Αυτό το ελληνικό R5 Group B πουλήθηκε για 267.500 ευρώ

Λένε πως δεν εκτιμάς κάτι, μέχρι να το χάσεις. Και η αλήθεια είναι, πως τις περισσότερες φορές, αυτό συμβαίνει. Έτσι έγινε και με αυτό το γαλλικό κτήνος: Το συγκεκριμένο Renault 5 Turbo Group B, το οποίο έγραψε ιστορία και στα ελληνικά ράλλυ και το είδαμε να πωλείται στην πρόσφατη δημοπρασία του RM Sothebys για την οποία διάβασες εδώ

Αυτό το σπάνιο αυτοκίνητο, η ζωντανή ιστορία των τεράτων του Group B, από το μακρινό 1981, με τα φουσκωμένα καπούλια και τον εξωφρενικό ήχο, ήταν “δίπλα σου”. Στη χώρα σου, εν πάση περιπτώσει. Τώρα, κοσμεί κάποιο ξένο (;) γκαράζ. 

Παρατήρησε την ελληνική σημαία στην πόρτα του, κάτω από τον καθρέφτη

Πρόκειται για το Renault 5 Turbo Group B του Δημήτρη Μανωλόπουλου. Από το 1984 το είχε ο Έλληνας οδηγός αγώνων στην ιδιοκτησία του και όχι ως μουσειακό έκθεμα. Αλλά με τη ζωή που του έπρεπε: Σε αυτά τα 30 χρόνια συμβίωσης μαζί του, εκτός από την άριστη, υποδειγματική συντήρηση, ο Μανωλόπουλος απόλαυσε περισσότερες από 200 νίκες σε αγώνες του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, ενώ οι θεατές απολαύσαμε εκατοντάδες φορές τα ουρλιαχτά του turbo του να αντηχούν σε δάση και βουνά, σε κάποια από τις αναβάσεις που συμμετείχε. 

Πριν από τον Μανωλόπουλο, το συγκεκριμένο τέρας, με τον αριθμό πλαισίου  D000020, εμφανίστηκε το 1981, ως εργοστασιακό, αγωνιστικό αυτοκίνητο της Renault. Το εργοστασιακό αυτοκίνητο με το νούμερο 20 στις πόρτες του, έτρεξε στο Rally Monte Carlo την ίδια χρονιά με οδηγούς τους Bruno Saby και Daniel Le Saux. Μετά από ένα ατύχημα πουλήθηκε στον Έλληνα τότε αντιπρόσωπο της Renault στη χώρα μας, Αλέξανδρο Μανιατόπουλο. Ο οποίος τότε, το 1982 το κατέβασε στο Rally Acropolis, τερματίζοντας 8ος στη γενική κατάταξη. Την ίδια χρονιά ταξίδεψε πάλι στη Γαλλία, στα κεντρικά της Renault Sport στη Dieppe ώστε να αναβαθμιστεί σύμφωνα με τους κανονισμούς του Group B.



Μετά από ένα ακόμα Rally Acropolis, το γαλλικό τέρας πουλήθηκε στον Δημήτρη Μανωλόπουλο, ο οποίος το έτρεχε με τον γιό του, Θωμά. Την προηγούμενη εβδομάδα, πουλήθηκε για 267.500 ευρώ στη δημοπρασία των RM Sothebys, μια από τις πολύ καλές τιμές που έπιασαν ιστορικά αυτοκίνητα…

Tip: Το κτήνος της Renault φοράει έναν υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα 1.397 κ.εκ., απόδοσης 255 ίππων, με ψεκασμό Bosch K-Jetronic και πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο. Έχει ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός πίσω με αντιστρεπτικές και το μεταξόνιό του είναι 2.430 mm. 


Γιώργος Καραγιάννης

Recent Posts

Ferrari 12Cilindri : Μια σύγχρονη Daytona

Από την ίδρυση της, το 1947, ένα στοιχείο γοήτευε σταθερά τους λάτρεις του Prancing Horse:…

4 ημέρες ago

Οδηγούμε Peugeot 2008 facelift 1.2 100HP Allure: Back to Basics (Βίντεο)

Η Peugeot ανανεώνει αισθητικά το Best Seller της, το 2008 προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικό σε…

5 ημέρες ago

Ιδού, το νέο Hyundai Bayon

Η Hyundai Motor αποκάλυψε το Νέο Hyundai BΑΥΟΝ με τολμηρή και στιβαρή σχεδίαση. Ο μεγάλος…

6 ημέρες ago

Alfa Romeo: Ένα νέο μοντέλο κάθε χρόνο μέχρι το 2030

Η Alfa Romeo παρουσίασε το νέο της συμπαγές SUV Junior παγκοσμίως στις 10 Απριλίου, το…

7 ημέρες ago

Η Nissan ξεκινάει συνεργασία με την Acciona στον τομέα της μικροκινητικότητας

Η Nissan ανακοίνωσε σήμερα μια νέα συνεργασία με την αυτοκινητοβιομηχανία Silence της ACCIONA – μια…

7 ημέρες ago

Η DFSK έρχεται στην Ελλάδα, από το Spanos Group

Μια μάρκα αυτοκινήτων που έχει ήδη κατακτήσει το κοινό σε περισσότερες από 70 χώρες του…

7 ημέρες ago