Live η Κίνηση στους δρόμους
Opel Astra GSe

Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Η κορυφαία έκδοση του γερμανικού μικρομεσαίου Hatchback έχει όλα τα χαρακτηριστικά που το κατατάσσουν στα «οδηγικά όπλα»

Εσύ τι βαθμό του βάζεις;3 Ψήφοι
8.5
7.8

Opel Astra GSe

«Top Gun» και στη σκέψη έρχεται ο Tom Cruz στο ρόλο πιλότου μαχητικού αεροπλάνου! Αυτήν την αίσθηση, ενός μαχητικού όπλου επιχειρεί να δώσει η Opel στην κορυφαία έκδοση GSe του μικρομεσαίου της Hatchback, απόδοσης 225 ίππων, ξεκινώντας από τις εστιασμένες σχεδιαστικές λεπτομέρειες και καταλήγοντας στις αξιόλογες επιδόσεις!

IMG 5044 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Επιστροφή στα 70ties

IMG 5041 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Την ιστορία του Opel Astra την έχουμε γνωρίσει ήδη, σε προηγούμενες δοκιμές. Πλέον η γερμανική εταιρεία, καταργεί την γνώριμη έκδοση OPC που βρισκόταν στην κορυφή της γκάμας και την αντικαθιστά με την GSe.

IMG 5057 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Με μια αναδρομή στο παρελθόν, οι εκδόσεις GSe αποτελέσουν τις κορυφαίες και αγωνιστικές εκδόσεις της Opel της δεκαετίας του 1970 με αιχμή του δόρατος το διαχρονικό Opel Commodore εκείνης της δεκαετίας. Εκείνη την περίοδο σήμαινε «Grand Sport Einspritz», με το «Einspritz» στα γερμανικά να είναι «ψεκασμός».

IMG 5049 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Στην σύγχρονη εκδοχή του, το επαναλανσάρισμα της «υπομάρκας» GSe σημαίνει Gran Sport Electric.

IMG 5052 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Πλέον, η επιλογή της ονομασίας δεν έγινε τυχαία αλλά έχει την διπλή αποστολή, αφενός της νοσταλγίας και του συναισθήματος και αφετέρου τον σπορ τρόπο της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, καθώς το «e» προδίδει τον εξηλεκτρισμένο προσανατολισμό της γκάμας.   

IMG 5056 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Στοχευμένες λεπτομέρειες

IMG 5016 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Οπτικά, ενστερνίζεται την νέα σχεδιαστική γλώσσα των σύγχρονων Opel, διατηρώντας την σιλουέτα και τις αναλογίες της 6ης γενιάς του Astra, αλλά με στοχευμένες λεπτομέρειες που προδίδουν τον «καυτό» χαρακτήρα.

IMG 5025 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Ειδικότερα το εμπρός μέρος περικλείεται από το νέο μπροστά μέρος με την ονομασία «Visor». Σχεδιαστικά δεν αποκλίνει από τις συμβατικές εκδόσεις, αλλά η διαφορά εντοπίζεται στον πιο ογκώδη και φαρδύ προφυλακτήρα, που δίνει την αίσθηση πως το αυτοκίνητο «φούσκωσε» και μεγάλωσε, κάνοντας το να φαίνεται πιο επιθετικό.

IMG 5014 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Το προφίλ δείχνει επίσης επιθετικό, διαθέτοντας χαμηλωμένο αμάξωμα σε συνδυασμό με 18αρες ζάντες με λάστιχα χαμηλού προφίλ 225/40, προδίδοντας τον σπορτίφ προσανατολισμό του μοντέλου.

IMG 5020 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Το ίδιο μοτίβο ακολουθείται και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, το οποίο διαφέρει από τις συμβατικές εκδόσεις χάρη στον φαρδύτερο προφυλακτήρα με τον αεροδυναμικό διαχύτη και την μεγάλη αεροτομή στην οροφή του αυτοκινήτου.

IMG 4975 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Σπορτίφ και ποιοτικό

IMG 4970 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Διαφοροποιημένο είναι και το εσωτερικό του αυτοκινήτου όσο αφορά το φινίρισμα και την αναβάθμιση των υλικών. Σχεδιαστικά και οπτικά ακολουθεί την πεπατημένη των συμβατικών εκδόσεων.

