Η Volkswagen επιχειρεί την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και για τα θρυλικά μοντέλα επιδόσεων GTi, με το όνομα GTX, την έκδοση την όποια είχαμε την χαρά να οδηγούμε για μία εβδομάδα στο Topspeed.gr το Coupe- SUV VW ID.5.
Η σπορ εκδοχή του ID.4
Το 2021 η VW παρουσίασε το τρίτο της κατά σειρά αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, το ID.5, πλαισιώνοντας το πιο πρακτικό ID.4 με ένα ενδιαφέρον δυναμικό αμιγώς ηλεκτρικό Coupe SUV. Η έκδοση GTX της δοκιμής μας, αποτελεί την κορυφαία του έκδοση με μόνιμη τετρακίνηση, εξαργυρώνοντας το δυναμικό παρουσιαστικό.
Ισορροπημένη σιλουέτα
Οι σχεδιαστές της Volkswagen είχαν ως στόχο να εξελίξουν τις πιο συντηρητικές γραμμές του ID.4 σε ένα ενδιαφέρον θελκτικό σχήμα με ισορροπημένη σιλουέτα.
Και το πέτυχαν… ξεκινώντας από το μπροστά μέρος, με τον κοντό πρόβολο και αναλλοίωτα τα χαρακτηριστικά της γκάμας ID., πρεσβεύοντας το πιο σπορτίφ μελος της. Οι προβολείς IQ.Light LEDενώνονται με μεταξύ τους με μια λεπτή λωρίδα LED, δείχνοντας πιο άγριο. Ενώ, ο δυναμικός προφυλακτήρας το διαφοροποιεί με τους μεγάλους αεραγωγούς και υπόσχεται δυναμική συμπεριφορά.
Στο προφίλ οι γραμμές χύνονται ομαλά στο πίσω μέρος, σχηματίζοντας μια κομψή σιλουέτα, η οποία αναδεικνύει τον όγκο του αυτοκινήτου, καθιστώντας το επιβλητικό. Σε αυτό δίνουν ζωή οι μυώδεις επιφάνειες και τα έντονα νεύρα, θυμίζοντας αιλουροειδές σε θέση επίθεσης.
Το τόξο της οροφής οδηγεί σε μία ευδιάκριτη αεροτομή που οριοθετεί το ψηλά τοποθετημένο πίσω μέρος με αισθητική Fastback, στο οποίο πλαισιώνεται το ενιαίο φωτιστικό σώμα με γραφικά Led και καταλήγει στον ογκώδη προφυλακτήρα με τα δυναμικά χαρακτηριστικά και τον αεροδυναμικό διαχύτη στο κάτω μέρος.
Η επιτομή της λειτουργικότητας
Η καμπίνα ακολουθεί την ιδιαίτερη αισθητική της γκάμας ID, εστιάζοντας στην απλότητα και την εργονομική διαρρύθμιση. Με υποδειγματική συναρμογή και κορυφαίας ποιότητα υλικά, η καμπίνα μπορεί κοιτάει στα μάτια Premium προτάσεις, με καλό φινίρισμα και όμορφο διάκοσμο που δεν κουράζει τα μάτια.
Κεντρικά στο ταμπλό αναδύεται η οθόνη του συστήματος πολυμέσων 12 ιντσών, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay, η οποία λειτουργεί παράλληλα ως πίνακας ελέγχου των κύριων λειτουργιών του αυτοκινήτου.
Πίσω από σπορ τιμόνι υπάρχει η μίνιμαλ ψηφιακή οθόνη 5,3 ιντσών με τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό που ενσωματώνει τον επιλογέα ταχυτήτων, ενώ ευκρινέστατος είναι ο πίνακας οργάνων ID. Display που προβάλλεται με προτζέκτορα στο παρμπρίζ.
Η αρχιτεκτονική της καμπίνας, έχει εξελιχθεί με γνώμονα την πρακτικότητα, χάρη στο επίπεδο πάτωμα που εξασφαλίζει άπλετους χώρους τόσο για τους μπροστά, όσο και για τους πίσω επιβάτες, με ικανότητα να φιλοξενήσει με άνεση μέχρι 5 ενηλίκους. Εκεί αποσκοπεί και η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα, μεταξύ των μπροστά καθισμάτων, πετυχαίνοντας παράλληλα ένα καλαίσθητο οπτικό αποτέλεσμα.
