Η τρίτη γενιά του Volkswagen Tiguan επιχειρεί πολύ πετυχημένα να καλύψει το κενό μεταξύ Mainstream και Premium αγορά στην κατηγορία των C-SUV, επιχειρώντας μια ολική αναβάθμιση, σε σχέση με το παρελθόν, σύμφωνα με τις εντυπώσεις που μας άφησε η ήπια υβριδική έκδοση MHEV, με τους 150 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο DSG, κατά την καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση μαζί του.
Το στοίχημα
Η Volkswagen αντιλήφθηκε έγκαιρα τις τάσεις ανάπτυξης της κατηγορίας των C-SUV και ήδη από το 2007 έφερε στο προσκήνιο το Tiguan προκειμένου να θέσει τις βάσεις για το μέλλον.
Όντας νωρίς στην κατηγορία, απέκτησε τεχνογνωσία, δημιουργώντας ένα όνομα με κύρος και το 2016 δημιουργεί την δεύτερη γενιά, εναρμονισμένη με τη φιλοσοφία της μάρκας και χωρίς να θέλει την οποιαδήποτε ταύτιση με το Golf, επενδύοντας στον ξεχωριστό χαρακτήρα του «τίγρη» της VW.
2024 και έχοντας κερδίσει το στοίχημα της αποδοχής του κοινού, περνάει στην επόμενη φάση. Η τρίτη γενιά του μοντέλου έχει ακόμα μεγαλύτερες φιλοδοξίες, που την ανεβάζουν ποιοτικά και βάζουν το νέο μοντέλο να καλύψει το κενό μεταξύ Mainstream και Prenium αγοράς, προχωρώντας στο επόμενο φιλόδοξο στόχο, να καθιερωθεί εκ νέου, και διεκδικώντας πωλήσεις από τους Premium κατασκευαστές!
Τα αλλάζει όλα
Στιλιστικά ενστερνίζεται μια νέα σχεδιαστική γλώσσα που ακροβατεί μεταξύ της διαχρονικής παράδοσης με στοιχεία από την αμιγώς ηλεκτρική γκάμα μοντέλων ID. Οι άλλοτε έντονες ακμές, έχουν δώσει την θέση τους σε καμπύλες επιφάνειες, πετυχαίνοντας ένα πληθωρικό και μοντέρνο στυλ.
Ειδικότερα, το μπροστινό μέρος υιοθετεί τα νέα σχεδιαστικά στοιχεία, τα οποία για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, προσδίδουν μια νέα σχεδιαστική κουλτούρα, επανασυστήνοντας την Volkswagen. Όλα ξεκινούν από τα νέα Full LED φωτιστικά σώματα που αγκαλιάζουν τα πλαϊνά φτερά και εκτείνονται προς το κέντρο της πρόσοψης, όπου ενώνονται μεταξύ τους μέσω μιας λεπτής Led λωρίδας. Κάτω ακριβώς η διακριτική μίνιμαλ μάσκα, δείχνει εξαιρετικά κομψή, αντικαθιστώντας τις αντίστοιχες μεγάλες που χαρακτήριζαν το Family Look μέχρι πρόσφατα.
Ο αέρας ανανέωσης συνεχίζεται και στο πλαϊνό μέρος, με τους σχεδιαστές να επιλέγουν καθαρές καμπύλες γραμμές, με έντονα νεύρα τονίζοντας την σιλουέτα και δίνοντας ζωή στο σύνολο, οι μυώδεις επιφάνειες, ολοκληρώνουν μια σοβαρή εικόνα προφίλ.
Το πίσω μέρος ολοκληρώνει τη νέα φιλοσοφία σχεδίασης. Η κάθετη πέμπτη πόρτα τονίζει τον πρακτικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου και φιλοξενεί τα νέα επιβλητικά οριζόντια φωτιστικά σώματα με γραφικά LED, που εκτείνονται προς το κέντρο με μια έντονη λωρίδα φωτός. Ο προφυλακτήρας σε συνδυασμό με την μαύρη αεροτομή οροφής, του δίνουν την απαραίτητη νότα δυναμισμού.
Να σημειώσουμε πως πρώτη φορά η VW επιλέγει ένα νέο σχέδιο από λευκό χαρτί, για νέα γενιά μοντέλων της, καθώς συνήθιζε να ακολουθεί την πεπατημένη της σχεδιαστικής εξέλιξης του τρέχοντος Design.
Ειδικότερα η έκδοση R Line της δοκιμής, χαρακτηρίζεται από το πιο δυναμικό στυλ που της προσδίδουν οι πιο μυώδεις προφυλακτήρες, με τις νίκελ λεπτομέρειες στο κάτω μέρος, οι όμορφες ζάντες R Line των 19 ιντσών με ελαστικά και το γράμμα R στις μπροστινές πόρτες και στην μάσκα.
Ψηφιοποιημένη πολυτέλεια
Η Volkswagen έχει επιμεληθεί με φροντίδα το εσωτερικό του αυτοκινήτου σε μια προσπάθεια να καλύψει το κενό μεταξύ Mainstream και Premium.
