Το όνομα Vitata, περικλείει την ιστορία και την τεχνογνωσία της Suzuki. Μια εβδομάδα με την τετρακίνητη υβριδική έκδοση, μας μύησε στον τρόπο ζωής που πρεσβεύει αυτό το μοντέλο!
Γνωριμία
Το 1988 η Suzuki αποφάσισε να εξαργυρώσει την επιτυχία του Samurai με ένα μεγαλύτερο Off Road και έτσι γεννήθηκε το αυτοκίνητο σύμβολο της ιαπωνικής εταιρείας, το Suzuki Vitara. Χάρη στις εκτός δρόμου δυνατότητες και την προσιτή του τιμή, το Vitara κέρδισε τους καταναλωτές και δικαίως έγινε ένας θρύλος της αυτοκίνησης!
Οι τρεις πρώτες γενιές του τοποθετήθηκαν στην μικρομεσαία κατηγορία. Αντιθέτως, η τέταρτη και τελευταία γενιά που παρουσιάστηκε το 2015, μίκρυνε σε διαστάσεις και πλέον εκπροσωπεί την Suzuki στην δημοφιλή κατηγορία των B-SUV!
Εξωτερική σχεδίαση
Η Suzuki διατηρεί την σχεδιαστική συνέχεια των προκατόχων της με στοχευμένες αναφορές στο παρελθόν!
Το εμπρός τμήμα υιοθετεί τη νέα μάσκα της εταιρείας και πλαισιώνεται από τους ορθογώνιους τραπεζοειδείς LED προβολείς που αγκαλιάζουν ομαλά τα φτερά! Η εικόνα του παραπέμπει έντονα στην πρώτη και τρίτη γενιά Vitara, δείχνοντας ξεκάθαρα την καταγωγή του!
Το προφίλ διαθέτει καθαρές ανοδικές γραμμές με ακμές, ενώ ένα νεύρο κάτω από τα πλαϊνά παράθυρα χαρακτηρίζει την σιλουέτα του. Ένα φούσκωμα που ξεκινάει από το χαμηλό μέρος των μπροστινών θυρών και καταλήγει ομαλά σαν κύμα στο πίσω μέρος, περνώντας πάνω από τον θολό των τροχών, του προσδίδει επιπλέον δυναμισμό.
Το πίσω μέρος είναι σύγχρονο με τα πολυγωνικά φωτιστικά σώματα να αγκαλιάζουν την πέμπτη πόρτα, σχηματίζοντας ένα όμορφο αποτέλεσμα!
Γενικά, αν και μικρότερο από τους προκατόχους του, διατηρεί μια διαχρονική εικόνα, επιδιώκοντας την σχεδιαστική συγγένεια με αυτούς και παραμένοντας αναγνωρίσιμο ως το Suzuki Vitara της σύγχρονης εποχής!
Εσωτερικό
Η Suzuki έχει επιμεληθεί με ιδιαίτερη φροντίδα το εσωτερικό του αυτοκινήτου, συνδυάζοντας μαλακά και αφρώδη υλικά καλή αίσθηση αφής στο πάνω μέρος του ταμπλό και σκληρά πλαστικά στο κάτω μέρος και στις επενδύσεις των θυρών. Η συναρμογή τους δείχνει ποιοτική και δεμένη!
Κεντρικά στο ταμπλό ξεχωρίζει το σύστημα πολυμέσων συμβατό με Android Auto/Apple CarPlay, διαθέτοντας ευκρινή οθόνη αφής 7 ιντσών, το οποίο είναι πολύ εύκολο στην χρήση!
Τα καθίσματα από επένδυση με ποιοτικά υλικά που συνδυάζει οικολογικό δέρμα και βελούδο, προσφέρουν πολύ καλή στήριξη σώματος στους επιβάτες που μεταφράζεται σε ιδανική άνεση! Τα μπροστινά καθίσματα μάλιστα είναι θερμαινόμενα!
Σε υψηλό επίπεδο βρίσκεται η εργονομία και η πρακτικότητα! Οι διαθέσιμοι χώροι επαρκούν για την άνετη μεταφορά 4 επιβατών. Τέλος, ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 289 lt έναντι των 375 lt, καθώς οι μπαταρίες βρίσκονται από κάτω του, μειώνοντας τη χωρητικότητα!
