Live η Κίνηση στους δρόμους
BMW

Τι είναι το i Vision Circular της BMW

Με το BMW i Vision Circular, το BMW Group οραματίζεται μία μελλοντική compact BMW για το έτος 2040 αυστηρά προσανατολισμένη στη βιωσιμότητα και την πολυτέλεια.

BMW

Με το BMW i Vision Circular, το BMW Group οραματίζεται μία μελλοντική compact BMW για το έτος 2040 αυστηρά προσανατολισμένη στη βιωσιμότητα και την πολυτέλεια. Το τετραθέσιο πρωτότυπο είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο και ευρύχωρο εσωτερικά με αποτύπωμα περίπου τεσσάρων μέτρων (μήκος). Επιπλέον, έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με τις αρχές τις κυκλικής οικονομίας από κάθε άποψη και κατά συνέπεια συμβολίζει το φιλόδοξο πρόγραμμα του BMW Group να γίνει ο πιο βιώσιμος κατασκευαστής σε όλο τον κόσμο στον χώρο της ατομικής πολυτελούς κινητικότητας.

 

  • Το τετραθέσιο BMW i Vision Circular είναι το όραμα ενός compact, αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος για το 2040 το οποίο είναι αυστηρά προσανατολισμένο στη βιωσιμότητα και την πολυτέλεια.

 

  • Το Vision Vehicle έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με τις αρχές της κυκλικής οικονομίας από κάθε άποψη. Στόχος η χρήση 100% ανακυκλωμένων υλικών / 100% ανακυκλωσιμότητα.

  • Η μπαταρία στερεού ηλεκτρολύτη (solid-state) του BMW i Vision Circular είναι 100% ανακυκλώσιμη και κατασκευάζεται σχεδόν αποκλειστικά με υλικά από τον κύκλο ανακύκλωσης. Θα πετυχαίνει πολύ υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα με αισθητά μειωμένη χρήση πολύτιμων φυσικών πόρων.

 

  • Επομένως, το BMW i Vision Circular αποτυπώνει μία ολοκληρωμένη, σχολαστική προσέγγιση της βιώσιμης κινητικότητας από το BMW Group, το οποίο επιδιώκει να είναι πρωτοποριακή δύναμη στην ανάπτυξη μιας κυκλικής οικονομίας και επιπλέον να χαράξει νέους δρόμους στην αποδοτική χρήση φυσικών πόρων στην παραγωγή αλλά και σε όλα τα στάδια του κύκλου ζωής ενός οχήματος.

 

  • Κατά συνέπεια, πρωταρχικός στόχος του BMW Group είναι η μείωση των εκπομπών CO2 σε όλο τον κύκλο ζωής ενός οχήματος. Πέρα από τον εξηλεκτρισμό της προϊοντικής γκάμας και τη στροφή στην ανανεώσιμη ενέργεια για παραγωγή, η εταιρεία εστιάζει κυρίως στις αρχές της κυκλικής οικονομίας και στη χρήση δευτερογενών υλικών.

  • Το BMW i Vision Circular δεν προσφέρει μία πρώτη γεύση της ‘Neue Klasse’. Σε επίπεδο βιωσιμότητας όμως, η ‘Neue Klasse’ αναπτύσσεται με βάση την ίδια φιλοσοφία που διέπει το Vision Vehicle.

 

  • Η σχεδίαση, εξέλιξη και η διαδικασία παραγωγής του BMW i Vision Circular βασίστηκαν στην κυκλικότητα (φιλοσοφία ‘κυκλικής σχεδίασης’).

 

  • Σε ό,τι αφορά τα υλικά, το BMW i Vision Circular χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα υλικά (αρχή “secondary first”) που μπορούν να αποσυναρμολογούνται γρήγορα και εύκολα στο τέλος του προϊοντικού κύκλου ζωής.

  • Το ζήτημα της αποσυναρμολόγησης είναι σημαντικό, εξ ου και αποτελεί σημαντική προτεραιότητα. Οι ταχυσύνδεσμοι στους τροχούς, τα καθίσματα και το ταμπλό οργάνων, αλλά και ένας ιμάντας πρόσδεσης στον πίσω πάγκο καθισμάτων δείχνουν την ευκολία με την οποία αποσπώνται τα υλικά και μαζί με την ελκυστική αισθητική συνθέτουν το λεγόμενο “joyful fusion” (τον τέλειο συνδυασμό).

