Η Nissan είναι από τους πρωτοπόρους στην μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, εστιάζοντας στις νέες τεχνολογίες και την κινητικότητα των μηδενικών εκπομπών. Η ναυαρχίδα της για την ευρωπαϊκή αγορά είναι το Ariya, ένα SUV με εντυπωσιακή σχεδίαση, επιβλητικό στυλ και φυσικά αμιγώς ηλεκτρικό. Στην καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση, είχαμε στην κατοχή μας την έκδοση Evolve Plus με την μπαταρία των 87kWh που αποδίδει 242 ίππους, προκαλώντας την αίσθηση πως πρόκειται για το πιο Cool αμιγώς ηλεκτρικό SUV.
Το μεγάλο στοίχημα
Το Ariya ενστερνίζεται την φιλοσοφία μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση της Nissan. Η παρουσίαση του έγινε το 2020, αλλά η πανδημία μετέφερε το επίσημο λανσάρισμα του δύο χρόνια αργότερα, καθώς αποτελεί ένα από τα παγκόσμια δυνατά χαρτιά της γιαπωνέζικης μάρκας και δεν ήθελε να το «κάψει» την περίοδο των Lockdown και της παγκόσμιας ύφεσης.
Φουτουριστικά στοιχεία και Ιαπωνική παράδοση
Η σχεδίαση του είναι εξαιρετικά προσεγμένη με φουτουριστικά στοιχεία που δένουν αρμονικά με την ιαπωνική παράδοση, συνθέτοντας ένα επιβλητικό και όμορφο σύνολο.
Έτσι το μπροστινό μέρος χαρακτηρίζεται από τον κοντό πρόβολο και το πλατύ ρύγχος, με την μάσκα να πλαισιώνεται από τους νέους Full LED προβολείς που την αγκαλιάζουν, θυμίζοντας πολεμιστή Samurai.
Το προφίλ αναδεικνύει τον όγκο του αυτοκινήτου σε ένα Fastback αμάξωμα με μεγάλο μεταξόνιο, ώστε οι σχεδιαστές να εκμεταλλευτούν τον χώρο στην καμπίνα. Οι γραμμές είναι καθαρές και μοντέρνες, συνθέτοντας τις μυώδεις επιφάνειες, με τέτοιον τρόπο ώστε να δίνει την αίσθηση κίνησης, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο.
Το πίσω μέρος δείχνει μοντέρνο με άγρια ομορφιά. Διαθέτει έντονη κλίση στην πέμπτη πόρτα, που καταλήγει στον ογκώδη προφυλακτήρα με τον αεροδυναμικό διαχύτη. Η λεπτομέρεια που το χαρακτηρίζει είναι το ενιαίο οριζόντιο φωτιστικό σώμα με γραφικά Led που του προσδίδει μία πιο αμερικανική αισθητική.
Διαστημική κάψουλα
Η είσοδος στο εσωτερικό εντυπωσιάζει οδηγό και επιβάτες με την φουτουριστική αισθητική, που θυμίζει διαστημική κάψουλα.
Ειδικότερα, οι σχεδιαστές πετυχαίνουν υποδειγματική διαχείριση του διαθέσιμου εσωτερικού χώρου, επιλέγοντας ως έκφραση τον μινιμαλισμό, διατηρώντας καθαρές γραμμές και αποφεύγοντας τα περιττά στοιχεία, ώστε να τονίσουν την ευρυχωρία του.
Στο φινίρισμα της καμπίνας έχουν χρησιμοποιηθεί υψηλής ποιότητας υλικά με πολύ καλή συναρμογή και αίσθηση αφής. Τα βλέμματα έλκουν οι λεπτομέρειες από ανακυκλώσιμο υλικό, που θυμίζει ακριβό ξύλο, φλερτάροντας με τις Premium επιλογές.
