Όπως είδαμε την περασμένη Κυριακή, η Porsche 959 είναι ένα εκπληκτικό αυτοκίνητο, ένα τεχνολογικό θαύμα για τα δεδομένα της εποχής της (πατήστε εδώ για το σχετικό αφιέρωμα). Ωστόσο, είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο αρχικά, δεν ήταν διαθέσιμο για την αγορά των ΗΠΑ, καθώς η Porsche δεν ήθελε να ασχοληθεί με τη διαδικασία της νομιμοποίησης του, σύμφωνα με τους νόμους του αμερικανικού κράτους. Ωστόσο, το 1999, μπήκε σε ισχύ η νομοθεσία του “Show or Display” νόμου, ενός νόμου που ουσιαστικά επέτρεπε την νόμιμη εισαγωγή και ταξινόμηση, αυτοκινήτων που δε πληρούσαν τα κριτήρια των ΗΠΑ, σε μικρούς αριθμούς, λόγω της αξίας και σημασίας που έχουν.
Ο Bruce Canepa, ιδρυτής και ιδιοκτήτης της Canepa Motorsport, είναι ο άνθρωπος που πίεσε για την εισαγωγή αυτού του Νόμου, ενώ ήταν και το άτομο το οποίο συνέβαλε στη διαδικασία για την εισαγωγή όλων των 959 στις ΗΠΑ. Η πρώτη του ενασχόληση με τη βελτίωση των 959, άρχισε όταν άλλαξε κάποια μηχανικά εξαρτήματα των πρώτων 959, προκειμένου να πληρούν τις νόρμες ρύπων των ΗΠΑ. Στη συνέχεια, παρουσίασε ένα ακόμη πακέτα βελτίωσης για τις 959, μερικά χρόνια μετά, το οποίο πάλι εστίαζε στη χρήση νεότερης τεχνολογίας, η οποία βελτιώνει τόσο τις επιδόσεις, όσο και την οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Πλέον, μετά απο πολλά πραγματικά χιλιόμετρα δοκιμών, ατελείωτες ώρες ενασχόλησης με την ανάλυση και τη βελτίωση σχεδόν κάθε μηχανικού μέρους της 959, ο Bruce Canepa, παρουσίασε το αυτοκίνητο για το οποίο είναι πιο περήφανος απο ποτέ, την 959 Sport Canepa. Περιορισμένη σε μόλις 50 αυτοκίνητα συνολικά, μετά απο 4000 ώρες δουλειάς, η 959 του 20ου αιώνα, μετατρέπεται στην 959 του 21ου αιώνα, όπως θα τη κατασκευάζε η Porsche, σήμερα.
Μηχανικά Μέρη
Οι πρώτες 959 που εισήχθησαν στις ΗΠΑ, μετά τις απαραίτητες μετατροπές που έκανε ο Canepa, απέδιδαν 576 ίππους, ενώ με το δεύτερο πακέτο βελτίωσης, 640 ίππους. Με το πακέτο SC ωστόσο, η απόδοση πλέον ανέρχεται στους 830 ίππους και στα 880 Nm ροπής, απο 450 και 500 αντίστοιχα, που ήταν οι εργοστασιακές τιμές τους. Ας δούμε όμως μέσα απο εικόνες, τι αλλαγές έχουν γίνει σε κινητήρα και κιβώτιο.
Κινητήρας
- Νέας τεχνολογίας BorgWarner turbo
- Μπιέλες τιτανίου
- Νέοι εκκεντροφόροι
- Flex-fuel σύστημα καυσίμου, με νέο εγκέφαλο της MoTec, για χρήση και Ε85
- Custom χταπόδια, με κεραμική θερμοπροστατευτική επίστρωση & νέο σύστημα εξάτμισης
- Νέα σύστημα εισαγωγής
- Αναβαθμισμένο σύστημα ανάφλεξης της Bosch
Κιβώτιο
- Πλήρης ανακατασκευή του κιβωτίου, με ισχυρότερα γρανάζια & μηχανικό μπλοκέ διαφορικό
- Σετ συμπλέκτη υψηλών επιδόσεων, για καλύτερη αίσθηση και αντοχή
Ανακατασκευή επιπέδου “Concours”
Κάθε 959 που μπαίνει στη Canepa, λαμβάνει μία ανακατασκευή επιπέδου Concours, το υψηλότερο όλων, όμοιο με αυτό που έχουν τα κορυφαίας κατάστασης συλλεκτικά αυτοκίνητα. Ο Bruce, θεωρεί πως κάθε 959 και κάθε πελάτης τους αξίζει ένα αυτοκίνητο το οποίο είναι, κυριολεκτικά, καινούργιο.
Μηχανικά μέρη
Κατά τη διάρκεια της ανακατασκευής της, κάθε 959 αποσυναρμολογείτε πλήρως. Κάθε κομμάτι της ελέγχεται, αναπαλαιώνεται ή αντικαθίσταται ή αναβαθμίζεται. Όλα αυτά, απο ανθρώπους που έχουν σχεδόν 30 χρόνια εμπειρίας πάνω στην 959. Δεν υπάρχει ούτε ένα εξάρτημα που δε θα λάβει νέα επίστρωση, δε θα ξαναβαφτεί ή δε θα αναβαθμιστεί.
