Η εναλλακτική των τετράθυρων coupé ως πιο σπορτίφ και νεανική πρόταση, σε σχέση με τα Sedan, βρίσκει πρόσφορο έδαφος και στην μικρομεσαία κατηγορία για την Mercedes – Benz, με την CLA, έχοντας ως βάση την A Class. Στο Topspeed.gr είχαμε την ευκαιρία να συμβιώσουμε για μία εβδομάδα με την ενδιαφέρουσα CLA 200, ας την γνωρίσουμε!
Στις διαταγές της εποχής
Η αυτοκινητιστική μόδα θέλει τα δίθυρα και τρίθυρα μοντέλα να μειώνονται αισθητά και να έχουν παρουσία μόνο σε ειδικές κατηγορίες. Ωστόσο, δεν δημιουργείται κενό, δεδομένου πως νέες κατηγορίες δημιουργούνται προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες και τις επιθυμίες. Μία από αυτές είναι τα τετράθυρα Coupé με την Mercedes-Benz να βρίσκεται μεταξύ των στυλοβατών του νέου τύπου αμαξώματος.
Ειδικότερα η CLA διανύει ήδη την δεύτερη γενιά της η οποία παρουσιάστηκε το 2019 και την δοκιμάζουμε παρακάτω στην έκδοση CLA 200. Η πρώτη της γενιά παρουσιάστηκε το 2013 και αποτέλεσε μία έκπληξη στο νεανικό κοινό, χτίζοντας τις βάσεις για το σημερινό μοντέλο!
Επίκεντρο η σιλουέτα
Η γερμανική εταιρεία εστιάζει στον τομέα της σχεδίασης, αναδεικνύοντας την προσεγμένη σιλουέτα και τις γραμμές του κομψού αμαξώματος, με στόχο να εντυπωσιάζει στο πέρασμα της!
Ειδικότερα το μπροστινό μέρος χαρακτηρίζεται από το χαμηλό ρύγχος, το κυρτό καπό με τα δύο χαρακτηριστικά κάθετα νεύρα των Mercedes. Την πρόσοψη κοσμεί η μοντέρνα σπορτίφ μάσκα με μοτίβο το τριάκτινο αστέρι σε όλη την επιφάνεια της, η οποία πλαισιώνεται από τους μοντέρνους και όμορφους Matrix Led προβολείς τον μυώδη σπορ προφυλακτήρα!
Το προφίλ αποτυπώνει ολόκληρο το στυλ του αυτοκινήτου, προσδιορίζοντας εμφανώς τον τύπο του αμαξώματος. Απλές, λιτές και καμπύλες γραμμές σε συνδυασμό με τις μυώδεις επιφάνειες, συνθέτουν ένα όμορφο σχήμα, ακροβατώντας μεταξύ μοντέρνου και κλασικού. Η έντονη κλήση του πίσω παραθύρου, που δένει αρμονικά με τον τρίτο όγκο και το χαμηλό αμαξωμα, του προσδίδουν τον απαραίτητο σπορτίφ τόνο, ενισχύοντας τον δυναμισμό του!
Το πίσω μέρος ακολουθεί επίσης την ίδια γραμμή, με το κυρτό πορτμπαγκάζ να καταλήγει στον μυώδη προφυλακτήρα με τις επινικέλωνες τραπεζοειδείς απολήξεις της εξάτμισης δεξιά και αριστερά, οι οποίες χωρίζονται από έναν αεροδυναμικό διαχύτη. Τα οριζόντια φωτιστικά σώματα με led γραφικά, ακολουθούν την σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα των πιο σπορ αμαξωμάτων της Mercedes.
Οι παραπάνω λεπτομέρειες την διαφοροποιούν σημαντικά από το Sedan αμάξωμα της A Class, δίνοντας της τα εχέγγυα να ακολουθήσει την δίκη της πορεία, ως ανεξάρτητο και άκρως ενδιαφέρουσα σπορ πρόταση, η οποία έχει χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας, μόλις 0,24 Cd.
Υψηλά στάνταρ
Η καμπίνα είναι εναρμονισμένη με την σύγχρονη οπτική της Mercedes-Benz, με υψηλής αισθητικής διάκοσμο και φινίρισμα, δημιουργώντας ένα φιλόξενο και χαλαρό περιβάλλον.
Η συναρμογή βρίσκεται στο ύψιστο επίπεδο, ενώ η επιλογή των υλικών έγινε από το πάνω ράφι, δίνοντας έμφαση στην άνεση και την πολυτέλεια.