Το ταμπλό έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον με τις δύο διαδοχικές ψηφιακές οθόνες των 12,3 ιντσών, η αριστερή λειτουργεί ως ψηφιακός πίνακας οργάνων, παρέχοντας συνδυαστικά με το ευδιάκριτο Head Up Display όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό, πίσω από το όμορφο οκταγωνικό τιμόνι με τις δύο ακτίνες. Δίπλα ακριβώς η κεντρική οθόνη ενσωματώνει το σύστημα πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay, τον κλιματισμό και την διαχείριση της ενέργειας, λειτουργώντας ως πίνακας ελέγχου. Οι διακόπτες απουσιάζουν και στην θέση τους υπάρχουν ενδείξεις διεπαφής, στοχεύοντας να δημιουργήσουν ένα ταξίδι στον μέλλον. Ακριβώς από κάτω υπάρχει ένα κεντρικό ντουλαπάκι το οποίο ανοίγει και κλείνει ηλεκτρικά και είναι μια ευχάριστη έκπληξη.
Η συρόμενη κεντρική κονσόλα αεροπορικού τύπου φιλοξενεί δύο ποτηροθήκες, το επιλογέα ταχυτήτων και με ενδείξεις διεπαφής το e-pedal και τα προγράμματα οδήγησης.
Εστιάζοντας στο τρίπτυχο, πρακτικότητα, λειτουργικότητα και εργονομία, το αυτοκίνητο διαθέτει άπλετους χώρους και έξυπνες λύσεις, συμβάλλοντας στην σωστή πληροφόρηση του οδηγού, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο. Το αυτοκίνητο μπορεί να φιλοξενήσει με ευκολία πέντε ψηλόσωμους επιβάτες με αρκετό χώρο για ώμους, πόδια και κεφάλι. Το επίπεδο πάτωμα κάνει την καμπίνα να δείχνει μεγαλύτερη και με πιο ευχάριστο διάκοσμο.
Τα εργονομικά καθίσματα έχουν λειτουργίες θέρμανσης και ψύξης. Παράλληλα, πετυχαίνουν κορυφαία επίπεδα άνεσης, χάρη στην οσφυϊκή και πλευρική στήριξη του σώματος των επιβατών.
Ο όγκος του χώρου αποσκευών βρίσκεται σε ικανοποιητικά επίπεδα. Δεν είναι όμως από τους κορυφαίους στην κατηγορία, όπως θα περίμενε κανείς με βάση τις πληθωρικές του διαστάσεις. Η χωρητικότητα αγγίζει τα 468 λίτρα. Ωστόσο, με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων πλήρως αναδιπλωμένες, δημιουργείται ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης, κατάλληλος για μεγάλα αντικείμενα που φτάνει τα 1.350 λίτρα.
Η δύναμη του μαγνήτη
Κάτω από το καπό υπάρχει ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη απόδοσης 242 ίππων και 300 Nm ροπής, που δίνει την κίνηση στον μπροστινό άξονα. Η ενέργεια παρέχεται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου, καθαρής χωρητικότητας 87kWh, η οποία βρίσκεται στο πάτωμα, κάτω από τα καθίσματα των επιβατών.
Επαναπροσδιορίζοντας την οδήγηση
Προφανώς το Nissan Ariya είναι ένα αυτοκίνητο που δεν περνάει απαρατήρητο, προϊδεάζοντας για την συμπεριφορά του σε κάθε συνθήκη και δίκτυο.
Στην πόλη αδικείται από τις πληθωρικές διαστάσεις του. Η κίνηση στα στενά γίνεται με δυσκολία, αντιθέτως στις κεντρικές αρτηρίες αναδεικνύονται τα πλεονεκτήματα του, όντας νευρικό και γρήγορο, δίνοντας του την απαραίτητη ευελιξία. Το κυριότερο πλεονέκτημα του είναι η κορυφαία περιμετρική ορατότητα. Τέλος η ιδιαίτερη σχεδίαση του έλκει τα βλέμματα των περαστικών. Το προηγμένο σύστημα Pro Pilot προσαρμόζει την ταχύτητα ανάλογα με την κυκλοφορία, ακόμα και σε καταστάσεις κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο θα εκπλήξει ευχάριστα με την οδική συμπεριφορά και την σταθερότητα του. Αν και δεν είναι σπορ, είναι ευχάριστο με κράτημα που θυμίζει «τρένο», εμπνέοντας αίσθημα ασφάλειας και άνεσης. Η αρχή γίνεται από την τεχνολογία της ανάρτησης, με αθόρυβη λειτουργία. Το Pro Pilot είναι ένα σημαντικό εργαλείο που διαχειρίζεται το κεντράρισμα στην λωρίδα και επιβραδύνει το αυτοκίνητο όταν πλησιάζει σε στροφές. Το αμάξωμα απορροφά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και συνολικά πετυχαίνει ουδέτερη συμπεριφορά, που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του μέσου οδηγού.
