Η 8η γενιά της εμβληματικής «πεντάρας» της BMW για πρώτη φορά κάνει την εμφάνιση της ως αμιγώς ηλεκτρική. Το μεγάλο πολυτελές Sedan της BMW γίνεται ηλεκτρικό και με τεχνολογία αιχμής και δείχνει τα δόντια του στον σκληρό ανταγωνισμό, κατακτώντας τον τίτλο «Παγκόσμιο Πολυτελές Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024» στα «World Car Awards». Με εφαλτήριο την παρακαταθήκη του ονόματος της Σειράς 5 αποκαλύπτει τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν διαχρονικά τα αυτοκίνητα των Βαυαρών και ετοιμάζεται να βάλει την σφραγίδα του, πλέον και ως μεγάλη ηλεκτρική λιμουζίνα. Έχοντας ως εχέγγυα τα παραπάνω, η εβδομαδιαία συμβίωση με την έκδοση eDrive 40 της i5 μας προσέφερε μια ξεχωριστή οδηγική εμπειρία!
Σημείο αναφοράς
Η μακρά ιστορία της BMW Series 5 ξεκινάει το 1972, μεταφέροντας τη σπορ φιλοσοφία των Βαυαρών στην κατηγορία των μεγάλων πολυτελών αυτοκινήτων της κατηγορίας Ε. Διέθετε τετρακύλινδρους και εξακύλινδρους αποδοτικούς βενζινοκινητήρες και προσεγμένη σχεδίαση που έδινε έμφαση στην αεροδυναμική απόδοση.
Από τότε μεσολάβησαν άλλες εφτά γενιές μέχρι το 2023 που παρουσιάστηκε η τρέχουσα 8η γενιά με τους κωδικούς G60/G61/G68. Όλα αυτά τα χρόνια η Σειρά 5 έχτισε τον δικό της θρύλο στην αυτοκινητοβιομηχανία, τοποθετώντας την Σειρά 5 ως σημείο αναφοράς στην κατηγορία των μεγάλων σπορ και πολυτελών αυτοκινήτων. Πλέον με εφαλτήριο το βαρύ όνομα, κάνει την είσοδο της και ως αμιγώς ηλεκτρική με την έκδοση i5.
Επιβλητική
Οι σχεδιαστές της BMW κατάφεραν να προσαρμόσουν μια κομψή σιλουέτα στις πληθωρικές διαστάσεις της νέας «πεντάρας», δημιουργώντας ένα επιβλητικό μεγάλο σεντάν!
Στο μπροστινό μέρος τα μεγάλα «νεφρά» της μάσκας, υπογράφουν την ευγενή καταγωγή του μοντέλου, το επίπεδο μακρύ και μυώδες καπό αποκαλύπτει τον επιβλητικό όγκο του αυτοκινήτου. Οι νέοι προβολείς τεχνολογίας Matrix Led του προσδίδουν μια άγρια και επιθετική εμφάνιση, τονίζοντας τον σπορ χαρακτήρα του!
Το προφίλ είναι ένας συνδυασμός κλασικών και μοντέρνων γραμμών, που σχηματίζει μία εντυπωσιακή σιλουέτα. Οι καθαρές γραμμές και οι έντονες ακμές σε συνδυασμό με τις μυώδεις επιφάνειες, καλύπτουν έξυπνα τις πληθωρικές διαστάσεις, αναδεικνύοντας την σπορτίφ αισθητική. Ειδικά εάν αναλογιστούμε το χαμηλωμένο αμάξωμα, τις ζάντες των 21 ιντσών με τα λάστιχα χαμηλού προφίλ EcoContact 6Q της Continental με διαστάσεις 255/35 R 21 μπροστά 235/30 R 21 πίσω, και τα μαύρα μαρσπιέ, η μεγάλη BMW γίνεται σαγηνευτική!
Το πίσω μέρος υιοθετεί μια νέα σχεδιαστική προσέγγιση, θυμίζοντας την πρώτη γενιά της Σειράς 3 του 1975. Στοιχεία που θα δούμε στα επίμενα μοντέλα της BMW. Το πορτμπαγκάζ διαθέτει μια διακριτική αεροτομή, ενώ την εικόνα καθορίζουν τα νέα οριζόντια και λεπτά φωτιστικά σώματα με γραφικά LED. Το σύνολο ολοκληρώνεται από τον ογκώδη προφυλακτήρα με τον μαύρο αεροδυναμικό διαχύτη στο κάτω μέρος.