Το ταμπλό θυμίζει πολύ εκείνο της A Class, καθώς μοιράζεται αρχιτεκτονική και στοιχεία σχεδιασμού. Πλήρως ψηφιοποιημένο με την τελευταία έκδοση του συστήματος πολυμέσων MBUX με trackpad στη βάση της κονσόλας που αποτελείται από δύο διαδοχικές οθόνες, για τις λειτουργίες του infotainment του πίνακα οργάνων. Οι στρογγυλοί αεραγωγοί δίνουν μια σπορ αίσθηση και την απαιτούμενη νότα δυναμισμού.
Τα ημιμπάκετ καθίσματα παρέχουν υποδειγματική στήριξη του σώματος των επιβατών και υψηλό επίπεδο άνεσης για πέντε επιβάτες χάρη στο μακρύ μεταξόνιο.
Εργονομικά, ο οδηγός έχει όλους τους διακόπτες γύρω του, σε σημεία που μπορεί να τους βρει χωρίς να αποσπάσει την προσοχή του από τον δρόμο. Αν και δεν πρόκειται για αυτοκίνητο που εστιάζει στην πρακτικότητα, οι σχεδιαστές έχουν κάνει καλή διαχείριση του χώρου, με έξυπνες θήκες σε ολόκληρη την καμπίνα.
Ο χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός για τα δεδομένα της κατηγορίας αγγίζοντας τα 460 λίτρα. Ωστόσο, παρά τον τρίτο όγκο, τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται, συμβάλλοντας στην πρακτικότητα, ιδιαίτερα για την μεταφορά μεγάλων αντικειμένων.
Αναμφίβολα, ένα από τα δυνατά του σημεία είναι ο νυχτερινός ambient φωτισμός, που δημιουργεί χαλαρωτική ατμόσφαιρα στην καμπίνα κατά τη νυχτερινή οδήγηση.
Όλα τα παραπάνω στοιχεία συντελούν και διαμορφώνουν τα υψηλά στάνταρ του εσωτερικού, όπως αρμόζουν σε ένα μοντέλο της γκάμας της Mercedes – Benz.
Easy Driven
Κάτω από το καπό, φιλοξενείται ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1,3 λίτρων απόδοσης 163 ίππων και 250 Nm ροπής, ο οποίος στέλνει την κίνηση στον μπροστινό άξονα. Παρόλο, που δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, είναι ικανοποιητικός για ήρεμη και ποιοτική οδήγηση!
Επαναπροσδιορίζοντας την απόλαυση
Η κομψή σιλουέτα, το δυναμικό παρουσιαστικό αλλά και το τριάκτινο αστέρι στην μάσκα, δημιουργούν μεγάλες προσδοκίες για την απόδοση του σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης! Από τη θεωρία στην πράξη και η CLA αποκαλύπτεται ολοκληρωτικά!
Στην πόλη θα εκπλήξει ευχάριστα, καθώς παρά το μήκος των 4.688 mm, το αυτοκίνητο είναι αρκετά ευέλικτο και ευκολοδήγητο. Σε αυτό το χαρακτηριστικό παίζουν καθοριστικό ρόλο οι καθαρές γωνιές του παρμπρίζ.
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο θα βρεθεί στο φυσικό του περιβάλλον, ξεδιπλώνοντας όλα τα ταλέντα του. Η υψηλή ροπή των 250Nm είναι σύμμαχος στο ορεινό δίκτυο και σε συνδυασμό με το ακριβέστατο τιμόνι, αυξάνει το αίσθημα ασφαλείας. Το κράτημα είναι κορυφαίο, το αυτοκίνητο κολλάει στο έδαφος, χάρη στην ισορροπημένη ανάρτηση, η οποία μεταξύ άνεσης και δυναμισμού. Η αίσθηση ωστόσο για την διακοσάρα CLA δεν είναι σπορ, αλλά εστιάζει στην απολαυστική και ποιοτική οδήγηση, σαν ένα αυτοκίνητο μεγάλου τουρισμού.
Στον αυτοκινητόδρομο η αίσθηση είναι αρχοντική, η ποιότητα κύλισης βρίσκεται στα κορυφαία επίπεδα της κατηγορίας, ενώ η ηχομόνωση είναι αντίστοιχη του ονόματος της Mercedes-Benz. Όλα αυτά συντελούν για ένα απολαυστικό και άνετο ταξίδι για όλους τους επιβάτες!