 

  • Η αυστηρή χρήση της φιλοσοφίας κυκλικής σχεδίασης χαρίζει στο BMW i Vision Circular μία εντελώς νέα και συναρπαστική αισθητική. Την ίδια στιγμή, δείχνει ότι η βιωσιμότητα μπορεί να αποτελεί και συστατικό της πολυτέλειας.

 

  • Στο εμπρός τμήμα, τα ‘νεφρά’ και οι προβολείς έχουν δώσει τη θέση τους σε μία ψηφιακή επιφάνεια. Στο μέλλον, η ψηφιακή σχεδίαση αναμένεται να καταστήσει περιττές τις γεωμετρικές παραλλαγές σε φώτα και προφυλακτήρες, βοηθώντας στη μείωση της ποσότητας των υλικών και εργαλείων παραγωγής.

 

  • Αντί για διακοσμητικά ένθετα ή λογότυπα που αναδεικνύουν την ποιότητα, το έμβλημα της μάρκας είναι χαραγμένο στο εμπρός τμήμα, ενώ το λογότυπο του μοντέλου αναγράφεται μέσω λέιζερ για την κατάργηση πρόσθετων εξαρτημάτων.

 

  • Το κάτω τμήμα του προφυλακτήρα κατασκευάζεται από ανακυκλωμένο πλαστικό με προηγμένη επιφάνεια που θυμίζει μάρμαρο.

 

  • Η απέριττη σχεδιαστική γλώσσα προσδίδει στις αναλογίες του αυτοκινήτου μία νέα κατεύθυνση για την BMW. Το Vision Vehicle εκτείνεται ενιαία από το εμπρός μέχρι τον πίσω άξονα. Μαζί με την εξηλεκτρισμένη δομή του, το όχημα προσφέρει ένα πολυτελές εσωτερικό με αποτύπωμα μικρού αυτοκινήτου.

 

  • Αντί φινιρίσματος βαφής, για τις επιφάνειες του BMW i Vision Circular έχει επιλεγεί  ένα ανοιχτό χρυσαφί ανοδιωμένο δευτερογενές αλουμίνιο. Το πλαίσιο στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου προσφέρει ένα εντυπωσιακό χρωματικό παιχνίδι μπλε-μωβ επιφανειών, που δημιουργείται από τη θερμική επεξεργασία του ατσαλιού.

 

  • Οι διαδικασίες φινιρίσματος που εφαρμόζονται στις μεμονωμένες επιφάνειες τις καθιστούν ιδιαίτερα εντυπωσιακές ενώ διατηρείται η βέλτιστη δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης.

 

  • Τα ελαφρώς διάφανα ελαστικά κατασκευάζονται από πιστοποιημένο, βιώσιμο καλλιεργημένο φυσικό καουτσούκ. Χρωματιστά, ανακυκλωμένα σωματίδια από καουτσούκ προστίθενται στη γόμα του ελαστικού για ενίσχυση και δημιουργούν ένα ενδιαφέρον μωσαϊκό εφέ το οποίο σκόπιμα τονίζει την επαναχρησιμοποίηση των υλικών.

 

  • Οι στεφάνες των ζαντών είναι σχεδιασμένες για ελάχιστη χρήση υλικού. Τα κέντρα των ζαντών σχεδιάστηκαν με τα μέγιστα δυνατά ανοίγματα ώστε να παρέχουν ψύξη των φρένων, ενώ οι πιο ‘κλειστές’ επιφάνειες στα εξωτερικά άκρα των τροχών διασφαλίζουν τη μέγιστη δυνατή αεροδυναμική απόδοση.

  • Όλες οι επιφάνειες απεικόνισης και οι λειτουργίες φώτων στο πίσω τμήμα ενσωματώνονται χωρίς να φαίνονται στην πίσω πόρτα από σκούρο κρύσταλλο, αντιγράφοντας την αισθητική του εμπρός τμήματος. Όταν το αυτοκίνητο δεν λειτουργεί, μόνο το δισδιάστατο λογότυπο BMW στη σκούρα κρυστάλλινη επιφάνεια είναι ορατό.

 

  • Ο μινιμαλιστικός και αεροδυναμικά βελτιστοποιημένος μαύρος προφυλακτήρας – επίσης από ορατά ανακυκλωμένο πλαστικό – ολοκληρώνει τη σχεδίαση του πίσω τμήματος στο πιο χαμηλό τμήμα του αμαξώματος.

