Live η Κίνηση στους δρόμους

Οδηγούμε Peugeot e-2008: Μήνυμα ελήφθη

Βελτιωμένο στα σημεία το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Peugeot e2008 επανασυστήνεται

Εσύ τι βαθμό του βάζεις;3 Ψήφοι
8.8
7

Το μήνυμα ελήφθη για την Peugeot η οποία με αφορμή την εκτεταμένη αισθητική ανανέωση του δημοφιλούς B-SUV, βελτίωσε τα λειτουργικά ζητήματα της ηλεκτρικής έκδοσης, προκειμένου να διατηρήσει την εμπορικότητα του, ενόψει του κλιμακούμενου ανταγωνισμού. Στην καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση του topspeed.gr είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε το αμιγώς ηλεκτρικό Peugeot e2008 με τον ηλεκτροκινητήρα των 156 ίππων.

Τα χρόνια της ωριμότητας

Η Peugeot ανανεώνει το B-SUV της αισθητικά, προσδίδοντας αέρα ανανέωσης και ειδικά στην αμιγώς ηλεκτρική του εκδοχή, η ανανέωση γίνεται ουσιαστική καθώς πλαισιώνεται από μεγαλύτερη μπαταρία και εστιασμένες ενημερώσεις, λύνοντας λειτουργικά προβλήματα της διαχείρισης ενέργειας, διανύοντας τα  χρόνια της ωριμότητας.

Με την αισθητική του θερμικού

Αισθητικά είναι σχεδόν ολόιδιο με το θερμικό μοντέλο με κάποιες εστιασμένες διαφορές που προδίδουν την ηλεκτρική φύση του μοντέλου, όπως οι λεπτομέρειες στην μάσκα, η απουσία εξατμίσεων και το το γράμμα Ε σε εμφανή σημεία του αυτοκινήτου.

Γενικά πρόκειται για μια άμεσα αναγνωρίσιμη, μοντέρνα και κομψή σιλουέτα, η οποία με το νέο family look της γαλλικής εταιρείας, προβάλλει την πιο δυναμική στροφή της Peugeot.

Αναβαθμισμένο

Η Peugeot έχει εφοδιάσει το e2008 με χαρακτηριστικό φουτουριστικό εσωτερικό των σύγχρονων μοντέλων της μάρκας, με αιχμή του δόρατος το ταμπλό δύο επιπέδων και το προηγμένο σύστημα πολυμέσων συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay κεντρικά στο οποίο δεσπόζει η πλέον στάνταρ οθόνη αφής των 10 ιντσών.

Πίσω από το μίνιμαλ τιμόνι κερδίζει τις εντυπώσεις ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με 3D απεικόνιση, ενώ εργονομικά χρειάζεται εξοικείωση τόσο με φυσικούς διακόπτες που θυμίζουν πλήκτρα πιάνου, όσο και με το eToggle,  τις λειτουργίες διεπαφής.

Τα ημιμπάκετ καθίσματα είναι άνετα με πολύ καλή οσφυϊκή στήριξη, αφήνοντας ευχάριστες εντυπώσεις στους επιβάτες.

Συνολικά η εικόνα του εσωτερικού του e2008 είναι αισθητά αναβαθμισμένο σε σχέση με το αντίστοιχο του θερμικού μοντέλου. Έως έναν βαθμό ρόλο σε αυτό παίζει το γεγονός πως διαθέταμε την κορυφαία εξοπλιστική έκδοση GT. Ωστόσο, σε γενικό βαθμό η γαλλική εταιρεία έχει επιμεληθεί ακόμα καλύτερα την εικόνα και την ποιότητα του εσωτερικού, σφραγίζοντας την σημασία που δίνει στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

Αναγκαστικές παραχωρήσεις στον χώρο αποσκευών, καθώς αγγίζει τα 343 λίτρα έναντι των 434 της θερμικής έκδοσης, με ανάλογη μείωση του όγκου, όταν τα πίσω καθίσματα είναι πλήρως αναδιπλωμένα.