Porsche “Paint To Sample” εξωτερικό
Μόλις όλα τα εξαρτήματα αφαιρεθούν απο το σασί της 959, ξεκινάει μία διαδικασία βαφής που διαρκεί πάνω απο 500 ώρες. Απο το πλαίσιο και τα πάνελ αφαιρείται το χρώμα, μέχρι να μείνει γυμνό μέταλλο. Στη συνέχεια, ο πελάτης διαλέγει ανάμεσα στα 150+ Paint To Sample χρώματα της Porsche ή δημιουργεί το δικό του. Έτσι η 959 είναι μοναδική ως προς το κάθε κάτοχο της. Η πόρτα πλήρωσης του λαδιού του κινητήρα, όσο και αυτή για το υδραυλικό υγρό των αμορτισέρ, καταργείται, όπως έγινε και στις 959S.
Custom εσωτερικό
Με τόση δουλειά στο εξωτερικό και στα μηχανικά μέρη, δε θα μπορούσε παρά να γίνει και κάτι ανάλογο στο εσωτερική της 959. Το in-house τμήμα upholstery θα χρησιμοποιήσει τα καλύτερα δέρματα και μοκέτες, προκειμένου να κάνει ένα εσωτερικό όχι απλά μοναδικό, αλλά και στα υψηλότερα standard ποιότητας και συναρμογής. H Canepa διατηρεί τα pattern της Porsche, με τη διαφορά οτι το πάτωμα είναι απο άκρη σε άκρη επενδυμένο με μοκέτα, ο ουρανός είναι επενδυμένος με κορυφαίας ποιότητας ύφασμα ή Alcantara ενώ το ταμπλό, το τιμόνι και τα καθίσματα είναι ντυμένα με δέρμα Nappa. Επιπλέον, γίνονται και κάποια upgrades όπως το retro-looking Porsche Classic Radio Navigation σύστημα, ενώ γίνεται και μία αναβάθμιση στο ηχοσύστημα συνολικά, γίνεται retro-fit τοποθέτηση του κουμπιού για τα flaps της εξάτμισης, ενώ ένα light upgrade γίνεται τόσο στο φωτισμό του ταμπλό, όσο και στο εσωτερικό συνολικά.
Σύστημα Ανάρτησης
Προς το τέλος της παραγωγής της 959, η Porsche κατασκεύασε 29 959S. Αυτά τα αυτοκίνητα, έφεραν ένα κλασσικό coil-over σύστημα ανάρτησης, αντί του πολύπλοκου υδραυλικού που έφεραν οι Komfort 959. Στην ίδια λογική, η Canepa ξεκινά απο το σύστημα της 959S, αναβαθμίζοντας στο προσχέδιο της κάθε εξάρτημα του, με το καλύτερο που είναι διαθέσιμο σήμερα.
Μεγαλύτεροι τροχοί, καλύτερα ελαστικά
Το αρχικό σχέδιο της Porsche για την 959, προέβλεπε ζάντες 18″. Ωστόσο, η τεχνολογία στα ελαστικά δεν είχε προχωρήσει στο βαθμό που ήλπιζαν, οπότε και αναγκάστικαν να μειώσουν το μέγεθος της ζάντας στις 17″.
Ωστόσο, πλέον υπάρχουν ελαστικά υψηλών επιδόσεων για οποιαδήποτε σχεδόν διάσταση. Έτσι, η Canepa ξαναφτιάχνει ελαφρύτερες και φαρδύτερες (εμπρός & πίσω) ζάντες, με τη χρήση των ελαστικών Pilot Sport 4S της Michelin, δίνοντας στην 959 ένα καλύτερο πάτημα στο δρόμο.
Καλύτερα φώτα
Μια ακόμη σημαντική παράμετρος που βελτιώθηκε κατά πολύ απο τη δεκαετία του ’80 μέχρι σήμερα, είναι η τεχνολογία στα φωτιστικά σώματα του αυτοκινήτου. Διατηρώντας την εμφάνιση του αρχικού φωτιστικού σώματος, η Canepa αναβαθμίζει τα φώτα, φέρνοντας τα στα επίπεδα του σημερινού αυτοκινήτου.
All in all
H 959 Sport Canepa, είναι ένα πραγματικά εκπληκτικό αυτοκίνητο. Διατηρόντας όλα τα στοιχεία του παλιού, ο Bruce Canepa και η ομάδα του, ενσωμάτωσαν όλα τα σύγχρονα στοιχεία που ήταν δυνατό να χρησιμοποιηθούν, δίνοντας στο πελάτη την 959 του 21ου αιώνα. Ακολουθούν μερικά collage απο κάποιες 959 “SC” που έχουν ήδη ολοκληρωθεί :