Live η Κίνηση στους δρόμους

Οδηγούμε Mini Cooper C 1.5T 156 PS, Steptronic: Η διορατικότητα του Αλεξάνδρου Ισηγόνη

Στην τέταρτη γενιά της αναγέννησης, το Mini Cooper επιβεβαιώνει την διαχρονική του αξία

Εσύ τι βαθμό του βάζεις;1 Ψήφοι
8.3
7.6

Χάρη στην διορατικότητα του μηχανικού Σερ Αλέξανδρου Ισηγόνη, με καταγωγή από την Σμύρνη, γεννήθηκε το 1959 το επαναστατικό Mini, επαναπροσδιορίζοντας την φιλοσοφία των αυτοκινήτων πόλης. Πλέον το δημοφιλές Mini περνάει στην τέταρτη γενιά από την αναγέννηση της μάρκας, επιβεβαιώνοντας την διαχρονική του αξία. Στο Topspeed.gr είχαμε την ευκαιρία να οδηγούμε το εισαγωγικό μοντέλο Mini Cooper C 1.5T 156 PS, με το αυτόματο Steptronic για την καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση.

Καθορίζοντας το σύγχρονο αυτοκίνητο πόλης

Ο μηχανικός και σχεδιαστής, Αλέξανδρος Ισηγόνης, υιοθέτησε την επαναστατική για την εποχή μέθοδο «όλα μπροστά»  που σταδιακά υιοθέτησαν όλα τα μοντέλα της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης, εξοικονομώντας χώρους για τους πίσω επιβάτες και βελτιώνοντας την οδηγική ισορροπία και το κέντρο βάρους τους. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως το 1999 ψηφίστηκε στην δεύτερη θέση για το αυτοκίνητο της χιλιετίας, ως το δεύτερο πιο επιδραστικό αυτοκίνητο για την πορεία της αυτοκίνησης, πίσω από το Ford Model T.

Ωστόσο, το Mini αναδείχτηκε σε ένα πραγματικό Best Seller με 5,3 εκατομμύρια πωλήσεις και με επίκεντρο το νεανικό κοινό, μετατρέποντας ήδη το αυτοκίνητο από τότε σε ένα Pop Icon, συνώνυμο της βρετανικής κουλτούρας των 60ties.

Η αναγέννηση της Mini υπό την σκέπη της BMW, σηματοδότησε την επιστροφή της ως ανεξάρτητη Trendy μάρκα, αναδεικνύοντας τον διαχρονικό ρετρό σχεδιασμό και το βρετανικό πνεύμα. Το αποτέλεσμα δικαίωσε τους Βαυαρούς, καθιερώνοντας την Mini στην αγορά, δημιουργώντας μία νέα σχολή. Πλέον το εμβληματικό Hatchback διανύει την τέταρτη γενιά του, από την στιγμή της αναγέννησης του, με στόχο να εξελίξει την φιλοσοφία του, έχοντας εξασφαλίσει το δικό του κοινό.

Κλασική φιγούρα

Ο διαχρονικός σχεδιασμός έχει καθιερώσει το Mini Cooper ως μια κλασική και αναγνωρίσιμη φιγούρα της αυτοκινητοβιομηχανίας και ως σύμβολο της σύγχρονης βρετανικής κουλτούρας, επομένως οι σχεδιαστές δεν μπορούσαν να παρεκκλίνουν από το αρχέγονο μοντέλο, αλλά έχοντας ως πρόκληση να εξελίξουν τις διαχρονικές γραμμές.

Ξεκινώντας από το μπροστινό μέρος ακολουθεί την γνώριμη εικόνα με τα φουσκωμένα φτερά που φιλοξενούν τα νέα στρογγυλά Led φωτιστικά σώματα. Η μάσκα έχει πλέον μεγαλύτερη κλίση και το στιβαρό καπό όπως στις προηγούμενες γενιές ενσωματώνει τα φτερά.

 

Το προφίλ εξελίσσει τις κλασικές καθαρές γραμμές του τρίθυρου χαμηλού αμαξώματος, διατηρώντας στο ακέραιο την γνώριμη σιλουέτα, με μυώδεις και καμπύλες επιφάνειες, που το ζωντανεύουν. Τα παράθυρα των θυρών, χωρίς πλαίσιο και η χαρακτηριστική ρετρό οροφή σε διαφορετικό χρώμα, τονίζουν τον σπορ προσανατολισμό.

