Live η Κίνηση στους δρόμους
IMG 5747 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Το μικρομεσαίο μοντέλο της Ford γίνεται το σημείο αναφοράς της αμερικανικής εταιρείας

Εσύ τι βαθμό του βάζεις;2 Ψήφοι
7.7
7.2

Με την παρακαταθήκη της Ford στην μικρομεσαία κατηγορία, το ανανεωμένο Focus ευελπιστεί να συνεχίσει να αποτελεί μια από τις βασικές επιλογές των καταναλωτών. Το πως θα το πετύχει εξετάζουμε στο topspeed.gr στην καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση, καθώς οδηγούμε το Ford Focus με τον βενζινοκινητήρα 1.0 Ecoboost 125 HP στην έκδοση ST Line.

Διαχρονική αιχμή του δόρατος

IMG 5692 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Ποιος μπορεί να ξεχάσει τα πισωκίνητα Ford Escort MK I και MK II των 1967 και 1974 αντίστοιχα που ιδιαίτερα στις κορυφαίες εκδόσεις Cosworth και RS σκόρπαγαν ρίγη συγκίνησης… Την ιστορία των οποίων διαδέχτηκε το 1998 η πρώτη γενιά του Focus, η οποία εξελίχθηκε ως η έβδομη γενιά του Escort, αλλά η Ford τελευταία στιγμή του έδωσε το σημερινό του όνομα, προκειμένου να δείξει ποσό έχει εστιάσει στο να δημιουργήσει ένα πραγματικά ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Από τότε έχουν λανσαριστεί άλλες τρεις γενιές του δημοφιλούς Focus, με την τρέχουσα 4η γενιά να έχει υποβληθεί σε ένα εκτεταμένο Facelift.

IMG 5707 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Επιθετικό σχήμα

IMG 5751 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Η Ford έχει επιμεληθεί τον σχεδιασμό με γνώμωνα τον δυναμισμό, ο οποίος διαχέεται σε ολόκληρη την σιλουέτα, σχηματίζοντας ένα όμορφο αμάξωμα.

IMG 5727 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Το μπροστινό μέρος έχει ανανεωθεί στο σύνολο του. Η νέα μεγαλύτερη μάσκα του χαρίζει ένα δυναμικό και σοβαρό παρουσιαστικό, που πλαισιώνεται από τους νέους τραπεζοειδείς Matrix Led προβολείς και το μακρύ επίπεδο καπό, καθιστώντας το άμεσα αναγνωρίσιμο.

IMG 5716 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Η φιλοσοφία kinetic design αποτυπώνεται στο προφίλ, σχηματίζοντας μια όμορφη, χαμηλή και επιθετική σιλουέτα, που δίνει την εντύπωση κίνησης ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Τα κυρία χαρακτηριστικά είναι το μακρύ ρύγχος, τα έντονα κυματοειδή νεύρα σε συνδυασμό με απλές και λιτές γραμμές, που προσδίδουν δυναμισμό και έναν χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή.

IMG 5728 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Το πίσω μέρος αποτυπώνει την σύγχρονη σπορτίφ κουλτούρα της Ford, με την κυρτή πέμπτη πόρτα, να ακροβατεί μεταξύ Coupe και Hatchback με μια ευδιάκριτη αεροτομή στην κορυφή. Τα σφηνοειδή μακρόστενα πίσω φωτιστικά σώματα με νέα γραφικά Led, δείχνουν επιθετικά, ενώ ο μυώδης προφυλακτήρας με την διπλή απόληξη της εξάτμισης και τον αεροδυναμικό διαχύτη, ολοκληρώνουν ένα σχεδιαστικό σύνολο με αιχμή του δόρατος τον σπορτίφ προσανατολισμό.   

IMG 5671 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Αθεράπευτα οδηγοκεντρικό

IMG 5638 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Η φιλοσοφία του εξωτερικού σχεδιασμού περνάει με έντεχνο τρόπο και στο εσωτερικό, αποδίδοντας μια οδηγοκεντρική καμπίνα με νότες δυναμισμού.

IMG 5654 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Η ποιότητα βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο στα εμφανή σημεία, επιλέγοντας μαλακα και αφρώδη υλικά με καλή αίσθηση αφής. Αντιθέτως, κάποια σκληρότερα πλαστικά βρίσκονται στο κάτω μέρος, χωρίς ωστόσο να δημιουργούν αρνητική αίσθηση. Η συναρμογή είναι σε εξαιρετικό βαθμό σε σχέση με τα μικρομεσαία αυτοκίνητα της mainstream αγοράς.

IMG 5626 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Αναμφίβολα, το ταμπλό χαρακτηρίζεται από απλές και λιτές γραμμές με καμπύλες επιφάνειες. Χαρακτηριστικό είναι το οριζόντιο πλαστικό που θυμίζει ανθρακονήματα και χωρίζει το πάνω με το κάτω μέρος. Ενώ η κονσόλα είναι ελαφρά στραμμένη προς τον οδηγό.

