Η Subaru ανανεώνει το Forester και το εφοδιάζει με ήπιο υβριδικό σύστημα απόδοσης 150 ίππων, προερχόμενοι από έναν δίλιτρο Boxer βενζινοκινητήρα. Ένα κινητήριο σύνολο αποκλειστικά για τις ανάγκες της Ευρώπης, το οποίο αντανακλά το DNA της μάρκας, προβάλλοντας την διαχρονική του αξία.
Με τις δάφνες της επιτυχίας
Η πρώτη γενιά του Forester παρουσιάστηκε την εποχή των αγωνιστικών επιτυχιών και της δόξας της Subaru το 1997. Δεν ήταν ένα παραδοσιακο SUV, αλλά ένα Sport Crossover με στοιχεία από Station Wagon με μικρή απόσταση από το έδαφος, αλλά εστιασμένο στις επιδόσεις. Από τότε μεσολάβησαν άλλες τέσσερις γενιές. Το Forester έγινε πλέον παραδοσιακό SUV, προσπαθώντας να διατηρήσει τα δυναμικά χαρακτηριστικά και τις δάφνες της επιτυχίας του παρελθόντος.
Φυσική εξέλιξη
Σχεδιαστικά, το Subaru Forester είναι μια συνέχιση του στυλ ως φυσική εξέλιξη, διατηρώντας αναλλοίωτη την ταυτότητα του, επενδύοντας στο γνώριμο ύφος του.
Παρατηρώντας το από μπροστά, τις εντυπώσεις κλέβει η παραδοσιακή τραπεζοειδής μάσκα, σήμα αναφοράς του μοντέλου, πλέον με μεγαλύτερη κλίση στην πιο ογκώδες πρόσοψη, η οποία πλαισιώνεται από τα νέας σχεδίασης led φωτιστικά σώματα που αγκαλιάζουν το αμάξωμα και τον ενσωματωμένο Off-Road προφυλακτήρα.
Το προφίλ συνθέτουν απλές και λιτές γραμμές με έντονα νεύρα. Αρκετά ψηλό, αλλά κομψό, εστιάζει στον πιο SUV προσανατολισμό σε σχέση με το παρελθόν, υπογραμμίζοντας τον πρακτικό χαρακτήρα.
Το κάθετο πίσω μέρος διαθέτει μεγάλη πόρτα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, ιδανικο στοιχείο για μεταφορά μεγάλων αντικειμένων και εξοπλισμού. Ο δυναμικός προφυλακτήρας συνδυάζει σπορτίφ στοιχεία όπως η επινικελωμένη απόληξη της εξάτμισης περιπετειώδη χαρακτηριστικά, με έμφαση τον διαχύτη. Τα τετράγωνα φωτιστικά σώματα με γραφικά Led ακολουθούν την φιλοσοφία των εμπρός προβολέων.
Μεταξύ Mainstrean και Premium
Η ιαπωνική εταιρεία έχει επιμεληθεί το εσωτερικό με καλής ποιότητας υλικά και προσεγμένη συναρμογή, εστιάζοντας σε ένα κοινό που ακροβατεί μεταξύ premium και mainstream.
Το ταμπλό δείχνει στιβαρό και ποιοτικό, στιλαρισμένο ώστε να αποπνέει την απαιτούμενη σπορτίφ αίσθηση ως παρακαταθήκη της εταιρείας.
Η κεντρική κονσόλα ενσωματώνεται και χωρίζει το ταμπλό σε δύο μέρη με την οθόνη του συστήματος πολυμέσων 8 ιντσών, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay, οι λειτουργίες του οποίου βρίσκονται πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό και τις σύγχρονες ψηφιακές ανάγκες, ενώ στο πάνω μέρος υπάρχει μια ακόμα μικρότερη 6,3 ιντσών για τις βασικές λειτουργίες. Πίσω από το τιμόνι, ο σπορ αναλογικός αλλά ψηφιοποιημένος πίνακας οργάνων, δημιουργεί νοσταλγία για άλλες εποχές.
Ωστόσο, πρέπει να αναδείξουμε το «ραντάρ» μη απόσπασης της προσοχής του οδηγού από τον δρόμο, ένα ενδιαφέρον στοιχείο ασφαλείας.
Εργονομικά, λειτουργικά και πρακτικά είναι επίσης προσεγμένο με τους διακόπτες στα σωστά σημεία, κορυφαία περιμετρική ορατότητα και έξυπνες θήκες στην καμπίνα.
Τα καθίσματα επίσης παρέχουν αξιοσημείωτη στήριξη του σώματος των επιβατών και ταυτόχρονα είναι εξαιρετικά άνετα και ποιοτικά. Η αμφιθεατρική αρχιτεκτονική, αφήνει χώρο ακόμα και για τους πίσω επιβάτες, κάνοντας την διαβίωση στο αυτοκίνητο ευχάριστη.
Ο όγκος του χώρου αποσκευών αγγίζει τα 509 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.779 λτ.
Εξηλεκτρισμένος Boxer
Κάτω από το καπό βρίσκουμε έναν σύγχρονο επίπεδο Boxer βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού, 2.0 λίτρων απόδοσης 150 ίππων και 194 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 17 ίππων και 66 Nm ροπής που είναι τοποθετημένο στο αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης Lineartronic. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 57 kWh, η οποία έχει τοποθετηθεί πάνω από τον πίσω άξονα, ευνοώντας την κατανομή του βάρους που πλέον είναι κοντά στο 50/50.
