Στην ιαπωνική κουλτούρα, για να γίνει κανείς “Takumi”, χρειάζονται
δεκάδες χιλιάδες ώρες εργασίας και εκπαίδευσης στην τελειότητα. Οι
Takumi είναι δεξιοτέχνες, αριστοτέχνες, άριστοι. Έχουν τελειοποιημένη
τεχνογνωσία, σπάνιες δεξιότητες και αποτελούν τους θεματοφύλακες μιας
αριστοτεχνικής φιλοσοφίας που εφαρμόζει την εξαιρετική λεπτότητα του
ανθρώπινου αγγίγματος σε κάθε πτυχή του σχεδιασμού και της κατασκευής
ενός αντικειμένου.
H Mazda, ως μια από τις εταιρείες που
δημιουργούν έργα τέχνης σε τέσσερις τροχούς, δεν θα μπορούσε να έχει
τους δικούς της Takumi. Στην περίπτωση της αυτοκινητοβιομηχανίας με έδρα
τη Χιροσίμα, οι οι σχεδιαστές, οι υπεύθυνοι εξέλιξης, και οι τεχνίτες
των πήλινων μοντέλων ‘Takumi’ (Takumi clay modellers) δίνουν πνοή στα
σχέδια όλων των νέων μοντέλων της Mazda, στα κέντρα έρευνας και
σχεδιασμού της εταιρείας, στην Ιαπωνία και στη Γερμανία. Και ενώ οι
Takumi συμβολίζουν τη δεξιότητα και την ακρίβεια, αντιπροσωπεύουν τη
μακρά παράδοση της χειροτεχνίας στην Ιαπωνία, στη Mazda δουλεύουν κυρίως
με τον πηλό και το μέταλλο. Αυτό που χαρακτηρίζει όλους τους τεχνίτες,
είναι η βαθιά αγάπη και η πίστη στην τέχνη τους.
Από τον πηλό στα αυτοκίνητα
Χρησιμοποιώντας
τη φαντασία και τις αφαιρετικές τους ικανότητες, οι διαμορφωτές του
πηλού με τον τίτλο Takumi, αναλαμβάνουν να δημιουργήσουν αυτοκίνητο από
ένα κομμάτι πηλό. Λίγοι τεχνίτες πηλού έχουν κερδίσει τον τίτλο Takumi,
ωστόσο υπάρχουν σημαντικές διαφορές τόσο στις δυνατότητες όσο και στην
ταχύτητα:
Ένας τεχνίτης πηλού χρειάζεται:
Ο
Takumi, ο εξειδικευμένος μοντελιστής πηλού, είναι σημαντικά πιο
γρήγορος στην δουλειά του και χρειάζεται περίπου το ¼ του χρόνου από τον
απλό τεχνίτη δηλαδή:
Από
την ιδέα έως την ολοκλήρωση, σε ένα ομοίωμα 1:1 απασχολείται μια πλήρως
στελεχωμένη ομάδα για περίπου ένα χρόνο. Και ενώ στη φάση εξέλιξης ενός
νέου Mazda δημιουργούνται πολλά μοντέλα από πηλό, ένα μόνον είναι αυτό
που θα καταλήξει να γίνει η έμπνευση για το μοντέλο παραγωγής.
Χαρακτηριστικά στοιχεία:
Στην
Ιαπωνία είναι βαθιά ριζωμένη η πεποίθηση ότι η καλλιτεχνική ομορφιά
επιτυγχάνεται μόνο με τη δύναμη και την ακρίβεια των ανθρώπινων χεριών.
Για αυτό η Mazda εξακολουθεί να δίνει τόσο μεγάλη αξία στις
χειρωνακτικές διαδικασίες, και στην τεχνική των Takumi – και
χρησιμοποιεί, όσο καμία άλλη αυτοκινητοβιομηχανία, τον πηλό στην εξέλιξη
των μοντέλων της.
Η Jeep ήταν για το 2024 χρυσός χορηγός στο XTERRA Greece | Vouliagmeni που έλαβε…
Το BMW Group παρουσίασε τα τρέχοντα πεδία εφαρμογής του οικοσυστήματος δεδομένων Catena-X στην έκθεση του…
Σε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη στο Automotive News Europe, ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat Olivier Francois…
Γεια σας αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο δεύτερο TSF1 Podcast για τη σεζόν 2024…
Από την ίδρυση της, το 1947, ένα στοιχείο γοήτευε σταθερά τους λάτρεις του Prancing Horse:…
Η Peugeot ανανεώνει αισθητικά το Best Seller της, το 2008 προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικό σε…