Live η Κίνηση στους δρόμους
SEAT ARONA

Οδηγούμε Seat Arona 1.0 FR Vision 115 HP: B-SUV με μεσογειακό ταπεραμέντο

Παρά τα 8 χρόνια που βρίσκεται στην αγορά, το Seat Arona παραμένει φρέσκο και ανταγωνιστικό

Εσύ τι βαθμό του βάζεις;2 Votes
7.4
7.2

SEAT ARONA

Τα B-SUV έχουν κατακλύσει την αγορά, αποτελώντας την πρώτη επιλογή του καταναλωτικού κοινού για αγορά αυτοκινήτου. Η πρόταση της Seat είναι το Arona, διαθέτοντας το απαραίτητο μεσογειακό ταπεραμέντο, το οποίο παρά τα 8 που βρίσκεται στην αγορά, παραμένει φρέσκο και ανταγωνιστικό. Στο Topspeed.gr είχαμε την ευκαιρία να οδηγούμε την έκδοση FR Vision με τον κινητήρα του 1.0 λίτρου, απόδοσης 115 ίππων.

Εξωτική… καταγωγή

Η Seat συνεχίζοντας την συνήθεια να δίνει ονόματα ισπανικών περιοχών, επιλέγει να βαφτίσει το αστικό της SUV με το όνομα Arona, μια πόλη στην Τενερίφη στα Κανάρια Νησιά, προδίδοντας του εξωτική καταγωγή. Το αυτοκίνητο βασίζεται στο Ibiza, ενώ υποβλήθηκε σε Facelift το 2021, προκειμένου να παραμείνει φρέσκο στον σκληρό ανταγωνισμό.

Για τις αστικές ανάγκες

Η σχεδίαση του αυτοκινήτου εστιάζει στις απαιτήσεις των σύγχρονων πόλεων, διαθέτοντας συμπαγείς διαστάσεις και μεγάλο ύψος, προκειμένου να ικανοποιεί και τις μεταφορικές ανάγκες.

Το μπροστινό μέρος διαθέτει καθαρές γραμμές και το κοντό καπό με ελαφριά κλίση καταλήγει στην χαρακτηριστική τραπεζοειδή μάσκα, η οποία πλαισιώνεται από τα όμορφα φωτιστικά σώματα. Ενδιαφέρον έχει η τοποθέτηση των στρογγυλών προβολέων στον προφυλακτήρα, δίνοντας νότα δυναμισμού.

Το προφίλ σχηματίζεται από καθαρές γραμμές και παίρνει ζωντάνια από τα έντονα νεύρα, που τονίζουν την σιλουέτα του. Οι στιλιστικές λεπτομέρειες στην Pillar C και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, αναδεικνύουν το ύψος του αμαξώματος.

Το πίσω μέρος είναι και το πιο δυναμικό με έξυπνα τρικ του design. Από την διχρωμία και την οροφή οροφής, έως τον Off-Road προφυλακτήρα με τον διαχύτη και τις δύο εξαγωνικές νίκελ απολήξεις της εξάτμισης, εστιάζουν στον σπορτίφ προσανατολισμό. Η εικόνα του πίσω μέρους ολοκληρώνεται από την κάθετη πέμπτη πόρτα και τα σφηνοειδή φωτιστικά σώματα με γραφικά LED.

Μοντέρνα απλότητα

Το εσωτερικό είναι ικανοποιητικό για τον μέσο χρήστη. Η συναρμογή του είναι καλή, με ποιοτικά μαλακά υλικά. Σχεδιαστικά δείχνει σύγχρονο και μοντέρνο, με εναλλαγές αλουμινίου και πλαστικού, συνδυασμένα ομαλά μεταξύ τους. Απλό σε όψη, αλλά σύμφωνα με τα σύγχρονα πρότυπα, εστιάζει στην σπορτίφ αίσθηση.

Κεντρικά δεσπόζει η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων 8,25 ιντσών, συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay. Πίσω από τιμόνι βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων υψηλής ευκρίνειας, 10,25 ιντσών ολοκληρώνοντας το ψηφιακό back round.

Εργονομικά και λειτουργικά είναι σύμφωνα με τα πρότυπα της εποχής, με τους κύριους διακόπτες να βρίσκονται σε κλασικά σημεία.

