Η BYD θεωρείται ως μια εταιρεία τεχνολογίας του τομέα του αυτοκινήτου, με στόχο να βρει τις καλύτερες λύσεις για την ικανοποίηση των αναγκών σύγχρονης μορφής κινητικότητας. Έχοντας την ευκαιρία στο Topspeed.gr να οδηγούμε στην εβδομαδιαία συμβίωση το επαναφορτιζόμενο υβριδικό SUV, επαυξημένης αυτονομίας Seal U DM-i AWD, βρεθήκαμε μπροστά σε μια ευχάριστη έκπληξη που μας κάνει να αναρωτηθούμε εάν είναι απλά… ασυναγώνιστο.
Το δυνατό χαρτί
Γνωστότερο στην Ασία ως BYD Song, αποτελεί το μεσαίο Crossovers της Κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Την πρώτη του εμφάνιση την έκανε το 2015. Πλέον αποκλειστικά για την ευρωπαϊκή αγορά, έρχεται ως Seal U, διαθέτοντας επαναστατικό επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα, αποτελώντας το δυνατό χαρτί της εταιρείας.
Με την αύρα του ωκεανού
Ακολουθώντας την σχεδιαστική φιλοσοφία «Ocean Aesthetic», διακατέχεται από την αύρα του ωκεανού, ως το συμπαθές αμφίβιο θηλαστικό που ακούει στο όνομα «φώκια».
Εμπνευστής της σχεδίασης είναι ο διάσημος Wolfgang Egger, επικεφαλής Designer της μάρκας.
Το μπροστινό μέρος δείχνει επιθετικό, με γραμμές και λεπτομέρειες που παραπέμπουν… ίσως εσκεμμένα, σε Porsche Cayenne, δίνοντας μια γεύση δυναμισμού. Τα λεπτά Full Led φωτιστικά σώματα και το κυρτό καπό, υπογράφουν το μοντέλο, δίνοντας ένα χαριτωμένο πρόσωπο… που θυμίζει φώκια.
Το προφίλ είναι πληθωρικό, αναδεικνύοντας τον όγκο του αμαξώματος με καθαρές γραμμές και μυώδεις επιφάνειες και με στόχο να τονίσει την πρακτικότητα του αυτοκινήτου.
Το πίσω μέρος είναι εντυπωσιακό και δείχνει άκρως δυναμικό, καθώς η κάθετη πέμπτη πόρτα φιλοξενεί κατά μήκος το 3D ενιαίο φωτιστικό σώμα με γραφικά Led, τονισμένο σε ενσωματωμένο στο αμάξωμα πλαίσιο. Έτσι αποπνέει έναν σπορτίφ αέρα, που καταλήγει στον δυναμικό off – road προφυλακτήρα, δημιουργώντας μια πλασματική εικόνα ενός Supersport SUV.
Χώροι και τεχνολογία
Οι αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις συντελούν στην δημιουργία μιας ευρύχωρη και άνετης καμπίνας.
Οι σχεδιαστές έχουν επιλέξει απλές και λιτές γραμμές, σύγχρονης αισθητικής. Η ποιότητα των υλικών είναι προσεγμένη και αντίστοιχη Mainstream προτάσεων. Η συναρμογή τους ικανοποιητική, με καλό φινίρισμα αίσθηση αφής. Έτσι, συμμορφώνεται πλήρως στις απαιτήσεις των καταναλωτών που επιλέγουν αυτήν την κατηγορία αυτοκινήτων.
Στο ταμπλό ο συνδυασμός δέρματος με το γκρι πλαίσιο που φιλοξενεί ένα γυαλιστερό πάνελ, δίνει μια σοβαρή και στιβαρή εικόνα.
Κεντρικά το ενδιαφέρον μονοπωλεί η κλασική πλέον περιστρεφόμενη οθόνη αφής 15,6 ιντσών, υψηλής ευκρίνειας που φιλοξενεί όλες τις απαραίτητες λειτουργίες του οχήματος, καθώς και το προηγμένο σύστημα πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay.
