Έχουμε συνηθίσει τη Mazda ως κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων, διατηρώντας αυτή τη φιλοσοφία και στα νεοφερμένα SUV της. Ωστόσο, η Premium στροφή των τελευταίων ετών, ανοίγει την όρεξη στην ιαπωνική εταιρεία να εξερευνήσει και να δοκιμάσει την τύχη της σε νέες κατηγορίες. Μια από αυτές αφορά την κατηγορία των Ε-SUV, με εκπρόσωπο της, το νέο CX-60 eSkyaktive PHEV. Η εβδομαδιαία συμβίωση μαζί του, ανέδειξε τον διαφορετικό χαρακτήρα του, αφήνοντας ανάμεικτες εντυπώσεις!
Ενισχύοντας το κύρος της Mazda
Το Mazda CX-60 παρουσιάστηκε τον Μάρτιο του 2022 και αποτελεί την ευρωπαϊκή ναυαρχίδα της Mazda (καθώς για άλλες αγορές υπάρχει και το μεγαλύτερο CX-90). Στόχος της είναι η ενίσχυση του κύρους της εταιρικής της ταυτότητας και η καθιέρωση της στην δύσκολη Premium αγορά!
Δεν κρύβει το μέγεθος
Πληθωρικό σε διαστάσεις, με καθαρές γραμμές και μυώδεις επιφάνειες σχηματίζεται μια συμμετρική σιλουέτα, ο όγκος της οποίας δεν περνάει απαρατήρητος.
Το κάθετο εμπρός μέρος είναι επιβλητικό, ακολουθώντας πιστά την εταιρική ταυτότητα της Mazda. Το μεγάλο καπό υψώνεται σε κάθετη θέση και ο ογκώδης προφυλακτήρας ενσωματώνει την μεγάλη μάσκα με το επινικελωμένο πλαίσιο. Οι LED προβολείς αντιθέτως είναι εξαιρετικά μικροί, σε σύγκριση με το μέγεθος του αυτοκινήτου. Χωρίζονται σε δύο μέρη, το ένα ενσωματώνεται στο νίκελ πλαίσιο της μάσκας, ως συνέχεια του, θυμίζοντας αστρόξιφος! Το δεύτερο είναι ημικυκλικό και βρίσκεται στις άκρες των φτερών, ως φυσική συνέχεια του πρώτου.
Το προφίλ χαρακτηρίζεται από μια ογκώδη ορθογώνια σιλουέτα με καθαρές γραμμές και μυώδεις επιφάνειες, που αναδεικνύουν τον όγκο και το μέγεθος του αυτοκινήτου.
Η πιο κομψή όψη είναι το πίσω μέρος, το οποίο κλείνει σχεδόν κάθετα. Τα μεγάλα οριζόντια σφηνοειδή φωτιστικά σώματα, με γραφικά LED εκτείνονται στο εσωτερικό της πέμπτης πόρτας, στην κορυφή της οποίας υπάρχει μια όμορφη αεροτομή. Ο προφυλακτήρας, με χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, δίνει μια πρακτική νότα και παίρνει ζωή από τον μαύρο διακριτικό Off-Road διαχύτη, που πλαισιώνεται από την τετραπλή απόληξη της εξάτμισης, δύο από κάθε πλευρά!
Φωτεινό και βιώσιμο
Η Mazda έχει επιμεληθεί με ιδιαίτερη φροντίδα το εσωτερικό του CX-60. Το φινίρισμα έχει μία γεύση από την παράδοση της Ιαπωνίας, ακολουθώντας την φιλοσοφία και την διακόσμηση των ιαπωνικών σπιτιών! Έχουν επιλεγεί κορυφαίας ποιότητας και βιώσιμα υλικά, σχηματίζοντας μία φιλόξενη και φωτεινή καμπίνα, στην οποία κυριαρχεί το λευκό χρώμα, στοχεύοντας στην απλότητα. Το σημείο που εντυπωσιάζει και έλκει τα βλέμματα είναι οι επενδύσεις από ξύλο σφενδάμου! Στην συναρμογή κυριαρχεί η ιαπωνική τεχνοτροπία Musubu, η τέχνη του δεσίματος με λεπτομερείς ραφές, ολοκληρώνοντας ένα πολυτελές και όμορφο σύνολο.