IMG 4897 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Τον πρώτο λόγο έχει το Pure Panel με τις δύο οθόνες των 10,25 ιντσών, που η μια είναι ως συνέχεια της άλλης. Η αριστερή λειτουργεί ως ο ψηφιακός πολυλειτουργικός πίνακας οργάνων και η κεντρική ως το σύστημα πολυμέσων συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay, στο οποίο ο οδηγός μπορεί να διαχειριστεί την ροή της ενέργειες, αλλά και άλλες λειτουργίες του αυτοκινήτου.

IMG 4939 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Το ταμπλό διαθέτει λεπτομέρειες αλουμινίου και φινίρισμα που δίνει την αίσθηση ανθρακονήματος, ελαφρά στραμμένο προς τον οδηγό, τονίζοντας τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα.

IMG 4915 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Οι θήκες στην κονσόλα είναι πολλές και έξυπνες, αυξάνοντας έξυπνα τον διαθέσιμο χώρο. Οι διακόπτες βρίσκονται στα σωστά σημεία, συμβαλλοντας στην εργονομία και την λειτουργικότητα.

IMG 4928 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Ωστόσο, το πιο ενδιαφέρον στοιχείο που διαφοροποιεί ολόκληρη την καμπίνα είναι τα μπάκετ αγωνιστικά καθίσματα με επένδυση Alcantara, που διαθέτουν πιστοποίηση AGR που πετυχαίνουν πολύ καλή άνεση και αποτελεσματική πλευρική στήριξη του σώματος των επιβατών.

IMG 4899 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Ο όγκος του χώρου αποσκευών αγγίζει τα 352 λίτρα ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.268 lt, το οποίο υστερεί κατά 70 λίτρα σε σχέση με τα θερμικά Astra λόγω της μπαταρίας.

IMG 5075 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Με στόχο την απόδοση

IMG 4993 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Κάτω από το καπό συναντάμε έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων της οικογένειας PureTech απόδοσης 181 ίππων στις 6000 σ.α.λ και 250 Nm ροπής, ο οποίος συνεργάζεται με έναν αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 110 ίππους στις 2500 σ.α.λ και 320 Nm ροπής, οι οποίοι συνδυαστικά αποδίδουν 225 ίππους και 360 Nm ροπής.

IMG 4994 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Το σύστημα συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο της Aisin με οκτώ σχέσεις, το οποίο ενσωματώνεται στον ηλεκτροκινητήρα και δίνει την κίνηση στον μπροστινό άξονα.

IMG 4871 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Ισορροπημένο

IMG 5197 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Η επιμελημένη και πικάντικη εξωτερική εμφάνιση, που προμηνύει πως πρόκειται για την κορυφαία έκδοση του Astra υπόσχεται δυναμική οδική συμπεριφορά. Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Την απάντηση θα δώσει η οδηγική εμπειρία σε κάθε δυνατή συνθήκη και δίκτυο.

IMG 5171 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Στην πόλη κινείται όπως ένα συμβατικό μικρομεσαίο αυτοκίνητο, με σχετική ευελιξία αλλά μέτρια περιμετρική ορατότητα, που ωστόσο δεν θα προβληματίσει. Πλεονέκτημα είναι η δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης εντός του αστικού ιστού, μηδενίζοντας την κατανάλωση.   

IMG 5199 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο αποκαλύπτει τα σημεία διαφοροποίησης του με τα συμβατικά Astra, πετυχαίνοντας πιο συναρπαστική αίσθηση της οδήγησης. Σε αυτό δεν παίζει ρόλο μόνο η αυξημένη ισχύς και ροπή, αλλά αντίθετα όλο το στήσιμο του αυτοκινήτου, ξεκινώντας από την ανάρτηση, η οποία είναι της ολλανδικής Koni και διαθέτει τα προηγμένα αμορτισέρ FSD (Frequency Selective Damping), τα οποία επεμβαίνουν σε πραγματικό χρόνο και με αξιοπιστία στις εκάστοτε καταστάσεις. Έτσι, στο δρόμο πατάει πολύ καλά, εκμηδενίζοντας τις κλίσεις στις στροφές και επιτρέποντας τις υπερβολές, πάντα με απόλυτη ασφάλεια. Παρόλο την σκληρότητα της, η ανάρτηση δεν γίνεται αντιληπτή αρνητικά από τους επιβάτες, απορροφώντας τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Τα φρένα επίσης είναι αποκλειστικά, με αναβαθμισμένο και πιο άμεσο σύστημα πέδησης, όπως βελτιώσεις υπάρχουν και στο σύστημα διεύθυνσης, προσφέροντας μεγαλύτερη ακρίβεια στο χειρισμό του αυτοκινήτου. Ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν είναι σπορ, αλλά σταματάει στις παρυφές της δυναμικής οδήγησης…, χτίζοντας ουσιαστικά μια έκδοση GT!    

