Η BYD φέρνει στο προσκήνιο το Dolphin, καθιστώντας την ηλεκτροκίνηση θελκτική, προκαλώντας να την σκεφτούν ακόμα και όσοι αμφισβητούν την ενεργειακή μετάβαση. Στην καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση στο Topseed.gr είχαμε την ευκαιρία να οδηγούμε την έκδοση με τους 204 ίππους και την μπαταρία των 60,4 kWh.
Τολμάει να διαφέρει
Το 2021 ή BYD παρουσίασε το Dolphin, ένα αμιγώς ηλεκτρικό Hatchback του C Segment, το οποίο τολμάει να διαφέρει από το κατεστημένο του ανταγωνισμού, διαθέτοντας αμάξωμα 1,5 όγκου και εστιάζοντας στην πρακτικότητα.
Η αισθητική του ωκεανού
Ακολουθώντας τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία, την οποία αποκαλούν «Ocean Aesthetic», η BYD επεδίωξε η σχεδίαση του Dolphin… να παραπέμπει σε δελφίνι.
Το μπροστινό μέρος χαρακτηρίζεται από το κοντό καπό και τα μικρά τετράγωνα Led φωτιστικά σώματα, τοποθετημένα κοντά μεταξύ τους και την μικρή μάσκα, θυμίζοντας ρύγχος δελφινιού.
Το ευφάνταστο προφίλ, αρκετά ψηλό για Hatchback, αφήνει υποψία MPV. Τα νεύρα και μυώδης επιφάνειες, δημιουργούν την εντύπωση του άλματος του δελφινιού.
Το πίσω μέρος καταλήγει σε μια κομψή αεροτομή οροφής και σε κάθετη πέμπτη πόρτα, η οποία ενσωματώνει το χαρακτηριστικό ενιαίο φωτιστικό με γραφικά Led, που υπογραφεί την μάρκα, ολοκληρώνοντας με κομψό τρόπο την αναγνωρίσιμη σιλουέτα.
Εργονομία με στυλ και φαντασία
Η είσοδος στην καμπίνα κερδίζει τους επιβάτες, με την υποδειγματική διαχείριση του χώρου, τον ευχάριστο διάκοσμο και το στυλ.
Οι σχεδιαστές επιστρατεύσαν ολόκληρη την φαντασία τους, προκειμένου να δημιουργήσουν έναν όμορφο σύνολο. Τόσο το ταμπλό, όσο και η αιωρούμενη κονσόλα μεταξύ των δύο μπροστινών καθισμάτων, θυμίζουν την σιλουέτα του δελφινιού.
Αψεγάδιαστη είναι η συναρμογή, η οποία παρά τα σκληρά υλικά, αφήνει καλή αίσθηση, με ιδανικό φινίρισμα. Ενδιαφέρον έχει η περιστρεφόμενη πολυλειτουργική οθόνη 12,8 ιντσών, η οποία έχει τον ρόλο του πίνακα ελέγχου, καθώς όλες οι λειτουργίες περνάνε μέσα από το προηγμένο σύστημα πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay, ενώ οι απαιτούμενες πληροφορίες εμφανίζονται στην ψηφιακή οθόνη5 ιντσών, TFT full LCD ως πίνακα οργάνων πίσω από το ντιζαϊνάτο τιμόνι.
Τα πραγματικά πλεονεκτήματα είναι η εργονομία, με τους διακόπτες να βρίσκονται στα κατάλληλα σημεία προς την εξυπηρέτηση του οδηγού, συμβάλλοντας και στην λειτουργικότητα. Παράλληλα, η διαχείριση του εσωτερικού χώρου είναι για σεμινάριο, καθώς οι σχεδιαστές έχουν εκμεταλλευτεί με τον καλύτερο τρόπο κάθε εκατοστό του διαθέσιμου όγκου, με πολλές έξυπνες θήκες. Το επίπεδο πάτωμα, αυξάνει ακόμα περισσότερο τον διαθέσιμο χώρο, ιδιαίτερα πίσω επιβάτες, καθιστώντας εφικτή την μεταφορά πέντε ενήλικων υψηλόσωμων επιβατών.
Τα ημιμπάκετ καθίσματα είναι στάνταρ ρυθμιζόμενα ηλεκτρονικά και παρέχουν πολύ καλή οσφυϊκή και πλευρική στήριξη, αυξάνοντας τα επίπεδα άνεσης.
Ο όγκος των αποσκευών είναι 345 λίτρα, ενώ με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες αγγίζει τα 1.310 λτ.
Μαθήματα… ηλεκτροκίνησης
Η κίνηση περνάει στον μπροστινό άξονα, μέσω ενός σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη απόδοσης 204 ίππων και 310 Nm ροπής που συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο μίας σχέσης. Η ενέργεια διοχετεύεται μέσω μίας επαναστατικής μπαταρίας λιθίου φωσφορικού σιδήρου (LFP) τύπου Blade, η οποία έχει τοποθετηθεί χαμηλά κάτω από το πάτωμα και δίνει αυτονομία 427 km με βάση το πρότυπο WLTP, παραδίδοντας μαθήματα ηλεκτροκίνησης.
