Η Suzuki διακρίνεται για την μακροχρόνια εμπειρία της στα προσιτά SUV, πάνω σε αυτή την φιλοσοφία είναι κτισμένο το νέο Suzuki S – Cross, το οποίο μεγαλώνει σε διαστάσεις και επανασυστήνεται στην τρίτη γενιά του!
Γνωριμία
Πρόκειται για την τρίτη γενιά του γιαπωνέζικου SUV που έκανε την εμφάνιση του, το 2006. Σε αντίθεση με τις δυο προηγούμενες γενιές που αντιπροσώπευαν την Suzuki στην δημοφιλή κατηγορία των B-SUV, η σημερινή γενιά που παρουσιάστηκε το 2021 τοποθετήθηκε στην μεγαλύτερη κατηγορία των C-SUV. Με παρακαταθήκη το πετυχημένο όνομα, επιδιώκει να πρωταγωνιστήσει πλέον σε αυτήν την δύσκολη κατηγορία!
Εξωτερική σχεδίαση
Στο σύνολο του χαρακτηρίζεται από απλές και καθαρές γραμμές, σχηματίζοντας μια σοβαρή σιλουέτα, χωρίς σχεδιαστικές υπερβολές!
Στο εμπρός μέρος τα ευδιάκριτα τραπεζοειδή φωτιστικά σώματα πλαισιώνουν την μεγάλη μάσκα, χαρίζοντας του μια διακριτική “μπρουτάλ” εμφάνιση.
Το κάθετο πίσω μέρος χαρακτηρίζεται από τα μεγάλα φωτιστικά σώματα που ενώνονται στο κέντρο της πέμπτης πόρτας, προσδίδοντας του ένα στοιχείο που το κάνει άμεσα αναγνωρίσιμο!
Το πλαϊνό μέρος διαθέτει όμορφες και απαλές ανοδικές γραμμές με διακριτικά off road πλαίσια στους θόλους των τροχών!
Γενικά δεν προκαλεί με την εμφάνιση του, κρατώντας μια αρμονική σχεδιαστική ισορροπία!
Εσωτερικό
Η καμπίνα των επιβατών δείχνει ζέστη και φιλόξενη. Ο συνδυασμός σκληρών πλαστικών στο κάτω μέρος του ταμπλό και μαλακών υλικών στο πάνω με καλή αίσθηση αφής, αφήνει θετικές εντυπώσεις με εξαιρετική συναρμογή. Κεντρικά στο ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής 9 ιντσών, του συστήματος πολυμέσων συμβατό με Android Auto και Apple Airplay, αρκετά λειτουργικό και εύκολο στην χρήση.
Στο καντράν πίσω από το τιμόνι, ξεχωρίζει ο αναλογικός πίνακας οργάνων με ψηφιακές ενδείξεις με όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός, όπως η κατανάλωση, η φόρτιση της μπαταρίας και η λειτουργία των συστημάτων ADAS!
Τα άνετα καθίσματα παρέχουν ιδανική στήριξη των σωμάτων των επιβατών, τα μπροστινά, μάλιστα είναι θερμαινόμενα! Διαθέτει εξαιρετική χωροταξική διάταξη με υψηλό επίπεδο εργονομίας, ενώ ικανοποιητικός είναι ο χώρος των αποσκευών, που κυμαίνεται από 430 λίτρα λίτρα έως 1239 με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα!
Συνολικά το εσωτερικό του αυτοκινήτου δείχνει σοβαρό, παραμένοντας ευχάριστο και μοντέρνο!
Κινητήρας
Το Suzuki S Cross εφοδιάζεται με υβριδικό σύστημα που αποτελείται από τον βενζινοκινητήρα 1.4 BoosterJet με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VVT απόδοσης 129 PS/5.500 rpm και 235 Nm και μια ηλεκτρογεννήτρια με 14 PS και 53 Nm και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, στέλνοντας τη δύναμη στους εμπρός τροχούς!
Στη χρήση του η γεννήτρια υποβοηθά τον θερμικό κινητήρα, ενώ παράλληλα έχει τον ρόλο της μίζας για την επανεκκίνηση εφόσον έχει ενεργοποιηθεί το σύστημα stop/start. Τέλος, όταν το αυτοκίνητο ρολάρει ή επιβραδύνει, μέσω της ανάκτησης, η κινητική ενέργεια μετατρέπεται σε ηλεκτρική και αποθηκεύεται στην μπαταρία των 48V με χωρητικότητα 0,38 kWh!
Στον δρόμο
Τελειώνοντας με την θεωρία, περνάμε στην πράξη και ανακαλύπτουμε το Suzuki S – Cross σε πραγματικές συνθήκες.