IMG 5156 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Στον αυτοκινητόδρομο εκπεμπει δυναμισμό, διαθέτοντας κορυφαία ποιότητα κύλισης και ηχομόνωσης, ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες, προσφέροντας ένα ευχάριστο ταξίδι στους επιβάτες, ακολουθώντας την φιλοσοφία «autobahn proof».

IMG 5265 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Γενικά είναι σε κάθε στιγμή είναι ένα ισορροπημένο οδηγικά αυτοκίνητο, δίνει έμφαση στον δυναμισμό και την ασφάλεια.

IMG 5259 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Διαθέτει 3 προφίλ οδήγησης. Το αμιγώς ηλεκτρικό, ιδανικό για κίνηση εντός πόλης και για ταχύτητες μέχρι 135 χιλιόμετρα/ώρα. Η καθαρή ηλεκτρική αυτονομία είναι γύρω στα 50 χιλιόμετρα, παρόλο που το πρότυπο WLTP δίνει 64. Το πρόγραμμα Hybrid είναι το πιο φιλικό στον χρήστη και στην καθημερινότητα, συνδυάζοντας απόδοση και οικονομία. Τέλος η επιλογή Sport, αλλάζει την χαρτογράφηση του κινητήρα, αφήνοντας διαθέσιμη όλη την ισχύ. Παράλληλα, η ανάρτηση και το τιμόνι σκληραίνουν, τονίζοντας τον δυναμικό του χαρακτήρα.

IMG 5231 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Με την χρήση e-Save απομονώνεται η μπαταρία και ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια, φορτίζοντας την, σχετικά γρήγορα. Ωστόσο από πλευράς κατανάλωσης είναι απαγορευτικό, αφού άγγιξε τα 11 λίτρα/100 χιλιόμετρα.

IMG 5161 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Ειδικότερα, στις καταναλώσεις, με την υβριδική λειτουργία και πλήρη φόρτιση η κατανάλωση κυμαίνεται στα 1.2 λίτρα /100 χιλιόμετρα, καθώς χρησιμοποιείται κυρίως ο ηλεκτροκινητήρας σε ποσοστό 80%.  Όταν ξεφορτίσει, λειτουργεί ως πλήρως υβριδικό, με την κατανάλωση να κυμαίνεται μεταξύ 6,5 και 7,2 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ στην επιλογή σπορ ανεβαίνει στα 8,5 λίτρα / 100 χιλιόμετρα.

IMG 5211 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Όσο αφορά  την πλήρη φόρτιση, θα χρειαστεί περίπου δυόμιση ώρες σε ταχυφορτιστή 7,4 kW, ενώ σύμφωνα με την Opel απαιτούνται 5,5 ώρες σε οικιακή πρίζα 2,3 kW και 3,5+ ώρες σε ισχύος Wallbox 3,7 kW.

IMG 4882 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Για δυναμικούς χαρακτήρες

IMG 4950 1 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Το Opel Astra GSe συμπληρώνει προς τα πάνω την γκάμα του δημοφιλούς μικρομεσαίου hatchback με μία δυναμική έκδοση, η οποία απευθύνεται σε πιο ανήσυχους νέους οικογενειάρχες, για τους οποίους η οδηγική ευχαρίστηση και η δυναμική οδική συμπεριφορά είναι προαπαιτούμενα για την επιλογή ενός αυτοκινήτου. Αλλά και για νέους ηλικιακά, που δεν έχουν κάνει ακόμα οικογένεια και επιθυμούν ένα δυναμικό αυτοκίνητο με σπορτίφ καταβολές. Το Astra GSe είναι ένα αυτοκίνητο που αφορά δυναμικούς χαρακτήρες!

IMG 4879 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Τσιμπημένο

IMG 5010 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Για τους ενδιαφερόμενους η τιμή του κορυφαίου Opel Astra GSe είναι αναμενόμενα τσιμπημένη και αγγίζει στους τιμοκαταλόγους της γερμανικής εταιρείας τα 51.600€.

