Live η Κίνηση στους δρόμους

Οδηγούμε Lynk&Co 01 PHEV 261 HP: Γκρεμίζοντας τα στερεότυπα

Με επιβλητική εμφάνιση και πολυτελή διάκοσμο σκοπεύει να σπάσει το κατεστημένο στην Premium αγορά

Εσύ τι βαθμό του βάζεις;0 Ψήφοι
0
8

Η Lynk&Co εισέρχεται στην ευρωπαϊκή και κατ’ επέκταση στην ελληνική αγορά, θέτοντας ως στόχο να γκρεμίσει τα στερεότυπα για τους κινέζους κατασκευαστές. Διαθέτοντας επιβλητική εμφάνιση και πολυτελή διάκοσμο σκοπεύει να σπάσει το κατεστημένο στην Premium αγορά. Στην καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση, είχαμε την ευκαιρία να οδηγούμε το πρώτο εξευρωπαϊσμένο μοντέλο Lynk&Co 01.

Ευρωπαϊκός προσανατολισμός

Η Lynk&Co είναι μια κοινοπραξία μεταξύ της Zeekr, της Geely και της Volvo, τον βασικό μέτοχο της Volvo, που ιδρύθηκε το 2016 στοχεύοντας στις ανάγκες και τις συνήθειες του ευρωπαϊκού κοινού, με σαφή Premium προσανατολισμό. Το 01 είναι ένα μεσαίο SUV που θα κληθεί να σηκώσει το μεγαλύτερο εμπορικό βάρος.

«Ψαρωτικό»

Οι σχεδιαστές έχουν επιμεληθεί στιλιστικά το αυτοκίνητο με μοντέρνα στοιχεία, αποπνέοντας αέρα δυναμισμού και σπορ αισθητικής.

Το μπροστινό μέρος διαθέτει προβολείς δύο επιπέδων, με τους βασικούς να ενσωματώνονται στην παραλληλόγραμμη τοποθετημένη χαμηλά μάσκα, ενώ οι LED προβολείς, είναι τοποθετημένοι στην κορυφή των φτερών, θυμίζοντας σύγχρονο supercar.

Το προφίλ χαρακτηρίζεται από καθαρές γραμμές και μυώδεις επιφάνειες, τονίζοντας τον σπορτίφ προσανατολισμό και παράλληλα, κρύβοντας τον πραγματικό του όγκο.

Το πίσω μέρος είναι και το πιο χαρακτηριστικό  με τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα «Γ» και με γραφικά LED, με την πέμπτη πόρτα να έχει μια κλίση και να καταλήγει σε μία μεγάλη αεροτομή, δίνοντας, ωστόσο μια coupé υποψία. Το σύνολο ολοκληρώνεται με τον ογκώδη προφυλακτήρα με τις μεγάλες απολήξεις στις άκρες του, υπογράφοντας τον σπορ χαρακτήρα.

Το αποτέλεσμα είναι ένα εντυπωσιακό σύνολο, που τραβάει τα βλέμματα των περαστικών, καθώς είναι όμορφο, δεν μοιάζει με κανένα άλλο μοντέλο της αγοράς, δείχνοντας στιβαρό και ποιοτικό.

Επαναπροσδιορισμός της πολυτέλειας

Η ίδια αίσθηση συνεχίζεται και στο εσωτερικό, με έμφαση στην ποιότητα κατασκευής και στην συναρμογή. Η επιλογή των υλικών έγινε με γνώμονα την ικανοποίηση των επιβατών με καλό φινίρισμα και εξαιρετική αίσθηση αφής, επαναπροσδιορίζοντας την πολυτέλεια.

Σχεδιαστικά κυριαρχούν οι απλές και λύτες γραμμές με μινιμαλιστική αισθητική. Το ταμπλό έχει ελαφριά κλίση προς τον οδηγό, δίνοντας μία οδηγοκεντρική αίσθηση. Ενσωματωμένη βρίσκεται η κεντρική οθόνη αφής με διάμετρο 12,7 ιντσών και φιλοξενεί σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Android Automotive, συμβατό με  Apple CarPlay και Android Auto.

Πίσω από το στιβαρό και σοβαρό τιμόνι υπάρχει ο ευκρινέστατος ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, με τις απαιτούμενες για τον οδηγό πληροφορίες.

Όμορφη και λειτουργική είναι η κεντρική κονσόλα ανάμεσα από τα μπροστινά καθίσματα, η οποία φιλοξενεί τον επί λόγια του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, τον διακόπτη του προφίλ οδήγησης, τις ποτηροθήκες και βάση επαγωγικής φόρτισης κινητού.

Η εργονομία βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, με τους διακόπτες να έχουν τοποθετηθεί στα κατάλληλα σημεία, ώστε ο οδηγός να μην αποσπά την προσοχή του από τον δρόμο.

