Η πορεία προς τη διαδικτυακή παρουσίαση “Lancia Design Day” (28η Νοεμβρίου) συνεχίζεται με τρεις θρύλους του παρελθόντος, τις Aurelia, Flaminia και Fulvia, οι οποίες ενέπνευσαν τη σχεδίαση των μελλοντικών μοντέλων της μάρκας με μια ιδανική σύνθεση καθαρών γραμμών, ισορροπημένων όγκων και μια μοντέρνα εκδοχή της κλασσικής μάσκας “calice” της Lancia.
«Μέσα από μια πορεία σχεδόν 116 ετών, η Lancia πάντα αντιπροσώπευε τη χάρη και την κομψότητα. Αυτό ισχύει στο ακέραιο, τόσο για τις ναυαρχίδες της, όπως είναι οι Aurelia και Flaminia, όσο και για τα πιο συμπαγή της μοντέλα, όπως είναι η Fulvia», δήλωσε ο κ. Luca Napolitano, CEO της Lancia, δίνοντας το στίγμα αυτών των ξεχωριστών δημιουργιών που σήμερα εμπνέουν το μέλλον της μάρκας. Οι Aurelia, Flaminia και Fulvia είναι τρία θρυλικά μοντέλα που αποτέλεσαν σύμβολο της υψηλής αισθητικής και ποιότητας, ελκύοντας διασημότητες απ’ όλο τον κόσμο. Παράλληλα αποτελούν υπόδειγμα αισθητικής αρτιότητας με διαχρονική αξία. Όπως χαρακτηριστικά συμπλήρωσε ο κ. Napolitano, «στοιχεία όπως η κλασσική μάσκα «calice” («δισκοπότηρο») και οι καθαρές γραμμές μας έδωσαν έμπνευση, ενώ θα είναι στοιχεία άμεσα αναγνωρίσιμα στα νέα μας μοντέλα.».
Aurelia: Η αέρινη Lancia με τις μινιμαλιστικές γραμμές
Ο θρύλος της Aurelia ξεκινά το 1951 με την Β10, ένα πολυτελές σεντάν με καινοτόμα σχεδίαση, όπου οι εμπρός και πίσω πόρτες του ανοίγουν σε αντίθετη φορά, ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της Lancia που είχε ήδη κάνει την εμφάνισή του σε μοντέλα όπως οι Augusta και Aprilia.
Κατασκευασμένο σε τέσσερις παραλλαγές, το μοντέλο συνεχίζει έως και σήμερα να εντυπωσιάζει με τις καθαρές και μινιμαλιστικές γραμμές του που του χαρίζουν μια «αιώνια γοητεία». Ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα στοιχεία της σχεδίασης του μοντέλου είναι η μάσκα «celice”, η οποία συνδυάζει οριζόντιες και κάθετες γραμμές, περικλείοντας στο εσωτερικό της το λογότυπο της μάρκας.
Αυτό το εντυπωσιακό αυτοκίνητο οδήγησε στη δημιουργία της Aurelia Coupe B20 Granturismo του 1951, η οποία αποτέλεσε προπομπός των Ιταλικών σπορ κουπέ της δεκαετίας του 1950. Σχεδιασμένη από τους Boano και Pininfarina, ακολουθούσε μια διάταξη 2+2 θέσεων, ενώ με την παρουσίαση της κατέκτησε αμέσως το κοινό. Τρία χρόνια αργότερα, με βάση την B20, ο Pininfarina δημιουργούσε την B24 Spider, ένα πανέμορφο ανοικτό αυτοκίνητο ακραίου μινιμαλισμού αφού δεν είχε καν εξωτερικές χειρολαβές, ενώ διέθετε απόλυτη ισορροπία ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω όγκο. Το 1956 η παρουσίαση της B24 Convertible έφερνε μια περισσότερο συμβατική πρόταση σε σχέση με την Spider, με χειρολαβές και παράθυρα. ΟΙ σινεφίλ θα τη θυμούνται ασφαλώς στο κλασσικό “Il sorpasso” (1962) του Dini Risi, με πρωταγωνιστή τον νεαρό τότε Vittorio Gassman.