IMG 4957 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΑΜΑΞΩΜΑ

Τύπος

Hatchback

Καθίσματα

5

Πόρτες

5

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου,(WLTP)

1.1-1.2 l/100 km

Εκπομπές CO2 (WLTP)

25-26 g/km

Τύπος καυσίμου

βενζίνη / ηλεκτρική ενέργεια

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα

7.5 δευτ

Μέγιστη ταχύτητα

235 km/h

Προδιαγραφές Καυσαερίων

Euro 6e

Αναλογία βάρους/ισχύος

7.2 κιλά/Hp, 138.2 Hp/τόνος

Αναλογία βάρους/Ροπή

4.5 κιλά/Nm, 221.1 Nm/τόνος

ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΟΛΟ

ΜΗΧΑΝΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ

Ισχύς

181 Hp @ 6000 σ.α.λ.

Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού

113.3 Hp/l

Ροπή

250 Nm @ 1750 σ.α.λ.

Διάταξη κινητήρα

Εμπρός, εγκάρσια

Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα

EP6FADTXHPD

Κυβισμός κινητήρα

1598 cm3

Αριθμός κυλίνδρων

4

Διαμόρφωση κινητήρα

Σε σειρά

Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο

4

Σύστημα ψεκασμού καυσίμου

Άμεσος ψεκασμός

Αναρρόφηση κινητήρα

Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ

Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα

4.3 l

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ισχύς του ηλεκτροκινητήρα

110 Hp @ 2500 σ.α.λ.

Ροπή

320 Nm @ 500-2500 σ.α.λ.

Θέση ηλεκτρικού κινητήρα

Ανάμεσα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και στο κιβώτιο ταχυτήτων

ΣΥΝΟΛΟ

Συνολική ισχύς συστήματος

225 Hp

Ροπή συστήματος

360 Nm

ΜΠΑΤΑΡΙΑ

Ακαθάριστη χωρητικότητα μπαταρίας

12.4 kWh

Τεχνολογία μπαταρίας

Ιόντων λιθίου (Li-Ion)

Θέση μπαταρίας

Κάτω από τα πίσω καθίσματα

Ηλεκτρική αυτονομία (WLTP)

63-64 km

Μέση κατανάλωση ενέργειας (WLTP)

15.0-15.3 κιλοβατώρα/100 χλμ

Μέγιστη ταχύτητα (μόνο με ηλεκτρική ενέργεια)

135 km/h

ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ

Βάρος

1628 κιλά

Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο

522 κιλά

Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών

352 l

Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών

1268 l

Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων

42 l

Μέγιστο φορτίο

80 κιλά

Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%)

1450 κιλά

Μέγιστο φορτίο στήριξης

75 κιλά

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

Μήκος

4374 mm

Πλάτος

1860 mm

Ύψος

1442-1472 mm

Μεταξόνιο

2675 mm

Εμπρός ίχνος

1551-1559 mm

Πίσω ίχνος

1546-1554 mm

Εμπρός πρόβολος

906 mm

Πίσω πρόβολος

793 mm

Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής)

10.51 m

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ

Κίνηση

Στους μπροστινούς τροχούς

Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων

8 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων

Εμπρός φρένα

Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω φρένα

Δίσκοι

Βοηθητικά συστήματα

ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)

Τύπος διεύθυνσης

Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)

Σύστημα διεύθυνσης

Ηλεκτρικό Τιμόνι

Τροχοί

225/40 R18

Photo Gallery

Opel Astra GSe
Συμπέρασμα
Η Opel με την κορυφαία έκδοση του Astra, την GSe, στοχεύει να διατηρήσει τα πλεονεκτήματα της επαναφορτιζόμενης υβριδικής έκδοσης, προσθέτοντας δυναμισμό και οδηγική ευχαρίστηση. Παρά την αυξημένη ισχύ και την τεχνολογία της ανάρτησης, δεν αγγίζει αυτό που θεωρείται καθαρά «Sport» οδήγηση. Ωστόσο, θα ενθουσιάσει, αποκαλύπτοντας τον δυναμικό χαρακτήρα και αναδεικνύοντας την στιβαρότητα του πλαισίου EMP2 της Stellantis, αφήνοντας μας περιθώριο να το χαρακτηρίσουμε «Top Gun».
Εσωτερικό & πρακτικότητα
6.7
Τρεχούμενα έξοδα
8.2
Οδική συμπεριφορά
9
Επιδόσεις
8.4
Παράγοντας απόλαυσης
8.3
Value for money
7
Άνεση
7.3
Εσύ τι βαθμό του βάζεις;3 Ψήφοι
8.5
ΣΥΝ
Δυναμική εμφάνιση GSe
Λειτουργία ανάρτησης
Ποιότητα κύλισης
Άνεση
Αίσθηση GT
Εξοπλισμός
ΠΛΗΝ
Πραγματική ηλεκτρική αυτονομία
Τιμή
7.8