Συνολικά, αποπνέει δυναμισμό και δείχνει σοβαρό και επιθετικό. Παράλληλα φαίνεται στιβαρό, ασφαλές και ποιοτικό!
Εκλεπτυσμένο
Ανοίγοντας την πόρτα, αντικρίζουμε μια προσεγμένη καμπίνα, τόσο σχεδιαστικά, όσο και σε επίπεδο συναρμογής, ποιότητας υλικών και φινιρίσματος. Παράλληλα, είναι πλήρως ψηφιοποιημένο, δημιουργώντας μια φουτουριστική αίσθηση, με κλασικό υπόβαθρο. Συνολικά η καμπίνα δείχνει μοντέρνα και εντυπωσιακή. Η βαυαρική εταιρεία αποκαλεί το εσωτερικό ως «vegan», ενώ παράλληλα δηλώνει ότι μειώνει τις εκπομπές CO2 από την συναρμογή του κατά 85%!
Απλές και λιτές γραμμές συνθέτουν το ταμπλό, ώστε να αναδεικνύεται η υψηλή ποιότητα και αισθητική. Τα κορυφαία υλικά, και το φινίρισμα με την ψευδαίσθηση ξύλου στο κάτω μέρος, του προσδίδουν μια εκλεπτυσμένη εικόνα, αυξάνοντας το επίπεδο πολυτελείας. Το πάνω και το κάτω μέρος χωρίζονται από μια οριζόντια led λωρίδα που ενσωματώνει τους ατμοσφαιρικούς ambient φωτισμούς, δίνοντας ιδιαίτερα το βράδυ μια μαγευτική φιλοξενία!
Όλα αυτά συμβάλλουν, ώστε να ξεχωρίζει το γνωστό BMW Curved Display, διαθέτοντας τεχνολογια αιχμής και ψηφιοποιώντας τις λειτουργίες, χάρη στο στο τελευταίο λογισμικό iDrive, το οποίο αποτελείται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και μια οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων 14,9 ιντσών. Οι δυο οθόνες μαζί μοιάζουν σαν επέκταση η μία στην άλλη.
Η BMW έχει καταργήσει τους φυσικούς διακόπτες, επενδύοντας στην τεχνολογία της διεπαφής. Ακόμα και οι αεραγωγοί ανοίγουν και κλείνουν ηλεκτρονικά με την επαφή πάνω τους. Εργονομικά, το αυτοκίνητο βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, δεδομένης της ευκολίας στην χρήση των λειτουργιών σε συνδυασμό με το γεγονός πως ο οδηγός σε καμία περίπτωση δεν απομακρύνει το βλέμμα του από τον δρόμο!
Τα καθίσματα τόσο για τους μπροστά, όσο και για τους πίσω επιβάτες, παρέχουν κορυφαία επίπεδα άνεσης προσδίδοντας το προσωνύμιο της λιμουζίνας στην μεγάλη BMW. Ταυτόχρονα η στήριξη του σώματος των επιβατών είναι υποδειγματική, με αποκορύφωμα την επιλογή του προγράμματος Sport, κατά την οποία το κάθισμα του οδηγού, αγκαλιάζει την μέση του οδηγού, πιο σφικτά, κρατώντας την στην σωστή θέση!
Εξαιρετικά ευρύχωρος είναι ο όγκος του χώρου των αποσκευών που αγγίζει τα 490 λίτρα. Παράλληλα, τα πίσω καθίσματα πέφτουν, δίνοντας την δυνατότητα μεταφοράς πιο μεγάλων αντικειμένων!
Προηγμένη τεχνολογία κίνησης
Η έκδοση eDrive 40 της αμιγώς ηλεκτρικής «πεντάρας» παίρνει κίνηση από έναν προηγμένο ηλεκτροκινητήρα χωρίς μόνιμους μαγνήτες και χωρίς σπάνιες γαίες, απόδοσης 340 ίππων στις 8000 σ.α.λ και 430 Nm ροπής στις 0-5000 σ.α.λ που μεταφέρουν την κίνηση στον πίσω άξονα. Συνδυάζεται με αποδοτική μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 81.2 kWh, η οποία μπορεί να δώσει αυτονομία μεταξύ 497-582 χιλιομέτρων!