Εργονομικά και λειτουργικά έχει αναπτυχθεί με γνώμονα τον οδηγό, σε σημείο ώστε ο κάθε διακόπτης (σε μεγάλο βαθμό με τεχνολογία διεπαφής) με λύσεις ώστε να διατηρεί την προσοχή του στον δρόμο.
Τα μπάκετ καθίσματα GTX προσφέρουν κορυφαία οσφυϊκή και πλευρική στήριξη, ακόμα και σε πιο επιθετική οδήγηση, διατηρώντας το σώμα σε σωστή θέση.
Ο νυχτερινός Ambient φωτισμός δημιουργεί μια χαλαρή ατμόσφαιρα, ιδανική και ξεκούραστη, για βραδινή οδήγηση.
Ο όγκος του χώρου αποσκευών αγγίζει τα 549 λίτρα, ενώ με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων πλήρως αναδιπλωμένες φτάνει τα 1.561 lt.
Το στοίχημα της απόδοσης
Το κινητήριο σύνολο αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες που βρίσκονται τοποθετημένοι στους άξονες του αυτοκινήτου, διαχέοντας την συνολική ισχύ των 299 ίππων και των 460 Nm ροπής και στους τέσσερις τροχούς. Ειδικότερα, ο πίσω ηλεκτροκινητήρας είναι ο βασικός, με απόδοση 204 ίππων και 310 Nm ροπής, ενώ μπροστά 109 ίππων και 162 Nm. Η ενέργεια εφοδιάζεται από μία μπαταρία 77 kWh που βρίσκεται στο πάτωμα κάτω από την καμπίνα, πετυχαίνοντας κορυφαία κατανομή βάρους, ανάμεσα στους δύο άξονες.
Αίσθηση πισωκίνητου
Το VW ID.5 GTX 4 Motion τόσο στυλιστικά, όσο και τεχνολογικά, αφήνει πολλές υποσχέσεις ως προς την οδηγική ευχαρίστηση προβάλλοντας, ως η ηλεκτρική επιλογή των GTi. Αυτό ακριβώς έχουμε κληθεί να επιβεβαιώσουμε, εξετάζοντας την συμπεριφορά του σε κάθε δυνατή συνθήκη και δίκτυο.
Στην πόλη από την μια αδικείται, καθώς ο όγκος του το περιορίζει, καθιστώντας τα στενά απαγορευτικά. Από την άλλη, χάρη στην ισχύ του, είναι εξαιρετικά ευέλικτο στις κεντρικές αρτηρίες, ενώ η περιμετρική ορατότητα είναι κορυφαία με βάση την ιδιαίτερη κατηγορία του αυτοκινήτου.
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο αποκαλύπτει τις σπορ καταβολές του, καθώς το στιβαρό πλαίσιο ΜΕΒ αναδεικνύεται. Το αυτοκίνητο πατάει εξαιρετικά και στρίβει υποδειγματικά, με έμφαση στην λειτουργία της ανάρτησης. Όλα συντελούν για συναρπαστική οδήγηση στα όρια, σύμφωνα με τις υποσχέσεις.
Στον αυτοκινητόδρομο ακολουθεί την πεπατημένη των αυτοκινήτων του Volkswagen Group με κορυφαία ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, αυξάνοντας το αίσθημα της ασφάλειας.
Γενικά με τέσσερα προγράμματα οδήγησης, που αλλάζουν τις ρυθμίσεις και την αίσθηση. Κατά σειρά, τα Eco για οικονομία, Comfort για την άνεση, Sport και Traction για ήπιες Off – Road διαδρομές. Το αυτοκίνητο δίνει έμφαση στην οδηγική ευχαρίστηση, ωστόσο είναι ενεργοβόρο ειδικά με την επιλογή Sport με την μέση κατανάλωση ενέργειας να ξεπερνάει τις 20 kWh./100 χιλιόμετρα.
Η αυτονομία των 491 χιλιομέτρων κατά το πρότυπο WLTP είναι δύσκολο να επιτευχθεί στην πράξη, ενώ στους χρόνους επαναφόρτισης σε απλό φορτιστή 20 KW χρειάζεται περίπου 4 ώρες, ενώ υπάρχει και δυνατότητα σε ταχυφορτιστή έως 135 kW συνεχόμενου ρεύματος (DC), εκμηδενίζοντας σημαντικά τους χρόνους.
