Live η Κίνηση στους δρόμους

Παρακολουθήστε live από το κόκπιτ της Ferrari 499P #50 και #51 για την HYPERPOLE στους 24H του Le Mans

Καθώς εκτυλίσσεται η δράση του Hyperpole στον μεγαλύτερο αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής FIA 2024. στη Γαλλία

H Hyperpole είναι μια ειδική συνεδρία προκριματικών στις 24 Ώρες του Le Mans, μέρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής FIA. Καθορίζει τις θέσεις εκκίνησης των κορυφαίων αυτοκινήτων σε κάθε κατηγορία για τον αγώνα. Ακολουθούν τα κύρια χαρακτηριστικά του Hyperpole:

  1. Συμμετέχοντες: Συμμετέχουν μόνο τα ταχύτερα αυτοκίνητα από τις προηγούμενες προκριματικές συνεδρίες. Συνήθως, αυτά περιλαμβάνουν τα οκτώ κορυφαία αυτοκίνητα από κάθε κατηγορία—Hypercars, LMP2 και LMGT3.
  2. Στόχος: Κάθε αυτοκίνητο στοχεύει να καταγράψει τον ταχύτερο δυνατό χρόνο γύρου. Το αυτοκίνητο με τον καλύτερο χρόνο γύρου σε κάθε κατηγορία κερδίζει την pole position, αποκτώντας το πλεονέκτημα να ξεκινήσει μπροστά από το grid στον αγώνα.
  3. Κανόνες:
    • Χρονοδιάγραμμα: Η συνεδρία συνήθως διαρκεί για μικρό χρονικό διάστημα, συχνά γύρω στα 30 λεπτά.
    • Περιορισμοί Pit Lane: Τα αυτοκίνητα γενικά δεν επιτρέπεται να εισέλθουν στα pit lane ή να ανεφοδιαστούν κατά τη διάρκεια της συνεδρίας.
    • Επιλογή Ελαστικών: Οι ομάδες μπορούν να επιλέξουν τα ελαστικά τους εντός της καθορισμένης ποσόστωσης του αγώνα.
  4. Τελετή: Μετά τη συνεδρία, πραγματοποιείται μια τελετή για να τιμηθούν οι pole-sitters, γιορτάζοντας το επίτευγμά τους.
  5. Σημασία: Η εξασφάλιση της pole position είναι μια εξέχουσα διάκριση και παρέχει στρατηγικό πλεονέκτημα στην εκκίνηση του αγώνα.

H Hyperpole προσθέτει ενθουσιασμό και δράμα στη διαδικασία των προκριματικών, αναδεικνύοντας την ταχύτητα και την ικανότητα των κορυφαίων ομάδων και οδηγών.

Οι δυο 499P της ομάδας Ferrari – AF Corse θα εκκινήσουν από τη δεύτερη σειρά στην 92η έκδοση των 24 ωρών του Le Mans, χάρη στους χρόνους που σημείωσαν οι Alessandro Pier Guidi και Antonio Fuoco στην αποψινή Hyperpole session στην ιστορική γαλλική πίστα. Ο αγώνας αυτός, η τέταρτη πράξη του FIA WEC, θα ξεκινήσει το Σάββατο 15 Ιουνίου στις 5 μ.μ..

Η περίοδος πραγματοποιήθηκε υπό στεγνές συνθήκες πίστας, επιτρέποντας και στα δύο αυτοκίνητα του Prancing Horse να τρέξουν με Medium ελαστικά. Οι καλύτεροι χρόνοι καταγράφηκαν στον όγδοο γύρο για την 499P με αριθμό 51, με χρόνο 3’25″156, και στον τρίτο γύρο για το “αδελφό” Le Mans Hypercar με αριθμό 50, με χρόνο 3’25″598.

Η περίοδος, η οποία περιορίστηκε στα οκτώ καλύτερα αυτοκίνητα από τις τρεις κατηγορίες που συμμετέχουν στις 24 ώρες, με βάση τα αποτελέσματα των κατατακτήριων δοκιμών, διακόπηκε με κόκκινη σημαία μετά από ένα περιστατικό εκτός πίστας στη στροφή της Indianapolis, επτά λεπτά και 41 δευτερόλεπτα πριν το τέλος. Σε εκείνο το σημείο, οι Ferrari βρίσκονταν στη δεύτερη και τρίτη θέση, με οδηγούς τους Fuoco και Pier Guidi.