Με επίκεντρο την απόλαυση
Ήρθε η ώρα από τη θεωρία να περάσουμε στην πράξη και να απολαύσουμε την αμιγώς ηλεκτρική «πεντάρα» σε πραγματικές συνθήκες! Τόσο η εμφάνιση της, όσο και τα τεχνικά χαρακτηριστικά, προδιαθέτουν θετικά για μια συναρπαστική οδηγική εμπειρία!
Στην πόλη αδικείται από τις πληθωρικές της διαστάσεις. Ο οδηγός θα προτιμήσει να κινηθεί σε κεντρικές αρτηρίες, αποφεύγοντας τα στενά. Ωστόσο, χάρη στην ηλεκτροκίνηση κινείται με μηδενική κατανάλωση. Τέλος, στο πέρασμα της μαγνητίζει το βλέμμα των περαστικών!
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο αναδεικνύεται το υποδειγματικό ζύγισμα του αυτοκινήτου. Στο οδόστρωμα πατάει εξαιρετικά, γεμίζοντας τον οδηγό με αυτοπεποίθηση. Παράλληλα στρίβει άψογα, με τον οδηγό να έχει την αίσθηση του σημείου που βρίσκονται οι τροχοί. Η ανάρτηση είναι ισορροπημένη, αποσβένει κάθε ανωμαλία του δικτύου, ενώ οι κλίσεις στις στροφές είναι ανεπαίσθητες. Η πίσω κίνηση, ειδικά στο πρόγραμμα sport, επιτρέπει παιχνίδια με την ουρά, με απόλυτη ασφάλεια, ανεβάζοντας την αδρεναλίνη ως γνήσια BMW στους πιο ανήσυχους!
Στον αυτοκινητόδρομο η αίσθηση είναι απλά μοναδική με εφαλτήριο το στιβαρό πλαίσιο CLAR, η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση αγγίζουν το επίπεδο της συναρπαστικής εμπειρίας, ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες. Η ύπαρξη του Boost δίνει επιπλέον ισχύ για 8 δευτερόλεπτα, ιδιαίτερα χρήσιμο στις προσπεράσεις. Το αυτοκίνητο προσφέρει κορυφαία άνεση στους επιβάτες, ακόμα και σε πολύωρα ταξίδια, παραμένοντας ευχάριστο και για τους 5 επιβάτες! Σε όλα αυτά συμβάλει ο χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής μόλις 0,23Cd, από τους χαμηλότερους στην κατηγορία!
Γενικά η BMW έχει βρει την χρυσή τομή με τη νέα αμιγώς ηλεκτρική Σειρά 5, διατηρώντας το σπορ ύφος που την διακρίνει με αρχοντική ποιότητα κύλισης και τεχνολογία αιχμής! Είναι χαρακτηριστικό πως το αυτοκίνητο διαθέτει το σύστημα τετραδιεύθυνσης Integral Active Steering μειώνοντας τον κύκλο στροφής στα 11.7 m, αυξάνοντας την ευελιξία αλλά και την σταθερότητα του αυτοκινήτου. Διαθέτει 6 προγράμματα οδήγησης, ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού, το βασικό Personal, το ακραίο Sport, που μετατρέπει την οδήγηση σε συναρπαστική εμπειρία, επιτρέποντας παιχνίδια. Το Efficient που αυξάνει την αυτονομία, περιορίζοντας ωστόσο την ταχύτητα στα 90 χιλιόμετρα / ώρα και τα τρία ειδικά προγράμματα Expressive με έντονους φωτισμούς και ήχο που θυμίζει αεροπλάνο, relax με απαλό ambient φωτισμό και ηλεκτρονικό ήχο που εννοεί την χαλαρή οδήγηση, ειδικά το βράδυ και τέλος το Digital Art, ένα ψηφιακό καλλιτεχνικό αποτύπωμα από τον καλλιτέχνη Cao Fei. Η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας κυμάνθηκε περίπου στις 22 kWh/100 km.
Οι ηλεκτρονικοί ήχοι των προγραμμάτων οδήγησης ονομάζονται BMW IconicSounds Electric, και έχουν δημιουργηθεί δια χειρός του συνθέτη Hans Zimmer.
