτερη γενιά του MR2
Η ώρα για μια “επιστροφή” του MR2 με το λανσάρισμα της τέταρτης γενιάς του μυθικού μικρού κεντρομήχανου, είναι μάλλον ιδανική. Γιατί, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, δείχνει διατεθειμένη να κάνει ένα νοσταλγικό flashback στη δεκαετία του ’90. Οι διαρροές και οι φήμες κάνουν λόγο για νέα Toyota Supra, νέο Nissan Z, νέο Honda S2000, Honda Prelude, Mazda RX-9. Το “κλίμα”, φαίνεται πως “σηκώνει” ένα μικρό κεντρομήχανο fun to drive αυτοκίνητο.
Η τρίτη και τελευταία (;) γενιά του ιαπωνικού κεντρομήχανου μοντέλου
Ακόμα περισσότερο, επειδή η “νέα” φιλοσοφία που επιβάλλει ο Tetsuya Tada στην Toyota για μικρά, σπορ, ελαφρά αυτοκίνητα, φαίνεται να κερδίζει έδαφος. Το κεντρομήχανο μικρό θα “χώραγε” ιδανικά στη γκάμα της Toyota, τοποθετούμενο ανάμεσα στο GT86 -το οποίο δεν πρόκειται να ενδυναμωθεί- και τη νέα Supra. Άλλωστε, με την τιμή ανάμεσα σε αυτά τα δύο, θα μιλάγαμε για ένα φθηνό compact exotic, που θα απευθυνόταν στους εραστές της οδήγησης και θα δημιουργούσε “στρατιές” φανατικών για την Toyota.
Το rendering του Topspeed.com
Όσο λοιπόν οι φήμες για τον τρίτο της “παρέας” της Toyota φουντώνουν, το αμερικανικόTopSpeed.com το πήγε ένα βήμα μπροστά και προσπάθησε να φανταστεί πώς θα μπορούσε να είναι ο διάδοχος του μοντέλου που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1984 και σταμάτησε το 2007. Για να δημιουργήσουν το rendering που βλέπεις παραπάνω, οι Αμερικανοί έκαναν μια πρόσμειξη στοιχείων της νέας Supra (αφού αποτελεί την ισχύουσα σχεδιαστική γλώσσα της Toyota), του GT86 (για τους ίδιους λόγους) και του Lexus LFA.
H πρώτη γενιά του Toyota MR2, με την targa οροφή
Για να μην υπάρχουν “παρεξηγήσεις”. Στην 23χρονη καριέρα του, το MR2 δεν άλλαξε φιλοσοφία και, αν επανέλθει, δεν θα μπορεί να μην κρατήσει την ίδια. Το επιβάλλει, άλλωστε, το όνομά του. Στο MR2, το “Μ” σημαίνει mid-engine (κεντρομήχανο), το “R“, rear-wheel drive (πισωκίνητο) ενώ ο αριθμός “2” δηλώνει τον αριθμό των θέσεων.
Το ερώτημα λοιπόν, είναι, αν φτάσουμε στην… επαναφορά από την αποστρατεία, το τι μοτέρ θα φοράει το MR2. Η λογική, με βάση την προϊοντική του τοποθέτηση που υποθέτουμε, λέει πως θα τοποθετείται ανάμεσα στους 200 ίππους του GT86 και τους 400 της νέας Supra. Η ευκαιρία για την Toyota να χρησιμοποιήσει ένα συμβατικό μοτέρ σε συνδυασμό με ένα ηλεκτρικό, θα ήταν ιδανική. Αλλά, είπαμε, όλα αυτά, είναι θεωρίες. Στην πράξη, θα το τολμήσει η Toyota;