Αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της ελληνικής και όχι μόνο αγοράς! Μία εβδομαδιαία συμβίωση μαζί του μας το επιβεβαιώνει στην πράξη!
Γνωριμία
Το Opel Astra μας συστήθηκε το 1991 ως ο αντικαταστάτης του Kadett, του αγαπημένου μικρομεσαίου της Opel, το οποίο αποτέλεσε ορόσημο για την γερμανική εταιρεία. Το νέο μοντέλο ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες και συνέχισε την επιτυχημένη πορεία του προκατόχου του! Πλέον το μοντέλο έφτασε στην έκτη του γενιά, απαρνήθηκε για πρώτη φορά την παρακαταθήκη της General Motors και ακολούθησε την συνταγή της PSA, υιοθετώντας ένα πιο «αθλητικό» στυλ!
Εξωτερική σχεδίαση
Σχεδιασμένο από «λευκό χαρτί», κόβει κάθε δεσμό με τις προηγούμενες γενιές υιοθετώντας μία νέα εμφάνιση, εναρμονισμένη με το νέο Family Look της εταιρείας! Πλαισιωμένο με έντονες ακμές και καθαρές γραμμές, διαθέτει μια εύκολα αναγνωρίσιμη σιλουέτα!
Το εμπρός μέρος υιοθετεί την φιλοσοφία “Opel Vizor”, που γνωρίσαμε στο νέο Opel Mokka! Η εμπρός μάσκα ενσωματώνει έξυπνα τους Full Led προβολείς, αποδίδοντας μια ρετρό αισθητική, η οποία οπτικά θυμίζει καρχαρία έτοιμο για επίθεση!
Το πλαϊνό μέρος διαθέτει μυώδεις γραμμές, που του προσδίδουν ένα μοντέρνο και σπορτίφ προφίλ! Ειδικότερα στην έκδοση Ultimate που είχαμε στην κατοχή μας, η μαύρη ανοιγόμενη οροφή και οι ζάντες 18 ιντσών με τα λάστιχα χαμηλού προφίλ (225/40), ολοκλήρωναν την όμορφη εικόνα!
Η οροφή καταλήγει σε μια μεγάλη αεροτομή και οι γραμμές συνεχίζουν στο σχεδόν κάθετο πίσω μέρος! Τα πίσω φωτιστικά σώματα με γραφικά Led αγκαλιάζουν την πέμπτη πόρτα. Το σύνολο ολοκληρώνεται με τον σπορ προφυλακτήρα με τον αεροδυναμικό διάχυτη στο κάτω μέρος!
Συνολικά το αυτοκίνητο διαθέτει στοχευμένα σχεδιαστικά στοιχεία από τα Manta, Ascona και Kadett της δεκαετίας του 70’ παραμένοντας μοντέρνο και συνδυάζοντας το παρελθόν με το παρόν και με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον!
Εσωτερικό
Η Opel έχει επιμεληθεί με φροντίδα το εσωτερικό του αυτοκινήτου, επιλέγοντας για το ταμπλό μαλακά ποιοτικά υλικά με καλή αίσθηση αφής, προσφέροντας κορυφαίο φινίρισμα και συναρμογή!
Μπαίνοντας μέσα σε κερδίζει το βελτιωμένο “Pure Panel” με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων πίσω από τιμόνι, που δημιουργεί αίσθηση συνέχειας με την οθόνη των 10 ιντσών του συμβατού με Apple Airplay και Android Auto συστήματος Multimedia, δίνοντας του μια φουτουριστική εικόνα!
Οπτικά και λειτουργικά εντυπωσιάζει η κονσόλα μεταξύ των δυο μπροστινών καθισμάτων, ενισχύοντας τον σπορ και οδηγικό χαρακτήρα. Σε αυτήν υπάρχουν οι διακόπτες των ταχυτήτων και του προφίλ οδήγησης, καθώς και τρεις άνετες θήκες. Η πρώτη μάλιστα διαθέτει και λειτουργία επαγωγικής φόρτισης για το κινητό!
Τα καθίσματα (Ergonomic Active, όπως τα αποκαλεί η Opel), έχουν αίσθηση βελούδου και φέρουν τη σφραγίδα ποιότητας AGR1 (Καμπάνια για Υγιέστερη Σπονδυλική Στήλη), παρέχοντας εξαιρετική στήριξη του σώματος και προσφέροντας υψηλά επίπεδα άνεσης! Τέλος, ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 422 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.339.
Κινητήρας
Κάτω από το καπό συναντάμε τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.2 λίτρων, απόδοσης 130 ίππων και 230 Nm ροπής που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων!
