Η Mercedes – Benz κινούμενη στις ανάγκες και τις επιταγές της σύγχρονης εποχής, εξηλεκτρίζει το μικρότερο SUV της γκάμας της, την GLA με αποδοτικό επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα. Με αυτήν την έκδοση, την GLA 250e συμβιώσαμε στο Topspeed.gr στην εβδομαδιαία συμβίωση και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις.
Επαναπροσδιορισμός
Το 2013 η Mercedes αποφάσισε δειλά να δοκιμάσει την τύχη της στην ανερχόμενη κατηγορία των C-SUV, παρουσιάζοντας την πρώτη γενιά της GLA. Λέω δειλά, καθώς ουσιαστικά το αυτοκίνητο ήταν μια Crossover υπερυψωμένη εκδοχή της τότε γενιάς της A Class. Το αυτοκίνητο ξεπέρασε τις προσδοκίες, καθώς έγινε δημοφιλές στο κοινό, χάρη στον πιο περιπετειώδη χαρακτήρα από την συμβατική A Class.
Έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2019, όπου η Mercedes βλέποντας την επιτυχία της, αποφάσισε να την αντικαταστήσει, επενδύοντας σε ένα αυτόνομο μοντέλο. Το 2019 παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά του μοντέλου, με τον επαναπροσδιορισμό της ως καθαρό C-SUV, εγκαταλείποντας την Crossover αισθητική. Το 2022 το μοντέλο υποβλήθηκε στο καθιερωμένο Facelift προκειμένου να παραμείνει φρέσκο.
Συμπαγές αλλά επιβλητικό
Η GLA, άλλαξε και τον τύπο αμαξώματος, διατηρεί ωστόσο τον σπορτίφ προσανατολισμό, προκειμένου να διαφοροποιείται από την πιο πρακτική GLB. Η σαφώς πιο πληθωρική νέα σιλουέτα, χαρακτηρίζεται από έντονες καμπύλες και το νέο Family Look της εταιρείας.
Ειδικότερα, το μπροστινό μέρος κρατάει τις αναλογίες της Hatchback A Class και προσαρμόζει τα χαρακτηριστικά της SUV γκάμας, με πιο κάθετη πρόσοψη, μεγάλη και επιβλητική μάσκα που ενσωματώνεται στον δυναμικό προφυλακτήρα και πλαισιώνεται από τους όμορφους μακρόστενους προβολείς. Το σχετικά κοντό καπό, διαθέτει τα χαρακτηριστικά έντονα κάθετα νεύρα.
Το προφίλ υιοθετεί μια όμορφη ωοειδή σιλουέτα, αυξάνοντας αναλογικά τον εσωτερικό χώρο και παράλληλα προδίδοντας ένα αεροδυναμικό και σπορτίφ στυλ. Οι καμπύλες γραμμές συνδυάζονται με μυώδεις επιφάνειες, δίνοντας ζωή σε ένα ενδιαφέρον σύνολο που δεν θυμίζει άλλο αυτοκίνητο.
Το πίσω μέρος αγριεύει με τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα να στενεύουν προς το εσωτερικό της πέμπτης πόρτας, με το βαθύ πλαίσιο για την πινακίδα και την διακριτική αεροτομή οροφής. Ο προφυλακτήρας με χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, τονίζει τον δυναμισμό με τις δυο επινικελωμένες οβάλ απολήξεις της εξάτμισης στις άκρες του αμαξώματος, τονίζοντας τον επιθετικό προσδιορισμό του.
Φιλόξενο και ατμοσφαιρικό
Η καμπίνα ακολουθεί την πεπατημένη των σύγχρονων Mercedes, αποτελώντας την αιχμή του δόρατος της GLA.
Το ταμπλό δείχνει όμορφο και στιβαρό, με πληθωρικές γραμμές, εστιάζοντας στην τεχνολογία και την ψηφιοποίηση. Βασικός πρωταγωνιστής το σύστημα πολυμέσων MBUX που αποτελείται από τις διπλές οθόνες 10,25 ιντσών έκαστη που η μια είναι σαν συνέχεια της άλλης, με την αριστερή πλευρά να είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η δεξιά το σύστημα πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay.
Η ποιότητα των υλικών, το φινίρισμα και η συναρμογή βρίσκονται στο κορυφαίο επίπεδο της κατηγορίας. Η εικόνα του δείχνει εντυπωσιακή, δημιουργώντας αίσθηση ασφαλείας στους επιβάτες. Η διπλή οθόνη μοιάζει σα να αναδύεται μέσα από το ταμπλό. Από τη δεξιά πλευρά στη θέση του συνοδηγού αλλάζει το μοτίβο με μια εγκοπή με φινίρισμα από πλαστικό που θυμίζει ανθρακονήματα. Ενώ το σήμα κατατεθέν είναι οι στρογγυλοί αεραγωγοί κεντρικά κάτω από την οθόνη και δεξιά και αριστερά του ταμπλό, δίνοντας μια νότα δυναμισμού.
