Live η Κίνηση στους δρόμους
JEEP AVENGER

Οδηγούμε Jeep Avenger 1.2 Hybrid 100 PS: Αναγκαίο καλό

Το υβριδικό κινητηριο σύνολο, θα σηκώσει το μεγαλύτερο εμπορικό βάρος του δημοφιλούς μοντέλου

Εσύ τι βαθμό του βάζεις;0 Ψήφοι
0
7.7

JEEP AVENGER

Αναγκαίο καλό για την Jeep η προσθήκη της υβριδικής έκδοσης, καθώς αυτό θα κληθεί να σηκώσει το μεγαλύτερο εμπορικό βάρος του B-SUV. Στο Topspeed.gr για την καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση, είχαμε την ευκαιρία να οδηγούμε το Jeep Avenger 1.2 Hybrid των 100 ίππων.

Επιστροφή στις ρίζες

Ήταν το 1940 όταν δόθηκε η εντολή από τον αμερικανικό στρατό για την δημιουργία ενός ελαφρού και ευέλικτου αυτοκινήτου, πάντως εδάφους. Νικητής ήταν το θρυλικό Willys, το οποίο έχτισε τον μύθο της Jeep. Με το πέρασμα των χρόνων και ως ανεξάρτητη πλέον εταιρεία, η Jeep έγινε συνώνυμο των Off-Road οχημάτων, αλλά πλέον είχε απομακρυνθεί από τη βάση της, καθώς εγκατέλειψε σταδιακά τα μικρά ελαφριά αυτοκίνητα. Από το 2022 με την προσθήκη του Avenger, κάλυψε το κενό στην μικρότερη κατηγορία και με την υβριδική έκδοση ολοκληρώνεται η γκάμα των προσθιοκίνητων εκδοχών, καθώς αναμένεται σύντομα η τετρακίνητη 4xe.

Εμπνέει δυναμισμό

Το σχεδιαστικό σύνολο του Daniele Colonaci, συνεχίζει να δείχνει εντυπωσιακό και φρέσκο, χάρη στις συμπαγείς του διαστάσεις, παρόλο που το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε το 2022.

Το χαρακτηριστικό μπροστινό μέρος με τους προβολείς που ενσωματώνονται στην μάσκα και τα λεπτά Led ημέρας δίνουν μια επιθετική αίσθηση.

Το προφίλ με το συμπαγές αμάξωμα υιοθετεί μυώδεις επιφάνειες και έντονα νεύρα, με τις κρυφές λαβές στις πίσω πόρτες, δίνει μια αίσθηση δυναμισμού.

Με την εικόνα να ολοκληρώνεται στο πίσω μέρος, θυμίζοντας hot hatchback, παρά SUV τονίζοντας, τον σπορτίφ προσανατολισμό.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε και την «έξυπνη» πανοραμική οροφή, που εκτός από την λειτουργικότητα, τονίζει ακόμα περισσότερο την γραμμή του αμαξώματος.

Κομψό και νεανικό

Η καμπίνα είναι κομψή και νεανική, με μινιμαλιστική και απλή αισθητική με μοντέρνο υπόβαθρο.

Στο σύνολο έχουν επιλέγει καλής ποιότητα υλικά, με όμορφο φινίρισμα και καλή αίσθηση αφής. Κεντρικά δεσπόζει η οθόνη των 10 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay. Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ο επίσης ευκρινέστατος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10 ιντσών.

Εργονομικά και λειτουργικά στέκεται ικανοποιητικά, ενώ έξυπνες λύσεις υπάρχουν και στον τομέα της πρακτικότητας. Ωστόσο, το αυτοκίνητο δεν εστιάζει στους χώρους.

Τα καθίσματα παρέχουν καλή οσφυϊκή και πλευρική στήριξη και ειδικότερα του οδηγού, κάνει μασάζ, προσφέροντας μια αναπαυτική εμπειρία.

Η καινοτομία της έξυπνης ηλιοροφής είναι πως ανοίγει το γυάλινο μέρος ανεξάρτητα από το κάλυμμα για τον ήλιο.

Όσον αφορά τον όγκο του χώρου αποσκευών, αγγίζει τα 380 λίτρα ενώ με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων πλήρως αναδιπλωμένες, φτάνει τα 1.277 λτ.