Γενικά διαθέτει τέσσερα προγράμματα οδήγησης. Το Comfort που εστιάζει στην άνεση και ταιριάζει περισσότερο στο στυλ του αυτοκινήτου, το Sport, που αλλάζει την χαρτογράφηση του κινητήρα, με την ανάρτηση να σκληραίνει και το τιμόνι να γίνεται πιο βαρύ, ενώ ο ήχος του κινητήρα γίνεται πιο έντονος, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για πιο συναρπαστική αίσθηση της οδήγησης. Το ECO, το οποίο χρησιμεύει για οικονομία στον αστικό ιστό. Δεν ταιριάζει στο στυλ του αυτοκινήτου, καθώς η επιλογή του συνοδεύεται από αναιμικές επιδόσεις. Το τέταρτο προφίλ είναι το «individual», το προσωποποιημένο, καθώς ο οδηγός έχει την ευκαιρία να προσαρμόσει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις δικές του απαιτήσεις και διαθέσεις. Η μέση συνδυασμένη κατανάλωση της δοκιμής άγγιξε τα 9,5 λίτρα / 100 χιλιόμετρα.
Νεανικός αέρας
Η νέα Mercedes – Benz έρχεται με νεανικό αέρα με σαφή εμπορικό στόχο, το νεανικό κοινό, είτε πρόκειται για εργένηδες, είτε για νέους ηλικιακά οικογενειάρχες. Για όσους θεωρούν τα σεντάν παρωχημένα, για αυτό επιθυμούν τον δυναμισμό του coupé αμαξώματος σε συνδυασμό με την πρακτικότητα των τεσσάρων θυρών! Αλλά κυρίους για όσους θέλουν ένα κομψό αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση!
Δεν ξεφεύγει…
Στους τιμοκαταλόγους της Mercedes-Benz οι ενδιαφερόμενοι θα βρουν την CLA 200 από 35.499,00€. Ένα ποσό που δεν ξεφεύγει από τα λογικά πλαίσια, προσφέροντας ποιότητα και κομψότητα στην σωστή τιμή. Παράλληλα διατίθεται ήδη από την ελληνική αντιπροσωπεία και η ανανεωμένη CLA 200 με ήπια υβριδική υποβοήθηση 48 Volt και τιμή από 50.749,99 €.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
Coupé |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
4 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) |
5.8-6.6 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
132-150 g/km |
Τύπος καυσίμου |
Βενζίνη |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
8.2 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
229 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
Euro 6d-ISC-FCM |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
8.3 κιλά/Hp, 119.9 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
5.4 κιλά/Nm, 183.8 Nm/τόνος |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ισχύς |
163 Hp @ 5500 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
122.4 Hp/l |
Ροπή |
250 Nm @ 1620-4000 σ.α.λ. |
Διάταξη κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
M 282.914 |
Κυβισμός κινητήρα |
1332 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
4 |
Διαμόρφωση κινητήρα |
Σε σειρά |
Διάμετρος κυλίνδρου |
72.2 mm |
Διαδρομή εμβόλιου |
81.4 mm |
Βαθμός συμπίεσης |
10.6 |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου |
Άμεσος ψεκασμός |
Αναρρόφηση κινητήρα |
Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ |
Μηχανισμός διανομής αερίων |
DOHC |
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα |
5.1 l |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1360 κιλά |
4299.01 lbs. |
|
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
590 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
460 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
43 l |
Μέγιστο φορτίο |
100 κιλά |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) |
1600 κιλά |
Μέγιστο φορτίο στήριξης |
80 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4688 mm |
Πλάτος |
1830 mm |
Ύψος |
1444 mm |
Μεταξόνιο |
2729 mm |
Εμπρός ίχνος |
1612 mm |
Πίσω ίχνος |
1602 mm |
Εμπρός πρόβολος |
927 mm |
Πίσω πρόβολος |
1032 mm |
Απόσταση από το έδαφος |
104 mm |
Συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) |
0.24 |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
11.1 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Στους μπροστινούς τροχούς |
Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
7 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων G-DCT |
Εμπρός ανάρτηση |
Ανεξάρτητη τύπου McPherson , Εγκάρσιος σταθεροποιητής |
Πίσω ανάρτηση |
Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, Εγκάρσιος σταθεροποιητής |
Εμπρός φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα |
Δίσκοι |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί |
205/60 R16 ή 205/55 R17 ή 225/45 R18 |
Είναι τόσο όμορφη αυτή η Benz που δε με νοιάζει τίποτε άλλο! Την έχω βάλει στο μάτι, θα είναι το επόμενό μου αυτοκίνητο
0