Το Nissan Qashqai ανανεώθηκε εκτενώς και δίνει το στίγμα του, προκειμένου να διατηρήσει την θέση του ηγέτη στην ευρωπαϊκή και ελληνική αγορά, ώστε να συνεχίσει να στέκεται με αξιώσεις απέναντι από τον όλο και εντονότερο ανταγωνισμό. Στην εβδομαδιαία συμβίωση στο Topspeed.gr είχαμε την ευκαιρία να οδηγούμε την βασική έκδοση του μοντέλου, που αφορά το μεγαλύτερο μέρος του καταναλωτικού κοινού, με τον βενζινοκινητήρα των 1.3 λίτρων με υβριδική ήπια υποβοήθηση 48V και απόδοση 140 ίππων στο εξοπλιστικό επίπεδο Unique.
Ιδρύοντας και εξελίσσοντας μια νέα κατηγορία
Το Nissan Qashqai παρουσιάστηκε το 2006, με την ιαπωνική εταιρεία να παίρνει το ρίσκο να αντικαταστήσει το μικρομεσαίο Almera με ένα πολυχρηστικό Crossover, καλύπτοντας ταυτόχρονα πολλαπλές ανάγκες και εγκαινιάζοντας την κατηγορία των C-SUV, στην οποία ηγείται μέχρι σήμερα, παρά τον έντονο ανταγωνισμό. Το 2013 παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά, συνεχίζοντας τον θρύλο και το 2021 παρουσιάστηκε η 3η και πιο προηγμένη γενιά, η οποία υπέστη σε ένα εκτεταμένο Facelift τον Απρίλιο του 2024. Όλα αυτά τα χρόνια το ιαπωνικό μοντέλο καθόρισε και ανέπτυξε την κατηγορία των C-SUV, ως την πιο εμπορική της ευρωπαϊκής αγοράς.
Εμπνευσμένο από την ιαπωνική κουλτούρα
Η Nissan επικεντρώνεται σε στοιχεία της ιαπωνικής κουλτούρας, προκειμένου να δώσει ξεχωριστή προσωπικότητα στο ανανεωμένο Qashqai και παράλληλα να το διαφοροποιήσει από το προηγούμενο μοντέλο.
Ειδικότερα, το μπροστινό μέρος οι σχεδιαστές το έχουν εμπνευστεί από τους μαχητές – πολεμιστές Samurai, προσδίδοντας ταυτόχρονα μια φουτουριστική όψη. Τα λεπτά Led φωτιστικά σώματα στο πάνω μέρος, δίνουν μια μοντέρνα αίσθηση ενώ οι προβολείς ενσωματώνονται μέσα στην μάσκα. Το αποτέλεσμα είναι να μην θυμίζει κανένα άλλο μοντέλο της αγοράς.
Το προφίλ διατηρεί τις γραμμές και τις αναλογίες του απερχόμενου μοντέλου, αναδεικνύοντας τον όγκο και τον χρηστικό του χαρακτήρα, ενώ οι έντονες ακμές προσδίδουν ζωντάνια.
Το πίσω μέρος με την μεγάλη πέμπτη και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης τονίζουν την πρακτικότητα. Ο Off – Road προφυλακτήρας δίνει το απαραίτητο στοιχείο της περιπέτειας, ενώ τα χαρακτηριστικά οριζόντια φωτιστικά σώματα διαθέτουν νέα πιο ελκυστικά γραφικά Led.
Αναβαθμισμένο
Περνώντας στην καμπίνα, γίνεται κάτι παραπάνω από εμφανές η βελτιωμένη εικόνα, τα ποιοτικότερα υλικά, το φινίρισμα και η προσεγμένη συναρμογή.
Το ταμπλό παραμένει ογκώδες και ντύνεται με ύφασμα με καλή αίσθηση αφής. Κεντρικά αναδεύεται η ευκρινέστατη οθόνη των 12,3 ιντσών, του συστήματος πολυμέσων «Nissan Connect display». Πίσω από το κλασικό τιμόνι κεντρίζει το ενδιαφέρον ο μεγάλος πολυλειτουργικός πίνακας οργάνων 10 ιντσών με σύγχρονη απεικόνιση γραφικών.
Εργονομικά είναι προσεγμένο, με τις θέσεις των διακοπτών – λειτουργιών στα σωστά σημεία, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο. Όσον αφορά την πρακτικότητα, είναι ένα από τα κυρία πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου, με άπλετους χώρους μπροστά και πίσω και μεγάλες θήκες για αντικείμενα.
Τα καθίσματα παρέχουν την ιδανική στήριξη του σώματος των επιβατών, συμβάλλοντας στην άνεση, ακόμα και σε πολύωρα ταξίδια.
Ο όγκος του χώρου αποσκευών κυμαίνεται μεταξύ 455-504 λίτρων, ενώ με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων πλήρως αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.447 lt.
Για τις ανάγκες της εποχής
Κάτω από το καπό κρύβεται ο βενζινοκινητήρας των 1.3 λίτρων της οικογένειας DIG-T, ο οποίος συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, αποδίδοντας 140 ίππους και 240 Nm ροπής και συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.