Απόδοση και οικονομία

Κάτω από το καπό φιλοξενείται ο αποδοτικός υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας της οικογένειας PureTech, ο οποίος συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και για καλύτερη απόδοση λειτουργεί στον κύκλο Miller, αποδίδοντας 100 ίππους και 205 Nm ροπής και συνεργάζεται αποκλειστικά με το νέο, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων e-DCS, στο οποίο είναι ενσωματωμένος ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει 29 ίππους και 55 Nm. Η τροφοδοσία γίνεται, από μία μπαταρία ιόντων λιθίου με μικτή χωρητικότητα 0,9 kWh, η οποία βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από τη θέση του οδηγού, για την καλύτερη κατανομή βάρους.

Πετυχαίνει έτσι την μεγαλύτερη δυνατή απόδοση με την μικρότερη κατανάλωση.

Ευχάριστη έκπληξη

Ας αφήσουμε την θεωρία και ας περάσουμε στην πράξη, γνωρίζοντας το Jeep Avenger e Hybrid σε κάθε δυνατή συνθήκη και οδικό δίκτυο.

Στην πόλη βρίσκεται στο στοιχείο του, καθώς χάρη των συμπαγών διαστάσεων χωράει παντού και κινείται με ανέλπιστη ευελιξία εντός του αστικού ιστού. Η υψηλή θέση οδήγησης και οι μεγάλες κάθετες γυάλινες επιφάνειες προσφέρουν υποδειγματική περιμετρική ορατότητα καθιστώντας με σαφήνεια τα όρια του αυτοκινήτου στον οδηγό.

Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο είναι ευχάριστο ως αυτοκίνητο βόλτας. Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης προσφέρει άνεση στους επιβάτες… με μικρές αλλά ελέγξιμες κλίσεις του αμαξώματος, λόγω της αυξημένης απόστασης από το έδαφος, οι οποίες ωστόσο δεν προβληματίζουν, διατηρώντας την οδική συμπεριφορά σε κορυφαία επίπεδα. Το υβριδικό σύνολο αποδεικνύεται στην πράξη, εξαιρετικά ελαστικό, καθώς και το αυτόματο κιβώτιο αρκετά άμεσο, ώστε ο οδηγός να μην αισθάνεται έλλειψη δύναμης ακόμα και σε απότομες ανηφορικές στροφές.

Στον αυτοκινητόδρομο αναδεικνύεται το στιβαρό πλαίσιο CMP, τα επίπεδα της ηχομόνωσης και της ποιότητας κύλισης είναι αντίστοιχα αυτοκινήτων μεγαλύτερων κατηγοριών, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες.

Εκτός δρόμου ήταν μία ευχάριστη έκπληξη, καθώς λόγω της απόστασης από το έδαφος και των μικρών προβόλων μπροστά και πίσω, του δίνει την δυνατότητα να φτάσει στα όρια ενός προσθιοκίνητου αυτοκινήτου, δεδομένης της έλλειψης τετρακίνησης μέχρι στιγμής, καθώς σύντομα αναμένεται η κορυφαία έκδοση 4Xe. Παρόλα αυτά, η ελαστικότητα του βενζινοκινητήρα και η ροπή του υβριδικού συστήματος, αυξάνουν τις εκτός δρόμου ικανότητες σε σχέση με το θερμικό μοντέλο.

Γενικά το υβριδικό Avenger διακατέχεται από το περιπετειώδες πνεύμα της Jeep. Προσαρμόζεται ανάλογα στο δίκτυο και τις διαθέσεις του οδηγού, παραμένοντας ευχάριστο. Η μέση συνδυασμένη κατανάλωση της δοκιμής, άγγιξε τα 6,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα.

Πολύπλευρο

Το ήπια υβριδικό Avenger απευθύνεται σε ανήσυχα πνεύματα, νέους ηλικιακά που μένουν και κυκλοφορούν στην πόλη, αλλά αρέσκονται στις περιπετειώδεις εξορμήσεις. Και χρειάζονται ένα προσιτό πολύπλευρο αστικό Off – Road με χαμηλό κόστος χρήσης, το οποίο θα γίνει ο σύμμαχος της καθημερινότητας τους.