Flaminia: Το προεδρικό αυτοκίνητο με το νέο σήμα της Lancia
Η Flaminia παρουσιάστηκε το 1957 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης και κατασκευάστηκε σε τρεις σειρές από το 1957 έως το 1970 σε εκδόσεις σεντάν και coupé. Με τη Flaminia παρουσιάστηκε το ανασχεδιασμένο λογότυπο της Lancia, το οποίο χαρακτηριζόταν από τις απλούστερες γραμμές και τα μόλις δύο βασικά χρώματα, μπλε και ασημί. Το δόρυ που απεικονίζεται αποτελεί τον ιστό της σημαίας, πάνω στην οποία γράφεται το όνομα Lancia με κεφαλαία γράμματα. Σχεδιασμένη από τον Pininfarina, ο οποίος είχε δώσει το στίγμα του μοντέλου στην περιορισμένης παραγωγής Lancia Florida, η Flaminia βασιζόταν στην Aurelia και αποτελούσε ένα κομψό και πολυτελές σεντάν με καινοτόμες για την εποχή γραμμές. Ένα από τα πλέον ξεχωριστά της στοιχεία ήταν η μεγάλη εισαγωγή αέρα στο καπό και οι κομψές γραμμές από χρώμιο. Η κορυφαία στιλιστική έκφραση του μοντέλου επιτεύχθηκε με τη δίπορτη Flaminia Coupé του 1959, που επίσης σχεδίασε ο Pininfarina. Πιο όμορφη από κάθε άλλο αυτοκίνητο της εποχής, η Flaminia αποτέλεσε το αστέρι της Ιταλικής dolce vita. Ο Marcello Mastroianni, φανατικός φίλος του αυτοκινήτου αποτελούσε έναν από τους πλέον πιστούς οπαδούς του μοντέλου. Μεταξύ του 1960 και 1961, ο Pininfarina κατασκεύασε τέσσερις Lancia Flaminia 335, αριθμός που υποδείκνυε το -αυξημένο σε σχέση με τις σεντάν εκδόσεις- μεταξόνιο. Ως σύμβολο της Ιταλικής δημιουργικότητας και κομψότητας τα αυτοκίνητα χρησιμοποιήθηκαν ως το προεδρικό αυτοκίνητο του Προέδρου της Ιταλικής Δημοκρατίας, μεταφέροντας στο πίσω κάθισμα τους κατά τη θητεία τους κορυφαίες προσωπικότητας της παγκόσμιας πολιτικής σκηνής.
Lancia Fulvia Coupé: Η εμφάνιση της καμπίνας “turret”
Το 1965 η Lancia δημιούργησε τη Fulvia Coupé, την σπορ εκδοχή του σεντάν μοντέλου που είχε παρουσιαστεί δύο χρόνια νωρίτερα, το 1963. Η διάταξη 2+2 των καθισμάτων, η φωτεινή καμπίνα, τα μεγάλα παράθυρα και τα χαρακτηριστικής σχεδίασης εμπρός και πίσω παρμπρίζ εντυπωσίαζαν με την πρώτη ματιά. Σχεδιασμένη από τον Piero Castagnero, ο οποίος ήταν επικεφαλής του Centro Stile Lancia, η Fulvia Coupé αντλούσε έμπνευση από τα σκάφη αναψυχής της Riva και έφερε για πρώτη φορά στο προσκήνιο την καμπίνα “turret” χάρη στην εξαιρετική ορατότητα που εξασφάλιζαν οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και την ίδια στιγμή οι εξαιρετικά λεπτές κολόνες. Το εσωτερικό σπορ και κομψό διέθετε ταμπλό και τιμόνι κατασκευασμένα από ξύλο. Οι εκλεπτυσμένες γεωμετρικές φόρμες της Fulvia αποτέλεσαν επίσης πολύτιμη πηγή έμπνευσης για τους σύγχρονους σχεδιαστές που έχουν αναλάβει τη δημιουργία των μελλοντικών μοντέλων της Lancia.