Στην επανεκκίνηση, στην τελευταία φάση του Hyperpole, ο Pier Guidi βελτίωσε το χρόνο του κατά πάνω από εννέα δέκατα στο δεύτερο ιπτάμενο γύρο, ενώ ο Fuoco, ο οποίος είχε στη διάθεσή του μόνο έναν γύρο, δεν μπόρεσε να μειώσει το χρόνο του. Στην καρό σημαία, οι δύο Ferrari ήταν τέταρτοι και πέμπτοι αντίστοιχα. Ωστόσο, μια ποινή που επιβλήθηκε στην Cadillac νούμερο 2 (πέντε θέσεις εκκίνησης) μετά τον προηγούμενο γύρο στο Spa επέτρεψε στα Hypercars του κατασκευαστή από το Maranello να ανέβουν στη δεύτερη σειρά.

Η 499P με αριθμό 83 της ομάδας AF Corse, την οποία οδηγούν οι επίσημοι οδηγοί της Ferrari Yifei Ye και Robert Shwartzman, μαζί με τον Robert Kubica, θα εκκινήσει από τη 12η σειρά εκκίνησης.

Antonio Fuoco, 499P #50: “Ήταν ένα πολύ δύσκολο Hyperpole. Κάναμε ό,τι καλύτερο μπορούσαμε ως ομάδα για να εκμεταλλευτούμε τις δυνατότητες των 499P μας. Φαίνεται ότι κάποιοι ανταγωνιστές είναι συνολικά ισχυρότεροι από εμάς, αλλά γνωρίζουμε ότι οι 24 ώρες του Le Mans είναι ένας μεγάλος αγώνας όπου διάφοροι παράγοντες θα παίξουν καθοριστικό ρόλο, συμπεριλαμβανομένης της εμπειρίας που έχουμε αποκτήσει εμείς οι οδηγοί και ολόκληρη η ομάδα τους τελευταίους μήνες”.

Alessandro Pier Guidi, 499P #51: “Γνωρίζαμε ότι μπορεί να δυσκολευτούμε στο Hyperpole όσον αφορά την απόδοση σε σύγκριση με ορισμένους ανταγωνιστές. Δεν ήμασταν πολύ τυχεροί με την κόκκινη σημαία, γεγονός που επηρέασε την προετοιμασία των ελαστικών μας, καθώς προσπαθούσαμε να βελτιωθούμε στην τελική φάση. Ωστόσο, νομίζω ότι ο στόχος μας ήταν να καταταγούμε στις δύο πρώτες σειρές, για να μειώσουμε τους κινδύνους στην εκκίνηση, και το πετύχαμε. Ο αγώνας; Έχω αυτοπεποίθηση και πιστεύω ότι μπορούμε να αποδώσουμε καλά, ιδιαίτερα καθώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε την εμπειρία που αποκτήσαμε το 2023. Πιστεύω ότι έχουμε ό,τι χρειάζεται για να αποδώσουμε καλά στις 24 ώρες του Le Mans”.

Antonello Coletta, επικεφαλής του τμήματος Endurance και Corse Clienti: “Στο τέλος του Hyperpole, βρισκόμαστε εκεί που περιμέναμε να είμαστε σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ένας ισχυρός ανταγωνιστής όπως η Toyota δεν συμμετείχε σε αυτή την περίοδο. Διαφορετικά, πιστεύω ότι θα ήταν άλλος ένας διεκδικητής για τις πρώτες θέσεις. Το αποτέλεσμά μας δεν αποτελεί έκπληξη και είμαστε ικανοποιημένοι με τις προσπάθειές μας. Τώρα κοιτάμε μπροστά στον αγώνα, ο οποίος θα είναι μακρύς και, όπως είναι παράδοση στο Le Mans, γεμάτος προκλήσεις και μεταβλητές που πρέπει να λάβουμε υπόψη. Η αξιοπιστία των 499P μας και η ομαδική εργασία θα είναι δύο βασικά συστατικά για να τα πάμε καλά στον πιο πολυαναμενόμενο αγώνα της χρονιάς”.