Οι μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται στο πίσω μέρος, το οποίο πλέον είναι πιο οβάλ, τα φωτιστικά σώματα είναι εντελώς νέα, με σφηνοειδή τριγωνικό σχήμα και πιο καθαρά γραφικά Pixel Led, που αποτυπώνουν την βρετανική σημαία και ενώνονται μεταξύ τους με μια μαύρη λωρίδα, αποπνέοντας δυναμισμό.

Η αισθητική παραμένει αθεράπευτα ρετρό, δημιουργώντας έκδηλα συναισθήματα και με πολλή νοσταλγία για την εποχή των sixties!

Ο μινιμαλισμός ως έκφραση

Η εικόνα της καμπίνας 2 + 2 θέσεων μένει πίστη στην παράδοση, με τους σχεδιαστές να μην παρεκκλίνουν από το αρχέγονο μοντέλο, διατηρώντας και εξελίσσοντας την φιλοσοφία της Mini, η οποία εκφράζεται με τον μινιμαλισμό.

Έτσι λοιπόν, διατηρεί τα οβάλ σχήματα, με πολύ καλή συναρμογή, εξαιρετικά υλικά και με φινίρισμα από ύφασμα με καλής αίσθησης αφής, το οποίο θυμίζει σκληρό πλεκτό ύφασμα, υψηλής ραπτικής. Ενδιαφέρον έχει ο νυχτερινός «ambient» φωτισμός , με απαλά χρώματα στο κάτω μέρος, δημιουργώντας μία χαλαρή βραδινή ατμόσφαιρα.

Κεντρικά δεσπόζει η ευκρινέστατη και στρογγυλή οθόνη OLED 9,4 ιντσών του προηγμένου συστήματος πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay και από το οποίο περνάνε όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου και με ρετρό αισθητική, που θυμίζει το μοντέλο του 1959 που είχε το μεγάλο στρογγυλό ταχύμετρο σε εκείνο το σημείο.

Ακριβώς από κάτω βρίσκονται σε σειρά οι βασικοί διακόπτες με ρετρό αισθητική, και πάλι όπως το αρχέγονο μοντέλο. Συγκεκριμένα έχουν τοποθετηθεί ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου, η ηλεκτρονική μίζα, ο επιλογέας προφίλ οδήγησης και η ένταση του ήχου.

Πίσω από το όμορφο κλασικό και μικρό τιμόνι, απουσιάζει ο πίνακας οργάνων, στην θέση του οποίου αναδύεται ένα πλαίσιο και μέσω προτζέκτορα, δίνει όλες πληροφορίες στον οδηγό ψηφιακά και μέσω ολογραμμάτων.

Εργονομικά, είναι προσεγμένο, παρέχοντας όλες τις λειτουργίες και τους διακόπτες σε σωστά σημεία, διευκολύνοντας την ζωή του οδηγού, σύμφωνα με τα σύγχρονα πρότυπα.

Τα ημιμπάκετ καθίσματα παρέχουν πολύ καλή οσφυϊκή και πλευρική στήριξη του σώματος των επιβατών, με το αυτοκίνητο να αναδεικνύει τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα, δεδομένου πως δίνει την εντύπωση στον οδηγό πως γίνεται ένα με το όχημα.

Οι χώροι είναι περιορισμένοι, ιδιαίτερα για τους πίσω επιβάτες, όπου οι δύο θέσεις θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως βοηθητικές. Άλλωστε ο αστικός και δυναμικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου, το δικαιολογεί, διατηρώντας τον αυθεντικό χαρακτήρα του Mini.

Ο όγκος του χώρου αποσκευών αγγίζει τα 210 λίτρα, ενώ με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων πλήρως αναδιπλωμένες φτάνει τα 725 λτ.

Δίνει διαπιστευτήρια

Κάτω από το καπό φιλοξενείται ο γνωστός τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας TwinPower Turbo των 1,5 λίτρων απόδοσης 156 ίππων και 230 Nm ροπής και συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic επτά σχέσεων, δίνοντας τα διαπιστευτήρια για απολαυστική οδήγηση.

Fun to Live

Παραφράζοντας το Fun to Drive, η κατοχή του νέου Mini Cooper C, εμπίπτει στο φάσμα του διασκεδαστικού τρόπου ζωής, καθώς συνολικά υπόσχεται μια ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά για κάθε συνθήκη και δίκτυο.