Στον αυτοκινητόδρομο έχει ιδανικό πάτημα σε αίσθηση με κορυφαία ποιότητα κύλισης και ηχομόνωσης ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες. Σε αυτό συμβάλλει και χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής μόλις 0,29 Cd. Τέλος η τελική ταχύτητα ελέγχεται ηλεκτρονικά στα 160 χιλιόμετρα / ώρα.
Γενικά έχει ευχάριστη οδική συμπεριφορά, δίνοντας έμφαση στην ασφάλεια, διαθέτοντας όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Τα τρία προφίλ οδήγησης προσαρμόζουν την συμπεριφορά στις διαθέσεις του οδηγού, με το Sport να επικεντρώνεται στον δυναμισμό και το ECO στην εξοικονόμηση ενέργειας. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, λειτουργεί υποδειγματικά με το e-Pedal να είναι φιλικό προς τον χρήστη, πετυχαίνοντας αυτονομία που ξεπερνάει το πρότυπο WLTP και αγγίζει περίπου τα 520 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.
Η μέση συνδυασμένη κατανάλωση ενέργειας αγγίζει τις 18,5 kWh ανά 100 χιλιόμετρα. Όσον αφορά τους χρόνους φόρτισης, σε τυπικό φορτιστή των 20 KW απαιτούνται περίπου 5 ώρες. Ωστόσο, είναι δυνατή η επαναφόρτιση σε ταχυφορτιστή DC 130 KW, με τους χρόνους να μειώνονται περίπου στο μισάωρο μέχρι το 80% της μπαταρίας.
Τόλμη και γοητεία
Το Nissan Ariya είναι ένα μοντέρνο και νεανικό αμιγώς ηλεκτρικό C-SUV με τολμηρή σχεδίαση για όσους θέλουν να διαφέρουν και παράλληλα να γοητεύουν. Για τους λάτρεις της ηλεκτρικής κινητικότητας με στυλ και για όσους οι χώροι και η πρακτικότητα είναι προαπαιτούμενα για την επιλογή ενός αυτοκινήτου. Το Ariya είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για όσους θέλουν να διαφέρουν με στυλ.
Ξεφεύγει
Ξεκινώντας από 50.900€ στην βασική εξοπλιστική έκδοση Advanced με την μπαταρία των 87 kWh, δείχνει ακριβό για την Mainstream ευρωπαϊκή αγοράς. Ειδικότερα στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση της δοκιμής μας, με το ίδιο κινητήριο σύνολο, ξεφεύγει στα 62.900€. Στις παραπάνω τιμές δεν υπολογίζεται η επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ».
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
Coupe – SUV |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Καύσιμο |
Ηλεκτρική ενέργεια |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
7.6 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
160 km/h |
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ισχύς |
242 Hp |
Ροπή |
300 Nm |
Θέση ηλεκτρικού κινητήρα |
Εμπρός άξονας, εγκάρσια |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ |
|
Ακαθάριστη χωρητικότητα μπαταρίας |
90 kWh |
Ηλεκτρική αυτονομία (WLTP) |
499 km |
Τεχνολογία |
Ιόντων λιθίου |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
2.119 kg |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
468l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
1.350l |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4595 mm |
Πλάτος |
1850 mm |
Ύψος |
1660 mm |
Μεταξόνιο |
2775 mm |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Στον μπροστινό άξονα |
Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
1 ταχύτητα, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων |
Πίσω ανάρτηση |
Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων |
Τροχοί |
235/55 R19 ή 255/45 R20 |