Live η Κίνηση στους δρόμους
IMG 5197 Οδηγούμε Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 Seat: Πιστό στην αποστολή του

Οδηγούμε Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 Seat: Πιστό στην αποστολή του

Το προσιτό Crossover αποκαλύπτει τον εναλλακτικό του χαρακτήρα

Εσύ τι βαθμό του βάζεις;2 Ψήφοι
6.4
6

Η Dacia έχει καθιερωθεί ως η εταιρεία με προσιτές λύσεις για οικογενειάρχες με επίκεντρο την κάλυψη πολλαπλών αναγκών. Στο Topspeed.gr είχαμε την ευκαιρία να συμβιώσουμε για μια εβδομάδα με το μεγαλύτερο μοντέλο στην γκάμα της, το Crossover Jogger με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο) του 1.0 λίτρου. 

Οι αλλαγές του σύγχρονου Marketing 

IMG 5204 Οδηγούμε Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 Seat: Πιστό στην αποστολή του

Το Dacia Jogger παρουσιάστηκε τον Αύγουστο του 2021 με την ρουμανική εταιρεία να το χαρακτηρίζει ως Crossover, δεδομένου πως συνδυάζει στοιχεία από MPV, Station Wagon και SUV. Ουσιαστικά το αυτοκίνητο αντικατέστησε το γερασμένο πολυμορφικό Logan MPV. Παρόλο που το DNA του ακολουθεί το στυλ του προκατόχου του, οι επιταγές του σύγχρονου μάρκετιγκ ορίζουν αλλαγές και διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό. Για αυτό και με εστιασμένες λεπτομέρειες το Jogger θεωρείται ένα εναλλακτικό Crossover. 

IMG 5218 Οδηγούμε Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 Seat: Πιστό στην αποστολή του

Αμάξωμα 3 σε 1

IMG 5229 Οδηγούμε Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 Seat: Πιστό στην αποστολή του

Ο εξωτερικός σχεδιασμός του Jogger έγινε με γνώμωνα την εκμετάλλευση των χωρών και με επίκεντρο την πρακτικότητα, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα των σχεδιασμό, ο οποίος παρόλα αυτά, είναι προσεγμένος, χωρίς ακρότητες, δημιουργώντας ένα έξυπνο αμαξωμα Crossover που συνδυάζει στοιχεία από 3 διαφορετικές κατηγορίες.    

IMG 5209 Οδηγούμε Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 Seat: Πιστό στην αποστολή του

Ειδικότερα το μπροστινό μέρος ενστερνίζεται τη σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας, συνδυάζοντας το πρόσωπο των Daster και Sandero, με τη νέα μάσκα και το λογότυπο να ξεχωρίζουν σε λευκό χρώμα και πλαισιώνονται από τους ορθογώνιους LED προβολείς. Διαφοροποιείται αισθητά από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας, χάρη στα δύο έντονα και μυώδη κάθετα νεύρα, τα οποία δίνουν έναν δυναμισμό.

IMG 5199 Οδηγούμε Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 Seat: Πιστό στην αποστολή του

Το προφίλ αποτυπώνει τον ξεχωριστό τύπο του αυτοκινήτου, καθώς η σιλουέτα είναι «μοναδική» και εύκολα αναγνωρίσιμη. Το πιο χαρακτηριστικό σημείο το μεγάλο μεταξόνιο 2,9 m σε συνδυασμό με την τοποθέτηση των τροχών στα άκρα του αμαξώματος. Μια επιλογή λειτουργική, καθώς οι σχεδιαστές κερδίζουν επιπλέον χώρο εκμετάλλευσης στο εσωτερικό.

IMG 5207 Οδηγούμε Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 Seat: Πιστό στην αποστολή του

Το μήκος των 4.547 m θυμίζει Station Wagon ενώ το ύψος 1691 m, MPV, όλες οι επιλογές με επίκεντρο το εσωτερικό. Τα ορθογώνια μυώδη νεύρα στους θόλους των τροχών ενισχύουν τον δυναμισμό, δίνοντας μια ζωντάνια σε ένα πιο συντηριτικό στυλ. Το ύψος της οροφής, αυξάνεται κλιμακωτά  και σε συνδυασμό με τις όμορφες μπάρες οροφής, τονίζει τον πρακτικό και εκδρομικό χαρακτήρα, ενώ αυξάνει τον χώρο για τα κεφάλια των επιβατών στη δεύτερη και τρίτη σειρά καθισμάτων. Οι πλαστικοποιημένοι θόλοι των τροχών και οι Off-Road επενδύσεις στις πόρτες, δίνουν μία αίσθηση SUV, η οποία αδικείται από το χαμηλό αμαξωμα και τις 16ρες ζάντες. 