IMG 5631 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Κεντρικά δεσπόζει η εντυπωσιακή οθόνη του συστήματος πολυμέσων των 13,2 ιντσών που θυμίζει τάμπλετ, διαθέτοντας το ενημερωμένο λογισμικό SYNC, με καινοτόμες λειτουργίες για τα δεδομένα της κατηγορίας, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay.

IMG 5657 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Όμορφος είναι και ο ενημερωμένος αναλογικός και ψηφιοποιημένος πίνακας οργάνων των 8 ιντσών, ο οποίος μεταφέρει την γνήσια εμπειρία οδήγησης με την σπορτίφ αισθητική του.

IMG 5665 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Εργονομικά, τονίζεται ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου. Οι φυσικοί διακόπτες έχουν μειωθεί. Πολλές λειτουργίες έχουν ψηφιοποιηθεί και ενσωματωθεί στο σύστημα πολυμέσων, διευκολύνοντας την οδήγηση και εξασφαλίζοντας την προσοχή του οδηγού στον δρόμο.

IMG 5624 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Ο σπορτίφ προσανατολισμός ωστόσο, σε συνδυασμό με την εξωτερική σχεδίαση, περιορίζει τους χώρους για τους πίσω επιβάτες, αλλά και την είσοδο των επιβατών στο αυτοκίνητο.

IMG 5660 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Τα καθίσματα είναι άνετα, με τα ενδεδειγμένα επίπεδα οσφυϊκής στήριξης, προκειμένου να μην κουράζουν ακόμα και σε πολύωρα ταξίδια.   

IMG 5637 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Ο όγκος αποσκευών αγγίζει τα 392 λίτρα, ενώ με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.354 λτ.

IMG 5644 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Αποδοτικός υβριδισμός

IMG 5732 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Κάτω από το καπό φιλοξενείται ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας του 1.0 λίτρου της οικογένειας Ecoboost με ήπια υβριδική υποβοήθηση που αποδίδει 125 ίππους και 170 Nm ροπής.

IMG 5723 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Το ήπιο υβριδικό σύστημα των 48 Volt ενσωματώνει μια μίζα/γεννήτρια (BISG) που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα, προκειμένου να ανακτά και να αποθηκεύει ενέργεια από το φρενάρισμα και το ρολάρισμα, την οποία αποθηκεύει σε μία μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 0,38 kWh.

IMG 5710 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Το σύστημα λειτουργεί και ως κινητήρας με μέγιστη ισχύ 16 PS και 50 Nm, τα οποία προσθέτονται στο κύριο μηχανικό σύνολο, το οποίο συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, με σωστή κλιμάκωση. Ουσιαστικά η Ford βρήκε την χρυσή τομή με έναν αποδοτικό υβριδισμό.

IMG 5696 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Η χρυσή τομή

IMG 5419 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Αρχίζοντας από την σπορτίφ εξωτερική εμφάνιση, το οδηγοκεντρικό εσωτερικό και το αποδοτικό κινητήριο σύνολο, δημιουργούνται όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις για μια ενδιαφέρουσα οδηγική εμπειρία, η οποία αποτυπώνεται με την οδήγηση σε κάθε δυνατή συνθήκη και δίκτυο.

IMG 5598 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Στην πόλη είναι τόσο ευέλικτο, όσο ακριβώς χρειάζεται. Αρκετά νευρικό στον αστικό ιστό και ευκολοδήγητο. Ωστόσο, αδικείται από τον σχεδιασμό, οι γραμμές του οποίου περιορίζουν την ορατότητα.

IMG 5424 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο αναδεικνύεται το κορυφαίο πλαίσιο “C2 platform” της Ford. Το αυτοκίνητο πατάει πολύ καλά στο οδόστρωμα, στρίβει ικανοποιητικά, προβάλλοντας τον σπορτίφ χαρακτήρα του, παρόλο που υπολείπεται σε επιδόσεις, για όσους επιθυμούν οδήγηση στα άκρα. Η ανάρτηση είναι σφιχτή, χωρίς παράλληλα να αψηφά την άνεση, βρίσκοντας την χρυσή τομή.

IMG 5447 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Στον αυτοκινητόδρομο ο οδηγός θα αφεθεί στην κορυφαία ποιότητα κύλισης και το καλό επίπεδο ηχομόνωσης, απολαμβάνοντας ένα ασφαλές ταξίδι ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες.

IMG 5539 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Γενικά διαθέτει τρία προφίλ, Eco, Normal και Sport, με το τελευταίο να ταιριάζει περισσότερο στο ύφος του αυτοκινήτου. Η μέση συνδυασμένη κατανάλωση κυμάνθηκε από 7,2 λίτρα μέχρι 7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

IMG 5457 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Εστιασμένο στις ανάγκες των νέων

IMG 5683 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Ο δυναμικός προσανατολισμός, στο νέο Ford Focus δηλώνει έτοιμος να ικανοποιήσει τις πλέον απαιτητικές ανάγκες ενός νεαρότερου αγοραστικού κοινού. Λαμβάνοντας υπόψη τον μοντέρνο σχεδιασμό, το ψηφιοποιημένο εσωτερικό και τον σπορτίφ χαρακτήρα, το Ford Focus διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό, ευελπιστώντας πως θα αποτελέσει την κυρία επιλογή των νεότερων ηλικιών, είτε αφορά εργένηδες, είτε οικογενειάρχες.

