Σε λίγους μήνες, το ολοκαίνουργιο SKODA
ENYAQ iV θα
κάνει την εμφάνισή του και στους ελληνικούς δρόμους. Οι παραγγελίες για το
πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV της μάρκας, που βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MEB
του Volkswagen Group ειδικά για ηλεκτρικά μοντέλα, έχουν ξεκινήσει. Η τιμή των 29.523 €, όπως προκύπτει από την αρχική
των 35.200 €, μετά την επιδότηση του
προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» για το SKODA
ENYAQ iV 50, με κινητήρα 109 kW, πίσω κίνηση και αυτονομία έως 340 χλμ.,
καθιστά το 4,65 μέτρων ηλεκτρικό SUV μία
πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση στην ελληνική αγορά.
Όμως, πώς ακούγεται άραγε το ηλεκτρικό
SKODA ENYAQ iV; Τα ένστικτά μας είναι έτσι εκπαιδευμένα ώστε να ακούμε και να
αισθανόμαστε αν ένα αυτοκίνητο μας πλησιάζει, καθώς και από ποια κατεύθυνση
έρχεται. Ωστόσο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σχεδόν αθόρυβα στις μικρές
ταχύτητες. Για το λόγο αυτό, σχετική ευρωπαϊκή οδηγία υποχρεώνει να εκπέμπουν
έναν προειδοποιητικό ήχο, αποκαλούμενο ως E–Noise,
όταν βρίσκονται σε κίνηση, ιδίως σε χαμηλές ταχύτητες.
Η τελευταία προσθήκη στη γκάμα της
SKODA, το ηλεκτρικό ENYAQ iV, έχει το δικό του προειδοποιητικό ήχο, ο οποίος
είναι πολύ χαρακτηριστικός. Κάτι αναμενόμενο, καθώς στις μέρες μας, ο ήχος ενός
αυτοκινήτου έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος του σχεδιασμού του. Ο ήχος του ENYAQ
iV σχεδιάστηκε σε συνεργασία των μηχανικών ήχου της SKODA με συνθέτες μουσικής και τελειοποιήθηκε
σε ακουστικά εργαστήρια του Volkswagen Group. Ο ήχος είναι συμπαγής στο εύρος
ταχυτήτων 0-25 χλμ./ώρα και ο χαρακτήρας του, σύμφωνα με τους δημιουργούς του,
είναι συναισθηματικός και τονίζει τη μοναδικότητα του αυτοκινήτου. Από την αρχή
της εξέλιξής του ήταν ξεκάθαρο πως αυτή τη φορά ο ήχος δεν θα ήταν μίμηση του
μηχανικού θορύβου ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης. Προτιμήθηκε ο ήχος να έχει
πιο ηλεκτρονική χροιά, να επικοινωνεί έναν πιο φουτουριστικό χαρακτήρα.
Η τεχνική λύση που επιλέχθηκε για την
εγκατάσταση της γεννήτριας ήχου στην ηλεκτρική πλατφόρμα MEB είναι επίσης
καινοτόμα. Το ηχείο ευρέος φάσματος συχνοτήτων και τα ηλεκτρονικά που το
συνοδεύουν είναι πλήρως ενσωματωμένα σε ένα κουτί όγκου ενός λίτρου και μικρού
βάρους, το οποίο ονομάζεται OneBox. Τοποθετήθηκε πολύ κοντά στη μονάδα ψύξης,
χρησιμοποιώντας τρεις ελαστικές βάσεις, προκειμένου να εξασφαλίζεται ο τέλειος
ήχος αλλά και η ελάχιστη αντήχηση. Οι πρώτες δοκιμές στην πράξη έδειξαν πως
αυτή η λύση ήταν η σωστή – ο ήχος απλώθηκε ομοιόμορφα και στις δύο πλευρές του μπροστινού
μέρος του αυτοκινήτου ενώ δημιούργησε μια ευχάριστη αντήχηση στο εσωτερικό.
Αρχικά, ο τεχνητός ήχος του νέου SKODA ENYAQ iV δοκιμάστηκε από μια επιλεγμένη ομάδα
ατόμων, ενώ στη συνέχεια πήρε την έγκριση του διοικητικού συμβουλίου της SKODA AUTO. Ακολούθησαν μετρήσεις εντός του
αυτοκινήτου και έλεγχος της συμμόρφωσης του ακουστικού ορίου με τη νομοθεσία.
Το τελικό αποτέλεσμα ήταν η απόκτηση πιστοποιητικού αναγνώρισης από ένα
ανεξάρτητο ινστιτούτο πιστοποίησης, βασική προϋπόθεση για την κυκλοφορία του
νέου μοντέλου στην αγορά.