Γενναιόδωροι είναι και οι χώροι στην καμπίνα, ειδικότερα στο πίσω μέρος, όπου μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση τρεις ανήλικες επιβάτες με αρκετό χώρο για πόδια και ώμους.

Προφανώς, ως σύγχρονο SUV δίνει σημασία στην πρακτικότητα με έξυπνες θήκες και με ιδανική εκμετάλλευση του διαθέσιμου χώρου.

Τα εργονομικά καθίσματα είναι εξαιρετικά άνετα, με κορυφαία οσφυϊκή και πλευρική στήριξη.

Ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι 466 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα αγγίζει τα 1.213 lt.

Σουηδική καρδιά

Κάτω από το καπό συναντάμε το προερχόμενο από την Volvo κινητήριο σύνολο, το οποίο αποτελείται από τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων, απόδοσης 180 ίππων και 265 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με αποδοτικό σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα με 82 ίππους και 160 Nm ροπής, διαθέτοντας συνολικά 261 ίππους και 425 Nm ροπής, που συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, τοποθετημένο στην μετάδοση, στέλνοντας την δύναμη στον μπροστινό άξονα.

Επαναπροσδιορίζει την οδηγοκεντρική αίσθηση

Η δυναμική εξωτερική εμφάνιση, προαναγγέλλει τους οδηγικούς στόχους του μοντέλου και ανοίγει μεγάλες προσδοκίες όσον αφορά την συμπεριφορά σε κάθε συνθήκη και δίκτυο.

Στην πόλη είναι ευκολοδήγητο και κινείται ανέλπιστα ευέλικτα, παρά τον όγκο του, χάρη στον κύκλο στροφής και την κορυφαία περιμετρική ορατότητα. Παράλληλα στο πέρασμα του έλκει τα βλέμματα των περαστικών.

Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο θα εκπλήξει ευχάριστα με την οδική του συμπεριφορά, διαθέτοντας σαφή δυναμικό προσανατολισμό. Το αυτοκίνητο πατάει πολύ καλά στον δρόμο, στρίβει με ακρίβεια, διαθέτοντας αρκετή ροπή ακόμα και για απότομες ανηφόρες. Η οδική συμπεριφορά είναι ικανοποιητική, ενώ το αυτοκίνητο ιδιαίτερα ευχάριστο.

Στον αυτοκινητόδρομο αναδεικνύεται η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, στοχεύοντας στις ανάγκες και στις απαιτήσεις της premium αγοράς.

Γενικά διαθέτει τρία προφίλ οδήγησης, το Pure για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση με ονομαστική αυτονομία 69 χιλιομέτρων και μέχρι 130 χιλιόμετρα / ώρα. Το Hybrid, το οποίο είναι το βασικό πρόγραμμα που ανταποκρίνεται στις ανάγκες καθημερινότητας του οδηγού και το Power που διαθέτει και τους 261 ίππους στον οδηγό.

Για πλήρη φόρτιση σε τυπικό φορτιστή χρειάζεται περίπου 3 ώρες. Όσο αφορά την κατανάλωση, όταν είναι φορτισμένο αγγίζει τα 2,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ αφόρτιστο φτάνει στα 8 λίτρα / 100 χιλιόμετρα.

Το εναλλακτικό

Το Lynk & CO 01 στοχεύει στην Premium αγορά, ως η εναλλακτική πρόταση, απευθυνόμενο σε κοινό που δεν ακολουθεί τα καθιερωμένα, θέλει να διαφέρει, αλλά παράλληλα δεν συμβιβάζει τις απαιτήσεις του. Θέτει ως προτεραιότητες την ποιότητα, την τεχνολογία και την πολυτέλεια, ενώ χρειάζεται ένα αυτοκίνητο για εξορμήσεις, παρέχοντας υψηλά επίπεδα ασφάλειας.

Δελεαστικό

Διαθέτοντας αποκλειστικά μία έκδοση με πλούσιο εξοπλισμό, η Lynk&Co κάνει δελεαστικό το 01 ΜΕ 34.990€. Πρέπει ωστόσο να αναφέρουμε πως σε κάποιες χώρες της ΕΕ διατίθεται μέσω της πλατφόρμας car sharing, carflix, στην οποία μέσω καταβολής ποσού για την χρήση, οι συνδρομητές μοιράζονται το αυτοκίνητο… αλλά η πλατφόρμα δεν είναι ακόμα διαθέσιμη στη χώρα μας.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΑΜΑΞΩΜΑ

Τύπος

SUV

Καθίσματα

5

Πόρτες

5

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP)

1-1.2 l/100 km

Εκπομπές CO2 (WLTP)