Πίσω από το σοβαρό και κλασικό τιμόνι υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, υψηλής ευκρίνειας, που παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό και υποστηρίζεται από το πολύ εργονομικό head-up display. Οι φωνητικές εντολές με χρήση τεχνητής νοημοσύνης με το πρόσταγμα «Hi BYD», υποβοηθούν κάποιες λειτουργίες όπως το άνοιγμα και το κλείσιμο των παραθύρων, της έντασης του ήχου και των επιλογών του GPS.
Η κεντρική κονσόλα δίνει μία premium αισθητική και φιλοξενεί δύο θήκες επαγωγικής φόρτισης κινητού τηλεφώνου, τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων σε σχήμα κρυστάλλου, το προφίλ οδήγησης και την επιλογή αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης ή υβριδικής.
Όσον αφορά την εργονομία και την λειτουργικότητα, το αυτοκίνητο διαθέτει τους διακόπτες στα κατάλληλα σημεία, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του αδερφού του οδηγού από το δρόμο, ενώ γίνεται εκτεταμένη χρήση τεχνολογίας διεπαφής.
Το BYD Seal U διαθέτει άπλετους χώρους τόσο για τους μπροστά όσο και για τους πίσω επιβάτες, καθιστώντας το ως ένα από τα πλέον ευρύχωρα της κατηγορίας. Η διαχείριση του εσωτερικού χώρου, έχει ως γνώμονα την πρακτικότητα και προσφέρει πολλές έξυπνες στην καμπίνα.
Τα καθίσματα παρέχουν εξαιρετική οσφυϊκή και πλευρική στήριξη του σώματος των μπροστά επιβατών, βάζοντας την άνεση πάντα σε πρώτο πλάνο.
Ωστόσο, ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι απλώς ικανοποιητικός αναλογικά με τις διαστάσεις του αυτοκινήτου, καθώς η μπαταρία καταλαμβάνει σημαντικό χώρο και τον περιορίζει στα 425 λίτρα. Αλλά αγγίζει τα 1.440 λίτρα με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων πλήρως αναδιπλωμένες και τον επιπεδο χώρο φόρτωσης που δημιουργείται, συνδυαστικά με το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.
Επαναστατική κινητικότητα
Όλο το ενδιαφέρον για Seal U, βρίσκονται κάτω από το καπό και αφορά το καινοτόμο υβριδικό κινητήριο σύνολο DM-i (DualMode-intelligen), αναδεικνύοντας τα πραγματικά πλεονεκτήματα που πρέπει να έχει ένα Plug-In Hybrid αυτοκίνητο.
Η βάση είναι ένας τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων, που λειτουργεί σε κύκλο Miller και αποδίδει 131 ίππους και 220 Nm ροπής. Συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες. Έναν σύγχρονο 204 ίππων και 300Nm ροπής που κινεί τον μπροστινό άξονα και έχει τοποθετηθεί ανάμεσα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και στο κιβώτιο ταχυτήτων και ένας επίσης σύγχρονος 163 ίππων και 250 Nm ροπής που κινεί τον πίσω άξονα. Η συνδυαστική απόδοση είναι 324 ίπποι και 550 Nm ροπής. Το σύστημα αντλεί ενέργεια από μια αποδοτική μπαταρία 18.3 kWh με τεχνολογία φωσφορικού λίθιου του σίδηρου (LiFePO4).
Ωστόσο, το σύστημα δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική κίνηση και ο βενζινοκινητήρας έχει ρόλο γεννήτριας, που φορτίζει την μπαταρία. Η μπαταρία ξεφορτίζει περίπου μέχρι το 20%, προκειμένου να διατηρεί την υβριδική κίνηση.