Στον δρόμο
Η εμφάνιση του νέου Opel Astra αναστατώνει τις αισθήσεις και προκαλεί να το οδηγήσουμε σε πραγματικές συνθήκες!
Στην πόλη η κίνηση για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας C δεν είναι το δυνατό σημείο. Ωστόσο, χάρη στο ακριβές σύστημα διεύθυνσης με μικρό κύκλο στροφής μπορεί να κινηθεί με ευκολία εντός πόλης και επειδή διαθέτει κάμερες εμπρός και πίσω, το παρκάρισμα γίνεται παιχνίδι! Να σημειώσουμε πως εξ’αιτίας της όμορφης σχεδίασης του, που τονίζεται από το χρυσοπράσινο χρώμα και τις δεκαοχτάρες ζάντες, δεν ήταν λίγες οι φορές που μαγνήτιζε τα βλέμματα των περαστικών!
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο γίνεται ακόμα πιο διασκεδαστικό! Αναδεικνύεται η κορυφαία οδική συμπεριφορά, χάρη στο νέο πλαίσιο EMP της PSA. Το νέο Opel Astra κολλάει στο οδόστρωμα, χωρίς να παρουσιάζει κλίσεις το αμάξωμα, ακόμα και σε απότομες ανηφορικές στροφές! Τα 230 Nm ροπής είναι αρκετά για κινούν απροβλημάτιστα το βαρύ αμάξωμα!
Στον αυτοκινητόδρομο το στιβαρό πλαίσιο, προσφέρει εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Πετυχαίνει κορυφαίο επίπεδο ηχομόνωσης, αγγίζοντας τις Premium προτάσεις. Ο πλούσιος εξοπλισμός με συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, αυξάνει την ενεργητική ασφάλεια στον αυτοκινητόδρομο. Τέλος, η άνεση των επιβατών φτάνει στον υπερθετικό βαθμό, προσφέροντας συνολικά ένα ευχάριστο ταξίδι!
Γενικά με τρία προφίλ οδήγησης (Sport, κανονικό και Eco) προσαρμόζεται στις εκάστοτε ανάγκες του οδηγού. Με την επιλογή Sport, αλλάζει η χαρτογράφηση του κινητήρα και σκληραίνει η ανάρτηση, γεμίζοντας με ενθουσιασμό τον οδηγό! Η επιλογή Eco είναι ιδανική για κίνηση στην πόλη, μειώνοντας ακόμα περισσότερο την κατανάλωση! Η συνολική μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 7,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, τιμή εξαιρετική χαμηλή για ένα αυτοκίνητο που δεν διαθέτει κάποιο υβριδικό σύστημα! Κορυφαίο είναι το σύστημα πέδησης, ενώ μέτριας αίσθησης είναι το αυτόματο κιβώτιο EAT 8.
Σε ποιους απευθύνεται
Διαθέτοντας ένα δυναμικό αμάξωμα με έντονα σπορτίφ στοιχεία, η Opel διευρύνει το πελατολόγιο της και εκτός από τους οικογενειάρχες, κάνει άνοιγμα σε νεαρότερο κοινό που θα δελεαστεί από τον μοντέρνο σχεδιασμό και το νεανικό ύφος!
Τιμή
Για όσους ενδιαφέρονται, στη βάση της γκάμας του νέου Opel Astra βρίσκεται η έκδοση Edition με τιμή που ξεκινάει από 24.900€ ενώ η τιμή αυξάνεται ανάλογα την έκδοση, τον εξοπλισμό και το κινητήριο σύνολο!
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
Hatchback |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) |
5.6-5.8 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
126-131 g/km |
Τύπος καυσίμου |
Βενζίνη |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
9.7 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
210 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
Euro 6d |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
10 κιλά/Hp, 100.3 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
5.6 κιλά/Nm, 177.5 Nm/τόνος |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ισχύς |
130 Hp @ 5500 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
108.4 Hp/l |
Ονομαστική ροπή του κινητήρα |
230 Nm @ 1750 σ.α.λ. |
Θέση του κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
F12XHT |
Κυβισμός κινητήρα |
1199 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
3 |
Θέση των κυλίνδρων |
Σε σειρά |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα καυσίμου |
Άμεσος ψεκασμός |
Αναρρόφηση κινητήρα |
Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ |
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα |
3.5 l |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1296 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
584 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
422 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
1339 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
52 l |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) |
1400 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4374 mm |
Πλάτος |
1860 mm |
Ύψος |
1441-1470 mm |
Μεταξόνιο |
2675 mm |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
10.51 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς |
Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
8 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων |
Εμπρός φρένα |
αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα |
δίσκοι |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί |
225/45 R17; 225/40 R18 |