24-27 g/km

Τύπος καυσίμου

Βενζίνη / ηλεκτρική ενέργεια

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα

8 δευτ

Μέγιστη ταχύτητα

210 km/h

Προδιαγραφές Καυσαερίων

Euro 6d-ISC-FCM

Αναλογία βάρους/ισχύος

7.2 κιλά/Hp, 138.9 Hp/τόνος

Αναλογία βάρους/Ροπή

7.1 κιλά/Nm, 141 Nm/τόνος

ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΟΛΟ

ΘΕΡΜΙΚΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ισχύς

180 Hp @ 5500 σ.α.λ.

Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού

121.9 Hp/l

Ονομαστική ροπή του κινητήρα

265 Nm @ 1500-4000 σ.α.λ.

Διάταξη κινητήρα

Εμπρός, εγκάρσια

Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα

JLH-3G15TD

Κυβισμός κινητήρα

1477 cm3

Αριθμός κυλίνδρων

3

Διαμόρφωση κινητήρα

Σε σειρά

Διάμετρος κυλίνδρου

82 mm

Διαδρομή εμβόλιου

93.2 mm

Βαθμός συμπίεσης

11.5:1

Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο

4

Σύστημα ψεκασμού καυσίμου

Άμεσος ψεκασμός

Αναρρόφηση κινητήρα

Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ

Μηχανισμός διανομής αερίων

DOHC

Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα

5.6 l

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ισχύς του ηλεκτροκινητήρα

82 Hp

Ροπή

160 Nm

Θέση ηλεκτρικού κινητήρα

Ενσωματωμένο στη μετάδοση

Τύπος ηλεκτροκινητήρα

Σύγχρονος

Συνολική ισχύς συστήματος

261 Hp

Συνολική ροπή

425 Nm

ΜΠΑΤΑΡΙΑ

Ακαθάριστη χωρητικότητα μπαταρίας

17.7 kWh

Καθαρή (χρησιμοποιήσιμη) χωρητικότητα μπαταρίας

14.1 kWh

Τάση μπαταρίας

347.5 V

Τεχνολογία μπαταρίας

Οξείδιο κοβαλτίου λιθίου-νικελίου μαγγανίου (Li-NMC)

Θέση μπαταρίας

Στην κεντρική σήραγγα

Ηλεκτρική αυτονομία (WLTP)

69-75 km

Μέση κατανάλωση ενέργειας (WLTP)

18.5-20.1 κιλοβατώρα/100 χλμ

Μέγιστη ταχύτητα (μόνο με ηλεκτρική ενέργεια)

130 km/h

ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ

Βάρος

1879 κιλά

Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο

471 κιλά

Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών

466 l

Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών

1213 l

Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων

42 l

Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%)

1800 κιλά

Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης χωρίς φρένα

750 κιλά

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

Μήκος

4541 mm

Πλάτος

1857 mm

Ύψος

1694 mm

Μεταξόνιο

2734 mm

Απόσταση από το έδαφος

213 mm

Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής)

11.8 m

Γωνία προσέγγισης

19.4°

Γωνία φυγής

26.4°

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ

Κίνηση

Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς

Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων

7 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DCTH

Εμπρός ανάρτηση

Ανεξάρτητη, τύπου McPherson με σπειροειδή ελατήριο και αντιστρεπτική ράβδο

Πίσω ανάρτηση

Ανεξάρτητη ανάρτηση ελατηρίου πολλαπλών συνδέσμων με σταθεροποιητή

Εμπρός φρένα

Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω φρένα

Δίσκοι

Βοηθητικά συστήματα

ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)

Τύπος διεύθυνσης

Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)

Σύστημα διεθνούς

Ηλεκτρικό Τιμόνι

Τροχοί

235/50 R19 ή 235/45 R20

Photo Gallery 

Συμπέρασμα
Η Lynk & Co ως μια νέα μάρκα έχει καταφέρει να αφήσει την σφραγίδα της με το πρώτο της μοντέλο, το 01, επιχειρώντας με αυτοπεποίθηση να γκρεμίσει τα στερεότυπα στην Premium αγορά, δημιουργώντας πονοκέφαλο στον ανταγωνισμό. Όντας ποιοτικό, προσεγμένο με κορυφαία οδηγική συμπεριφορά, στοχεύοντας σε ένα σπορτίφ κοινό και με εμφάνιση που δεν περνάει απαρατήρητη το Lynk & Co 01, βάζει τον πήχη ψηλά στέλνοντας το μήνυμα… πως ήρθε για να μείνει.
Εσωτερικό & πρακτικότητα
8.1
Τρεχούμενα έξοδα
7.7
Οδική συμπεριφορά
8
Επιδόσεις
7.8
Παράγοντας απόλαυσης
7.8
Value for money
8.4
Άνεση
8
Εσύ τι βαθμό του βάζεις;0 Ψήφοι
0
ΣΥΝ
Εξωτερική Σχεδίαση
Ποιότητα κατασκευής
Σχέση τιμής / Αξίας
Σπορτίφ αίσθηση
Εξοπλισμός
ΠΛΗΝ
Διαχείριση ηλεκτρικής ενέργειας / Αυτονομία
Χρόνοι φόρτισης
8