Εργονομικά το αυτοκίνητο είναι προσεγμένο, με τους διακόπτες στα σωστά σημεία, ώστε ο οδηγός να είναι επικεντρωμένος στον δρόμο. Οι χώροι είναι ιδανικοί να φιλοξενήσει με άνεση 4 ενηλίκους επιβάτες, με ιδανική διάταξη και πολλές θήκες, συμβάλλοντας στην αύξηση της πρακτικότητας.
Τα καθίσματα προσφέρουν πολύ καλή στήριξη του σώματος των επιβατών, εξαιρετικά άνετα και με καλή αίσθησης αφής, όπως αρμόζει σε ένα Premium C-SUV. Ενδιαφέρον έχει η κεντρική κονσόλα ανάμεσα από τα μπροστινά καθίσματα, που δίνει έναν σύγχρονο αέρα στην καμπίνα, επωφελούμενη από την τοποθέτηση του επιλογέα ταχυτήτων στον διακόπτη των φλας δίπλα από το τιμόνι.
Συνολικά οι πολλές λεπτομέρειες αλουμινίου, τονίζουν την πολυτέλεια αναδεικνύοντας το στυλ και την αισθητική του αυτοκινήτου.
Χαρακτηριστικό πλέον των σύγχρονων Mercedes είναι ο βραδινός led ambient φωτισμός που ομορφαίνει τον χώρο, δημιουργώντας μια χαλαρωτική ατμόσφαιρα.
Ο όγκος αποσκευών είναι μειωμένος σε σχέση τις συμβατικές εκδόσεις κατά 50 λίτρα εξαιτίας της μπαταρίας, αγγίζοντας τα 385 λτ, ενώ με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα τα 1.385 λτ.
Στον αστερισμό του εξηλεκτρισμού
Η Mercedes-Benz εφοδιάζει το επαναφορτιζόμενο υβριδικό της SUV με ένα αποδοτικό κινητηριο σύνολο συνολικής απόδοσης 218 ίππων και 450 Nm ροπής, το οποίο αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.33 λίτρων απόδοσης 163 ίππων και 270 Nm ροπής και έναν ηλεκτροκινητήρα των 109 ίππων και 300 Nm, στέλνοντας την κίνηση στον μπροστινό άξονα. Συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων (8G-DCT).
Το σύστημα συνδυάζεται και ολοκληρώνεται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 15.6 kWh, από την οποία χρησιμοποεί καθαρά τις 11.5 kWh, με την ηλεκτρική αυτονομία να ορίζεται στα 63-70 χιλιόμετρα σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP.
Καθημερινότητα με πολυτέλεια
Φεύγουμε από την θεωρία και παίρναμε στην πράξη, προκειμένου να ζήσουμε την Mercedes-Benz GLA 250e σε κάθε δυνατή συνθήκη και οδικό δίκτυο.
Στην πόλη είναι ευκολοδήγητο θυμίζοντας σε ευελιξία μικρότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας των B-SUV. Σε αυτό συμβάλλει το οωειδές σχήμα, η υψηλή θέση οδήγησης και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που βελτιώνουν αισθητά την ορατότητα, στοιχεία που σε συνδυασμό με τον μικρό κύκλο στροφής 11.4 μέτρων, αυξάνουν την ευελιξία στον αστικό κύκλο. Παράλληλα, η δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης στον αστικό ιστό εκμηδενίζει την κατανάλωση.
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο αναδεικνύει τα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά, που εκπονούνται από το αποδοτικό κινητήριο σύνολο. Η ιπποδύναμη σε συνδυασμό με την ισχυρή ροπή του δίνουν την απαραίτητη ισχύ για να ανέρχεται σε έντονες ανηφορικές διαδοχικές στροφές απροβλημάτιστα. Το κράτημα είναι αντίστοιχο της φήμης της εταιρείας, αυξάνοντας το αίσθημα της ασφαλείας. Η λειτουργία της ανάρτησης ισορροπεί μεταξύ άνεσης και ευστάθειας, σφραγίζοντας την καλή δουλειά που έκαναν οι τεχνικοί του τριάκτινου αστεριού.
Στον αυτοκινητόδρομο η αρχοντική αίσθηση της ποιότητας κύλισης και της ηχομόνωσης, δεν επιτρέπουν αμφισβήτηση ακόμα και για το μικρότερο SUV στη γκάμα της Mercedes, δημιουργώντας όλες τις προϋποθέσεις για ένα ευχάριστο και ασφαλές ταξίδι, ακόμα και με υψηλές ταχύτητες.
Γενικά η GLA ενσωματώνει ολόκληρη την οδηγική φιλοσοφία της Mercedes. Ευχάριστη, άνετη και ασφαλής και ταυτόχρονα αρκετά ευέλικτη.
Με τρία προφίλ οδήγησης, EV για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση ιδίως στον αστικό ιστό και μέχρι τα 140 χλμ/ώρα. Hybrid, στο οποίο συνεργάζονται οι δυο κινητήρες, αλλά κατά 80% χρησιμοποεί την ηλεκτρική ενέργεια. Ταυτόχρονα υπάρχει η δυνατότητα του «Battery Save», χρησιμοποιώντας κυρίως τον βενζινοκινητήρα και κάνοντας οικονομία στις πολύτιμες kWh. Στο Sport σκληραίνει το τιμόνι και η ανάρτηση και είναι διαθέσιμη ολόκληρη η ισχύς και η ροπή στις διαθέσεις του οδηγού.
