Μια εβδομάδα μαζί του ήταν αρκετή για να διαπιστώσουμε την Sport φύση σε συνδυασμό με τον καθαρά αστικό προσανατολισμό του Suzuki Swift Sport Hybrid!
Γνωριμία
Η Suzuki έχει δανειστεί το όνομα Swift από το πετροχελίδονο, το οποίο έχει χαρακτηριστεί από τους επιστήμονες ως το ταχύτερο πτηνό στον πλανήτη! Επομένως η ονομασία παραπέμπει στον δυναμισμό του μοντέλου, με τη Suzuki να επιθυμεί τον συνειρμό με το συμπαθές πτηνό!
Η πρώτη ευρωπαϊκή γνωριμία με το Suzuki Swift έγινε το μακρινό 1989 με 4 τύπους αμαξωμάτων, Hatchback 3θυρο και 5θυρο, Cabrio και Sedan, καθώς και μια ισχυρή έκδοση GTi, αποκλειστικά για το 3θυρο μοντέλο. Έμεινε στη παραγωγή έως το 2004, που παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά, η οποία καθιέρωσε αποκλειστικά το Hatchback αμάξωμα και χαρακτήρισε τις μετέπειτα γενιές, ως σχεδιαστική συνέχεια. Πλέον διανύουμε την τέταρτη γενιά του δημοφιλούς μοντέλου, το οποίο ακολουθεί τη μόδα της εποχής και διατίθεται αποκλειστικά σε 5θυρο αμάξωμα!
Στην κατοχή μας είχαμε τη κορυφαία έκδοση του μοντέλου με την ονομασία Sport και την ανάλογη πικάντικη εμφάνιση και σας το συστήνουμε αναλυτικά!
Εξωτερική σχεδίαση
Οι σχεδιαστές της Suzuki έχουν εστιάσει στον δυναμισμό του μοντέλου, τονίζοντας τις απαραίτητες λεπτομέρειες, προκειμένου το Suzuki Swift Sport να ξεχωρίζει από τις συμβατικές εκδόσεις!
Το κυρτό καπό και οι μεγάλοι τραπεζοειδείς προβολείς με γραφικά led στο κάτω μέρος που αγκαλιάζουν τα φτερά και καταλήγουν στο ρύγχος, χαρακτηρίζουν το μπροστινό μέρος, κάνοντας το Swift άμεσα αναγνωρίσιμο. Ο προφυλακτήρας είναι ειδικά σχεδιασμένος για την έκδοση Sport με πιο δυναμική σχεδίαση, μεγαλύτερη μάσκα με πιο έντονες και μυώδεις ακμές, σπόιλερ στο κάτω μέρος και μεγαλύτερες εσοχές για τα φώτα ομίχλης, προσδίδοντας του ένα πιο επιθετικό Look!
Στο προφίλ, απλές και λιτές γραμμές συνθέτουν την κομψή συμπαγή σιλουέτα. Το κύριο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου είναι οι κρυφές λαβές των πίσω θυρών, που δίνουν την εντύπωση τρίθυρου αμαξώματος, τονίζοντας την σπορ γραμμή! Οι μυώδεις επιφάνειες στα μπροστινά και πίσω φτερά καθώς και τα τονισμένα κυρτά νεύρα σε όλο το πλαϊνό μέρος, δίνει σχεδιαστική ζωντάνια στο αυτοκίνητο. Η δυναμική εικόνα ολοκληρώνεται με τις αποκλειστικής σχεδίασης ζάντες 18 ιντσών για την έκδοση Sport!
Η οροφή καταλήγει ως αεροτομή στην κορυφή της πέμπτης πόρτας και ολοκληρώνεται με μια ελαφριά κλήση. Τα μεγάλα φωτιστικά σώματα με γραφικά Led αγκαλιάζουν τα πίσω φτερά και εκτείνονται στο πορτμπαγκάζ, σχηματίζοντας ένα χαμόγελο, ενώ ένα νεύρο αναδύεται διακριτικά κάτω από το πίσω παρμπρίζ, σαν μια δεύτερη μικρότερη αεροτομή!
