Είναι SUV; Είναι MPV; Είναι μεγάλο οικογενειακό; Είναι αυτοκίνητο πόλης; Ή μήπως είναι προορισμένο για ταξίδια; Το Peugeot 3008, είναι κάτι σαν τον… σούπερμαν των αυτοκινήτων. Τα κάνει όλα και πολλά ακόμα.
Παρότι έχει έξι χρόνια στην αγορά, το 3008 φαίνεται νεότατο. Και επίκαιρο. Γιατί έχει μικρό και αποδοτικό πετρελαιοκινητήρα (1,6 THP 120 ps), χαμηλές καταναλώσεις, ψηλό αμάξωμα ως crossover, αλλά καμπίνα πολυχρηστικού. Δηλαδή έχει την ικανότητα να προσφέρει καλούς χώρους για μια οικογένεια και σημαντικές μεταφορικές ικανότητες, ενώ η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και το σύστημα Grip Control εξασφαλίζουν και ότι θα πας λίγο παραπέρα από έναν πατημένο χωματόδρομο. Και ας μη διαθέτει τετρακίνηση.
Ανανέωση
Πρόσφατα, το 3008 υπέστη ανανέωση στα σημεία. Νέα σχεδίαση σε φώτα και προφυλακτήρες, νέα σχέδια στις ζάντες αλουμινίου, νέες ταπετσαρίες και τα διακοσμητικά της καμπίνας. Η πολύ καλή ποιότητα που διέθετε, με τα σημερινά δεδομένα θεωρείται καλή, οι χώροι θα βολέψουν μια οικογένεια και ο χώρος αποσκευών των 512 λίτρων με τις τρεις θέσεις για το πάτωμα εξασφαλίζουν ότι δεν θα χρειαστούν υποχωρήσεις. Η καμπίνα διαθέτει μερικές ακόμα έξυπνες αποθηκευτικές λύσεις στο πάτωμα των πίσω επιβατών, στο ταμπλό και στις πόρτες, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε και τον τεράστιο –χωρίς υπερβολή- χώρο που κρύβεται κάτω από το υποβραχιόνιο της κονσόλας δαπέδου.
Το ταμπλό, είναι οδηγοκεντρικό και, από τη σχεδίασή του και μόνο, είναι ικανό να δείξει στον επιβάτη ότι επιβαίνει σε όχημα υπερπολυτελείας. Τουλάχιστον αυτό μου είπαν όσοι μπήκαν σε αυτό. Η προσθήκη δέρματος εκεί που χρειάζεται, το χερούλι που «ξεχωρίζει» τη θέση του οδηγού με αυτή του συνοδηγού στο κέντρο και άλλες λεπτομέρειες, κάνουν τη διαφορά. Λεπτομέρειες, όπως ας πούμε οι διακόπτες αεροπορικού τύπου που δεν είναι μόνο διαφορετικοί, αλλά και εύχρηστοι, εκτός από εμφανίσιμοι. Εμένα, φυσικά, μου τράβηξε περισσότερο την προσοχή το Heads Up Display, το σύστημα που προβάλλει στο παρμπρίζ τις ενδείξεις του ταχυμέτρου, ώστε να μην παίρνεις τα μάτια σου από το δρόμο. Ακόμα και με την –τεράστια- γυάλινη οροφή ανοιχτή και σε συνθήκες έντονης ηλιοφάνειας, οι ενδείξεις του HUD ήταν πάντα ευκρινείς και, για μια χώρα σαν τη δική μας, αυτό είναι κάτι πολύ θετικό. Η έλλειψη touch screen στο ταμπλό δεν μου έλειψε, καθώς δεν υπάρχει έλλειψη στον εξοπλισμό (τουναντίον).
Διαφορετική και η έλλειψη χειριστηρίων επάνω στο τιμόνι που έχουν αντικατασταθεί από ένα παλιότερο, πολύ εύχρηστο σύστημα της Peugeot –το οποίο είχα επιλέξει και εγώ για το 206 μου. Πρόκειται για δύο σταθερούς βραχίονες, κάτω από τα χειριστήρια των φλας και υαλοκαθαριστήρων. Ο ένας έχει ενσωματωμένα τα χειριστήρια του στερεοφωνικού και ο άλλος το trip control. Το προτείνω, καθώς βολεύει στο χειρισμό χωρίς να παίρνεις τα χέρια από το τιμόνι, ενώ σε καμία περίπτωση δεν κινδυνεύεις, στρίβοντας το τιμόνι, να βρεθείς να ακούς στη διαπασών κάποιον εκφωνητή ραδιοφωνικού σταθμού.