Για τους λόγους αυτούς το αυτοκίνητο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως επαναφορτιζόμενο υβριδικό, επαυξημένης αυτονομίας.
Το τρίπτυχο οικονομία – απόδοση – αυτονομία
Με επίκεντρο την λειτουργία του προηγμένου υβριδικού κινητήριου συνόλου, αφήνει πολλές υποσχέσεις για μια διαφορετική οδηγική εμπειρία. Από την θεωρία να περάσουμε στην πράξη και να το γνωρίσουμε σε κάθε δυνατή συνθήκη και δίκτυο.
Στην πόλη οι υπέρμετρες διαστάσεις του, καθιστούν απαγορευτική την κίνηση στα στενά του αστικού κύκλου. Οι κεντρικές αρτηρίες είναι μονόδρομος στον αστικό ιστό. Παρόλα αυτά είναι αρκετά νευρικό, επιταχύνοντας αστραπιαία παρά τους 2,1 τόνους και διαθέτει κορυφαία περιμετρική ορατότητα, χάρη στην υψηλή θέση οδήγησης και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες.
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο αναδεικνύεται το στιβαρό πλαίσιο. Ωστόσο η πολύ μαλακή ανάρτηση, συμβάλλει στην άνεση, αλλά προκαλεί κλίσεις σε δρόμους με συνεχόμενες στροφές, χωρίς ωστόσο να προβληματίζει. Η συμπεριφορά του αντιστοιχεί σε αυτοκίνητο βόλτας, χωρίς σπορ προσανατολισμό και φυσικά δεν απευθύνεται σε όσους επιζητούν οδήγηση στα άκρα.
Στον αυτοκινητόδρομο αντιθέτως αποζημιώνει με τον καλύτερο τρόπο ως δρομέας μεγάλων αποστάσεων. Εξαιρετικά σταθερό με κορυφαία ποιότητα κύλισης και ηχομόνωσης ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, δίνει τα διαπιστευτήρια του στους ανοιχτούς δρόμους ως ένα αυτοκίνητο ιδανικό για πολύωρα ταξίδια.
Γενικά το αυτοκίνητο θα εκπλήξει ευχάριστα, χάρη στην κορυφαία διαχείριση της ενέργειας, πετυχαίνοντας κυρίως αμιγώς ηλεκτρικά κίνηση, χάρη στην υποδειγματική λειτουργία του υβριδικού συστήματος και της κορυφαίας λειτουργίας ανάκτησης ενέργειας. Η μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου αγγίζει τα 5,5 λίτρα / 100 χιλιόμετρα και της ενέργειας τις 24 kWh / 100 χιλιόμετρα.
Όσον αφορά την αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία των 80 χιλιομέτρων στο πρότυπο WLTP που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, είναι εφικτή με μια μικρή απόκλιση προς τα κάτω κατά 10 χιλιόμετρα. Η πλήρης φόρτιση σε τυπικό φορτιστή DC 20 KW απαιτεί περίπου 45 λεπτά.
Αξιοσημείωτο είναι να αναφερθούμε στην μόνιμη τετρακίνηση, η οποία σε συνδυασμό με την απόσταση από το έδαφος επιτρέπει ήπιες Off-Road διαδρομές. Το αυτοκίνητο εκτός από τα πλέον βασικά προγράμματα οδήγηση (Eco, Comfort και Sport) διαθέτει επίσης προγράμματα οδήγηση για χώμα, λάσπη και χιόνι / ολισθηρό οδόστρωμα, καθιστώντας ως μία από τις πλέον ολοκληρωμένες προτάσεις.
Για «ψαγμένους»
Αναμφίβολα το Seal U DM-i της BYD, χάρη στις καινοτομίες που φέρει, απευθύνεται σε ένα πιο «ψαγμένο» κοινό, το οποίο αναζητά έξυπνες λύσεις κινητικότητας. Για οικογενειάρχες που έχουν ασπαστεί την ιδέα της ηλεκτροκίνησης, ωστόσο η αυτονομία και ο περιορισμός των μετακινήσεων λειτουργεί ως ανασταλτικός παράγοντας για την αγορά EV. Αλλά και για όσους δεν εμπιστεύονται την ηλεκτροκίνηση και βλέπουν το μοντέλο της BYD, ως την μέση λύση.