Το κυριότερο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου, που προδίδει τον σπορ προσανατολισμό του είναι ο χαρακτηριστικός προφυλακτήρας με τον αεροδυναμικό διαχύτη που πλαισιώνεται στις άκρες από τις μεγάλες μονές επινικελωμένες απολήξεις της εξάτμισης και αποκαλύπτει την πιπεράτη έκδοση!
Εσωτερικό
Η ίδια φιλοσοφία ακολουθείται και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου! Λιτό και απέριττο, με καθαρές γραμμές δίνει μια ευχάριστη εικόνα. Τα σκληρά πλαστικά σε αρκετά σημεία δεν προβληματίζουν, ενώ σε ικανοποιητικά επίπεδα είναι η συναρμογή τους. Σε αρκετά σημεία της καμπίνας υπάρχουν κόκκινες λεπτομέρειες και σε συνδυασμό με τα πεντάλ αλουμινίου, τονίζουν τον δυναμισμό και τις «αγωνιστικές» καταβολές του Suzuki Swift Sport.
Κεντρικά στο ταμπλό δεσπόζει το σύστημα πολυμέσων της Suzuki με όλες τις σύγχρονες εφαρμογές, συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay. Πίσω από το μικρό σπορ τιμόνι διακρίνεται ο αναλογικός πίνακας οργάνων με ταχύμετρο και στροφόμετρο σε πρώτο πλάνο, τα οποία πλαισιώνονται από μια οθόνη ψηφιακή TFT 4 ιντσών, παρέχοντας όλες τις πρόσθετες ενδείξεις!
Μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 4 ενήλικες επιβάτες. Τα όμορφα μπάκετ καθίσματα παρέχουν σωστή στήριξη του σώματος των εμπρός επιβατών, ωστόσο μεγαλόσωμοι επιβάτες θα δυσκολευτούν να βολευτούν! Εργονομικά, ο οδηγός θα πρέπει να προσαρμοστεί με τη θέση των διακοπτών, όπως και με αυτή των αλάρμ που βρίσκεται στο πάνω μέρος, κεντρικά στην κονσόλα!
Ο χώρος αποσκευών αναλογεί στα 265 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα αγγίζει τα 947 λίτρα!
Κινητήριο σύνολο
Κάτω από το καπό φιλοξενείται ο τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας της οικογένειας 1.4 BoosterJet που αποδίδει 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ και 235 Nm στις 2.000 σ.α.λ, ο οποίος συνεργάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt, που αντικαθιστά παράλληλα τη μίζα, βελτιώνοντας τα επίπεδα ροπής από χαμηλά! Συνδυάζεται αποκλειστικά με ελαστικό μηχανικό 6αρι σασμάν!
Στον δρόμο
Η γκουρμέ εμφάνιση και τα πικάντικα τεχνικά χαρακτηριστικά ανοίγουν την όρεξη για να το δοκιμάσουμε σε κάθε συνθήκη! Ας γνωρίσουμε το Suzuki Swift Sport Hybrid!
Στη πόλη το ιαπωνικό μικρό είναι ευέλικτο, νευρικό και… θρασύ! Ικανότατο σε ελιγμούς, όταν και όποτε χρειάζεται, χωράει οπουδήποτε και με καλή περιμετρική ορατότητα! Και φυσικά, δεν περνάει απαρατήρητο, κυρίως χάρη στις σπορ λεπτομέρειες της εμφάνισης του! Στον αστικό ιστό βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον!
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο είναι εξαιρετικά διασκεδαστικό, και παιχνιδιάρικο σε κλειστές ανηφορικές και κατηφορικές στροφές! Ελαφρά υποστροφικό, αλλά ελέγξιμο, μπορεί να ανεβάσει την αδρεναλίνη με ασφάλεια, καθώς το τιμόνι με κύκλο στροφής μόλις 10.2 είναι ακριβέστατο. Οι 129 ίπποι και η υψηλή ροπή των 235 Nm σε συνδυασμό με το μικρό του βάρος, μόλις 1025 κιλά, του χαρίζουν σπιρτάδα, δίνοντας την αίσθηση καρτ. Τα φρένα αποδίδουν πολύ καλά. Αξιοσημείωτο είναι το πολύ καλό 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, το οποίο διαθέτει κοντές σχέσεις είναι αρκετά ελαστικό και άμεσο!