Πιστό στις αξίες του
Κατά ποσό λοιπόν η Subaru διατηρεί το αυθεντικό DNA του Forester εξηλεκτρίζοντας τον Boxer βενζινοκινητήρα; Η απάντηση δίνεται από την συμπεριφορά του σε κάθε δυνατή συνθήκη και δίκτυο.
Στην πόλη, κινείται ως ένα τυπικό μεσαίο SUV, ανέλπιστα ευέλικτο, ωστόσο ιδανικότερη είναι η επιλογή κεντρικών αρτηριών παρά στενών. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, η υψηλή θέση οδήγησης και οι γωνίες των παραθύρων, προσφέρουν κορυφαία περιμετρική ορατότητα, αποτελώντας τον καλύτερο σύμμαχο στον αστικό ιστό. Ενδιαφέρον έχει η κάμερα στον καθρέπτη του συνοδηγού, που διευκολύνει το παρκάρισμα, δείχνοντας την θέση του τροχού στην μικρή οθόνη στην κορυφή του ταμπλό.
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο αναδεικνύει το στιβαρό πλαίσιο, ενώ χάρη στην μόνιμη τετρακίνηση πατάει υποδειγματικά στον δρόμο. Με την παρακαταθήκη της Subaru, είναι ευχάριστο και ποιοτικό, ενώ παρατηρούνται μικρές κλήσεις στις στροφές εξαιτίας του ύψους του αμαξώματος, οι οποίες δεν προβληματίζουν και δεν επηρεάζουν το στήσιμο του αυτοκινήτου και οφείλονται στη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης.
Στον αυτοκινητόδρομο η ηχομόνωση και η ποιότητα κύλισης βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο και σε συνδυασμό με την εξαιρετική άνεση, είναι πολύ ευχάριστο στο ταξίδι.
Γενικά το αυτοκίνητο είναι αυτό που περιμέναμε από ένα Subaru. Νευρικό, με προσεγμένο στήσιμο και εστιασμένο στον οδηγό. Η μόνιμη τετρακίνηση και η απόσταση από το έδαφος, σε συνεργασία με το προηγμένο σύστημα… που αυξάνει την ροπή σε λάσπη και την ευστάθεια στο χιόνι, το αυτοκίνητο έχει τις Off-Road ικανότητες που χρειάζεται ο μέσος χρήστης στην καθημερινότητα και στις εξορμήσεις. Ο e-boxer αποδεικνύεται γραμμικός, με ωραίο ήχο και την συνδυασμένη κατανάλωση να αγγίζει τα 7,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα.
Extreme
Το Subaru Forester έχει συνδέσει το όνομα του με νέους ηλικιακά και δυναμικούς ανθρώπους, οι οποίοι αρέσκονται σε extreme sports και χρειάζονται χώρο για τον εξοπλισμό. Παράλληλα καλύπτει τις αυξημένες μεταφορικές ανάγκες των σύγχρονων οικογενειών, καθιστώντας το ως μια ιδανική λύση.
Πάνω από το ψυχολογικό φράγμα
Η τιμή των 44.350€ που ξεκινάει το Subaru Forester e-Boxer βρίσκεται πολύ πάνω το από το ψυχολογικό φράγμα της κατηγορίας και πάνω από τον μέσο όρο, αντιπροτείνοντας τον ξεχωριστό DNA της ιαπωνικης εταιρείας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
SUV |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ |
|
Τύπος καυσίμου |
Βενζίνη |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
11.2 κιλά/Hp, 89.5 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
8.6 κιλά/Nm, 116 Nm/τόνος |
Τελική Ταχύτητα |
188 km/h |
Επιτάχυνση (0-100 km/h) |
11,8 |
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση (WLTP) |
8,1/100 km |
Εκπομπές (WLTP) |
185 |
ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΟΛΟ |
|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ |
|
Ισχύς |
150 Hp @ 6000 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
75 Hp/l |
Ονομαστική ροπή του κινητήρα |
194 Nm @ 4000 σ.α.λ. |
Διάταξη κινητήρα |
Εμπρός, κατά μήκος |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
FB20 |
Κυβισμός κινητήρα |
1995 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
4 |
Διαμόρφωση κινητήρα |
μπόξερ |
Διάμετρος κυλίνδρου |
84 mm |
Διαδρομή εμβόλιου |
90 mm |
Βαθμός συμπίεσης |
12.5:1 |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου |
Άμεσος ψεκασμός |
Μηχανισμός διανομής αερίων |
DOHC, AVCS |
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Μέγιστη Ισχύς |
16,7 |
Μέγιστη Ροπή |
66 |
Ενσωματωμένο στη μετάδοση |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ |
|
Τύπος |
Ιόντων λιθίου |
Τάση |
118,4 V |
Χωρητικότητα (Ah) |
4,8 |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1686 kg |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
275-315 κιλά |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
48 l |
Ελάχιστη χωρητικότητα όγκου αποσκευών |
509 l |
Μέγιστη χωρητικότητα όγκου αποσκευών |
1.779 l |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4640 mm |
Πλάτος |
1815 mm |
Ύψος |
1715-1730 mm |
Μεταξόνιο |
2670 mm |
Εμπρός ίχνος |
1565 mm |
Πίσω ίχνος |
1570 mm |
Απόσταση από το έδαφος |
220 mm |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
10.8 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Σε όλους τους τροχούς (4×4) |
Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Lineartronic |
Εμπρός ανάρτηση |
Ανεξάρτητη ανάρτηση σπειροειδούς ελατηρίου |
Πίσω ανάρτηση |
Διπλά ψαλίδια |
Εμπρός φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί |
225/60 R17 ή 225/55 R18 |