Στην πόλη το S – Cross είναι ευέλικτο και αρκετά νευρικό, η υψηλή θέση οδήγησης και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, παρέχουν εξαιρετική ορατότητα. Το ήπιο υβριδικό σύστημα αποδίδει καλύτερα στον αστικό ιστό με την κατανάλωση να κυμαίνεται στα 5.8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα!
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο τα 235 Nm ροπής του βενζινοκινητήρα των 1.4 λίτρων κινούν με ευκολία το βαρύ αμάξωμα. Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης δεν αφήνει τους κραδασμούς από το οδόστρωμα να εισέλθουν στην καμπίνα ενώ η μεγάλη απόσταση από το έδαφος του δίνει την δυνατότητα για απροβλημάτιστη κίνηση σε χωματόδρομο και σε ανώμαλο έδαφος. Όπως οφείλει ως SUV με την παρακαταθήκη της Suzuki, το S – Cross είναι σταθερό και ασφαλές στις μεικτές συνθήκες του ελληνικού επαρχιακού οδικού δικτύου. Μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα SUV βόλτας, αφού ο οδηγός θα το απολαύσει καλύτερα σε χαλαρές εξορμήσεις, καθώς το αυτοκίνητο δεν έχει σπορ προσανατολισμό. Οι κλήσεις του αμαξώματος στις στροφές οφείλονται στην ρύθμιση της ανάρτησης, χωρίς να επηρεάζουν την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου!
Στον αυτοκινητόδρομο συμπεριφέρεται όπως ένα τυπικό σύγχρονο αυτοκίνητο, που δίνει έμφαση στην ενεργητική ασφάλεια, σε μεγάλο βαθμό χάρη στον πλούσιο εξοπλισμό σε συστήματά ADAS. Δεν προκαλεί για υψηλές ταχύτητες, αλλά για χαλαρή οδήγηση και άνετο ταξίδι!
Γενικά το ήπιο υβριδικό σύστημα αποδίδει με την μέση κατανάλωση να μην υπερβαίνει τα 6,5 λίτρα / 100 χιλιόμετρα σε κάθε συνθήκη οδήγησης! Ο οδηγός θα εκτιμήσει το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο με την σωστή κλιμάκωση και το νευρικό κινητήρα, ιδίως στις χαμηλές στροφές.
Σε ποιους απευθύνεται
Ο πολυπρόσωπος χαρακτήρας του Suzuki S-Cross καλύπτει ένα ευρύ φάσμα αναγκών, που το καθιστά ένα αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση, από την κίνηση στην πόλη, έως τις ευκαιρίες για εξορμήσεις και ταξίδια! Οι χώροι του και η άνεση θα εκτιμηθούν ιδιαίτερα από τους οικογενειάρχες!
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
SUV |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) |
5.3 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
120 g/km |
Τύπος καυσίμου |
Βενζίνη |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
9.5 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
195 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
Euro 6d |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
9 κιλά/Hp, 111.2 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
4.9 κιλά/Nm, 202.6 Nm/τόνος |
ΥΒΡΙΔΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ |
|
Τεχνολογία μπαταρίας |
Ιόντων λιθίου (Li-Ion) |
Ηλεκτρικός κινητήρας 1 |
|
Ηλεκτρική ισχύς του κινητήρα |
14 Hp @ 3000 σ.α.λ. |
Ηλεκτρικό μοτέρ ροπής |
53 Nm @ 500 σ.α.λ. |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
WA06B |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ |
|
Ισχύς |
129 Hp @ 5500 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
94 Hp/l |
Ονομαστική ροπή του κινητήρα |
235 Nm @ 2000-3000 σ.α.λ. |
Θέση του κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
K14D |
Κυβισμός κινητήρα |
1373 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
4 |
Θέση των κυλίνδρων |
σε σειρά |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα καυσίμου |
Άμεσος ψεκασμός |
Αναρρόφηση κινητήρα |
Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ |
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα |
3.6 l |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1160 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
430 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
1239 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
47 l |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) |
1500 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4300 mm |
Πλάτος |
1785 mm |
Ύψος |
1585 mm |
Μεταξόνιο |
2600 mm |
Απόσταση από το έδαφος |
175 mm |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
10.8 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς |
Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
6 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων |
Εμπρός φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα |
Δίσκοι |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί |
215/55 R17 |
Τιμή
Με τιμή εκκίνησης στον κατάλογο τα 22.330€ στην έκδοση GL το Suzuki S – Cross είναι άκρως ανταγωνιστικό στην κατηγορία του. Η πλούσια έκδοση GLX της δοκιμής μας, ωστόσο ξεκινάει από 27.280€.
Ελαφρύ (άρα και οικονομικό), γρήγορο, ευρύχωρο, αξιόπιστο. Θα ήθελα πιο κοντά στο 2022 το εσωτερικό του. Επικράτησε η λογική ωστόσο και το παρήγγειλα.
0
Είσαστε ευχαριστημένος από την επιλογή σας;