IMG 5681 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Με πλούσιο εξοπλισμό

IMG 5690 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Στους τιμοκατάλογους βρίσκουμε το Ford Focus ST Line από 28.071€, η οποία μετά από έκπτωση της ελληνικής αντιπροσωπείας ξεκινάει από τα 27.071€. Όλες οι εκδόσεις είναι πλούσιες σε εξοπλισμό, πετυχαίνοντας έτσι μια πολύ καλή σχέση αξίας / τιμής.

IMG 5679 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά

Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΑΜΑΞΩΜΑ

Τύπος

Χάτσμπακ

Καθίσματα

5

Πόρτες

5

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP)

5.2-6.1 l/100 km

Εκπομπές CO2 (WLTP)

117-138 g/km

Τύπος καυσίμου

Βενζίνη

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα

10.2 δευτ

Μέγιστη ταχύτητα

200 km/h

Προδιαγραφές Καυσαερίων

Euro 6d-ISC-FCM

Αναλογία βάρους/ισχύος

10.2 κιλά/Hp, 98.1 Hp/τόνος

Αναλογία βάρους/Ροπή

7.5 κιλά/Nm, 133.4 Nm/τόνος

ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΟΛΟ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ

Ισχύς

125 Hp @ 6000 σ.α.λ.

Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού

125.1 Hp/l

Ονομαστική ροπή του κινητήρα

170 Nm @ 1400-4500 σ.α.λ.

Διάταξη κινητήρα

Εμπρός, εγκάρσια

Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα

B7DC

Κυβισμός κινητήρα

999 cm3

Αριθμός κυλίνδρων

3

Διαμόρφωση κινητήρα

Σε σειρά

Διάμετρος κυλίνδρου

71.9 mm

Διαδρομή εμβόλιου

82 mm

Βαθμός συμπίεσης

10.5

Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο

4

Σύστημα ψεκασμού καυσίμου

Άμεσος ψεκασμός

Αναρρόφηση κινητήρα

Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ

Μηχανισμός διανομής αερίων

DOHC, Ti-VCT

Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα

4.5 l

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ηλεκτρική ισχύς

16 Hp

Θέση ηλεκτρικού κινητήρα

Ενσωματωμένο στη μετάδοση

ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ

Βάρος

1274 κιλά

Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο

621 κιλά

Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών

392 l

Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών

1354 l

Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων

52 l

Μέγιστο φορτίο

75 κιλά

Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%)

1100 κιλά

Μέγιστο φορτίο στήριξης

90 κιλά

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

Μήκος

4392 mm

Πλάτος

1825 mm

Ύψος

1459 mm

Μεταξόνιο

2700 mm

Εμπρός πρόβολος

913 mm

Πίσω πρόβολος

769-779 mm

Απόσταση από το έδαφος

123-135 mm

Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής)

11 m

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ

Κίνηση

Στον μπροστινό τροχό

Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων

6 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο

Εμπρός ανάρτηση

Ανεξάρτητη τύπου McPherson

Πίσω ανάρτηση

Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων

Εμπρός φρένα

Αεριζόμενοι δίσκοι , 282×27 mm

Πίσω φρένα

Δίσκοι , 282×27 mm

Βοηθητικά συστήματα

ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)

Τύπος διεύθυνσης

Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)

Σύστημα Διεύθυνσης

Ηλεκτρικό Τιμόνι

Τροχοί

205/60 R16 ή 215/50 R17

Photo Gallery

IMG 5747 Οδηγούμε Ford Focus 1.0 Ecoboost mHEV 125 HP ST Line: Σημείο αναφορά
Συμπέρασμα
Η Ford δημιούργησε ένα οδηγοκεντρικό και δυναμικό μικρομεσαίο Hatchback, το οποίο χαρίζει πρωτόγνωρη οδηγική ευχάριστη για την κατηγορία με κορυφαίο κράτημα σε ένα κομψό σπορτίφ και νεανικό αμαξωμα, φιλοδοξώντας να γίνει το σημείο αναφοράς, χάρη στην χαμηλή κατανάλωση και την ισορροπημένη σχέση τιμής / αξίας.
Εσωτερικό & πρακτικότητα
6.5
Τρεχούμενα έξοδα
7.2
Οδική συμπεριφορά
8
Επιδόσεις
7
Παράγοντας απόλαυσης
8
Value for money
7.2
Άνεση
6.6
Εσύ τι βαθμό του βάζεις;2 Ψήφοι
7.7
ΣΥΝ
Εξωτερική εμφάνιση
Ποιότητα κύλισης
Οδηγοκεντρικός χαρακτήρας
Κράτημα
Μηχανικό Κιβώτιο Ταχυτήτων
ΠΛΗΝ
Ορατότητα
Μικρό βασικό κινητήριο σύνολο
7.2