Η συναρμογή είναι εξαιρετική, όπως και το φινίρισμα, ενώ η επιλογή των υλικών έγινε από το «πάνω ράφι», προϊδεάζοντας για την στροφή σε πιο δύσκολα εμπορικά μονοπάτια με αυτοπεποίθηση.
Το ταμπλό χαρακτηρίζεται από απλές και λιτές γραμμές, δείχνοντας στιβαρό. Κεντρικά δεσπόζει η μεγάλη οθόνη των 15 ιντσών, που θυμίζει τάμπλετ, και φιλοξενεί το του προηγμένου, 4ης γενιάς συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Modular Infotainment Matrix (MIB 4), συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay. Όλες οι λειτουργίες περνάνε μέσα από αυτό, διαθέτοντας ακόμα τεχνητή νοημοσύνη μέσω ChatGPT. Η κεντρική κονσόλα έχει κλίση προς τον οδηγό, τονίζοντας τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, ενώ ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου βρίσκεται στα Paddles, πίσω από το τιμόνι.
Πίσω από το όμορφο τιμόνι, ο τετράγωνος ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών τραβάει την προσοχή, ενώ ακριβώς πιο πάνω μέσω προτζέκτορα προβάλει ταχύτητα, σηματοδότηση και χάρτες, σαν ολόγραμμα στο παρμπρίζ, στο ύψος των ματιών του οδηγού.
Τα πολυλειτουργικά μπάκετ καθίσματα R, τεχνολογίας Ergo Active παρέχουν ιδανική πλευρική και οσφυϊκή στήριξη, ενώ διαθέτουν και μασάζ, αυξάνοντας τα επίπεδα άνεσης.
Εργονομικά, ο οδηγός έχει τον έλεγχο των λειτουργιών χωρίς να χρειάζεται να αποσπάσει την προσοχή του από τον δρόμο. Το κύριο χαρακτηριστικό είναι ο περιστροφικός διακόπτης στην βάση της κονσόλας, ο οποίος ενσωματώνει τις λειτουργίες έντασης ήχου, προφίλ οδήγησης και επιλογής νυχτερινού φωτισμού.
Στον τομέα της πρακτικότητας υπερέχει με έξυπνες λύσεις και θήκες στην ευρύχωρη καμπίνα, που αφήνει άπλετο χώρο για 5 ενήλικες μεγαλόσωμους επιβάτες. Η διώροφη θήκη στη βάση της κονσόλας, διαθέτει στο κάτω μέρος λειτουργία ασύρματης φόρτισης, είναι παράλληλα ιδανική για τα κινητά τηλέφωνα, από την οποία δεν είναι εκτεθειμένα στον ήλιο.
Ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία, αγγίζοντας τα 652 λίτρα, ενώ με τα καθίσματα αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.650 λίτρα.
Στον αστερισμό του υβριδισμού
Κάτω από το καπό φιλοξενείται ο γνωστός βενζινοκινητήρας των 1,5 λίτρων απόδοσης 150 ίππων και 250 Nm ροπής, της οικογένειας TSI Evo2, ο οποίος πλέον ενισχύεται με μια γεννήτρια-μίζα 14kW και συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο DSG επτά σχέσεων, δίνοντας του ήπια υβριδική υποβοήθηση.
Αρχοντικό
Η αναβαθμισμένη εμφάνιση και η βελτιωμένη ποιότητα ανεβάζουν τον πήχη και για την συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε κάθε συνθήκη και οδικό δίκτυο. Από τη θεωρία στην πράξη για να το γνωρίσουμε καλύτερα.
Στην πόλη αδικείται από τον αυξημένο όγκο και τις διαστάσεις του. Ο οδηγός θα πρέπει να περιορίσει την κίνηση στα στενά, επιλέγοντας κεντρικές αρτηρίες. Ωστόσο, ο μικρός κύκλος στροφής αντισταθμίζει το μειονέκτημα αυτό, με μια σχετική ευελιξία. Παράλληλα, διαθέτει καλή περιμετρική ορατότητα, χάρη στη υψηλή θέση οδήγησης και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες.
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο είναι ισορροπημένο, προσφέροντας εξαιρετικό κράτημα και επιδεικνύοντας στιβαρότητα, ανάλογη του ονόματος της VW. Πιο συναρπαστικό γίνεται με την επιλογή S στο κιβώτιο DSG. Η μαλακή ανάρτηση εστιάζει περισσότερο στην άνεση και την ασφάλεια, παρά στην ευχαρίστηση, διασαφηνίζοντας πως πρόκειται για ένα SUV βόλτας και οικογενειακών αποδράσεων, με κοινό παρονομαστή την ασφάλεια.
Στον αυτοκινητόδρομο η Volkswagen ξεπέρασε τον εαυτό της, καθώς η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση αγγίζει τα επίπεδα Premium μοντέλων, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες.. Παράλληλα η άνεση στον δρόμο είναι υποδειγματική για τους επιβάτες, προσφέροντας ένα ανέλπιστα ευχάριστο ταξίδι.