Έμφαση στην ασφάλεια
Την πολύχρονη αυτή παρακαταθήκη την εξαργυρώνει σε κάθε δυνατή συνθήκη και οδικό δίκτυο, αποδεικνύοντας τους λόγους που πρωταγωνιστεί στην αγορά όλα αυτά τα χρόνια.
Στην πόλη κινείται με ευελιξία, παρά τις αυξημένες διαστάσεις και τον όγκο του. Παράλληλα, η υψηλή θέση οδήγησης και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες το εφοδιάζουν με ιδανική περιμετρική ορατότητα, η οποία διευκολύνει την κίνηση στον αστικό ιστό και ιδιαίτερα στα στενά.
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο αποκαλύπτει τα πλεονεκτήματα του. Ισορροπημένο στον δρόμο, με καλή αίσθηση της ανάρτησης, επικεντρωμένο στην άνεση. Η ελαστικότητα του βενζινοκινητήρα δίνει την απαραίτητη δύναμη να κινείται με αξιοπρέπεια ακόμα και σε απότομες ανηφόρες. Θα μας άρεσε πιο κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου. Η γενικότερη συμπεριφορά θυμίζει περισσότερο Hatchback παρά SUV. Συνολικά θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα αυτοκίνητο βόλτας για χαλαρή και ασφαλή οδήγηση.
Στον αυτοκινητόδρομο είναι ιδιαίτερα ευχάριστο, διαθέτοντας ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες καλή ποιότητα κύλισης και επίπεδα ηχομόνωσης, ανάλογα των mainstream προτάσεων της αγοράς, ενώ η αίσθηση παραμένει αντίστοιχη ενός άνετου hatchback.
Γενικά το ανανεωμένο Qashqai εστιάζει στον τομέα της ασφαλείας με πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (ADAS), τα οποία λειτουργούν άμεσα και έγκαιρα, βελτιώνοντας τα επίπεδα της προσοχής του οδηγού. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής κυμάνθηκε μεταξύ 6,8 – 7,5 λίτρα / 100 χιλιόμετρα. Τιμές που συναντάμε σε κάποια πλήρως υβριδικά αυτοκίνητα.
Λύσεις καθημερινότητας
Με το Qashqai η Nissan συνδυάζει πλεονεκτήματα πολλών κατηγοριών, προσφέροντας ένα αυτοκίνητο που καλύπτει πολλαπλές ανάγκες, διευκολύνοντας την καθημερινότητα. Σε όλους αυτούς, οικογενειάρχες ή μη απευθύνεται το μοντέλο αυτό. Για τους «πρακτικούς χαρακτήρες», που ψάχνουν ένα πολυλειτουργικό αυτοκίνητο, για την εκδρομή, το ταξίδι… αλλά και τις ανάγκες της οικογένειας.
Ανατίμηση ουσίας
Στους τιμοκαταλόγους της Nissan, συναντάμε την εισαγωγική έκδοση του Qashqai «Unique» από 29.990€, ελαφρά κάτω από το φράγμα των 30.000€ και μέσα στον μέσο όρο της κατηγορίας. Πρόκειται για μια ανατίμηση της αξίας σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, αλλά με ουσία, δεδομένης της τεχνολογίας και των προηγμένων συστημάτων ασφαλείας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
SUV , Crossover |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου, (WLTP) |
6.3-6.4 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
142-145 g/km |
Τύπος καυσίμου |
Βενζίνη |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
10.2 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
196 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
Euro 6e |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
9.6 κιλά/Hp, 104.1 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
5.6 κιλά/Nm, 178.4 Nm/τόνος |
ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΟΛΟ |
|
Ισχύς |
140 Hp @ 5000 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
105.1 Hp/l |
Ροπή |
240 Nm @ 1650-4000 σ.α.λ. |
Διάταξη κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
HR13DDT |
Κυβισμός κινητήρα |
1332 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
4 |
Διαμόρφωση κινητήρα |
Σε σειρά |
Διάμετρος κυλίνδρου |
72.2 mm |
Διαδρομή εμβόλου |
81.35 mm |
Βαθμός συμπίεσης |
10.5:1 |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου |
Άμεσος ψεκασμός |
Αναρρόφηση κινητήρα |
Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ |
Συστήματα κινητήρα |
Start & Stop Σύστημα |
Φίλτρο σωματιδίων |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1345-1463 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
472-590 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
455-504 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
1447 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
55 l |
Μέγιστο φορτίο |
75 κιλά |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) |
1400 κιλά |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης χωρίς φρένα |
700 κιλά |
Μέγιστο φορτίο στήριξης |
100 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4425 mm |
Πλάτος |
1835 mm |
Ύψος |
1625 mm |
Μεταξόνιο |
2665 mm |
Εμπρός ίχνος |
1580-1590 mm |
Πίσω ίχνος |
1580-1596 mm |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
11.1 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Στον μπροστινό άξονα |
Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
6 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων |
Εμπρός φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα |
Δίσκοι |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί |
215/65 R17 ή 235/55 R18 ή 235/50 R19 ή 235/45 R20 |