Ευέλικτο και στιβαρό
Αφού το εξετάσαμε θεωρητικά και από τεχνική βάση, ήρθε η ώρα να περάσουμε στην πράξη, καθώς το BYD είναι πολλά υποσχόμενο, διερχόμενο από κάθε οδικό δίκτυο και σε κάθε συνθήκη.
Στην πόλη θα εκπλήξει ευχάριστα, θυμίζοντας αυτοκίνητο της κατηγορίας Β. Ευέλικτο και νευρικό, διευκολύνοντας τους ελιγμούς, όταν αυτοί χρειάζονται σύμφωνα με τον ΚΟΚ. Η υψηλή θέση οδήγησης σε συνδυασμό με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τις γωνίες των παραθύρων, του παρέχουν υποδειγματική ορατότητα, καθιστώντας το Dolphin ως έναν σύμμαχο στην καθημερινότητα του αστικού ιστού.
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο εντυπωσιάζει με την στιβαρότητα της η πλατφόρμα e-Platform 3.0. Το αυτοκίνητο πατάει πολύ καλά στον δρόμο, έχοντας ιδανικό κράτημα. Στρίβει απροβλημάτιστα, ενώ χάρη στην υψηλή ροπή, δεν δυσκολεύεται ούτε στις απότομες ανηφόρες. Εξαιρετική και ισορροπημένη είναι η λειτουργία της ανάρτησης, ιδανική για τις ιδιαιτερότητες του ελληνικού δικτύου, ζυγίζοντας σωστά την άνεση με την ασφάλεια.
Στον αυτοκινητόδρομο θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση βρίσκονται στο ιδανικό σημείο, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες.
Γενικά διαθέτει 3 προφίλ οδήγησης, ECO για οικονομία, Normal για την καθημερινότητα και Sport για επιδόσεις. Συνολικά η αίσθηση είναι ισορροπημένη σε ένα καλοζυγισμένο αυτοκίνητο, το οποίο καλύπτει στο ακέραιο τις μεταφορικές ανάγκες, ιδίως στον αστικό κύκλο. Η μέση κατανάλωση ενέργειας, άγγιξε τις 15,2 kWh / 100 χιλιόμετρα.
Η διαχείριση της ενέργειας, βρίσκεται σε ικανοποιητικά επίπεδα, με την πραγματική αυτονομία να βρίσκεται κοντά στην ονομαστική.
Αναφορικά με την φόρτιση σε τυπικό ταχυφορτιστή των 20 KW χρειάζεται περίπου 3 ώρες για πλήρη φόρτιση. Η μπαταρία που χρησιμοποιείται είναι πρωτοποριακή τύπου Blade Battery, η οποία δεν διαθέτουν κοβάλτιο και χρησιμοποιούν ως υλικό καθόδου φωσφορικό σίδηρο-λιθίου (LFP), πετυχαίνοντας μικρότερη κατανάλωση ενέργειας.
Ολιστική εισαγωγή στην ηλεκτροκίνηση
Το BYD Dolphin απευθύνεται σε όσους έχουν αποδεχτεί την ιδέα της ηλεκτροκίνησης και σκέφτονται την απόκτηση αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου, το οποίο θα εξυπηρετεί τις αστικές ανάγκες μετακίνησης, διαθέτοντας ικανοποιητικούς χώρους, υψηλό επίπεδο ασφάλειας και αποδοτικό κινητήριο σύνολο, αλλά δεν προτίθενται να διαθέσουν μεγαλύτερο ποσό από ότι προστάζει ο ανταγωνισμός των αντίστοιχων θερμικών μοντέλων της κατηγορίας.
Τιμολογιακή εξίσωση
Με αρχική τιμή από 26.380€, στην οποία εάν υπολογίσουμε την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ», που υπολογίζεται τουλάχιστον (-6.382€), τότε η αξία κτήσης πέφτει στα 19.998€, πετυχαίνοντας την πολυπόθητη τιμολογιακή εξίσωση με τα θερμικά μοντέλα, καθιστώντας το BYD Dolphin ως Best Value for Money.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος κουπέ |
Hatchback |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Τύπος καυσίμου |
Ηλεκτρική ενέργεια |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
7 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
160 km/h |
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ισχύς |
204 Hp |
Ροπή |
310 Nm |
Θέση ηλεκτρικού κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
Τύπος ηλεκτροκινητήρα |
Σύγχρονος |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ |
|
Ακαθάριστη χωρητικότητα μπαταρίας |
60 kWh |
Τεχνολογία μπαταρίας |
Φωσφορικό λίθιο του σιδήρου (LiFePO4) |
Θέση μπαταρίας |
Κάτω από το πάτωμα |
Ηλεκτρική αυτονομία (WLTP) |
427 km |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
345 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
1310 l |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4290 mm |
Πλάτος |
1770 mm |
Ύψος |
1570 mm |
Μεταξόνιο |
2700 mm |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Στους μπροστινούς τροχούς |
Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, μονής σχέσης |
Εμπρός ανάρτηση |
Ανεξάρτητη τύπου McPherson |
Πίσω ανάρτηση |
Συστροφή |
Εμπρός φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα |
Δίσκοι |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί |
205/50 R17 |