 

  • Το εσωτερικό του BMW i Vision Circular δείχνει τι μπορεί να επιτευχθεί στο μέλλον με την κυκλικότητα και τη στοχευμένη επιλογή υλικών – και το είδος της αισθητικής που μπορεί να προκύψει.

 

  • Μονοϋλικά και έξυπνες νέες τεχνικές σύνδεσης που αποφεύγουν τη χρήση κόλλας διασφαλίζουν μέγιστη ευκολία αποσυναρμολόγησης και ταξινόμησης σε ομάδες σε μετέπειτα στάδιο. Για ελαχιστοποίηση της ποσότητας αποβλήτων και υπολειμμάτων, όλα τα εξαρτήματα και υλικά θα κατασκευάζονται για ακριβή εφαρμογή με χρήση διαδικασιών όπως η τρισδιάστατη εκτύπωση. Τα όποια πλεονάζοντα υλικά θα ανατροφοδοτούνται συστηματικά στον κύκλο υλικών.

 

  • To φωτεινό και φιλόξενο εσωτερικό καλωσορίζει τον οδηγό και το συνοδηγό με μία αίσθηση ανοιχτού χώρου.  Η κρυστάλλινη οροφή σε συνδυασμό με την τοποθέτηση της κορυφής του παρμπρίζ πιο πίσω χαρίζει στους εμπρός επιβάτες την αίσθηση ότι κάθονται στο ύπαιθρο.

 

  • Τα δύο ανεξάρτητα καθίσματα τύπου πολυθρόνας με ενσωματωμένα προσκέφαλα δημιουργούν ένα αποκλειστικό περιβάλλον. Η επένδυση κατασκευάζεται από ανακυκλωμένο πλαστικό και συγκρατείται σε ένα ανοιχτό χρυσαφί αλουμινένιο πλαίσιο.

 

  • Οι πλάτες των λεπτών εμπρός καθισμάτων κατασκευάζονται από ανακυκλωμένο πλαστικό με φινίρισμα τύπου μωσαϊκού. Το σύστημα ταχυσυνδέσμων φιλοσοφίας ‘joyful fusion’ επιτρέπει τον εύκολο διαχωρισμό του μετάλλου από το ύφασμα, την ταξινόμηση σε ομάδες υλικών και στη συνέχεια την επαναχρησιμοποίηση.

 

  • Η συνολική εμπειρία του χρήστη μέσα στο BMW i Vision Circular, όπως και οι ιδιότητες των υλικών του, σκόπιμα παραπέμπει σε ένα πιο μακρινό μέλλον με μεγαλύτερη ευφυία μέσα στο όχημα και περισσότερους αισθητήρες που αλληλοεπιδρούν με τον χρήστη.

 

  • Ο κλασικός πίνακας οργάνων μετατρέπεται σε διεπαφή επόμενης γενιάς. Πρωταρχικό στοιχείο ένα κρυστάλλινο πάνελ, προϊόν 3D εκτύπωσης, που αντιδρά στις κινήσεις των χεριών με ένα συναρπαστικό φωτεινό εφέ.

 

  • Το κρυστάλλινο πάνελ πλαισιώνεται και από τις δύο πλευρές από φυσικά επεξεργασμένο ξύλο από ανεξάρτητα πιστοποιημένες πηγές. Χρυσαφί-μπρονζέ μεταλλικά στοιχεία από ανοδιωμένο δευτερογενές αλουμίνιο συνδέουν το ταμπλό με τις κολόνες A. Και εδώ το σύστημα ταχυσυνδέσμων φιλοσοφίας ‘joyful fusion’ προσφέρει εύκολη αποσυναρμολόγηση.

 

  • Η περιοχή προβολής πληροφοριών που συνήθως υπάρχει σε μία κεντρική οθόνη πληροφοριών βρίσκεται πάνω από τον πίνακα οργάνων στο κάτω τμήμα του παρμπρίζ. Το υπάρχον παρμπρίζ μετατρέπεται σε πηγή πληροφοριών και καταργεί την ανάγκη για άλλες οθόνες στο εσωτερικό.