Κεντρικά στο ταμπλό αναδύεται η οθόνη του συστήματος πολυμέσων των 12,3 ιντσών με ελαφριά κλίση προς τον οδηγό. Το σύστημα είναι συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay. Ο έλεγχος δεν γίνεται μέσω της αφής, αλλά από τον περιστροφικό διακόπτη που είναι τοποθετημένος στην κεντρική κονσόλα. Πλήρως ψηφιοποιημένος είναι και ο πίνακας οργάνων πίσω από τιμόνι.
Εργονομικά το Mazda CX-60, δεν κουράζει τον οδηγό, διαθέτοντας όλους τους απαραίτητους διακόπτες σε σημεία, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού.
Η άνεση κυριαρχεί χάρη στις γενναιόδωρες διαστάσεις. Τα καθίσματα θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως πολυθρόνες, χάρη στα υψηλά επίπεδα άνεσης που προσφέρουν, παρέχοντας υποδειγματική στήριξη του σώματος των επιβατών.
Η πρακτικότητα βρίσκεται επίσης σε υψηλό επίπεδο, με πολλές θήκες για αντικείμενα στο εσωτερικό. Ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι 570 λίτρα, ενώ με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.726 λτ.
Το πιο ισχυρό Mazda όλων εποχών
Κάτω από το καπό συναντάμε τον τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα Skyactiv-G των 2,5 λίτρων, απόδοσης 192 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 175 ίππων. Συνολικά αποδίδει 327 ίππους και 500 Nm ροπής. Η ισχύς κατανέμεται σε όλους τους τροχούς μέσω του 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου με πολύδισκο συμπλέκτη. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε μια αποδοτική μπαταρία υψηλής χωρητικότητας 355 V, 17,8 kWh.
Αρχοντικό
Όντας πληθωρικό σε διαστάσεις, με έναν ενδιαφέρων χαρακτήρα και γεμάτο οδηγικές υποσχέσεις, προκαλεί να το δοκιμάσουμε σε κάθε δυνατή συνθήκη.
Στην πόλη οι πληθωρικές διαστάσεις του Mazda CX-60, το περιορίζουν. Η αποφυγή στενών δρόμων και η επιλογή κεντρικών αρτηριών είναι αναπόφευκτο. Το μόνο πλεονέκτημα του αυτοκινήτου εντός του αστικού ιστού, είναι η δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης με μηδενική κατανάλωση, χάρη στο επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα.
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο αναδεικνύεται το στιβαρό πλαίσιο. Βασίζεται στην πισωκίνητη πλατφόρμα Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture, η οποία δίνει τον απόλυτο έλεγχο του πληθωρικού αμαξώματος. Χάρη στο σύστημα τετρακίνησης i-Activ AWD, κατανέμει τη ροπή στους δύο άξονες σε πραγματικό χρόνο, πετυχαίνοντας υποδειγματική ενεργητική ασφάλεια. Η ανάρτηση λειτουργεί εξαιρετικά στο απαιτητικό επαρχιακό δίκτυο της χώρας μας, ενώ τα αεριζόμενα δισκόφρενα μπροστά και πίσω, εγγυώνται την απόλυτη ασφάλεια. Το σύστημα διεύθυνσης με κύκλο στροφής 10.8m λειτουργεί ως διαβήτης. Το αυτοκίνητο παρά τον όγκο του, συμπεριφέρεται εξαιρετικά στις στροφές, διατηρώντας χαμηλά το κέντρο βάρους του. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στην τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα.
Στον αυτοκινητόδρομο κινείται με γνώμονα την άνεση και την ασφάλεια, διαθέτει κορυφαία ποιότητα κύλισης και εξαιρετική ηχομόνωση. Το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό, ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες, κάνοντας το ταξίδι, απόλαυση!
Γενικά η μόνιμη τετρακίνηση i-Activ ΑWD εξαιτίας της πισωκίνητης αρχιτεκτονικής μεταδίδει έως και το 90% της ροπής στον πίσω άξονα. Πετυχαίνει έτσι μια ευχάριστη οδηγική εμπειρία. Διαθέτει τα εξής πέντε προγράμματα οδήγησης: Normal, Sport, Off-Road, Towing και EV. Η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε από 3.1 λίτρα / 100 χιλιόμετρα, έως 6,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο. Αν και τετρακίνητο, δεν προκαλεί για Off-Road χρήση, αλλά συμβιβάζεται σε απλούς χωματόδρομους. Ο λόγος είναι κυρίως το μεταξόνιο και το βάρος που ξεπερνάει τους 2 τόνους.
