Η Mercedes-Benz διαχρονικά στοχεύει στην κορυφή, με ό,τι “καταπιάνεται”
και δεν μπορεί να πει κανείς πως δεν τα καταφέρνει. Στο τελευταίο της
“χτύπημα”, η γερμανική μάρκα παρουσίασε τις ανανεωμένες Mercedes-Benz
GLΑ250e και CLA250e. Τα plug in hybrid μοντέλα, δεν έχουν απλά
περισσότερη αυτονομία και περισσότερη ισχύ, αλλά και… εξωπραγματική
κατανάλωση, η οποία κυμαίνεται από 0,9 μέχρι 1,7 lt/100 km! Τι άλλο να
ζητήσει κανείς; (Μια AMG, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας σήμερα).
Με στόχο το 2030 ένα στα δύο αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη να είναι
ηλεκτροκίνητα (είτε αμιγώς ηλεκτρικά, είτε plug–in υβριδικά) και το 2039 να έχει ουδέτερο ανθρακικό αποτύπωμα, η Mercedes–Benz ακολουθεί με
συνέπεια τη στρατηγική της, να προσφέρει μετακινήσεις με ουδέτερες εκπομπές CO2
από κάθε κατηγορία αυτοκινήτων που
εξελίσσει και παράγει. Έτσι, η Mercedes–Benz συνεχίζει να επεκτείνει συστηματικά τη γκάμα των plug-in hybrid μοντέλων της προσφέροντας ήδη περισσότερες από 20 διαφορετικές εκδόσεις οι
οποίες είναι διαθέσιμες προς παραγγελία και στην Ελλάδα.
Ειδικά στην compact κατηγορία, στη
χώρα μας διατίθενται οι plug-in υβριδικές εκδόσεις στα μοντέλα της A-Class, A-Class Sedan, B-Class, CLA Coupe, CLA Shooting Brake and GLA. Λειτουργώντας μαζί, ο τετρακύλινδρος 1.33
λίτρων βενζινοκινητήρας με ισχύ 118 kW (160 hp) και ο 75 kW (102hp) ηλεκτροκινητήρας προσφέρουν συνδυαστική
απόδοση 160 kW (218 hp) και συνολική μέγιστη ροπή 450 Νm, η οποία είναι εμφανής
ήδη από τις χαμηλές στροφές. Αυτό το σημαντικό χαρακτηριστικό του
ηλεκτροκινητήρα, δηλ. η μέγιστη ροπή από στάση, κάνει τα compact plug-in hybrid μοντέλα να
αποκρίνονται άμεσα, όπως απεικονίζεται και στις επιδόσεις τους. Για παράδειγμα,
η A 250e (συνδυαστική μεικτή κατανάλωση καυσίμου 1,3-1,0 l / 100 km, εκπομπές CO2 συνδ. 30–22 g / km) ολοκληρώνει το σπριντ 0 – 100 km / h σε μόλις 6,6 δευτερόλεπτα. Ακόμη και με τη
αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα, μπορεί να φτάσει σε τελική ταχύτητα έως
140 km/h – περισσότερο από αρκετό για να σημειώσει καλές επιδόσεις στον
αυτοκινητόδρομο εντός των ορίων ταχύτητας των περισσότερων κρατών χωρίς τη
χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Δύο από τα πιο δημοφιλή μοντέλα στην Ελληνική αγορά, μαζί με τις Α-Class (Hatchback & Sedan), είναι η GLA 250e και η CLA 250 e Coupe. Και
τα δυο διαθέτουν το ίδιο μηχανικό σύνολο με τα υπόλοιπα compact plug-in
υβριδικά μοντέλα (βενζινοκινητήρα 1.33 λίτρων και ηλεκτροκινητήρα 75 kW). Όμως παράλληλα με τις επιδόσεις που
προκύπτουν από τη ροπή των 450 Nm ήδη από τις χαμηλές
στροφές, τα νούμερα της κατανάλωσης είναι αυτά που εντυπωσιάζουν: Η CLA 250e καταναλώνει κατά μέσο όρο
0,9-1,3 λίτρα/100 χλμ. και
εκπέμπει μόλις 30-22 γρ.CO2/χλμ.
