Η Octavia είναι το πιο εμβληματικό μοντέλο στην ιστορία της Škoda και στο Topspeed.gr είχαμε την ευκαιρία να συμβιώσουμε για μια εβδομάδα με την έκδοση 1.5 eTEC των 150 ίππων, την ήπια υβριδική εκδοχή του, που πετυχαίνει συνδυασμό απόδοσης με οικονομίας, διανύοντας μεγάλες αποστάσεις.
Σηματοδοτώντας την μακρόχρονη ιστορία
Πρόκειται για το πιο δημοφιλές μοντέλο της σύγχρονης γκάμας της Škoda, ξεκινώντας από το 1996, την εποχή της αναγέννησης της τσέχικης μάρκας από το Volkswagen Group. Ωστόσο, η ιστορία της ξεκινάει από το 1959 και πρόκειται για το πιο εμβληματικό και διαχρονικά Škoda όλων των εποχών, σηματοδοτώντας την μακρόχρονη ιστορία.
Διανύοντας πλέον την 4η πρόσφατηγενιά της, και ακολουθώντας τις επιταγές της εποχής ασπάζεται τον υβριδισμό… και της ταιριάζει πολύ. Εντός του μήνα θα είναι διαθέσιμο και το ανανεωμένο μοντέλο, όντας στα μέσα του κύκλου ζωής της.
Αισθητική λιμουζίνας
Αναμφίβολα το πρώτο στοιχείο που κερδίζει το ενδιαφέρον στη νέα Octavia είναι οι γενναιόδωρες διαστασεις των 4698 mm που σχηματίζουν μια κομψή σιλουέτα που ακροβατεί μεταξύ κλασικού Sedan και Fastback αμαξώματος.
Ειδικότερα το μπροστινό μέρος χαρακτηρίζεται με την μεγάλη διπλή και πλατιά μάσκα, σήμα κατατεθέν των Škoda, η οποία πλαισιώνεται από τους ορθογώνιους led προβολείς, που παίρνει μορφή από το κυρτό μακρύ καπό.
Το προφίλ ουσιαστικά υπογράφει την σχεδιαστική γραμμή του αυτοκινήτου με καμπύλες επιφάνειες και έντονα νεύρα που δίνουν ζωή και ενδιαφέρον σε ένα κλασικό αμάξωμα 2,5 όγκων. Χαμηλό και μακρύ, δίνοντας την εντύπωση μιας όμορφης λιμουζίνας.
Το πίσω μέρος δένει αρμονικά με την σιλουέτα, υιοθετώντας μια ήπια Coupe αισθητική, ως συνέχεια των τόξων οροφής και καταλήγουν σε μία διακριτική αεροτομή στην άκρη του πορτμπαγκάζ. Η εικόνα ολοκληρώνεται με τα 3D μακρόστενα φωτιστικά σώματα με γραφικά Led.
Γενναιόδωροι χώροι
Όσοι εισέρχονται στην καμπίνα θα εκτιμήσουν τους γενναιόδωρους χώρους, καθώς οι σχεδιαστές της τσέχικης φίρμας, εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο τον μεγάλο διαθέσιμο εσωτερικό χώρο.
Σχεδιαστικά είναι λιτό και απλό με όμορφο διάκοσμο και φινίρισμα, ώστε να μην προκαλεί με ακρότητες και να μην κουράζει, ενώ η ποιότητα των υλικών είναι ικανοποιητική.
Από το ταμπλό αναδεύεται η οθόνη αφής του εύχρηστου συστήματος πολυμέσων 10 ιντσών, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay, ενώ πίσω από το στιβαρό τιμόνι, βρίσκεται ο υπεραναλυτικός ψηφιακός πίνακας οργάνων, επίσης 10 ιντσών, ο οποίος παρέχει στον οδηγό εύχρηστα, όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες.
Σαφές πλεονέκτημα έχει στους τομείς της πρακτικότητας, διαθέτοντας πολλές και ευρύχωρες θήκες και στην εργονομία, με την τοποθέτηση των απαραίτητων διακοπτών στα σωστά σημεία, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από τον δρόμο.
Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά με πολύ καλή οσφυϊκή και πλευρική στήριξη του σώματος των επιβατών.
Ο όγκος του χώρου αποσκευών, από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας αγγίζει τα 600 λίτρα, ενώ με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.555 λίτρα.
Απόδοση και οικονομία
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1,5 λίτρων απόδοσης 150 ίππων και 250 Nm ροπής της οικογένειας TSI, ο οποίος συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V με μπαταρία ιόντων λιθίου που λειτουργεί ως μίζα-γεννήτρια και συνδέεται με το ηλεκτρικό μοτέρ με τον στροφαλοφόρο άξονα, πετυχαίνοντας έτσι την καλύτερη δυνατή απόδοση σε συνάρτηση με την οικονομία.