Η πρακτικότητα βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο για τα δεδομένα της κατηγορίας. Η πρόσβαση είναι εύκολη, καθώς και οι χώροι τόσο για τους μπροστά, όσο και για τους πίσω επιβάτες, ικανοποιητική, με τα απαραίτητα διαστήματα για γόνατα και ώμους, ακόμα και για υψηλόσωμο άτομα.

Τα καθίσματα παρέχουν σωστή οσφυϊκή και πλευρική στήριξη του σώματος, ευνοώντας την άνεση τους.

Ο όγκος του χώρου αποσκευών αγγίζει τα 400 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.280 λίτρα.

Αναβαθμισμένος και οικολογικός

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο αναβαθμισμένος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.0 λίτρου ECO TSI απόδοσης 115 ίππων και 200 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.

Νευρικό, αποδοτικό και οικονομικό

Μπορεί ο αναβαθμισμένος κινητήρας, να δώσει νέα χροιά στο γνώριμο Seat Arona; Ας περάσουμε από την θεωρία στην πράξη και να το διαπιστώσουμε οδηγώντας το σε κάθε συνθήκη και οδικό δίκτυο.

Στην πόλη αναδεικνύει τον αστικό του προσανατολισμό. Ο συνδυασμός των συμπαγών διαστάσεων με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και την υψηλή θέση οδήγησης, του προσφέρουν ευελιξία και κορυφαία περιμετρική ορατότητα. Χαρακτηριστικά απαραίτητα για κάθε B-SUV που έχει κύριο στόχο την εξυπηρέτηση των αναγκών αστικής μετακίνησης. Παράλληλα, ο βενζινοκινητήρας είναι νευρικός και χαμηλόροπος, ευνοώντας τους ελιγμούς, όταν είναι απαραίτητοι και πάντα σύμφωνοι με τις διατάξεις του ΚΟΚ.

Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο εξυπηρετεί την αποστολή του ως αυτοκίνητο βόλτας. Στον δρόμο πατάει εξαιρετικά, παρά το μεγάλο ύψος του αμαξώματος, χάρη στο στιβαρό πλαίσιο MQB platform του VW Group. Δεν είναι ένα αυτοκίνητο για οδήγηση στα όρια, αλλά ευχάριστο σε χαλαρές διαδρομές, ενώ χάρη στην απόσταση από το έδαφος, δεν θα προβληματίσει ούτε σε πατημένους χωματόδρομους. Η αίσθηση της ανάρτησης είναι ουδέτερη και ταιριάζει με το ύφος του αυτοκινήτου.

Στον αυτοκινητόδρομο η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση ακολουθεί την πεπατημένη του VW Group, αφήνοντας καλύτερη αίσθηση από το αναμενόμενο, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες.

Γενικά πρόκειται για ένα καλοστημένο αυτοκίνητο για τα δεδομένα της κατηγορίας. Είναι νευρικό και ασφαλές με καλή ορατότητα. Διαθέτει τρία προφίλ οδήγηση, ECO, Normal και Sport. Το μηχανικό κιβώτιο είναι σαφές, με κοντή κλιμάκωση, που θα αρέσει στους πιο «παραδοσιακούς». Η μέση συνδυασμένη κατανάλωση άγγιξε τα 7,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα, επιβεβαιώνοντας τον χαρακτηρισμό «ECO», χωρίς καν ήπια υβριδική υποστήριξη.

Εργαλείο καθημερινότητας

Το Seat Arona είναι ένα αυτοκίνητο για τις βασικές ανάγκες μετακίνησης. Ένα «εργαλείο» καθημερινότητας, με προσανατολισμό κυρίως τον αστικό ιστό, αλλά και για μικρές χαλαρές αποδράσεις. Η δυναμική γραμμή και το ταπεραμέντο είναι τα στοιχεία που το διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό. Για όλους αυτούς είναι λοιπόν το Arona, για όσους θέλουν ένα καθημερινό αυτοκίνητο με χώρους, μικρό σε διαστάσεις και να μην υστερεί στιλιστικά, προσφέροντας τον απαραίτητο δυναμισμό και παραμένοντας νεανικό.   