Σοκ στην αγορά
Η BYD προκαλεί ένα σοκ στην αγορά των Plug In Hybrids, καθώς το Seal U DM-i στην κορυφαία και αποκλειστικά τετρακίνητη έκδοση Design που είχαμε στην δοκιμή μας κοστίζει 46.500€, αρκετά πιο προσιτό από την πλειοψηφία των PHEV της ελληνικής αγοράς. Η διαφορά είναι ακόμα πιο σημαντική, εάν αναφερθούμε στην εισαγωγική και αποκλειστικά προσθιοκίνητη έκδοση Boost με τα 204 άλογα, με την τιμή να πέφτει στα 38.900€.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
SUV |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ- ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου, (WLTP) |
1.2 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
26 g/km |
Τύπος καυσίμου |
Βενζίνη / Ηλεκτρική ενέργεια |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
5.9 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
180 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
Euro 6e |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
6.5 κιλά/Hp, 154.3 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
3.8 κιλά/Nm, 261.9 Nm/τόνος |
ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΟΛΟ |
|
ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ισχύς |
131 Hp @ 5200 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
87.5 Hp/l |
Ροπή του κινητήρα |
220 Nm @ 1500-3500 σ.α.λ. |
Διάταξη κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
BYD476ZQC |
Κυβισμός κινητήρα |
1497 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
4 |
Διαμόρφωση κινητήρα |
σε σειρά |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου |
Άμεσος ψεκασμός |
Αναρρόφηση κινητήρα |
Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ |
Συστήματα κινητήρα |
Start & Stop Σύστημα |
Φίλτρο σωματιδίων |
|
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1 |
|
Ηλεκτρική ισχύς του κινητήρα |
204 Hp |
Ηλεκτρική ροπή |
300 Nm |
Θέση ηλεκτρικού κινητήρα |
Ανάμεσα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και στο κιβώτιο ταχυτήτων |
Τύπος ηλεκτροκινητήρα |
Σύγχρονος |
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2 |
|
Ηλεκτρική ισχύς του κινητήρα |
163 Hp |
Ηλεκτρική ροπής |
250 Nm |
Θέση ηλεκτρικού κινητήρα |
Πίσω άξονας, εγκάρσια |
Τύπος ηλεκτροκινητήρα |
Σύγχρονος |
Συνολική ισχύς συστήματος |
324 Hp |
Ροπή συστήματος |
550 Nm |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ |
|
Ακαθάριστη χωρητικότητα μπαταρίας |
18.3 kWh |
Τάση μπαταρίας |
339.2 V |
Τεχνολογία μπαταρίας |
Φωσφορικό λίθιο σίδηρο (LiFePO4) |
Θέση μπαταρίας |
Κάτω από το πάτωμα |
Ηλεκτρική αυτονομία (WLTP) |
70 km |
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση ενέργειας (WLTP) |
23.5 κιλοβατώρα/100 χλμ |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
2100 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
410 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
425 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
1440 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
60 l |
Μέγιστο φορτίο |
75 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4775 mm |
Πλάτος |
1890 mm |
Ύψος |
1670 mm |
Μεταξόνιο |
2765 mm |
Εμπρός ίχνος |
1630 mm |
Πίσω ίχνος |
1630 mm |
Συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) |
0.34 |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
11 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Σε όλους τους τροχούς (4×4) |
Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων E-CVT |
Εμπρός ανάρτηση |
Ανεξάρτητη τύπου McPherson |
Πίσω ανάρτηση |
Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων |
Εμπρός φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα |
Δίσκοι |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί |
235/50 R19 |