Μια Ferrari 330 LM / 250 GTO του 1962 από τον Scaglietti, τον περιζήτητο Ιταλό κατασκευαστή αμαξωμάτων, πωλήθηκε έναντι 51,7 εκατομμυρίων δολαρίων σε δημοπρασία του οίκου RM Sotheby’s στις 13 Νοεμβρίου στη Νέα Υόρκη. Ήταν η πιο ακριβή Ferrari που πωλήθηκε ποτέ σε δημοπρασία και το πιο ακριβό κλασικό αυτοκίνητο που πωλήθηκε δημοσίως οπουδήποτε στον κόσμο φέτος.
Ο Jim Jaeger, εξέχων συλλέκτης στο Οχάιο και συνιδρυτής της εταιρείας που ήρθε να κατασκευάσει τα ραντάρ Escort, είχε στην κατοχή του το αυτοκίνητο για σχεδόν τέσσερις δεκαετίες πριν από την πώληση. Εκπρόσωπος της RM Sotheby’s δεν κατονόμασε τον νέο ιδιοκτήτη.
Η τελική τιμή της δημοπρασίας ήταν 47 εκατομμύρια δολάρια -ένα premium αγοραστή της τάξης του 10% ανέβασε τη συνολική τιμή του στα 51,7 εκατομμύρια δολάρια. Παρά το ρεκόρ, η τελική τιμή πώλησης ήταν χαμηλότερη από τις προσδοκίες. Τις ημέρες που προηγήθηκαν της πώλησης, ο οίκος RM Sotheby’s είχε καταγράψει την αξία του οχήματος “πάνω από” τα 60 εκατομμύρια δολάρια.
“Η θέση του στην ιστορία είναι αδιαμφισβήτητη”, δήλωσε ο Oliver Barker, πρόεδρος του Sotheby’s Europe, κατά την έναρξη της πώλησης.
Το αυτοκίνητο πουλήθηκε σε λιγότερο από 20 λεπτά και η τιμή εκκίνησης ήταν 34 εκατομμύρια δολάρια. Οι προσφορές παρέμειναν σταθερές μεταξύ κυρίως τηλεφωνικών πλειοδοτών και τελείωσαν τις τελευταίες στιγμές, καθώς δύο πλειοδότες κυμάνθηκαν γύρω στα 47 εκατομμύρια δολάρια. Τόσο το αυτοκίνητο, όσο και ο πλειοδότης που κέρδισε, ήταν φυσικά παρόντες κατά τη διάρκεια της πώλησης, επιβεβαίωσε εκπρόσωπος.
Το αγωνιστικό V-12 καταλαμβάνει την πρώτη θέση των ακριβότερων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν φέτος.
Το προηγούμενο υψηλό ήταν μια Ferrari 412P Berlinetta του 1967 που πωλήθηκε για 30,2 εκατομμύρια δολάρια στις 17 Αυγούστου. Ήταν μια εξαιρετική χρονιά για τις Ferrari, τα de facto blue-chip περιουσιακά στοιχεία του κόσμου των αυτοκινήτων: Συνολικά, 12 από τα 15 κορυφαία αυτοκίνητα που πωλήθηκαν σε δημοπρασία φέτος έφεραν το σήμα του αλογάκι, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Classic.com, μια ιστοσελίδα που πουλάει συλλεκτικά αυτοκίνητα και παρακολουθεί τις αξίες τους.
“Αυτό το κομμάτι της αγοράς δεν έχει αλλάξει καθόλου”, λέει ο Juan Diego Calle, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Classic.com.
Βαμμένο κατακόκκινο και με το αγωνιστικό νούμερο 7, το αυτοκίνητο είναι ξεχωριστό επειδή είναι το μοναδικό παράδειγμα Ferrari GTO που ήταν αρχικά εξοπλισμένο με κινητήρα 4 λίτρων και το μοναδικό εργοστασιακό GTO Tipo 1962 που έχει αγωνιστεί από τη Scuderia Ferrari. Το 1962, κέρδισε τη νίκη στην κατηγορία και τη δεύτερη θέση στη γενική κατάταξη στον αγώνα 1.000 χλμ. του Nürburgring. Το 2012, κέρδισε το βραβείο Best in Show στο Amelia Island Concours d’Elegance στη Φλόριντα.
Ωστόσο, δεν πλησιάζει το πιο ακριβό αυτοκίνητο που έχει πωληθεί ποτέ σε δημοπρασία – μια Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe του 1955 απέσπασε 142 εκατομμύρια δολάρια το 2022.
Αλλά η GTO Tipo αντικατοπτρίζει τη δύναμη και τη σταθερότητα της αγοράς για τις καλύτερες Ferrari, ακόμη και σε αβέβαιους οικονομικούς καιρούς. Άλλες υψηλές πωλήσεις το 2023 περιλαμβάνουν τη Ferrari 250 GT SWB California Spider του 1962 που πωλήθηκε για περίπου 18 εκατομμύρια δολάρια σε δημοπρασία της Gooding & Co. στις 2 Μαρτίου και μια Ferrari 250 LM του 1964 που πωλήθηκε για 15,7 εκατομμύρια ευρώ σε δημοπρασία της Artcurial στις 5 Ιουλίου.
Προηγουμένως, η πιο ακριβή Ferrari που πωλήθηκε ποτέ δημόσια ήταν μια Ferrari 250 GTO του 1962 που πήρε 48,4 εκατομμύρια δολάρια σε δημοπρασία του οίκου RM Sotheby’s το 2018, επιβεβαίωσε εκπρόσωπος του RM Sotheby’s. Εκείνη, η οποία έχει ισχυρότερο αγωνιστικό ιστορικό, θεωρείται από τους ειδικούς της μάρκας ως ένα από τα πιο αυθεντικά και αυθεντικά από όλα τα παραδείγματα GTO, ανέφερε τότε ο κατάλογος της RM Sotheby’s.
Αλλά το γεγονός ότι αυτό εδώ, το σασί 3765, ήταν εργοστασιακή συμμετοχή της Ferrari στις 24 ώρες του Le Mans το 1962, εκτός από τη νίκη της στην κατηγορία στο Nürburgring και τις πολλαπλές αγωνιστικές συμμετοχές της Scuderia ως εργοστασιακό αυτοκίνητο, το καθιστά πολύ μοναδικό, δήλωσε ένας εκπρόσωπος. Οι ιδιωτικές πωλήσεις της Ferrari έχουν συμπεριλάβει τιμές που εκτοξεύτηκαν κοντά στα 70 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με ορισμένες αναφορές.
Αλλού, η αγορά συλλεκτικών αυτοκινήτων έχει μειωθεί.
Από τις 3 Νοεμβρίου, το σύνολο των συνολικών πωλήσεων κλασικών αυτοκινήτων για το έτος είναι μειωμένο κατά 23,4% σε ετήσια βάση, από 321,4 εκατομμύρια δολάρια το 2022 σε 245,9 εκατομμύρια δολάρια φέτος, σύμφωνα με το Classic.com. Οι ετήσιες δημοπρασίες κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Αυτοκινήτου του Μοντερέι, που θεωρείται το καμπανάκι για τις αξίες της αγοράς, έφτασαν λίγο περισσότερα από 400 εκατομμύρια δολάρια σε πέντε οίκους δημοπρασιών, από 473 εκατομμύρια δολάρια πέρυσι.