Mainstream Αξία

Η αμερικανική εταιρεία προσφέρει το ήπια υβριδικό Avenger από 26.767€ στην εισαγωγική εξοπλιστική έκδοση Longtitude. Μία λογική Mainstream αξία, κοντά στις οικονομικές δυνατότητες του καταναλωτικού κοινού.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΑΝΑΞΩΜΑ

Τύπος

SUV

Καθίσματα

5

Πόρτες

5

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP)

4.9-5 l/100 km

Εκπομπές CO2 (WLTP)

111-114 g/km

Τύπος καυσίμου

Βενζίνη

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα

10.9 δευτ

Μέγιστη ταχύτητα

184 km/h

Αναλογία βάρους/ισχύος

12.1 κιλά/Hp, 82.4 Hp/τόνος

Αναλογία βάρους/Ροπή

5.9 κιλά/Nm, 169 Nm/τόνος

ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΟΛΟ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ

Ισχύς

100 Hp @ 5500 σ.α.λ.

Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού

83.4 Hp/l

Ροπή

205 Nm @ 1750 σ.α.λ.

Διάταξη κινητήρα

Εμπρός, εγκάρσια

Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα

HN05

Κυβισμός κινητήρα

1199 cm3

Αριθμός κυλίνδρων

3

Διαμόρφωση κινητήρα

Σε σειρά

Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο

4

Σύστημα ψεκασμού καυσίμου

Άμεσος ψεκασμός

Αναρρόφηση κινητήρα

Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ

Μηχανισμός διανομής αερίων

DOHC

Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα

3.5 l

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ισχύς του ηλεκτροκινητήρα

29 Hp

Ροπή

55 Nm

Θέση ηλεκτρικού κινητήρα

Ενσωματωμένο στη μετάδοση

ΜΠΑΤΑΡΙΑ

Ακαθάριστη χωρητικότητα μπαταρίας

0.9 kWh

Τάση μπαταρίας

48 V

Τεχνολογία μπαταρίας

Ιόντων λιθίου (Li-Ion)

Βάρος μπαταρίας

60 κιλά

Θέση μπαταρίας

Κάτω από τα μπροστινά καθίσματα

Ηλεκτρική αυτονομία

1 km

Μέγιστη ταχύτητα (μόνο με ηλεκτρική ενέργεια)

30 km/h

ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ

Βάρος

1213 κιλά

Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών

380 l

Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών

1277 l

Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%)

1100 κιλά

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

Μήκος

4084 mm

Πλάτος

1776 mm

Ύψος

1536 mm

Μεταξόνιο

2557 mm

Εμπρός πρόβολος

822 mm

Πίσω πρόβολος

705 mm

Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής)

10.5 m

Γωνία προσέγγισης

19°

Γωνία φυγής

33°

Γωνία ράμπας

20°

Βάθος ρηχές

230 mm

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ

Κίνηση

Στον μπροστινό άξονα

Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων

6 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-DCS

Εμπρός φρένα

Αεριζόμενοι δίσκοι , 302×26 mm

Πίσω φρένα

Δίσκοι , 249×10 mm

Βοηθητικά συστήματα

ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)

Τύπος διεύθυνσης

Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)

Σύστημα διεύθυνσης

Ηλεκτρικό Τιμόνι

Τροχοί

215/65 R16 ή 215/60 R17 ή 215/55 R18

Photo Gallery

JEEP AVENGER
Συμπέρασμα
Το μικρότερο μοντέλο της Jeep είναι προσεγμένο σχεδιαστικά και διαθέτει ευχάριστο και νεανικό εσωτερικό με όλες τις ψηφιακές λειτουργίες. Παράλληλα, μένει πιστό στην παρακαταθήκη της μάρκας, με ήπιες Off - Road ικανότητες και ικανοποιητική οδική συμπεριφορά. Ο καθαρά αστικός προσανατολισμός του το καθιστά ως εργαλείο της καθημερινότητας. Το υβριδικό σύστημα αποδεικνύεται εξαιρετικά λειτουργικό, πετυχαίνοντας συνδυασμό απόδοσης και οικονομίας. Για αυτούς τους λόγους θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το «αναγκαίο καλό» της αμερικανικής εταιρείας, καθώς πλαισιώνοντας το Renegade στην δημοφιλή κατηγορία των B-SUV, συμβάλλει στην αύξηση των συνολικών πωλήσεων της για την διεκδίκηση της ηγετικής θέσης στην αγορά.
Εσωτερικό & πρακτικότητα
7.5
Τρεχούμενα έξοδα
8
Οδική συμπεριφορά
7.5
Επιδόσεις
7.4
Παράγοντας απόλαυσης
8.1
Value for money
8.2
Άνεση
6.6
Καθημερινότητα
8
Εσύ τι βαθμό του βάζεις;0 Ψήφοι
0
ΣΥΝ
Κατανάλωση
Αστικός Προσανατολισμός
Εκτός δρόμου ικανότητες (ως προσθιοκίνητο)
Design
Καθημερινότητα
Ορατότητα
ΠΛΗΝ
Εργονομία
Χώροι
7.7