Στην πόλη, αναμφισβήτητα βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον, εξυπηρετώντας απόλυτα τις αστικές μεταφορικές ανάγκες. Ευέλικτο και νευρικό, γίνεται ο καλύτερος σύμμαχος εντός του αστικού ιστού, σε στενά και σε κεντρικές αρτηρίες, αποπνέοντας νότα δυναμισμού.

Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο αποκαλύπτει τον δυναμικό και σπορ προσανατολισμο του. Η οδήγηση του είναι εξαιρετικά διασκεδαστική σε δρόμο με στροφές, είτε κατά την ανάβαση, είτε κατά την κατάβαση. Στον δρόμο πατάει πολύ καλά, με ωραία αίσθηση και κράτημα, αποπνέοντας αίσθημα ασφαλείας. Στρίβει υποδειγματικά χάρη στο σαφές σύστημα διεύθυνσης. Τα φρένα λειτουργούν άμεσα, προκαλώντας για πιο δυναμική οδήγηση. Η ανάρτηση, αρκετά σκληρή σε αίσθηση, βελτιώνοντας το κράτημα και περιορίζοντας την άνεση, ειδικά σε δρόμους με ανωμαλίες.

Η κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων Steptronic είναι έγκαιρη και ομαλή, ενώ υπάρχει και επιλογή στη θέση «L», όπου αλλάζει η κλιμάκωση. Οι σχέσεις γίνονται πιο κοντές και αναδεικνύει ακόμα περισσότερο τον σπορ χαρακτήρα.

Στον αυτοκινητόδρομο η αίσθηση της ποιότητας κύλισης και της ηχομόνωσης, είναι ανάλογη μεγαλύτερων προτάσεων της αγοράς, εμπνέοντας αίσθημα ασφαλείας και σταθερότητας ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες.

Γενικά το Mini Cooper οδηγικά είναι η επιτομή του «Fun To Drive», με πολύ καλό κράτημα, προκαλώντας την αίσθηση στον οδηγό πως γίνεται ένα με το αυτοκίνητο. Σε αυτό συντελεί η χαμηλή θέση οδήγησης, το σκληρό τιμόνι και η σωστή κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.

Με 5+1 προφίλ οδήγησης, προσαρμόζεται στις διαθέσεις του οδηγού και τις εκάστοτε συνθήκες. Συγκεκριμένα το Go – Kart, το αντίστοιχο Sport άλλων αυτοκινήτων. Αλλάζει η χαρτογράφηση του κινητήρα, σκληραίνει ακόμα περισσότερο το σύστημα διεύθυνσης και η ανάρτηση, με την συμπεριφορά να γίνεται πραγματικά συναρπαστική, χαρίζοντας ικανοποίηση. Το Core, ως «πυρήνας» είναι το βασικό προφίλ οδήγησης, ιδανικό για την καθημερινότητα. Το Green, είναι το «οικολογικό» πρόγραμμα, πετυχαίνοντας μικρότερη κατανάλωση και ρύπους, αλλά με πιο συμβατικές επιδόσεις και οδική συμπεριφορά. Τα επόμενα δύο, Vivid και Timeless έχουν ως επίκεντρο την ατμόσφαιρα της καμπίνας, το πρώτο με πιο έντονα χρώματα και ήχο και το δεύτερο με πιο κλασικό στυλ, με έμπνευση από το εσωτερικού του μοντέλου των sixties. Τέλος, υπάρχει και το προσαρμοζόμενο, στο οποίο ο οδηγός επιλέγει τα χαρακτηριστικά της οδήγησης που θέλει, ως το προσωπικό του ύφος.

Αναφορικά με την αυτονομία, αυτή κυμάνθηκε ανάλογα με το προφίλ οδήγησης από 8,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα έως 10,5 λτ/100 χιλιόμετρα

Αιώνιος έφηβος

Το Mini Cooper μπορεί να χαρακτηριστεί ως « ο αιώνιος έφηβος της αυτοκινητοβιομηχανίας», με τις χαρακτηριστικές γραμμές του να παραμένουν επίκαιρες και διαχρονικές, σχηματίζοντας το απόλυτο pop art αυτοκίνητο, με επίκεντρο το νεαρότερο ηλικιακά κοινό, αλλά και όσους αισθάνονται νέοι! Παράλληλα, είναι ιδανικό για όσους επιθυμούν ένα αυτοκίνητο πόλης, που δίνει έμφαση στην οδική συμπεριφορά, στο στυλ και τον δυναμισμό.

