Live η Κίνηση στους δρόμους

Porsche: 603 ίπποι για την αμιγώς ηλεκτρική Macan 

Το ηλεκτρικό crossover διαθέτει μια μεγάλη μπαταρία 100 kWh

Μιλάμε για το ηλεκτρικό Macan εδώ και αρκετά χρόνια και ωστόσο οι παραδόσεις στους πελάτες δεν θα ξεκινήσουν μέχρι το 2024. Η Porsche είχε σχεδιάσει να ξεκινήσει τις πωλήσεις το 2023 αλλά πρόσφατα αποφάσισε να καθυστερήσει το EV λόγω προβλημάτων που αντιμετώπισε  από το λογισμικό Cariad του Ομίλου Volkswagen.  Για να απαλύνει την αναμονή, η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε κάποιες τεχνικές προδιαγραφές, αρκετά ζουμερές.

Όπως είναι γνωστό, το νέο Macan θα βασίζεται στη νέα Premium Platform Electric που αναπτύχθηκε από κοινού με την Audi.  Η πιο ισχυρή έκδοση θα έχει έως και 603 ίππους και περισσότερα από 1.000 Nm ροπής από την διάταξη διπλού κινητήρα με κίνηση σε όλους τους τροχούς.  Θα κατασκευάζονται επίσης με προδιαγραφές κίνησης στους πίσω τροχούς με έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στο πίσω μέρος.

Η νέα Premium Platform Electric που θα βασίζεται η ηλεκτρική Porsche Macan

Ενώ το απόβαρο παραμένει μυστήριο, γνωρίζουμε ότι θα κατανεμηθεί 48 % μπροστά και 52 % πίσω.  Το ζεύγος ηλεκτρικών κινητήρων θα αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου με μεικτή χωρητικότητα 100 kWh (96 έως 98 kWh χρησιμοποιήσιμες).  Χάρη στην αρχιτεκτονική των 800 V, οι ιδιοκτήτες του Macan EV 2024 θα μπορούν να επωφεληθούν από την μπαταρία με τις 12 πρισματικές κυψέλες ισχύος άνω των 270 kW.

Η Porsche ανέφερε στο InsideEVs ότι μια μικρότερη μπαταρία δεν θα είναι διαθέσιμη ενώ μια μεγαλύτερη δεν υποστηρίζεται από την πλατφόρμα PPE.  Η εμβέλεια παραμένει μυστικό προς το παρόν, αλλά γνωρίζουμε ότι οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να αναπληρώσουν την μπαταρία από 5 έως 80 % σε 25 λεπτά.  Για να αυξηθεί η ταχύτητα φόρτισης, έξυπνη μηχανική έχει προχωρήσει στην ανάπτυξη της μπαταρίας έτσι ώστε να μπορεί να λειτουργεί καλύτερα με φορτιστές 400V χωρίζοντας το πακέτο 800V σε δύο μισά.

Εντατικές δοκιμές για το ηλεκτρικό SUV

Άλλες λεπτομέρειες για την ηλεκτρική Macan επιβεβαιώνουν ένα ηλεκτρονικό διαφορικό κλειδώματος στο πίσω μέρος και μια αύξηση 15 % για τη γωνία διεύθυνσης για να κάνει το όχημα πιο ευέλικτο.  Για τον ίδιο λόγο, υπάρχει και σύστημα τετραδιεύθυνσης έως και πέντε μοίρες που λειτουργεί σε ταχύτητες κάτω από 80 χλμ./ώρα.

Ως τελική σημείωση, πρέπει να αναφερθεί ότι το ICE και το EV Macans θα συνυπάρχουν για αρκετά χρόνια προτού διακοπεί η παραγωγή του πρώτου.