Αυτό το ελληνικό R5 Group B (ξανα)πουλήθηκε για 189 χιλ. ευρώ

Μόλις τον Φεβρουάριο, διάβαζες στο TopSpeed.gr (εδώ) ότι ένα από τα πιο iconic αυτοκίνητα της Ελλάδας και γενικότερα διεθνώς, το εργοστασιακό Renault 5 Group B, πουλήθηκε. Τότε, σε δημοπρασία του RM Sothebys, έπιασε 267.500 ευρώ. Δεν πέρασαν παρά μόνο λίγοι μήνες και το ελληνικό 5άρι, εμφανίστηκε ξανά, στην τελευταία δημοπρασία του RM Sothebys. Και πουλήθηκε (ξανά), αυτή τη φορά για 189.610 ευρώ.
Το κτήνος της Renault φοράει έναν υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα 1.397 κ.εκ., απόδοσης 255 ίππων, με ψεκασμό Bosch K-Jetronic και πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Μερικές φορές, ακόμα και αν πρόκειται για τα ιερά τέρατα των rally, τα κτήνη του Group B, όπως το συγκεκριμένο 5 GT Turbo, τα πράγματα δεν πάνε όπως σχεδιάζονται. Μπορεί να βγει στη δημοπρασία και να μην πιάσει την επιθυμητή τιμή, ή μπορεί να μείνει στα χέρια του πωλητή, για διάφορους λόγους. Η μπορεί να αγοραστεί και να πωληθεί λίγους μήνες αργότερα, λόγω ανάγκης. Είναι περιέργη αγορά αυτή των κλασικών.
Το 5 GT Turbo Group B έχει ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός πίσω με αντιστρεπτικές και το μεταξόνιό του είναι 2.430 mm. 

Όπως και να χει, στη δημοπρασία του βρετανικού οίκου, βρέθηκε για δεύτερη φορά μέσα σε εννέα μήνες, το Renault 5 Turbo Group B του Δημήτρη Μανωλόπουλου. Από το 1984 το είχε ο Έλληνας οδηγός αγώνων στην ιδιοκτησία του και όχι ως μουσειακό έκθεμα. Αλλά με τη ζωή που του έπρεπε: 

Το κοκπιτ είναι καθαρά “πολεμικό”

Σε αυτά τα 30 χρόνια συμβίωσης μαζί του, εκτός από την άριστη, υποδειγματική συντήρηση, ο Μανωλόπουλος απόλαυσε περισσότερες από 200 νίκες σε αγώνες του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, ενώ οι θεατές απολαύσαμε εκατοντάδες φορές τα ουρλιαχτά του turbo του να αντηχούν σε δάση και βουνά, σε κάποια από τις αναβάσεις που συμμετείχε.
 

Ξεχωρίζει, φυσικά, η ελληνική σημαία στην πόρτα του
 

Πριν από τον Μανωλόπουλο, το συγκεκριμένο τέρας, με τον αριθμό πλαισίου  D000020, εμφανίστηκε το 1981, ως εργοστασιακό, αγωνιστικό αυτοκίνητο της Renault. Το εργοστασιακό αυτοκίνητο με το νούμερο 20 στις πόρτες του, έτρεξε στο Rally Monte Carlo την ίδια χρονιά με οδηγούς τους Bruno Saby και Daniel Le Saux. 

Μετά από ένα ατύχημα πουλήθηκε στον Έλληνα, αντιπρόσωπο τότε της Renault στη χώρα μας, Αλέξανδρο Μανιατόπουλο. Ο οποίος τότε, το 1982 το κατέβασε στο Rally Acropolis, τερματίζοντας 8ος στη γενική κατάταξη. Την ίδια χρονιά ταξίδεψε πάλι στη Γαλλία, στα κεντρικά της Renault Sport στη Dieppe ώστε να αναβαθμιστεί σύμφωνα με τους κανονισμούς του Group B.
Μετά από ένα ακόμα Rally Acropolis, το γαλλικό τέρας πουλήθηκε στον Δημήτρη Μανωλόπουλο, ο οποίος το έτρεχε με τον γιό του, Θωμά.


Γιώργος Καραγιάννης

Recent Posts

Η BMW Motorrad παρουσιάζει το Automated Shift Assistant

Με το νέο Automated Shift Assistant (ASA), η BMW Motorrad παρουσιάζει μια καινοτόμο τεχνική λύση…

10 ώρες ago

Ιδού, η νέα BMW M4 CS

Η νέα BMW M4 CS προσκαλεί τους οδηγούς να βιώσουν την απαράμιλλη αίσθηση M σε…

11 ώρες ago

Οδηγούμε Mercedes – Benz CLA 200 7G-DCT: Κομψοτέχνημα με άποψη (Βίντεο)

Η εναλλακτική των τετράθυρων coupé ως πιο σπορτίφ και νεανική πρόταση, σε σχέση με τα…

12 ώρες ago

Με την υποστήριξη της Jeep ολοκληρώθηκε το XTERRA Greece | Vouliagmeni 2024

Η Jeep ήταν για το 2024 χρυσός χορηγός στο XTERRA Greece | Vouliagmeni που έλαβε…

1 ημέρα ago

Το BMW Group εισέρχεται στην επόμενη φάση με το Catena-X

Το BMW Group παρουσίασε τα τρέχοντα πεδία εφαρμογής του οικοσυστήματος δεδομένων Catena-X στην έκθεση του…

1 ημέρα ago

Olivier Francois: Τέσσερα νέα Fiat στα σκαριά

Σε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη στο Automotive News Europe, ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat Olivier Francois…

2 ημέρες ago