Γενικά το αυτοκίνητο διαθέτει 4 προγράμματα οδήγησης, το ECO, ιδανικό για κίνηση σε πόλη και σε χαμηλές ταχύτητες, απενεργοποιώντας τον έναν κύλινδρο από τον eTSI, συμβάλλοντας περαιτέρω στην οικονομία. Το Comfort, το οποίο ταιριάζει περισσότερο στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και το χρησιμοποιήσαμε κυρίως τις ημέρες της δοκιμής, δεδομένου πως εστιάζει στην άνεση και την ισορροπία. Το Sport, το οποίο αναδεικνύει τον πιο δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, καθώς σκληραίνει το τιμόνι και η ανάρτηση και παράλληλα αλλάζει η χαρτογράφηση του κινητήρα, αφήνοντας ολόκληρη την ισχύ στις διαθέσεις του οδηγού. Σε καμία περίπτωση, ωστόσο η αίσθηση, δεν είναι Sport δεδομένου πως το αυτοκίνητο εστιάζει σε πιο οικογενειακή χρήση και για χαλαρές βόλτες, αλλά δίνει μια νότα δυναμισμού στην οδήγηση για τους πιο ανήσυχους. Το τελευταίο πρόγραμμα αφορά την εξατομίκευση, με την οποία ο οδηγός προσαρμόζει το αυτοκίνητο στο δικό του στυλ οδήγησης.
Ο νυχτερινός led ambient φωτισμός με 5 διαφορετικές διαμορφώσεις, δημιουργεί χαλαρή ατμόσφαιρα, ιδανική για νυχτερινή οδήγηση.
Το αυτοκίνητο αναδεικνύει όλα τα διαχρονικά χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων VW, με κορυφαίο κράτημα και αίσθησης. Παράλληλα, ο υβριδικός eTSI είναι γραμμικός, καλός σε αίσθηση με ωραίο ήχο. Η μέση συνδυασμένη κατανάλωση άγγιξε τα 8,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα, η οποία με ανοιχτό τον κλιματισμό έδειχνε 9,5 λίτρα/100 χλμ.
Ισορροπία
Ακροβατώντας μεταξύ Mainstream και Premium κατηγορίας, η τρίτη γενιά του Tiguan έρχεται να καλύψει το κενό, προσφέροντας ένα αυτοκίνητο για οικογενειάρχες, με άπλετους χώρους που λατρεύει τις αποστάσεις και τις εξορμήσεις, με ποιότητα, εξοπλισμό και τεχνολογία αιχμής, αλλά με τιμή στο πάνω επίπεδο της Mainstream αγοράς. Αναμφίβολα το Tiguan είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για όσους επιζητούν άνεση και πολυτέλεια, οι οποίοι δεν είναι διατεθειμένοι να διαθέσουν ένα υπέρογκο ποσό.
Χωρίς υπερβολές
Η συνολική αναβάθμιση του μοντέλου, αναπροσάρμοσε και τους τιμοκαταλόγους, οι οποίοι παρέμειναν σε λογικά πλαίσια, χωρίς υπερβολές και με πλούσιο εξοπλισμό. Το νέο Tiguan στην εισαγωγή του έκδοση κοστίζει 34.300€ αποκλειστικά με τον eTSI των 130 ίππων, τον κινητήρα της δοκιμής με τους 150 ίππους τον βλέπουμε στην έκδοση Life με 37.900€, ενώ η έκδοση R-Line της δοκιμής κοστίζει 42.500€.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
SUV |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) |
6.2-6.4 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
141-146 g/km |
Τύπος καυσίμου |
Βενζίνη |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
9.1 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
210 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
Euro 6 EA |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
10.8 κιλά/Hp, 92.8 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
6.5 κιλά/Nm, 154.7 Nm/τόνος |
ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΟΛΟ |
|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ |
|
Ισχύς |
150 Hp |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
100.1 Hp/l |
Ονομαστική ροπή του κινητήρα |
250 Nm @ 1500-3500 σ.α.λ. |
Διάταξη κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
DPCA |
Κυβισμός κινητήρα |
1498 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
4 |
Διαμόρφωση κινητήρα |
σε σειρά |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου |
Άμεσος ψεκασμός |
Αναρρόφηση κινητήρα |
Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ |
Συστήματα κινητήρα |
Start & Stop Σύστημα – Σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου |
ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ |
|
Τάση μπαταρίας |
48 V |
Τεχνολογία μπαταρίας |
Ιόντων λιθίου (Li-Ion) |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1616 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
504 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
652 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
1650 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
55 l |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (85) |
2000 κιλά |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) |
1800 κιλά |
Μέγιστο φορτίο στήριξης |
100 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4539 mm |
Πλάτος |
1842-1859 mm |
Ύψος |
1660 mm |
Μεταξόνιο |
2676 mm |
Εμπρός ίχνος |
1586-1590 mm |
Πίσω ίχνος |
1578-1582 mm |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
11.7 m |
Γωνία προσέγγισης |
15.9° |
Γωνία φυγής |
18.6° |
Γωνία ράμπας |
15.2° |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Στους μπροστινούς τροχούς |
Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
7 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG |
Εμπρός φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα |
Δίσκοι |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί |
235/55 R18 ή 255/45 R19 |