IMG 5221 Οδηγούμε Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 Seat: Πιστό στην αποστολή του

Όσο αφορά το πίσω μέρος, η ψηλή και πλατιά πέμπτη πόρτα σε συνδυασμό με το πολύ χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και τα μεγάλα κάθετα φωτιστικά σώματα, τονίζουν την απόλυτη πρακτικότητα που στοχεύει το αυτοκίνητο. 

IMG 5225 Οδηγούμε Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 Seat: Πιστό στην αποστολή του

Η απλότητα της χωροταξικής διάταξης 

IMG 5245 Οδηγούμε Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 Seat: Πιστό στην αποστολή του

Προφανώς η είσοδος στην καμπίνα δεν εντυπωσιάζει σύμφωνα με τις επιταγές της εποχής. Άλλωστε για την Dacia που θέλει να κρατήσει το κόστος σε χαμηλά επίπεδα, αποτελεί μονόδρομο η επιλογή σκληρών πλαστικών με μέτρια συναρμογή.  

IMG 5237 Οδηγούμε Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 Seat: Πιστό στην αποστολή του

Ωστόσο, η συνολική εικόνα είναι φιλική προς τον οδηγό και τους επιβάτες, χωρίς να κουράζει. Το ταμπλό είναι απλό και λιτό με την οθόνη των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, η οποία διαθέτει ορθοστάτη για την στήριξη του κινητού τηλεφώνου. Πίσω από το τιμόνι διακρίνεται ο αναλογικός και ευανάγνωστος πίνακας οργάνων. 

IMG 5232 Οδηγούμε Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 Seat: Πιστό στην αποστολή του

Τα καθίσματα είναι ικανοποιητικά σε αίσθηση, ενώ οι χώροι τόσο για τους μπροστά όσο και για τους πίσω επιβάτες, άπλετοι. 

IMG 5233 Οδηγούμε Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 Seat: Πιστό στην αποστολή του

Τα επίπεδα της πρακτικότητας φτάνουν στον μέγιστο βαθμό με υποδειγματική διαχείριση του χώρου, οι έξυπνες θήκες στο σύνολο της καμπίνας αγγίζουν σε χωρητικότητα τα 80 λίτρα, ενώ αξιοσημείωτο στοιχείο είναι τα πτυσσόμενα τραπεζάκια αεροπορικού τύπου στο πίσω κάθισμα. 

IMG 5241 Οδηγούμε Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 Seat: Πιστό στην αποστολή του

Η λειτουργικότητα και η εργονομία είναι αντίστοιχες των σύγχρονων αυτοκινήτων, έχοντας ο οδηγός οτιδήποτε χρειάζεται ακριβώς μπροστά του. 

IMG 5283 Οδηγούμε Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 Seat: Πιστό στην αποστολή του

Η αμφιθεατρική διάταξη για τη δεύτερη και τρίτη σειρά των καθισμάτων συμβάλλει στην άνεση και στην καλύτερη ορατότητα για όλους τους επιβαίνοντες! 

IMG 5267 Οδηγούμε Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 Seat: Πιστό στην αποστολή του

Ο όγκος αποσκευών ξεκινάει από τα 160 lt με τα 7 καθίσματα σε όρθια θέση, 565 lt με αυτά της τρίτης σειράς εκτός λειτουργίας και στα 2.085 lt με τις πλάτες και στη δεύτερη σειρά αναδιπλωμένες.

IMG 5262 Οδηγούμε Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 Seat: Πιστό στην αποστολή του

Διπλή φύση 

IMG 5286 Οδηγούμε Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 Seat: Πιστό στην αποστολή του

Κάτω από το καπό του Jogger βρίσκεται ο τρικύλινδρος κινητήρας διπλού καυσίμου βενζίνης – υγραερίου του 1.0 λίτρου της οικογένειας TCe, ο οποίος αποδίδει 91 ίππους και 160 Nm ροπής χρησιμοποιώντας βενζίνη ή 101 ίππους και 170 Nm ροπής έχοντας ως καυσιμο το υγραέριο. Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. 