Ευχάριστη έκπληξη

Προφανώς το Mini Cooper που διακατέχεται από μια lifestyle κουλτούρα, δεν είναι ένα φτηνό προϊόν. Ωστόσο, η τιμή διάθεσης από 25.550€, είναι μια ευχάριστη έκπληξη, καθιστώντας το ανταγωνιστικό και με «όπλα» τον πληρέστατο εξοπλισμό και την ποιότητα κατασκευής.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΑΜΑΞΩΜΑ

Τύπος

Hatchback

Καθίσματα

4

Πόρτες

3

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP)

5.9-6.2 l/100 km

Εκπομπές CO2 (WLTP)

133-137 g/km

Τύπος καυσίμου

Βενζίνη

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα

7.7 δευτ

Μέγιστη ταχύτητα

225 km/h

Προδιαγραφές Καυσαερίων

Euro 6e

Αναλογία βάρους/ισχύος

8.6 κιλά/Hp, 116.9 Hp/τόνος

Αναλογία βάρους/Ροπή

5.8 κιλά/Nm, 172.3 Nm/τόνος

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ισχύς

156 Hp

Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού

104.1 Hp/l

Ροπή

230 Nm

Διάταξη κινητήρα

Εμπρός, εγκάρσια

Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα

B38A15M2

Κυβισμός κινητήρα

1499 cm3

Αριθμός κυλίνδρων

3

Διαμόρφωση κινητήρα

Σε σειρά

Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο

4

Σύστημα ψεκασμού καυσίμου

Άμεσος ψεκασμός

Αναρρόφηση κινητήρα

Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ

Συστήματα κινητήρα

Start & Stop Σύστημα

Φίλτρο σωματιδίων

ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ

Βάρος

1335 κιλά

Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών

210 l

Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών

725 l

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

Μήκος

3876 mm

Πλάτος

1744 mm

Ύψος

1432 mm

Μεταξόνιο

2495 mm

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ

Κίνηση

Στον μπροστινό άξονα

Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων

7 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic

Εμπρός φρένα

Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω φρένα

Δίσκοι

Βοηθητικά συστήματα

ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)

Τύπος διεύθυνσης

Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)

Σύστημα διεύθυνσης

Ηλεκτρικό Τιμόνι

Τροχοί

195/55 R 16 ή 205/45 R17 ή 215/40 R18

Photo Gallery

Συμπέρασμα
Εν κατακλείδι, το Mini Cooper C είναι η εξέλιξη ενός Icon πόλης. Η διορατικότητα του ελληνικής καταγωγής δημιουργού του, Αλεξάνδρου Ισηγόνη, το καθιστά σημείο αναφοράς. Δημιουργεί νοσταλγία με τον όμορφος ρετρό  διαχρονικό σχεδιασμός, συνεχίζοντας τον θρύλο του. Το μίνιμαλ εσωτερικό και ποιοτικό εσωτερικό ακολουθεί την αισθητική του αρχέγονου μοντέλου, ευχάριστο σε αίσθηση, παρά τους ελαχιστους χώρους. Ωστόσο, εκεί που ξεχωρίζει είναι η σπορ συμπεριφορά, συναρπάζοντας οδηγό και επιβάτες, διεκδικώντας σημαντικό ποσοστό πωλήσεων από μία κατηγορία που χάνεται, τα Hot Hatchback, με στόχο το νεαρότερο και ανήσυχο κοινό. Για το Mini Cooper δεν χρειάζεται να αναφέρουμε πολλά, καθώς η εμπορική του επιτυχία μιλάει από μόνη της, απευθυνόμενη στο κοινό του Mini Cooper.
Εσωτερικό & πρακτικότητα
6.1
Τρεχούμενα έξοδα
6.9
Οδική συμπεριφορά
9.4
Επιδόσεις
8
Παράγοντας απόλαυσης
9.1
Value for money
8.1
Άνεση
5.8
Εσύ τι βαθμό του βάζεις;1 Ψήφοι
8.3
ΣΥΝ
Διαχρονικός χαρακτήρας
Σπορ αίσθηση
Οδική συμπεριφορά
Ποιότητα κατασκευής
Διάκοσμος εσωτερικού
Καθημερινότητα
Αστικός προσανατολισμός
ΠΛΗΝ
Χώροι
Πρακτικότητα
7.6