Κινητήριο σύνολο
Το Suzuki Vitara 1.5 Strong Hybrid AllGrip παίρνει κίνηση από έναν προηγμένο βενζινοκινητήρα Dualjet 1,5 λίτρου που αποδίδει 102 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 138 Nm ροπής στις 4.400 σ.α.λ. αντίστοιχα και συνδυάζεται με έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 33 ίππων και 60 Nm ροπής. Η συνδυαστική ισχύς του κινητήριου συστήματος φτάνει στους 116 ίππους και μεταφέρει την δύναμη και στους 4 τροχούς! Ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργεια μπαταρία ιόντων λιθίου 140 V ενεργειακής χωρητικότητας 840 Wh, η οποία φορτίζει από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης μέσω της ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση!
Στον δρόμο
Πως όμως το πλήρες υβριδικό σύστημα της Suzuki ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες μετακίνησης, διατηρώντας αναλλοίωτο τον οδηγικό χαρακτήρα των Vitara; Η καθημερινή χρήση σε κάθε δυνατή συνθήκη δίνει την απάντηση!
Στην πόλη είναι άνετο και ευκίνητο. Ο οδηγός έχει πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη σωστή θέση οδήγησης. Η υβριδική λειτουργία προσφέρει χαμηλή κατανάλωση στον αστικό ιστό της τάξης των 6,5 λίτρων / 100 χιλιόμετρα. Το Suzuki Vitara 1.5 Strong Hybrid AllGrip AWD είναι φιλικό για καθημερινή χρήση!
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο το Suzuki Vitara 1.5 Strong Hybrid AllGrip δείχνει έναν πολύπλευρο χαρακτήρα, ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού! Τα πλεονεκτήματα της μόνιμης τετρακίνησης είναι ξεκάθαρα και αποκαλύπτονται σε 4 διαφορετικά προφίλ οδήγησης που αναλύονται παρακάτω! Σύμμαχος σε όλα αυτά, το στιβαρό πλαίσιο του αυτοκινήτου που αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις!
Λειτουργία Auto: Η τετρακίνηση μπαίνει σε λειτουργία μόνο όταν το σύστημα κρίνει ότι είναι απαραίτητη, κυρίως για λόγους μειωμένης πρόσφυσης
Λειτουργία Sport, η οποία βελτιώνει τη δυναμική συμπεριφορά του VITARA σε δρόμο με απότομες στροφές κατανέμοντας περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς, ενώ με την επιλογή της βελτιώνεται και η απόκριση στο γκάζι με το υβριδικό σύστημα να γίνεται πιο άμεσο στη λειτουργία του.
Λειτουργία Snow: Ιδανικό για χιονισμένο και ολισθηρό έδαφος. Ενισχύει την πρόσφυση κατά την επιτάχυνση δίνοντας έτσι προτεραιότητα στη σταθερότητα.
Λειτουργία Lock: Το διαφορικό κλειδώνει για την απομάκρυνση του οχήματος χιόνι, λάσπη ή άμμο, παράλληλα κατανέμει συνεχώς μεγάλη ποσότητα ροπής στους πίσω τροχούς ώστε να εξασφαλιστεί η μέγιστη πρόσφυση. Ανάλογα ρυθμίζεται και το ηλεκτρονικό σύστημα ESP όπως και τα υπόλοιπα συστήματα ελέγχου, τα οποία λειτουργούν με βέλτιστο τρόπο για τον απεγκλωβισμό του αυτοκινήτου. Η λειτουργία Lock μεταβαίνει αυτόματα σε λειτουργία Snow σε ταχύτητες άνω των 60 χλμ./ώρα.
Η τεχνογνωσία και η εμπειρία της Suzuki στα Off – Road έχουν δημιουργήσει ένα πολύ ικανό 4Χ4. Το Suzuki Vitara AllGrid θα σε συναρπάσει σε δύσκολα εδάφη και σε δρόμους με απότομη κλήση με ευκολία, δίνοντας του έναν παιχνιδιάρικο χαρακτήρα όταν κινείται εκτός δρόμου, ακόμα και στις πιο απαιτητικές διαδρομές των ελληνικών βουνών!