IMG 5289 Οδηγούμε Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 Seat: Πιστό στην αποστολή του

Εστιάζοντας στις μεταφορικές ανάγκες 

IMG 5336 Οδηγούμε Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 Seat: Πιστό στην αποστολή του

Η εξωτερική εμφάνιση προδίδει ένα καθαρόαιμο οικογενειακό αυτοκίνητο, εστιασμένο σε αυξημένες μεταφορικές ανάγκες. Ωστόσο, ας το δούμε αναλυτικά σε κάθε συνθήκη του ελληνικού οδικού δικτύου. 

IMG 5034 Οδηγούμε Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 Seat: Πιστό στην αποστολή του

Στην πόλη οι πληθωρικές διαστάσεις του το περιορίζουν, τα μικρά στενά του αστικού κύκλου είναι απαγορευτικά για τον όγκο του και ο οδηγός θα πρέπει να συμβιβαστεί με τις κεντρικές αρτηρίες. Ωστόσο η υψηλή θέση οδήγησης, αποζημιώνει με ικανοποιητική περιμετρική ορατότητα. 

IMG 5365 Οδηγούμε Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 Seat: Πιστό στην αποστολή του

Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο κινείται τυπικά, εστιάζοντας στην άνεση. Η ανάρτηση είναι αρκετά μαλακή. Προφανώς ο οδηγός θα πρέπει να συμβιβάσει τα όρια του, σύμφωνα με τον οδηγικό χαρακτήρα του Jogger, αφού θα αναγκαστεί να θυσιάσει τον οποίο δυναμισμό, στον βωμό της πρακτικότητας. 

IMG 5147 Οδηγούμε Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 Seat: Πιστό στην αποστολή του

Στον αυτοκινητόδρομο μεταφέρει τυπικά μια επταμελή οικογένεια, με ταχύτητες εντός των ορίων, χωρίς υπερβάσεις. Άλλωστε το αυτοκίνητο εστιάζει στην χαλαρή οδήγηση. Η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο, σε συνάρτηση με τον προσιτό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. 

IMG 5349 Οδηγούμε Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 Seat: Πιστό στην αποστολή του

Γενικά ο κινητήρας διπλού καυσίμου του ενός λίτρου αποδεικνύεται «λίγος» για το βαρύ και πληθωρικό αμάξωμα του jogger. Το πλαίσιο έχει ανάγκη από περισσότερα άλογα, ειδικά εάν είναι φορτωμένο, παρόλο που ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου βάζει σε τρίτη μοίρα τις επιδόσεις. Η καταναλωση με την χρήση βενζίνης άγγιξε τα 7.3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ με την χρήση υγραερίου, αγγίζει τα 11.5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. 

IMG 5109 Οδηγούμε Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 Seat: Πιστό στην αποστολή του

Οικογενειακή υπόθεση 

IMG 5342 Οδηγούμε Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 Seat: Πιστό στην αποστολή του

Η υποδειγματική διαχείριση του εσωτερικού χώρου, οι μεταφορικές δυνατότητες και η δυνατότητα φιλοξενίας έως 7 επιβάτες, το καθιστούν ιδανική επιλογή για οικογενειάρχες που χρειάζονται όγκο και κυρίως για πολύτεκνους, σε συνάρτηση με την προσιτή τιμή του αυτοκινήτου. 

IMG 5201 Οδηγούμε Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 Seat: Πιστό στην αποστολή του

Χωρίς αντίπαλο στην τιμή

IMG 5312 Οδηγούμε Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 Seat: Πιστό στην αποστολή του

Η Dacia συνεχίζει την ανταγωνιστική και επιθετική τιμολογιακή πολιτική, επιβεβαιώνοντας πως σε αυτό το πεδίο παίζει μονής της. Προσφέρει την επταθέσια ναυαρχίδα της με τους άπλετους χώρους από 23.580€, το οποίο αποτελεί και το συγκριτικό πλεονέκτημα του αυτοκινήτου. 