Στον αυτοκινητόδρομο δεν θα ενθουσιάσει καθώς το πλαίσιο είναι ανεπαρκές για τους 129 ίππους, με αποτέλεσμα ο οδηγός να μην μπορεί να το εμπιστευτεί απόλυτα. Παράλληλα, τα επίπεδα ηχομόνωσης βρίσκονται σε μέτριο επίπεδο.
Γενικά πρόκειται για ένα νευρικό και παιχνιδιάρικο αυτοκίνητο, με αρκετά σπορτίβ συμπεριφορά για τη κατηγορία που ανήκει! Ωστόσο, δεν μπορεί να δικαιολογήσει τον χαρακτηρισμό Hybrid, παρόλο που διαθέτει ήπια υβριδική τεχνολογία, καθώς η μέση συνδυασμένη κατανάλωση άγγιξε τα 8,5 λίτρα / 100 χιλιόμετρα. Όσο δηλαδή ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Ο έντονος όμως χαρακτήρας του Swift Sport δικαιολογεί αυτές τις καταναλώσεις, καθώς γίνεται πιο συναρπαστικό στα όρια, ξεχνώντας τον όρο «οικονομική οδήγηση»!
Σε ποιους απευθύνεται
Το Suzuki Swift Sport Hybrid θα εκτιμηθεί από τους νοσταλγούς της χρυσής εποχής των GTi και από τους λάτρεις της σπορ οδήγησης! Από νεαρούς, που επιζητούν ένα δυναμικό και νεανικό αυτοκίνητο, αλλά και από όσους κινούνται συχνά εντός του αστικού ιστού, αλλά οι επιδόσεις είναι τρόπος ζωής!
Τιμή
Στους καταλόγους η τιμή του πικάντικου Suzuki Swift Sport είναι… αλμυρή αφού ξεκινάει από τις 24.480€!
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
Hatchback |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) |
5.6 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
125 g/km |
Τύπος καυσίμου |
Βενζίνη |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
9.1 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
210 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
Euro 6d |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
7.9 κιλά/Hp, 125.9 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
4.4 κιλά/Nm, 229.3 Nm/τόνος |
ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΟΛΟ |
|
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ηλεκτρική ισχύς του κινητήρα |
14 Hp @ 3000 σ.α.λ. |
Ροπή του ηλεκτρικού μοτέρ |
53 Nm @ 500 σ.α.λ. |
Θέση ηλεκτρικού κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ |
|
Ισχύς |
129 Hp @ 5500 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
94 Hp/l |
Ονομαστική ροπή του κινητήρα |
235 Nm @ 2000-3500 σ.α.λ. |
Διάταξη κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
K14D |
Κυβισμός κινητήρα |
1373 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
4 |
Διαμόρφωση κινητήρα |
Σε σειρά |
Διάμετρος κυλίνδρου |
73 mm |
Διαδρομή εμβόλιου |
82 mm |
Βαθμός συμπίεσης |
10.8 |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου |
Άμεσος ψεκασμός |
Αναρρόφηση κινητήρα |
Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ |
Μηχανισμός διανομής αερίων |
DOHC, Dual VVT |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1025 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
420 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
265 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
947 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
37 l |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
3890 mm |
Πλάτος |
1735 mm |
Ύψος |
1495 mm |
Μεταξόνιο |
2450 mm |
Εμπρός ίχνος |
1510 mm |
Πίσω ίχνος |
1515 mm |
Απόσταση από το έδαφος |
120 mm |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
10.2 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς |
Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
6 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων |
Εμπρός ανάρτηση |
Ανεξάρτητη τύπου McPherson |
Πίσω ανάρτηση |
Συστροφή |
Εμπρός φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα |
Δίσκοι |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί |
195/45 R17 |
Photo Gallery