Εστιάζοντας στην άνεση και την ασφάλεια
Ως Best Seller η Škoda Octavia είναι γνωστή για τον οδηγικό της χαρακτήρα και την αίσθηση που προσφέρει στο τιμόνι. Ωστόσο, θα εξετάσουμε διεξοδικά σε κάθε δυνατή συνθήκη και βίντεο κατά πόσο βελτιωμένο είναι το ανανεωμένο μοντέλο και πως ο ήπιος υβριδικός βενζινοκινητήρας ταιριάζει με τον τύπο του.
Στην πόλη περιορίζεται και αδικείται από τις πληθωρικές του διαστάσεις. Άλλωστε δεν πρόκειται για αστικό αυτοκίνητο. Ωστόσο, διαθέτει ικανοποιητική ορατότητα μπροστά χάρη στις καθαρές γωνίες του παρμπρίζ και ο μικρός κύκλος στροφής, ισορροπεί την ευελιξία.
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο αποκαλύπτει όλα τα πλεονεκτήματα ως οικογενειακό αυτοκίνητο βόλτας. Πατάει εξαιρετικά στο οδόστρωμα, διαθέτοντας εξαιρετικό κράτημα και αναδεικνύοντας το στιβαρό πλαίσιο MQB, η λειτουργία της ανάρτησης, με μαλακή ρύθμιση, εστιάζει αποκλειστικά στην άνεση διαθέτοντας την απαιτούμενη ασφάλεια, χωρίς να αφήνει αίσθηση δυναμισμού. Ωστόσο, το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο για χαλαρή οδήγηση.
Στον αυτοκινητόδρομο δεν χρειάζεται συστάσεις, διαθέτοντας κορυφαία ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, προσφέροντας άνετη διαμονη στην καμπίνα, ακόμα και σε πολύωρα ταξίδια.
Γενικά πρόκειται για ένα πολύ φιλικό αυτοκίνητο, ως προς τον χρήστη, ποιοτικό και άνετο σε κύλιση. Δεν επιδιώκει σπορτίφ αίσθηση, αλλά εμμένει στην ασφάλεια.
Παράλληλα, είναι ανέλπιστα οικονομικό με σωστή διαχείριση της ισχύος, φτάνοντας σε συνδυασμένη κατανάλωση τα 6,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Στον αυτοκινητόδρομο ήταν ακόμα πιο οικονομικό, ευνοώντας τις αποδράσεις λ, ενώ στην πόλη κατέγραψε την υψηλότερη καταναλωση που άγγιξε τα 7,5 λίτρα / 100 χιλιόμετρα. Είναι χαρακτηριστικό πως με την Octavia 1.5 TSI e-TEC διανύσαμε περισσότερα από 600 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα.
Αθεράπευτα οικογενειακό
Προφανώς, τόσο από το στυλ, όσο και από το Set – Up, απευθύνεται στον κλασικό οικογενειάρχη, που βάζει σε προτεραιότητα τις ανάγκες της οικογενείας του και επιζητά ένα ασφαλές και οικονομικό αυτοκίνητο με μεγάλες μεταφορικές ικανότητες.
Προσιτό
Η Octavia είναι από τα πιο προσιτά οικογενειακά μοντέλα της αγοράς, με την τιμή να ορίζεται στα 28.700 ευρώ στην έκδοση Ambition της δοκιμής μας. Το ανανεωμένο μοντέλο ξεκινάει από τα 32.800€στην έκδοση selection.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
Liftback |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) |
4.9-5.3 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
112-121 g/km |
Τύπος καυσίμου |
Βενζίνη |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
8.5 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
229 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
Euro 6e |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ισχύς |
150 Hp |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
100.1 Hp/l |
Ονομαστική ροπή του κινητήρα |
250 Nm @ 1500-3500 σ.α.λ. |
Διάταξη κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
Κυβισμός κινητήρα |
1498 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
4 |
Διαμόρφωση κινητήρα |
Σε σειρά |
Διάμετρος κυλίνδρου |
74.5 mm |
Διαδρομή εμβόλιου |
85.9 mm |
Βαθμός συμπίεσης |
12:1 |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου |
Άμεσος ψεκασμός |
Αναρρόφηση κινητήρα |
Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ |
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα |
4.3 l |
Ψυκτικό |
10 l |
Συστήματα κινητήρα |
Start & Stop Σύστημα |
Σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Μέγιστο βάρος |
1930 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
600 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
1555 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
45 l |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) |
1500 κιλά |
Μέγιστο φορτίο στήριξης |
80 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4698 mm |
Πλάτος |
1829 mm |
Ύψος |
1486 mm |
Μεταξόνιο |
2669 mm |
Εμπρός ίχνος |
1546 mm |
Πίσω ίχνος |
1550 mm |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
10.4 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Στον μπροστινό άξονα |
Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
7 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG |
Εμπρός φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα |
Δίσκοι |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί |
205/55 R17 |
Photo Gallery