H Renault δεσμεύεται για την ασφάλεια των νέων οδηγών, με καμπάνια ενημέρωσης των νεαρών οδηγών, μέσω του προγράμματος «human first» τονίζει τη δέσμευση της για την ασφάλεια των οδηγών, των επιβατών και των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου, σε ολόκληρο τον κόσμο. Στο 52% των θανατηφόρων ατυχημάτων με αιτία την υπερβολική ταχύτητα, εμπλέκονται άτομα ηλικίας κάτω των 35(1) ετών. Η Renault, στην προσπάθεια αντιμετώπισης και περιορισμού του φαινομένου, λανσάρει μία καμπάνια ενημέρωσης των νεαρών οδηγών, η οποία υποστηρίζεται και από τον Pierre GASLY, τον πιλότο της ομάδας BWT Alpine στη Formula 1®. Η συγκεκριμένη παγκόσμια εκστρατεία παρουσιάστηκε στις 6 Απριλίου στη Γαλλία, την ημέρα διεξαγωγής του ιαπωνικού Grand Prix. Στη Γαλλία, η Renault προσφέρει επίσης και μία πρακτική λύση: τη λειτουργία “safety car”, η οποία περιορίζει την τελική ταχύτητα των Clio στα 110 km/h.
«human first program»: Στοχεύοντας στα πραγματικά αίτια των τροχαίων ατυχημάτων
Η Renault εξελίσσει πλήθος καινοτομιών ασφαλείας, εφαρμόζοντας μία ολιστική προσέγγιση. Το πρόγραμμα βασίζεται σε τέσσερις πυλώνες: πρόληψη, διόρθωση, προστασία και διάσωση. Στόχος είναι οι ενέργειες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το ατύχημα.
Δεδομένης αυτής της στρατηγικής, η Renault άφησε, ελεύθερη δικαιωμάτων, την πατέντα που έγινε γνωστή ως «πρόσβαση πυροσβέστη» (fireman access), δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να τη χρησιμοποιήσουν χωρίς άδεια, ώστε να διευκολυνθούν οι ενέργειες διάσωσης σε περιπτώσεις ατυχήματος.
Τα τροχαία ατυχήματα είναι η βασική αιτία θανάτου των νέων οδηγών παγκοσμίως(1)
Παρά τις προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών να περιορίσουν τη σοβαρότητα των επιπτώσεων ενός ατυχήματος, από το 2010 και μετά παρατηρείται μία επιβράδυνση στην μείωση του αριθμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα. Σήμερα, στο 52% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων που συνδέονται με την υπερβολική ταχύτητα, εμπλέκονται άτομα ηλικίας κάτω των 35(1). Η απάντηση της Renault σε αυτό στοχεύει να αφυπνίσει τους νέους οδηγούς σε ό,τι αφορά τους κινδύνους που κρύβει η οδήγηση με υπερβολική ταχύτητα.
Ένας οδηγός της Formula 1 ενημερώνει τους νέους οδηγούς σε ολόκληρο τον κόσμο, για τους κινδύνους της υπερβολικής ταχύτητας
Στη σχετική ταινία (https://youtu.be/tNhMuAo8cl0) που έχει δημιουργηθεί, ο Pierre GASLY, οδηγός της ομάδας BWT Alpine Formula One®, αναλαμβάνει το ρόλο του coach, καθοδηγώντας έναν νεαρό οδηγό σε ένα Clio, στους δρόμους που διεξάγεται το Grand Prix του Μονακό. Δίνει συμβουλές και μοιράζεται την εμπειρία του σχετικά με την ταχύτητα, με στόχο να βοηθήσει τον οδηγό να αποκτήσει αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι, δίνοντας έμφαση σε ένα κρίσιμο μήνυμα: η ταχύτητα είναι για την πίστα και όχι για το δρόμο.
«safety car»: Πακέτο περιορισμού της τελικής ταχύτητας για το Clio
Ένα best seller μοντέλο, όπως είναι το Clio, είναι το αυτοκίνητο με το οποίο πολλοί νεαροί μαθαίνουν να οδηγούν. Η Renault προσφέρει μια πρακτική λύση για τον περιορισμό της μέγιστης ταχύτητάς του(2) στα 110 km/h(3), μέσω μιας συσκευής περιορισμού ταχύτητας, που έχει τη δυνατότητα και να απενεργοποιηθεί.
Αυτό επιτυγχάνεται μέσω μίας μονάδας ελέγχου του κινητήρα που διατίθεται από το τμήμα after sales και είναι εργοστασιακά προγραμματισμένη να λειτουργεί ως «κόφτης» ταχύτητας, με ανώτατο όριο τα 110 km/h.
Αυτή η λειτουργία μπορεί να απενεργοποιηθεί και το όχημα μπορεί να επανέλθει στην αρχική του διαμόρφωση, μόνο μετά από μια επίσκεψη στο δίκτυο της Renault.
Η υπηρεσία προσφέρεται στη Γαλλία με τιμή 59 ευρώ, αποκλειστικά για τα μοντέλα Clio που πωλούνται στη χώρα(2)