H κατανάλωση
της GLA 250e κυμαίνεται μεταξύ 1,7-1,3 λίτρων/100 χλμ. και εκλύει 38-30 γρ.CO2/χλμ (τιμές WLTP). Η μπαταρία ιόντων-λιθίου είναι χωρητικότητας 15,6 kWh, και ζυγίζει 129 κιλά. Εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία που κυμαίνεται
μεταξύ 61-69 χλμ. για την CLA 250 e Coupe, και 56-63 για την GLA 250 e (τιμές WLTP). Έτσι, το 90% των καθημερινών μετακινήσεων, ιδιαίτερα στην πόλη μπορούν να
πραγματοποιηθούν χωρίς να ενεργοποιηθεί ο βενζινοκινητήρας, με την προϋπόθεση
ότι ο οδηγός φορτίζει τακτικά το αυτοκίνητό του.
Επιπλέον, για τη διατήρηση όσο το δυνατόν μεγαλύτερου ωφέλιμου χώρου για
επιβάτες και αποσκευές, οι plug-in υβριδικές εκδόσεις των CLA 250e & GLA 250e έχουν
υιοθετήσει μία σειρά από λύσεις προκειμένου η μπαταρία να μην περιορίσει σημαντικά
τους χώρους. Για παράδειγμα, η εξάτμιση έχει τοποθετηθεί στο κέντρο του αυτοκινήτου, κάτω από
το δάπεδο, ενώ το τελικό
καζανάκι βρίσκεται στο τούνελ της
μετάδοσης. Αντίστοιχα, το ρεζερβουάρ καυσίμου τοποθετείται στο χώρο που
στις συμβατικές τετρακίνητες εκδόσεις βρίσκεται κανονικά ο άξονας μετάδοσης, με
αποτέλεσμα η μπαταρία να καταλαμβάνει τον χώρο κάτω από το αμάξωμα.
Τόσο η GLA 250e όσο και η CLA 250e εκτός από τον
πλούσιο βασικό εξοπλισμό που διαθέτουν και ο οποίος είναι πολύ πιο πλούσιος από
τον εξοπλισμό των συμβατικών αντίστοιχων μοντέλων, δίνουν τη δυνατότητα
προσωποποίησης μέσα από την επιλογή τριών για τη GLA 250e και δύο για τη CLA 250e διαφορετικών
πακέτων εξοπλισμού.
Η τιμή της GLA250e στη χώρα μας
ανέρχεται στα € 45.316 (με Λιανική Τιμή προ Φόρων από € 34.454) και της CLA250e στα €
47.190 (με Λιανική Τιμή προ Φόρων από € 35.884)
Όλα τα plug–in υβριδικά μοντέλα της compact κατηγορίας βρίσκονται
ήδη στη χώρα μας και είναι διαθέσιμες στις Εκθέσεις των Εξουσιοδοτημένων
Διανομέων Mercedes-Benz EQ για μια
δοκιμαστική οδήγηση. Με μηδενική φορολόγηση για τον εταιρικό χρήστη, μηδενικά
τέλη κυκλοφορίας και μειωμένο τέλος ταξινόμησης για τον πελάτη λιανικής,
εξοπλισμένες με ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό και το γνωστό για την ποιότητα και
αξιοπιστία «αστέρι» στο καπώ, είναι σίγουρο ότι συναρπάζουν ακόμα και τους πιο
απαιτητικούς!
·
H οδήγηση είναι απολαυστική καθώς τα
χαρακτηριστικά τόσο του ηλεκτρικού όσο και του κινητήρα εσωτερικής καύσης,
συνδυάζονται με έναν ενεργειακά αποδοτικό και οδηγικά απολαυστικό τρόπο,
εξαλείφοντας έτσι τους περιορισμούς που θα είχε κάθε κινητήρας από μόνος του.
Για παράδειγμα, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί πιο αποτελεσματικά σε χαμηλές
ταχύτητες, ενώ ο κινητήρας βενζίνης είναι πιο αποτελεσματικός σε υψηλότερες
ταχύτητες και φορτία.
·
Η συνδυαστική απόδοση του ηλεκτροκινητήρα και
του κινητήρα εσωτερικής καύσης έχουν ως αποτέλεσμα υψηλή ροπή η οποία περνά στο
δρόμο μέσω του κιβωτίου ταχυτήτων 8F-DCT 400 H. Χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων (paddles) βρίσκονται και στο τιμόνι.