Ισχυρότερο με ικανοποιητική αυτονομία

Κάτω από το καπό υπάρχει ένας νέος, σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 156 ίππων και 260 Nm ροπής, που τοποθετείται στον εμπρός άξονα, στον οποίο δίνει την κίνηση. Η μεγάλη αλλαγή ωστόσο προέρχεται από την μπαταρία που τροφοδοτείται, η οποία είναι ελαφρώς μεγαλύτερη, τεχνολογίας ιόντων λιθίου ωφέλιμης χωρητικότητας 48,1 kWh, η οποία αυξάνει αισθητά την πραγματική αυτονομία, λύνοντας ουσιαστικά αυτό το βασικό ζήτημα του pre-facelift αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου.

Ολοκληρωμένο

Από τη θεωρία στην πράξη για να διαπιστώσουμε τις διαφορές και τις ομοιότητες τόσο με το προηγούμενο ηλεκτρικό μοντέλο, όσο και με το τρέχον θερμικό σε κάθε δυνατή οδική συνθήκη.

Στην πόλη ως αστικό Crossover βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον. Νευρικό, ευέλικτο, με πολύ καλή περιμετρική ορατότητα και με το πλεονέκτημα της αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στον αστικό ιστό.

Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο κινείται αξιοπρεπώς αναδεικνύοντας το στιβαρό πλαίσιο, και εστιάζοντας στην ασφάλεια. Το σαφές τιμόνι, και η ισορροπημένη ανάρτηση, δημιουργούν προσδοκίες, οι οποίες αυξάνονται χάρη στον ισχυρό ηλεκτροκινητήρα και την ισχυρή ροπή των 260Nm. Η συμπεριφορά, δεν είναι σπορ, αλλά αρκετά ευχάριστη, ακόμα και στις ορεινές απότομες στροφές. Ωστόσο, οι ανηφόρες αυξάνουν την κατανάλωση της πολύτιμης ηλεκτρικής ενέργειας.

Στον αυτοκινητόδρομο θα εκπλήξει ευχάριστα, θυμίζοντας μεγαλύτερο αυτοκίνητο, με την ποιότητα κύλισης και την ηχομόνωση, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες (η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χιλιόμετρα).

Γενικά το αυτοκίνητο είναι αισθητά βελτιωμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του, ιδιαίτερα στον τομέα του εύρους αυτονομίας. Διαθέτει τρία προφίλ οδήγηση. Eco, ιδανικό για την πόλη, λειτουργώντας πιο οικονομικά και αυξάνοντας την αυτονομία, Normal, όπου ο κινητήρας εστιάζει στις πραγματικές ανάγκες και Sport κατά τη χρήση του οποίου ο οδηγός έχει στη διάθεση του και τους 156 ίππους, ευνοώντας την πιο δυναμική οδήγηση. Η αίσθηση σε καμία περίπτωση δεν είναι «Sport», θυμίζοντας πως πρόκειται για ένα πρακτικό SUV.

Η μέση συνδυασμένη καταναλωση άγγιξε τις 17kWh / 100 χιλιόμετρα, ενώ το εύρος πραγματικής αυτονομίας είναι 380 χιλιόμετρα με το πρότυπο WLTP να δίνει 406. Σε ταχυφορτιστή 20 kW χρειάζεται περίπου 2,5 ώρες για πλήρη φόρτιση.

Ηλεκτροκίνητο για πολλαπλές ανάγκες

Το αμιγώς ηλεκτρικό Peugeot e2008, όπως ακριβώς και το θερμικό μοντέλο, καλύπτει ευρύ φάσμα μεταφορικών αναγκών, εστιάζοντας στην πρακτικότητα και την αστική μετακίνηση, με την ικανότητα να ανταποκρίνεται στις αυξημένες οικογενειακές απαιτήσεις. Παράλληλα, αποτελεί μια ολοκληρωμένη λύση ηλεκτρικής κινητικότητας, για όσους έχουν ενστερνιστεί την ιδέα και έχουν αποφασίσει την απόκτηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Υψηλό αντίτιμο

Με  42.434 € στην εισαγωγική εξοπλιστική έκδοση Active το αντίτιμο να είναι υψηλό. Ειδικά στην εξοπλιστική έκδοση GT της δοκιμής μας να αγγίζει τα 46.500 €. Ωστόσο, εάν συνυπολογίσουμε τη επιδότηση του προγράμματος κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙΙ, τότε η αξία διαμορφώνεται στις 33.434€ στην έκδοση Active και 37.500€ στην έκδοση GT.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΑΜΑΞΩΜΑ

Τύπος

SUV

Καθίσματα

5

Πόρτες

5

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Τύπος καυσίμου

ηλεκτρική ενέργεια

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα

9.1 δευτ

Μέγιστη ταχύτητα

150 km/h, Περιορίζεται ηλεκτρονικά

Αναλογία βάρους/ισχύος

9.9 κιλά/Hp, 100.6 Hp/τόνος

Αναλογία βάρους/Ροπή

6 κιλά/Nm, 167.7 Nm/τόνος

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ηλεκτρική ισχύς του κινητήρα

156 Hp

Ροπή

260 Nm @ 500-4060 σ.α.λ.

Θέση ηλεκτρικού κινητήρα

Εμπρός άξονας, εγκάρσια

Τύπος ηλεκτροκινητήρα

Σύγχρονος

Συνολική ισχύς συστήματος

156 Hp

Ροπή συστήματος

260 Nm @ 500-4060 σ.α.λ.

ΜΠΑΤΑΡΙΑ

Ακαθάριστη χωρητικότητα μπαταρίας

54 kWh

Καθαρή (χρησιμοποιήσιμη) χωρητικότητα μπαταρίας

48.1 kWh

Τάση μπαταρίας

400 V

Τεχνολογία μπαταρίας

Ιόντων λιθίου (Li-Ion)

Βάρος μπαταρίας

340 κιλά

Θέση μπαταρίας

Κάτω από το πάτωμα, κάτω από τα πίσω καθίσματα και κάτω από τα μπροστινά καθίσματα στην κεντρική σήραγγα

Ηλεκτρική αυτονομία (WLTP)

406 km

Μέση κατανάλωση ενέργειας (WLTP)

9.4 κιλοβατώρα/100 χλμ

ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ

Βάρος

1550 κιλά

Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο

480 κιλά

Ελάχιστη χωρητικότητα όγκου αποσκευών

343 λίτρα

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

Μήκος

4304 mm

Πλάτος

1775 mm

Ύψος

1550 mm

Μεταξόνιο

2605 mm

Εμπρός ίχνος

1540 mm

Πίσω ίχνος

1540 mm

Εμπρός πρόβολος

874 mm

Πίσω πρόβολος

825 mm

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ

Κίνηση

Στον μπροστινό άξονα

Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων

1 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων

Εμπρός ανάρτηση

Ανεξάρτητη τύπου McPherson

Πίσω ανάρτηση

Ελαστικός δόκος

Εμπρός φρένα

Αεριζόμενοι δίσκοι , 302×26 mm

Πίσω φρένα

Δίσκοι , 249×10 mm

Βοηθητικά συστήματα

ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)

Τύπος διεύθυνσης

Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)

Σύστημα διεύθυνσης

Ηλεκτρικό Τιμόνι

Τροχοί

215/65 R16 ή 215/60 R17 ή 215/55 R18

Photo Gallery

Συμπέρασμα
Το μήνυμα ελήφθη για την Peugeot, η οποία με την ευκαιρία της αισθητικής ανανέωσης στο δημοφιλές B-SUV, έλυσε τα προβλήματα αυτονομίας και διαχείρισης της ηλεκτρικής ενέργειας, εφοδιάζοντας το με νέα μπαταρία και ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα. Στην πράξη αποδεικνύεται ευχάριστο και ποιοτικό. Ωστόσο η υψηλή τιμή δεν δικαιολογείται από τις στοχευμένες βελτιώσεις, αποτελώντας την αχίλλειο πτέρνα του.
Εσωτερικό & πρακτικότητα
7.6
Τρεχούμενα έξοδα
8
Οδική συμπεριφορά
7.1
Επιδόσεις
7.5
Παράγοντας απόλαυσης
6.2
Value for money
5.7
Άνεση
7.2
Εσύ τι βαθμό του βάζεις;3 Ψήφοι
8.8
ΣΥΝ
Εξωτερικό Design
Εσωτερικό
Χώροι
Περιμετρική ορατότητα
ΠΛΗΝ
Τιμή πώλησης
Δυσανάλογα μικρό τιμόνι
7