Ferdinando Cannizzo, επικεφαλής του τμήματος αγωνιστικών αυτοκινήτων αντοχής: “Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα που πετύχαμε στο Hyperpole. Γνωρίζαμε ότι δεν είχαμε πολλές πιθανότητες να διεκδικήσουμε την pole position, αλλά τα δώσαμε όλα και κάναμε πολύ επιθετικές επιλογές. Ο Alessandro και ο Antonio (Pier Guidi και Fuoco, σ.σ.) έκαναν εξαιρετική δουλειά. Ήταν κρίμα που η κόκκινη σημαία επηρέασε το αποτέλεσμα, ειδικά της 499P νούμερο 50, της οποίας η στρατηγική ήταν πιο επιθετική όσον αφορά τα καύσιμα στο μονοθέσιο: Ο Antonio ετοιμαζόταν για τον ιπτάμενο γύρο όταν εμφανίστηκε η σημαία. Κοιτάζοντας μπροστά στον αγώνα, γνωρίζουμε ότι δεν θα είναι εύκολος, καθώς ο ρυθμός που επιδεικνύουν ορισμένοι αντίπαλοι είναι αξιοσημείωτος. Επομένως, θα πρέπει να τα κάνουμε όλα τέλεια”.

 

Δυο ημέρες πριν από τις 24 Ώρες του Le Mans 2024, τα Hypercars του Prancing Horse επέστρεψαν σήμερα στην πίστα για τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές και κατατακτήριες δοκιμές. Στις κατατακτήριες δοκιμές, οι δύο επίσημες 499P τερμάτισαν στην τρίτη και έβδομη θέση, αντίστοιχα, με τους Antonio Fuoco και Alessandro Pier Guidi στο τιμόνι των Hypercars με αριθμό 50 και 51, προκρίνοντας έτσι για τον αυριανό Hyperpole.

Ωστόσο, η Ferrari με αριθμό 83 της AF Corse προκρίθηκε στη 13η θέση, από την οποία θα ξεκινήσει τον αγώνα που ξεκινά το Σάββατο, 15 Ιουνίου, στις 4 μ.μ. (τοπική ώρα).

Ελεύθερα δοκιμαστικά 1. Τα ελεύθερα δοκιμαστικά 1 ξεκίνησαν στις 2 μ.μ. στη γαλλική πίστα. Αρκετές κίτρινες και δύο κόκκινες σημαίες διέκοψαν την τρίωρη περίοδο, κατά τη διάρκεια της οποίας όλοι οι επίσημοι οδηγοί της Ferrari – AF Corse εναλλάχθηκαν στο τιμόνι.

Η περίοδος διεξήχθη υπό στεγνές συνθήκες πίστας, με τις θερμοκρασίες αέρα και ασφάλτου να φτάνουν τους 18,9°C και 26,5°C μέχρι την καρό σημαία.

Το νούμερο 50 των Fuoco-Molina-Nielsen ήταν το ταχύτερο από τα 499P της επίσημης ομάδας, τερματίζοντας στην όγδοη θέση με χρόνο 3’26″973, μόλις 0″960 δευτερόλεπτα πίσω από το νούμερο 8 της Toyota, που ηγείτο της περιόδου. Οι συναθλητές Pier Guidi-Calado-Giovinazzi με το νούμερο 51 Hypercar τερμάτισαν δέκατοι έκτοι. Τα δύο κόκκινα αυτοκίνητα συμπλήρωσαν 58 γύρους, ισομερώς μοιρασμένους μεταξύ τους.

Η 499P με αριθμό 83 της ομάδας AF Corse, με οδηγούς τους επίσημους οδηγούς του Maranello Ye και Shwartzman, οι οποίοι μοιράζονται το αυτοκίνητο με τον Kubica, τερμάτισε 11η με καλύτερο χρόνο 3’27″513.

Κατατακτήριες δοκιμές. Τα μονοθέσια επέστρεψαν στην πίστα στις 7 το απόγευμα για τις κατατακτήριες δοκιμές υπό τις ίδιες στεγνές συνθήκες όπως και το απόγευμα, αλλά με χαμηλότερες θερμοκρασίες αέρα γύρω στους 19°C και άσφαλτο μεταξύ 27°C και 29,4°C.

Οι Fuoco και Pier Guidi οδήγησαν στην περίοδο, στοχεύοντας στην πρώτη οκτάδα που είναι απαραίτητη για την πρόσβαση στο Hyperpole της Πέμπτης.

Ο Fuoco σημείωσε τον τρίτο καλύτερο χρόνο (0″266 πίσω από τον πρωτοπόρο, τη BMW με το νούμερο 15), σταματώντας το ρολόι σε 3’24″731. Εν τω μεταξύ, ο Pier Guidi διέσχισε τη γαλλική πίστα μήκους 13 χιλιομέτρων σε 3’25″049, σημειώνοντας τον έβδομο ταχύτερο χρόνο.

Στο τέλος μιας σκληρής συνεδρίας, η 499P της AF Corse με αριθμό 83, με τον Ye στο τιμόνι, προκρίθηκε στην 13η θέση, 1’301 από τον πρωτοπόρο.