Όσο αφορά την φόρτιση, η BMW έχει εφοδιάσει την i5 με τεχνολογία ταχείας φόρτισης που απαιτεί σε ταχυφορτιστή 22 kWh μόλις 30 λεπτά από το 10% έως το 80% με μέγιστη ισχύ φόρτισης 205 kW, για πλήρη φόρτιση χρειάζεται περίπου μιάμιση ώρα, ενώ σε φορτιστή 11 kWh θα χρειαστεί περίπου 3 ώρες.
Ξεκάθαρα
Ολόκληρο το σπορ πνεύμα και η παρακαταθήκη της BMW εκφράζονται μέσα από μια πισωκίνητη μεγάλη πολυτελή και αμιγώς ηλεκτρική μπερλίνα, ικανή να αυξήσει τα επίπεδα αδρεναλίνης, ξεκαθαρίζοντας τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της! Προφανώς η i5 απευθύνεται σε όσους επιζητούν μία ποιοτική πολυτελή λιμουζίνα, με επίκεντρο την άνεση, η οποία δεν κάνει εκπτώσεις στην οδηγική ευχαρίστηση και παράλληλα εναρμονίζεται με τα νέα περιβαλλοντικά πρότυπα, για όσους από την παραπάνω κατηγορία καταναλωτών, έχουν οικολογικές ευαισθησίες και η αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι μονόδρομος!
Τσουχτερό
Μεγάλο αμιγώς ηλεκτρικό σεντάν με σήμα τον έλικα; Όλα προμηνύουν υψηλή αξία κτήσης. Η BMW i5 eDrive ξεκινάει στον τιμοκατάλογο από το τσουχτερό ποσό των 75.100€ στην βασική της έκδοση.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
Sedan |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
4 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Τύπος καυσίμου |
ηλεκτρική ενέργεια |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
6 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
193 km/h, Περιορίζεται ηλεκτρονικά |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
6.3 κιλά/Hp, 159.6 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
5 κιλά/Nm, 201.9 Nm/τόνος |
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ισχύς |
340 Hp @ 8000 σ.α.λ. |
Ροπή |
430 Nm @ 0-5000 σ.α.λ. |
Θέση ηλεκτρικού κινητήρα |
Πίσω άξονας, εγκάρσια |
Τύπος ηλεκτροκινητήρα |
Σύγχρονος |
Συνολική ισχύς συστήματος |
340 Hp @ 8000 σ.α.λ. |
Ροπή συστήματος |
430 Nm @ 0-5000 σ.α.λ. |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ |
|
Καθαρή (χρησιμοποιήσιμη) χωρητικότητα μπαταρίας |
81.2 kWh |
Τάση μπαταρίας |
400 V |
Τεχνολογία μπαταρίας |
Ιόντων λιθίου (Li-Ion) |
Θέση μπαταρίας |
Κάτω από το πάτωμα |
Ηλεκτρική αυτονομία (WLTP) |
497-582 km |
308.82 – 361.64 mi |
|
Μέση κατανάλωση ενέργειας (WLTP) |
15.9-18.9 κιλοβατώρα/100 χλμ |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
2130 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
610 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
490 l |
Μέγιστο φορτίο |
75 κιλά |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) |
1500 κιλά |
Μέγιστο φορτίο στήριξης |
80 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
5060 mm |
Πλάτος |
1900 mm |
Ύψος |
1515 mm |
Μεταξόνιο |
2995 mm |
Εμπρός ίχνος |
1616-1622 mm |
Πίσω ίχνος |
1622-1658 mm |
Εμπρός πρόβολος |
945 mm |
Πίσω πρόβολος |
1120 mm |
Απόσταση από το έδαφος |
146 mm |
Συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) |
0.23 |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
11.7 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Πίσω άξονας |
Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
1 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων |
Εμπρός ανάρτηση |
Διπλά ψαλίδια |
Πίσω ανάρτηση |
Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων |
Εμπρός φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Ειδικό σύστημα |
4 στρεφόμενοι τροχοί (πίσω στρεφόμενοι τροχοί) – Τετραδιευθύνση |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί |
245/45 R19 102Y XL ή 255/35 R 21 μπροστά 235/30 R 21 πίσω |
Photo Gallery