IMG 5350 Οδηγούμε Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 Seat: Πιστό στην αποστολή του

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΑΜΑΞΩΜΑ    
Τύπος Crossover-MPV
Καθίσματα 7
Πόρτες 5
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ   
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) 7.8 l/100 km
Εκπομπές CO2 (WLTP) 121 g/km
Τύπος καυσίμου Βενζίνη / υγραέριο (LPG)
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα 13.2 δευτ
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα (LPG) 13.0 δευτ
Μέγιστη ταχύτητα 172 km/h
Μέγιστη ταχύτητα (LPG) 175 km/h
Προδιαγραφές Καυσαερίων Euro 6d
Αναλογία βάρους/ισχύος 13.8 κιλά/Hp, 72.7 Hp/τόνος
Αναλογία βάρους/Ροπή 7.8 κιλά/Nm, 127.8 Nm/τόνος
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ  
Ισχύς (Βενζίνη) 91 Hp @ 4800-5000 σ.α.λ.
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού (Βενζίνη) 91.1 Hp/l
Ισχύς (LPG) 101 Hp @ 4600-5000 σ.α.λ.
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού (LPG) 101.1 Hp/l
Ονομαστική ροπή του κινητήρα (Βενζίνη) 160 Nm @ 2100-3750 σ.α.λ.
Ονομαστική ροπή του κινητήρα (LPG) 170 Nm @ 2000-3500 σ.α.λ.
Διάταξη κινητήρα Εμπρός, εγκάρσια
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα H4D 480
Κυβισμός κινητήρα 999 cm3
Αριθμός κυλίνδρων 3
Διαμόρφωση κινητήρα Σε σειρά
Διάμετρος κυλίνδρου 72.2 mm
Διαδρομή εμβόλιου 81.34 mm
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο 4
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
Αναρρόφηση κινητήρα Στροβιλοσυμπιεστής
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα 4.1 l
Προδιαγραφές λαδιού κινητήρα Συνδεθείτε για να δείτε.
Ψυκτικό 4.5 l
Συστήματα κινητήρα Start & Stop Σύστημα
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ  
Βάρος 1252 κιλά
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 637 κιλά
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών 160 l
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών 2.085 l
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων 50 l
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων (LPG) 40 l
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) 1200 κιλά
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος 4547 mm
Πλάτος 1784 mm
Ύψος 1691 mm
Μεταξόνιο 2897 mm
Εμπρός ίχνος 1520 mm
Πίσω ίχνος 1509 mm
Εμπρός πρόβολος 830 mm
Πίσω πρόβολος 820 mm
Απόσταση από το έδαφος 200 mm
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) 11.7 m
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ   
Κίνηση Μπροστά 
Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων 6 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο
Εμπρός ανάρτηση Ανεξάρτητο, τύπου McPherson με σπειροειδή ελατήριο και αντιστρεπτική ράβδο
Πίσω ανάρτηση Εγκάρσιος σταθεροποιητής , Σπειροειδές ελατήριο, συστροφή
Εμπρός φρένα Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα ταμπούρα
Βοηθητικά συστήματα ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)
Τύπος διεύθυνσης Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)
Σύστημα διεύθυνσης  Ηλεκτρικό Τιμόνι
Τροχοί  205/60 R16 92H

Photo Gallery 

IMG 5197 Οδηγούμε Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 Seat: Πιστό στην αποστολή του
Συμπέρασμα
Προφανώς, το Dacia Jogger απευθύνεται σε ειδικό καταναλωτικό κοινό με αυξημένες μεταφορικές ανάγκες. Δεν εστιάζει στον οδηγικό ενθουσιασμό, αλλά μένει πιστό στην αποστολή του, να τις ικανοποιήσει στο ακέραιο στην πιο προσιτή τιμή. Το αποτέλεσμα είναι να πετυχαίνει τον στόχο του, καθώς από την οπτική της σχέσης τιμής / αξίας και κόστους κτήσης, απλά δεν έχει αντίπαλο.
Εσωτερικό & πρακτικότητα
7
Τρεχούμενα έξοδα
7.2
Οδική συμπεριφορά
5.4
Επιδόσεις
5
Παράγοντας απόλαυσης
5
Value for money
7.1
Άνεση
5.6
Εσύ τι βαθμό του βάζεις;2 Ψήφοι
6.4
ΣΥΝ
Χώροι
Πρακτικότητα
Προσιτή τιμή
ΠΛΗΝ
Σκληρά υλικά στην καμπίνα
Κύλιση
Αίσθηση ελαφρού φορτηγού κατά την οδήγηση
6