Στον αυτοκινητόδρομο είναι απρόσμενα σταθερό, με εξαιρετική ποιότητα κύλισης και πολύ καλή ηχομόνωση, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. Με όλα αυτά επιτυγχάνει άνετο και ασφαλές ταξίδι, παραμένοντας ευχάριστο!
Γενικά το υβριδικό σύνολο είναι εξαιρετικά αποδοτικό με άμεση απόκριση στο γκάζι. Η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου είναι ικανοποιητική! Η συνδυαστική μέση κατανάλωση κυμαίνεται χαμηλά, γύρω στα 6,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, η οποία μπορεί να μειωθεί ακόμα περισσότερο με την προϋπόθεση της οικονομικής οδήγησης!
Σε ποιους απευθύνεται
Για ανήσυχα πνεύματα… είτε πρόκειται για οικογενειάρχες, νεαρούς ή και εργένηδες που έχουν κοινό παρανομαστή την διάθεση για εξορμήσεις με χαρακτηριστικό την περιπέτεια και την εξερεύνηση μέσα στην φύση, ακόμα και σε πιο δυσπρόσιτα μέρη, που χρειάζονται ένα ικανό τετρακίνητο SUV στην σωστή τιμή!
Τιμή
Η τιμή εκκίνησης στο τετρακίνητο Vitara Strong Hybrid είναι 26.780€ για την έκδοση GL. Στην κατοχή μας είχαμε την έκδοση GL+ με τιμή από 27.880€, ενώ η κορυφαία έκδοση GLX ανεβαίνει στα 31.180. Ωστόσο για όσους η τετρακίνητη έκδοση είναι πολυτέλεια, αφού χρειάζονται ένα απλό ταξιδιάρικο και ποιοτικό SUV, υπάρχει η προσθιοκίνητη έκδοση με την τιμή να ξεκινάει από 25.080€.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
SUV |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) |
5.9 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
132 g/km |
Τύπος καυσίμου |
Βενζίνη |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
13.5 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
180 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
Euro 6d |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
11.3 κιλά/Hp, 88.2 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
9.5 κιλά/Nm, 104.9 Nm/τόνος |
ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ |
|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ |
|
Ισχύς |
102 Hp @ 6000 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
69,8 Hp/l |
Ονομαστική ροπή του κινητήρα |
138 Nm @ 4400 σ.α.λ. |
Διάταξη κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
K15C |
Κυβισμός κινητήρα |
1462 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
4 |
Διαμόρφωση κινητήρα |
Σε σειρά |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Διάμετρος κυλίνδρου |
74 mm |
Διαδρομή εμβόλιου |
85 mm |
Βαθμός συμπίεσης |
13 |
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου |
Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
Μηχανισμός διανομής αερίων |
DOHC, VVT |
Συστήματα κινητήρα |
Start & Stop Σύστημα |
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Τεχνολογία Μπαταρίας |
Ιόντων λιθίου (Li-Ion) |
Ηλεκτρική ισχύς του κινητήρα |
33 Hp |
Ηλεκτρικό μοτέρ ροπής |
60 Nm |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
MGU |
Διάταξη κινητήρα |
Ηλεκτροκινητήρας, ενσωματωμένος στο σύστημα μετάδοσης |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1315 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
465 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
289 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
642 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
47 l |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) |
1200 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4175 mm |
Πλάτος |
1775 mm |
Ύψος |
1610 mm |
Μεταξόνιο |
2500 mm |
Εμπρός ίχνος |
1535 mm |
Πίσω ίχνος |
1505 mm |
Απόσταση από το έδαφος |
175 mm |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
10.4 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
O κινητήρας εσωτερικής καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας κινούν μόνιμα τους εμπρόσθιους τροχούς του οχήματος με δυνατότητα κίνησης σε πλήρη ηλεκτρική ή μεικτή λειτουργία και, εάν είναι απαραίτητο, μέσω ηλεκτρικά ή μηχανικα ελεγχόμενου συμπλέκτη, κινούνται οι πίσω τροχοί. (4Χ4) |
Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
6 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων AGS |
Εμπρός ανάρτηση |
Ανεξάρτητη τύπου McPherson |
Πίσω ανάρτηση |
Συστροφή |
Εμπρός φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα |
Δίσκοι |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί |
215/55 R17 |