Εναλλακτική πολυτέλεια
Η Mazda τολμάει να αντιπαρατεθεί στα ίσα με τον γερμανικό ανταγωνισμό στο γήπεδο τους. Απευθύνεται στο καταναλωτικό κοινό, που διαθέτει ένα αρκετά σημαντικό ποσό για αγορά αυτοκινήτου, επιθυμεί ένα μεγάλο αυτοκίνητο με εξαιρετικούς χώρους, ποιοτικό και προσανατολισμένο για αποδράσεις. Ένα SUV που να διαφέρει από τον άμεσο ανταγωνισμό, με τη δίκη του ταυτότητα, το οποίο δεν υστερεί σε τίποτα από τα υπόλοιπα μοντέλα που τίθεται απέναντι τους. Για όσους επιθυμούν ένα πολυτελές και Sport SUV, με εναλλακτικό χαρακτήρα.
Για ακριβά γούστα
Η τιμή εκκίνησης των 58.087,00€, το κατατάσσει αυτομάτως στα ακριβά μοντέλα. Ωστόσο, παραμένει στα λογικά πλαίσια του ανταγωνισμού. Εν κατακλείδι το Mazda CX-60 είναι ένα μεγάλο SUV για ακριβά γούστα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
SUV |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) |
1.5 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
33 g/km |
Τύπος καυσίμου |
βενζίνη / ηλεκτρική ενέργεια |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
5.8 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
200 km/h, Περιορίζεται ηλεκτρονικά |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
Euro 6d |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
6 κιλά/Hp, 165.7 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
4 κιλά/Nm, 252.5 Nm/τόνος |
ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΟΛΟ |
|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ |
|
Ισχύς |
192 Hp @ 6000 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
77.2 Hp/l |
Ονομαστική ροπή του κινητήρα |
261 Nm |
Διάταξη κινητήρα |
Εμπρός, κατά μήκος |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
PYZR |
Κυβισμός κινητήρα |
2488 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
4 |
Διαμόρφωση κινητήρα |
Σε σειρά |
Διάμετρος κυλίνδρου |
89 mm |
Διαδρομή εμβόλιου |
100 mm |
Βαθμός συμπίεσης |
13 |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου |
Άμεσος ψεκασμός |
Αναρρόφηση κινητήρα |
Ατμοσφαιρικός κινητήρας |
Μηχανισμός διανομής αερίων |
DOHC |
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα |
4.5 l |
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ισχύς του κινητήρα |
136 Hp |
Ηλεκτρικό μοτέρ ροπής |
250 Nm |
ΣΥΝΟΛΟ |
|
Συνολική ισχύς συστήματος |
328 Hp @ 4000 σ.α.λ. |
Ροπή συστήματος |
500 Nm |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ |
|
Ακαθάριστη χωρητικότητα μπαταρίας |
17.8 kWh |
Τάση μπαταρίας |
355 V |
Τεχνολογία μπαταρίας |
Ιόντων λιθίου (Li-Ion) |
Βάρος μπαταρίας |
175 κιλά |
Ηλεκτρική αυτονομία (WLTP) |
63 km |
Μέση κατανάλωση ενέργειας (WLTP) |
17.1 κιλοβατώρα/100 χλμ |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1980-2072 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
595-687 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
477 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
1726 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
50 l |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) |
2500 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4745 mm |
Πλάτος |
1890 mm |
Ύψος |
1680-1685 mm |
Μεταξόνιο |
2870 mm |
Εμπρός ίχνος |
1640 mm |
Πίσω ίχνος |
1645 mm |
Απόσταση από το έδαφος |
170-175 mm |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
10.8 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Σε όλους τους τροχούς (4×4) |
Κιβώτιο ταχυτήτων |
8 σχέσεις, αυτόματο κιβώτιο |
Εμπρός ανάρτηση |
Διπλά ψαλίδια |
Πίσω ανάρτηση |
Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων |
Εμπρός φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι , 347 mm |
Πίσω φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι , 328 mm |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί / ελαστικά |
235/60 R18 ή 235/50 R20 |
Photo Gallery