 

  • Η στεφάνη του τιμονιού είναι προϊόν  τρισδιάστατης εκτύπωσης από πούδρα ξύλου και προσφέρει μία ευχάριστη φυσική αίσθηση στη αφή. Η αντισυμβατική, κεντρική θέση της κάθετης ακτίνας σε χρυσαφί μπρονζέ χαρίζει μία μοντέρνα πινελιά. Ενσωματώνει μία ακόμα κρυστάλλινη διεπαφή με κρυφό φωτισμό και οθόνες παρόμοιες με ενός πίνακα οργάνων.

 

  • Ο μεγάλος, ελαφρώς υπερυψωμένος πάγκος πίσω καθισμάτων προσφέρει εξαιρετική άνεση για δύο άτομα με επενδυμένα πλαϊνά μαξιλάρια. Τα προσκέφαλα μοιάζουν με μαξιλάρια και τα ηχεία που τοποθετούνται κάτω από αυτά διαμορφώνουν για κάθε κάθισμα τη δική του ειδική ζώνη ήχου.

 

  • Το πλεχτό ύφασμα με περίτεχνη σχεδίαση Jacquard στα πίσω καθίσματα κατασκευάζεται από 100% ανακυκλωμένο υλικό. Ο πάγκος πίσω καθισμάτων φέρει πλαίσιο από ανοδιωμένο αλουμίνιο σε χρυσαφί μπρονζέ. Το ύφασμα και το πλαίσιο συγκρατούνται στη θέση τους από έναν ιμάντα, που απελευθερώνεται εύκολα όταν πρέπει να αποσυναρμολογηθεί το κάθισμα.

  • Η παχιά μοκέτα που χρησιμοποιείται σε όλο το όχημα κατασκευάζεται από 100% ανακυκλωμένο πλαστικό.

 

  • Στην κολόνα C, ένα κρυστάλλινο iDrive Controller από την BMW iX επαναχρησιμοποιείται ως πλαφονιέρα.

 

  • Ο σχεδιασμός ήχου του BMW i Vision Circular φέρει την υπογραφή του συνθέτη Hans Zimmer και του Renzo Vitale, Δημιουργικού Διευθυντή Ήχου του BMW Group. Ο κυκλικός σχεδιασμός αποκτά ηχητική ταυτότητα. Κάθε τόνος και χροιά αποτυπώνει τις κινήσεις εξωτερικών δομών, επιφανειών εσωτερικού, υλικών, φώτων και οπτικών animations.

 

  • Μαζί με όλες τις καινοτομίες υλικών και σχεδίασης, το BMW i Vision Circular λειτουργεί και ως πάροχος ενέργειας στο δίκτυο. Στην περίπτωση αυτή, το όχημα μπορεί να κάνει χρέη κινητού συσσωρευτή και να ανατροφοδοτεί την ενέργεια στο περιβάλλον του, π.χ. σε κτίρια και στην υποδομή.

 

  • Ένα ακόμα σημαντικό μέτρο στο δρόμο για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα εμπεριέχει την έξυπνη χρήση των διαθέσιμων δεδομένων κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο και μακροπρόθεσμα για μεγιστοποίηση της απόδοσης. Εάν τα δεδομένα των αισθητήρων και οι πληροφορίες που συλλέγονται από ανεξάρτητα οχήματα διαμοιράζονται με ολόκληρο το στόλο (με συγκατάθεση των χρηστών), όλα τα οχήματα θα μπορούν να επωφεληθούν από την επακόλουθη νοημοσύνη σμήνους (swarm intelligence).

 

  • Οι υποδείξεις ταχύτητας μπορούν να βελτιστοποιούνται για καλύτερη χρήση των φάσεων των φαναριών (“πράσινο κύμα”), οι ροές της κυκλοφορίας να προβλέπονται με μεγαλύτερη ακρίβεια και οι περίοδοι κυκλοφοριακής συμφόρησης να ελαχιστοποιούνται ως αποτέλεσμα της επικοινωνίας των οχημάτων μεταξύ τους και με τo περιβάλλον τους. Οι εκπομπές CO2 που προκαλούνται από τα συνεχή σταμάτα-ξεκίνα (stop-start traffic) ή ακόμα και από την αναζήτηση χώρου στάθμευσης θα μειωθούν σημαντικά σε πολλούς χρήστες.

 

  • Το BMW i Insights Vision app χρησιμοποιεί επαυξημένη πραγματικότητα για να παρουσιάσει τον πλούτο εξατομικευμένων λύσεων που προσφέρει το  BMW i Vision Circular και τη θετική συνολική συνεισφορά του απευθείας στο Vision Vehicle.