·
Ήχος προειδοποίησης πεζών σε κίνηση έως 30 km/h με δύο γεννήτριες ήχου (εμπρός/πίσω) για την προστασία των πεζών και των
ποδηλατών (εξαιτίας της αθόρυβης λειτουργίας του ηλεκτροκινητήρα). Ο ήχος αλλάζει ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και
μπορεί να οριστεί διαφορετικά, ανάλογα με το αν το όχημα επιταχύνει ή
επιβραδύνει. Σε ταχύτητες πάνω από 30 km/h το σύστημα απενεργοποιείται εξαιτίας των
αεροδυναμικών θορύβων από τον αέρα και τα ελαστικά.
·
Η θερμοκρασία της καμπίνας μπορεί να οριστεί εκ των
προτέρων, αφού το σύστημα προ-κλιματισμού
περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό των plug–in υβριδικών μοντέλων.
Αυτό γίνεται είτε μέσω της εφαρμογής Mercedes me είτε με εκ των προτέρων
προγραμματισμό της ώρας αναχώρησης από την οθόνη πολυμέσων. Έτσι, με την
καμπίνα επιβατών να έχει ψυχθεί ή θερμανθεί ενώ το αυτοκίνητο φορτίζει, αφ’
ενός δεν επιβαρύνεται η απόδοση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού,
αφ’ ετέρου ο οδηγός και οι συνεπιβάτες του απολαμβάνουν την ιδανική θερμοκρασία
κατά την επιβίβασή τους στο αυτοκίνητο.
·
Διατίθενται έξι
διαφορετικές χαρτογραφήσεις του κινητήρα ώστε ο οδηγός να επιλέξει το στιλ οδήγησης που επιθυμεί: Individual, Sport, Comfort, Electric, Battery
Level, ECO
Ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά των
plug-in υβριδικών μοντέλων είναι το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. O
ηλεκτροκινήτρας λειτουργεί ως δυναμό κατά το ρολάρισμα και την πέδηση για τη
φόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης στη διάρκεια της διαδρομής, ενώ εκκινεί και
το σύστημα. Μόλις ο οδηγός πάρει το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού κατά τη
διάρκεια της πορείας, ενεργοποιείται η ανάκτηση ενέργειας κατά το ρολάρισμα.
Το σύστημα αυτό παρουσιάζει τα ακόλουθα
χαρακτηριστικά:
Η μπαταρία ιόντων λιθίου, με
συνολική χωρητικότητα 15,6 kWh μπορεί να φορτιστεί εξωτερικά
είτε με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) είτε με συνεχές ρεύμα (DC) προαιρετικά. Σε ένα wallbox 7,4 kW (AC), και με το προαιρετικό σύστημα
οχήματος εναλλασσόμενου ρεύματος (OBC – On–Board Charger) έως και 7,4 kW, η φόρτιση από 10 έως 100% SoC (State of Charge) διαρκεί περίπου 1 ώρα 45 λεπτά.
Χρησιμοποιώντας ταχυφορτιστή DC έως 24 kW και το προαιρετικό σύστημα
οχήματος φόρτισης συνεχούς ρεύματος έως 24 kW, χρειάζονται περίπου 25 λεπτά
για να περάσει η μπαταρία από 10 έως 80% SoC.
Τα plug-in hybrid οχήματα προσφέρουν τη δυνατότητα κίνησης μόνο με ηλεκτρικό ρεύμα και
συνεπώς με μηδενικές τοπικές εκπομπές, ειδικά σε αστικές περιοχές, ενώ σε
μεγαλύτερες αποστάσεις επωφελούνται από την αυτονομία των κινητήρων εσωτερικής
καύσης. Έτσι, ενσωματώνουν τα καλύτερα των δύο κόσμων!
Σε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη στο Automotive News Europe, ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat Olivier Francois…
Γεια σας αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο δεύτερο TSF1 Podcast για τη σεζόν 2024…
Από την ίδρυση της, το 1947, ένα στοιχείο γοήτευε σταθερά τους λάτρεις του Prancing Horse:…
Η Peugeot ανανεώνει αισθητικά το Best Seller της, το 2008 προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικό σε…
Η Hyundai Motor αποκάλυψε το Νέο Hyundai BΑΥΟΝ με τολμηρή και στιβαρή σχεδίαση. Ο μεγάλος…
Η Alfa Romeo παρουσίασε το νέο της συμπαγές SUV Junior παγκοσμίως στις 10 Απριλίου, το…