Η θέση οδήγησης είναι επίσης διαφορετική και είναι η… χαρά του fan των crossovers. Γιατί είναι αυτό που λέμε πανοραμική. Γιατί με έκανε να θυμάμαι πόσο τρελαινόμουν να οδηγώ το βανάκι του θείου, λόγω ακριβώς αυτής της θέσης οδήγησης.
Αλλά, δεν είναι μόνο αυτό. Είναι και οι εκπλήξεις που μου επιφύλασσε το 3008, αφού μέσα, συνδύαζε τα καλά του SUV αλλά και του πολυμορφικού. Που σημαίνει, ότι δεν θα μπορούσα να μην εκπλαγώ με τον αποθηκευτικό χώρο των 13,5 λίτρων (!) κάτω από το κεντρικό, ψηλά τοποθετημένο υποβραχιόνιο. Και τους χώρους για μικροαντικείμενα (συνολικής χωρητικότητας 50 λίτρων) παντού.
Κάτω από το τιμόνι, στο πάτωμα κάτω από τα πόδια των πίσω επιβατών, στα πλαϊνά τοιχώματα του πορτ μπαγκάζ,
Και τώρα που είπα πορτ μπαγκάζ: Από 512 ως 1.604 λίτρα είναι η χωρητικότητά του, όμως όλα τα λεφτά είναι η λειτουργικότητά του. Εν αρχή, ην η πόρτα. Διαιρείται σε δύο τμήματα, ανοίγοντας το πάνω μέρος της προς τα πάνω και το κάτω, όπως αυτή ενός pick up. Η φόρτωση, είναι παιχνιδάκι. Εκτός αυτού, το πορτ μπαγκάζ έχει τη δυνατότητα διαμόρφωσης Multiflex σε τρία επίπεδα που επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευση του χώρου.
Πώς πάει;
Συνήθως, τα αυτοκίνητα που φέρουν το σήμα με το λιονταράκι, έχουν μια πιο παιχνιδιάρικη, πιο σπορτίφ συμπεριφορά. Συμβαίνει το ίδιο και με το βάρους 1,5 τόνου 3008; Την απάντηση, θα τη δεις όταν δεις και ένα εκπαιδευμένο λιοντάρι.
Και εξηγούμαι: Κάτω από το καπό, κρυβεται ο σύγχρονος πετρελαιοκινητήρας των 1.6 λτ. απόδοσης 112 ίππων, ο οποίος διαθέτει πολιτισμένη λειτουργία και αρκετή ροπή από τις χαμηλές στροφές (270/1.750), κινώντας αξιοπρεπέστατα το βαρύ αμάξωμα του 3008. Η ανάρτηση έχει μαλακή ρύθμιση και έτσι, στο δρόμο το 3008 παρουσιάζεται άνετο και σταθερό σε κάθε περίπτωση και είναι σε θέση να πραγματοποιήσει ξεκούραστα και ασφαλή ταξίδια. Επίσης η έκδοση αυτή εφοδιάζεται και με το σύστημα Grip Control σε συνδυασμό με ελαστικά “Mud+Snow”. Μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου που υπάρχει στην κεντρική κονσόλα, μπορούσα να επιλέξω την πρόσφυση των εμπρός τροχών με βάση τα αντίστοιχα προγράμματα λειτουργίας, όπως είναι σε συνθήκες χιονιού, άμμου, λάσπης/χώματος, κανονικές και απενεργοποίηση του ESP για ταχύτητες έως τα 50 χλμ./ώρα.
Με λίγα λόγια, είναι άνετο. Αυτός είναι ο σκοπός του. Αν το παρακάνεις, θα υποστρέψει. Και, αν υποστρέψει, θα το μαζέψουν τα ηλεκτρονικά…