Αθεράπευτα… νεανικό
Ο δυναμικός του χαρακτήρας και η κομψή σιλουέτα του, το κατατάσσουν μεταξύ των πιο νεανικών σχημάτων της αγοράς, με σαφή εμπορικό προσανατολισμό το νεαρότερο κοινό, που έχει ασπαστεί την ιδέα της ηλεκτροκίνησης, αλλά δεν συμβιβάζεται, επιθυμώντας κορυφαία και συναρπαστική οδική συμπεριφορά με φόντο τις επιδόσεις.
Η αξία του δυναμισμού
Η Volkswagen διαθέτει το ID.5 GTX 4 Motion των 299 ίππων από 45.500€, μία τιμή που αντικατοπτρίζει την αξία του δυναμισμού του, στην οποία συμπεριλαμβάνεται η κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ». Ενώ για τους πιο ανήσυχους, υπάρχει η ακόμα ισχυρότερη έκδοση του ID.5 GTX των 340μίππων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
Coupe – SUV |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Τύπος καυσίμου |
Ηλεκτρική ενέργεια |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
6.3 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
180 km/h, Περιορίζεται ηλεκτρονικά |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
7.2 κιλά/Hp, 138 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
4.7 κιλά/Nm, 212.3 Nm/τόνος |
ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΟΛΟ |
|
Ηλεκτρικός κινητήρας 1 |
|
Ηλεκτρική ισχύς |
204 Hp |
Ροπή |
310 Nm |
Μοντέλο/κωδικός ηλεκτρικού κινητήρα |
EBJA |
Θέση ηλεκτρικού κινητήρα |
Πίσω άξονας, εγκάρσια |
Τύπος ηλεκτροκινητήρα |
Σύγχρονος |
Ηλεκτρικός κινητήρας 2 |
|
Ηλεκτρική ισχύς |
109 Hp |
Ροπή |
162 Nm |
119.49 lb.-ft. |
|
Μοντέλο/κωδικός ηλεκτρικού κινητήρα |
EBR |
Θέση ηλεκτρικού κινητήρα |
Εμπρός άξονας, εγκάρσια |
Τύπος ηλεκτροκινητήρα |
Ασύγχρονη |
Συνολική ισχύς συστήματος |
299 Hp |
Ροπή συστήματος |
460 Nm |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ |
|
Ακαθάριστη χωρητικότητα μπαταρίας |
82 kWh |
Καθαρή (χρησιμοποιήσιμη) χωρητικότητα μπαταρίας |
77 kWh |
Τεχνολογία μπαταρίας |
Οξείδιο κοβαλτίου λιθίου-νικελίου μαγγανίου (Li-NMC) |
Βάρος μπαταρίας |
495 κιλά |
Θέση μπαταρίας |
Κάτω από το πάτωμα |
Ηλεκτρική αυτονομία (WLTP) |
491 km |
Μέση κατανάλωση ενέργειας (WLTP) |
17.9 κιλοβατώρα/100 χλμ |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
2167 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
583 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
549 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
1561 l |
Μέγιστο φορτίο |
75 κιλά |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (85) |
1400 κιλά |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) |
1200 κιλά |
Μέγιστο φορτίο στήριξης |
75 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4582 mm |
Πλάτος |
1852 mm |
Ύψος |
1615 mm |
Μεταξόνιο |
2771 mm |
Εμπρός ίχνος |
1587-1597 mm |
Πίσω ίχνος |
1567-1573 mm |
Απόσταση από το έδαφος |
163 mm |
Συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) |
0.27 |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
11.57 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Σε όλους τους τροχούς (4×4) |
Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
1 ταχύτητα, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων |
Εμπρός ανάρτηση |
Ανεξάρτητο, τύπου McPherson με σπειροειδή ελατήριο και αντιστρεπτική ράβδο |
Πίσω ανάρτηση |
Ανεξάρτητη ανάρτηση ελατηρίου πολλαπλών συνδέσμων με σταθεροποιητή |
Εμπρός φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα |
Τάμπουρα |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί |
Μπροστά: 235/50 R20 ή 235/45 R21 |
Πίσω: 255/45 R20; 255/40 R21 |