Όπλο η τιμή

Μέσα στον σκληρό ανταγωνισμό των B-SUV η Seat προβάλει ως όπλο την τιμή των 18.990€ στην εισαγωγική εξοπλιστική έκδοση Style, ενώ στην έκδοση FR της δοκιμής μας η τιμή ανεβαίνει στα 24.490€.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΑΜΑΞΩΜΑ

Τύπος

SUV

Καθίσματα

5

Πόρτες

5

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP)

5.4-5.7 l/100 km

Εκπομπές CO2 (WLTP)

122-130 g/km

Τύπος καυσίμου

Βενζίνη

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα

10 δευτ

Μέγιστη ταχύτητα

193 km/h

Προδιαγραφές Καυσαερίων

Euro 6e

Αναλογία βάρους/ισχύος

9.9 κιλά/Hp, 101.1 Hp/τόνος

Αναλογία βάρους/Ροπή

5.7 κιλά/Nm, 175.7 Nm/τόνος

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ισχύς

115 Hp @ 5500 σ.α.λ.

Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού

115.1 Hp/l

Ροπή

200 Nm @ 2000-3500 σ.α.λ.

Διάταξη κινητήρα

Εμπρός, εγκάρσια

Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα

EA211 evo2

Κυβισμός κινητήρα

999 cm3

Αριθμός κυλίνδρων

3

Διαμόρφωση κινητήρα

Σε σειρά

Διάμετρος κυλίνδρου

74.5 mm

Διαδρομή εμβόλιου

76.4 mm

Βαθμός συμπίεσης

11.5:1

Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο

4

Σύστημα ψεκασμού καυσίμου

Άμεσος ψεκασμός

Αναρρόφηση κινητήρα

Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ

Μηχανισμός διανομής αερίων

DOHC

Συστήματα κινητήρα

Start & Stop Σύστημα

Φίλτρο σωματιδίων

ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ

Βάρος

1138 κιλά

Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο

582 κιλά

Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών

400 l

Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών

1280 l

Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων

40 l

Μέγιστο φορτίο

75 κιλά

Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%)

1100 κιλά

Μέγιστο φορτίο στήριξης

55 κιλά

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

Μήκος

4153 mm

Πλάτος

1780 mm

Ύψος

1537 mm

Μεταξόνιο

2566 mm

Εμπρός ίχνος

1513 mm

Πίσω ίχνος

1495 mm

Εμπρός πρόβολος

809 mm

Πίσω πρόβολος

778 mm

Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής)

10.6 m

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ

Κίνηση

Στον μπροστινό άξονα

Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων

6 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων

Εμπρός ανάρτηση

Ανεξάρτητη, τύπου McPherson με σπειροειδή ελατήριο και αντιστρεπτική ράβδο

Πίσω ανάρτηση

Σπειροειδές ελατήριο, Ελαστικός δόκος

Εμπρός φρένα

Αεριζόμενοι δίσκοι , 276×24 mm

Πίσω φρένα

Δίσκοι , 230×9 mm

Βοηθητικά συστήματα

ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)

Τύπος διεύθυνσης

Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)

Σύστημα διεύθυνσης

Ηλεκτρικό Τιμόνι

Τροχοί

205/60 R16 ή 205/55 R17 ή 215/40 R18

Photo Gallery

SEAT ARONA
Συμπέρασμα
Το Seat Arona, αναδεικνύει την ισπανική καταγωγή του προβάλλοντας το ταπεραμέντο του, τόσο στυλιστικά με επίκεντρο τις έξυπνες σχεδιαστικές λεπτομέρειες που είναι το αλατοπίπερο του Design. Το στοίχημα όμως το κερδίζει, δίνοντας δυναμισμό σε ένα αυτοκίνητο βόλτας. Ωστόσο, τους δυνητικούς αγοραστές θα τους κερδίσει η έμφαση που πετυχαίνει στην καθημερινότητα σε συνάρτηση με την χαμηλή τιμή της εισαγωγικής έκδοσης.
Εσωτερικό & πρακτικότητα
7.4
Τρεχούμενα έξοδα
7.9
Οδική συμπεριφορά
7.8
Επιδόσεις
6.4
Παράγοντας απόλαυσης
6.1
Value for money
7.9
Άνεση
7.1
Εσύ τι βαθμό του βάζεις;2 Votes
7.4
ΣΥΝ
Τιμή βασικής έκδοσης
Ποιότητα κύλισης
Αίσθηση μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων
Ελαστικός κινητήρας
Πρακτικότητα
Αστικός χαρακτήρας
Ορατότητα
ΠΛΗΝ
Παρωχημένη εξωτερική και εσωτερική σχεδίαση
Εξοπλισμός
Τεχνολογία
7.2