Η κατανάλωση με πλήρη φόρτιση είναι μόλις 1,5 λίτρο / 100 χιλιόμετρα, η οποία θα ξεπεράσει τα 8,5 λίτρα / 100 χλμ όταν η μπαταρία ξεφορτίσει, κάνοντας σαφές την ανάγκη να είναι πλήρως φορτισμένο για την ομαλή λειτουργία του συστήματος.
Οι μεγάλοι χρόνοι χρόνοι φόρτισης που απαιτούνται σε τυπικό ταχυφορτιστή, περιορίζουν την χρηστικότητα του παρά την σχετικά μεγάλη αυτονομία για PHEV, η οποία σε πραγματικές συνθήκες μεταφράζεται σε περίπου 50-55 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης.
Εστιάζοντας στο κύρος
Ο σκοπός της Mercedes είναι να ικανοποιήσει το καταναλωτικό κοινό των αστικών κέντρων με ένα ανώτερο κοινωνικό status, που χρειάζονται ένα αυτοκίνητο για την κάλυψη των μεταφορικών και οικογενειακών τους αναγκών, που προσφέρει αδιαμφισβήτητο κύρος και είναι ικανό τόσο για μικρές και μεγάλες αποδράσεις, αλλά ταυτόχρονα και για ευέλικτη κίνηση εντός πόλης, καθιστώντας την GLA ως ιδανική επιλογή.
Το Plug – In Entry Level SUV του αστεριού
Στους καταλόγους οι τιμές της επαναφορτιζόμενης υβριδικής GLA 250e αρχίζουν από τις 56.499,99 €, που αποτυπώνει το υψηλότερο κόστος κτήσης των Plug-In Hybrid μοντέλων. Ωστόσο, δεν υπερβάλλει, προσπαθώντας να διατηρήσει την αξία σε λογικά πλαίσια, ως το entry level Plug – In Hybrid SUV του τριάκτινου αστεριού.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
SUV |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) |
1.1-1.4 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
24-31 g/km |
Τύπος καυσίμου |
Βενζίνη / ηλεκτρική ενέργεια |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
7.9 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
210 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
Euro 6d-ISC-FCM |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
7.9 κιλά/Hp, 126.4 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
3.8 κιλά/Nm, 260.9 Nm/τόνος |
ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΟΛΟ |
|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ |
|
Ισχύς |
163 Hp @ 5500 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
122.4 Hp/l |
Ροπή |
270 Nm @ 2000-3500 σ.α.λ. |
Διάταξη κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
M 282 |
Κυβισμός κινητήρα |
1332 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
4 |
Διαμόρφωση κινητήρα |
Σε σειρά |
Διάμετρος κυλίνδρου |
72.2 mm |
Διαδρομή εμβόλιου |
81.4 mm |
Βαθμός συμπίεσης |
11.8 |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου |
Άμεσος ψεκασμός |
Αναρρόφηση κινητήρα |
Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ |
Μηχανισμός διανομής αερίων |
DOHC |
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα |
4.5 l |
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΡΑΣ |
|
Ηλεκτρική ισχύς |
109 Hp |
Ηλεκτρική ροπή |
300 Nm |
Θέση ηλεκτρικού κινητήρα |
Ανάμεσα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και στο κιβώτιο ταχυτήτων |
ΣΥΝΟΛΟ |
|
Συνολική ισχύς συστήματος |
218 Hp |
Ροπή συστήματος |
450 Nm |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ |
|
Ακαθάριστη χωρητικότητα μπαταρίας |
15.6 kWh |
Καθαρή (χρησιμοποιήσιμη) χωρητικότητα μπαταρίας |
11.5 kWh |
Τεχνολογία μπαταρίας |
Ιόντων λιθίου (Li-Ion) |
Θέση μπαταρίας |
Κάτω από τα πίσω καθίσματα |
Ηλεκτρική αυτονομία (WLTP) |
63-70 km |
Μέση κατανάλωση ενέργειας (WLTP) |
18.9-20.4 κιλοβατώρα/100 χλμ |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1725 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
575 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
385 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
1385 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
35 l |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) |
1800 κιλά |
Μέγιστο φορτίο στήριξης |
80 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4412 mm |
Πλάτος |
1834 mm |
Ύψος |
1609 mm |
Μεταξόνιο |
2729 mm |
Εμπρός ίχνος |
1605 mm |
Πίσω ίχνος |
1583 mm |
Εμπρός πρόβολος |
907 mm |
Πίσω πρόβολος |
776 mm |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
11.4 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Στον μπροστινό άξονα |
Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
8 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DCT |
Εμπρός ανάρτηση |
Ανεξάρτητο, τύπου McPherson με σπειροειδή ελατήριο και αντιστρεπτική ράβδο |
Πίσω ανάρτηση |
Σπειροειδές ελατήριο, συστροφή |
Εμπρός φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα |
Δίσκοι |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί |
215/65 R17 |